LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De grote Eijerkamp Zutphen - Wat een slechte service

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ovdlaan

De grote Eijerkamp Zutphen - Wat een slechte service

Ongelezen bericht door ovdlaan »

op 13 september vorig jaar een lederen bankstel gekocht bij Eijerkamp (van Montel). Eindelijk op 3 december werden de meubels geleverd en tot onze verbazing was er een duidelijke kleurafwijking en in de hoeken van de rugleuning, van zowel de fauteuils als de bank zat geen vulling. Wij hebben de levering dan ook geweigerd.

Omdat wij niets hoorden hebben wij dinsdag 7 december contact opgenomen met verkoop en klantenservice om te vragen wat er voor oplossing geboden kon worden en wanneer wij de meubels konden terugverwachten.

Donderdag is er weer contact geweest en deelden zij ons mede, dat het kleurverschil nauwelijks te zien was (inkoop had hier ook naar gekeken en had het geen gegronde klacht gevonden).
De klacht over de ontbrekende vulling zou wel worden opgelost

Ik heb toen de 2 foto’s per e-mail gestuurd om aan te tonen dat er maar heel weinig kleur verschil was, maar dat de fauteuils die wij kregen een heel andere roodtint had dan wat op de foto te zien was (een diep rode kleur ten opzichte van een bruin rode kleur). Wij stelden toen voor om naar Zutphen te komen op vrijdagavond om nogmaals het kleur verschil te bekijken.

Wel konden wij de order annuleren tegen betaling van 50% van het totaalbedrag. Een ander bankstel kopen was geen optie of de fabrikant verplichten de juiste kleur leer te leveren ook niet. Uiteindelijk na veel heen en weer gepraat kregen wij 2 flesjes onderhoudsmiddel mee om de kleur mee op te frissen. Wij gaven aan zeer teleurgesteld te zijn en er blijkbaar geen enkel ander gebaar van Eijerkamp richting ons gemaakt kon worden. Wij konden dus niet anders dan het maar onder protest accepteren.

Er werd ons verzekerd, dat de andere klacht zo snel mogelijk verholpen zou worden en er bij de fabrikant op aangedrongen zou worden, dat levering voor de kerst zou gebeuren.
Wij zouden maandag 20 december bericht krijgen over de te verwachte levering.
Tot onze verbazing kon deze belofte niet worden waargemaakt de fabrikant kon pas op zijn vroegst de 2e of zelfs pas de 3e week van januari 2005 leveren.

Op 17 december hebben wij een brief naar de Directie gestuurd met onze klachten en met het verzoek om een reactie. Wij hebben hierop nooit antwoord ontvangen.

Daarna stuurden wij deze fax, waar u raad het al ook geen antwoord door de Directie op is gegeven

----
T.a.v. de Directie

Betr. onze brief 17 december en uw ordernummer 10.0.144.842-1-1 , 3zits bank en 2 fauteuils Buick

Geachte heer,

Naar aanleiding van onze brief van 17 december hebben wij tot op vandaag geen reactie van u mogen ontvangen.
Op 24 december ontvingen wij wel plotseling, zonder dat hiervoor een afspraak gemaakt was uw chauffeur met onze bestelde meubelen.
Bij navraag bleek de reparatie te zijn gedaan(in de hoeken van de rugleuning, van zowel de fauteuils als de bank zat nml. geen/onvoldoende vulling)
Naar ons idee was de opvulling nog steeds niet gedaan, er zitten nog steeds holle plekken in de rugleuningen . Onder protest overigens heeft de chauffeur geaccepteerd dat dit op de afleverbon werd vermeld.
De bank en de 2 fauteuils staan nu inmiddels enkele dagen in onze woonkamer en wij hebben nog meer gebreken ontdekt, zoals in een van leuningen van de bank en een fauteuil bobbels in de onderliggende schuimlaag, scheve afwerking (fauteuil) en zittingen zakken al snel diep in en kreukels komen al wel heel snel in het leer.
Verder is er nog het probleem met het behoorlijke kleurverschil wat voor ons nog steeds bestaat.
De prijs kwaliteitsverhouding (totale kosten € 2788,00) is dus ver te zoeken.
Wij stellen voor, dat u deze aangelegenheid naar onze volle tevredenheid oplost, door of een behoorlijke financiële tegemoetkoming, of de meubelen worden hersteld op dusdanig wijze, dat al onze klachten opgelost worden binnen een termijn van 4 weken.
-------

Wij werden gebeld, dat er iemand langs zou komen om de klachten te bekijken. Over de kleur hadden wij ons al neergelegd.Op 19 januari is er een expert geweest en al onze klachten waren gegrond
Op 2 februari zijn de meubels opgehaald na 2 weken werden wij gebeld Eijkerkamp het niet zelf kon oplossen, de meubels moesten naar de fabriek in Nederland > het zou nog 4 weken duren.
Tot op vandaag 7 maart zijn ze nog niet terug.

WAT KUNNEN WIJ NOG MEER DOEN ?? help ons !!!!

ex-insider

Re: De grote Eijerkamp Zutphen - Wat een slechte service

Ongelezen bericht door ex-insider »

Beste mensen,

De enige oplossing die echt werkt daar is in een bomvolle winkel een hoop problemen maken.

Hier hebben ze een enorme hekel aan omdat er dan "klanten" weglopen en dat kost geld.

Er zijn vele soorgelijke problemen bij Eijerkamp geweest en op bovenstaande manier opgelost.

Verder, als u bovenstaande te grof vindt, kunt u uiteraard een beroep doen op de geschillencommissie voor wonen.

U heeft recht op goede meubels, daarvoor heeft u uiteindelijk uw goede geld betaald.

Veel succes.


Madeliefje
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2005 17:01

Re: De grote Eijerkamp Zutphen - Wat een slechte service

Ongelezen bericht door Madeliefje »

Wij hebben een vergelijkbare situatie gehad bij eijerkamp dat kun je ook lezen op dit forum, wij hebben het er niet bij laten zitten en hebben er ook heel veel werk aan gehad we hebben bijna elke dag aan de telefoon gezeten met mevr. Selles maar op een gegeven moment kwamen we met haar niet verder en toen hebben we contact opgenomen met meneer Boot en we hebben hem ook regel matig boven op zijn lip gezeten maar het heeft bij ons na ruim 10 maanden bezig te zijn geweest resultaat gehad we hebben gedreigd om er een rechtzaak van te maken als het probleem niet op gelost zo worden. we waren inmiddels al zover dat we de meubels niet meer wilden en dat we gewoon ons geld terug wilden hebben en twee weken geleden hebben ze bij ons de meubels opgehaald en we hebben dus ook ons geld terug gekregen en hebben nu onze meubels ergens anders gekocht!
ik adviseer u om er bovenop te blijven zitten en om alles op papier te zetten en te blijven bellen en mailen faxen en brieven te schrijven dat is de enige manier om op een gegeven moment je gelijk te halen bij hun, want zo klantvriendelijk als dat ze zijn als je een aankoop doet zo klant onvriendelijk zijn ze zodra je met een getekende aankoopsbon de winkel verlaten heb!
Ze mogen dan wel de naam hebben een goede winkel te zijn maar ik heb er weinig van gemerkt ze kunnen zich op geen enkele manier aan afspraken houden.
ik hoop dat ik je iets verder geholpen heb en als u nog iets wil vragen kunt u dit altijd doen ik reageer gelijk.

groetjes Madeliefje

Gesloten