LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wet op de kinderopvang: een eerlijkere verdeling

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gast

Re: wet op de kinderopvang: een eerlijkere verdeling

Ongelezen bericht door Gast »

Pessimistisch typetje

Boze moeder

Ongelezen bericht door Boze moeder »

Wat word in dit forum alles uit zijn verband getrokken zeg. Hebben jullie er ooit wel eens bij stil gestaan dat er gezinnen zijn die niet bij anderen hun kinderen achter kunnen laten, doodweg omdat ze niemand meer hebben? Voor een buitenstaander is het dan heel simpel om te zeggen: "Dan dump je ze toch bij de buren, of er is vast een vriending". Hoe kunnen jullie daarover oordelen. Er zal dan een keuzegemaakt moeten worden en soms is het dan uiteindelijk, financieel economisch gezien het beste is om te gaan werken en je kind naar het kdv te brengen.

En al die gezinnen waarvan er maar een kostwinner is en de partner thuisblijft voor de kids, die krijgen toch ook kinderbijslag, kinderkorting, combinatiekorting. Is dat dan niet trekken van de staat? Betalen daar anderen niet voor? Hoe het ook zij, iedereen met kinderen profiteert van de belastingbetaler, of men nu werkt of niet, of men nu gebruik maakt van kinderopvang of niet.

Houdt dus alstublieft op met deze huichelaarij en maak je druk om dingen die er echt toe doen.

Vader

Ongelezen bericht door Vader »

Toen wij in 1992 ons eerste kind kregen (inderdaad kregen, want kinderen krijg je nog steeds en die neem je niet) is mijn vrouw gestopt met werken. Dit was heel logisch daar ik toen het hoogste inkomen verdiende en zij het heerlijk vond om die eerste jaren een fultime baan te hebben als moeder. In 1994 kregen wij ons tweede kind en kwamen er een paar magere jaren zoals iedereen weet ben je met twee kleine kinderen dan zo ongeveer hoofdsponsor van de luier fabrikanten. In de tussentijd kochten we ook nog een huis dit was toen zo ongeveer op de uiterste grens van wat we toen konden betalen maar het kon allemaal. Op het moment dat de jongste in groep 3 kwam is mijn vrouw weer gaan werken want er was weer tijd voor en de hele dag achter de geraniums zitten wachten totdat ze uitschool kwamen zag zij uiteraard niet zitten. We konden gelijk meer doen ,andere auto, een nieuwe caravan i.pv. een van 18 jaar oud, wat vaker op vakantie enz enz. We hebben zels een ander huis kunnen kopen een beetje groter de oppervlakte van de grond van 85m2 naar 275m2, Dit alles heeft best wel een aantal jaren geduurd, wat mij nu opvalt is dat tegenwoordig iedereen maar alles direct wil hebben, een groot huis mooie auto veel en ver op vakantie kinderen stellen we zo lang mogelijk uit want die ''nemen'' we later wel een keer terwijl iedereen weet dat er 95% kans is om zwanger te worden rond het 25ste levensjaar van een vrouw. Als er dan uiteidelijk kinderen zijn moet een ander opdraaien voor de kosten van de opvang natuurlijk de werkgever wat die te maken heeft met mijn kinderen is mij een raadsel, Vanuit de overheid een kleine subsidie ja kan ik me voorstellen want we hebben er allemaal belang bij. Maar ik vind dat in eerste instantie de ouders zelf de verantwoordelijkheid hebben over hun kinderen en dat zij dit niet af kunnen schuiven op de samenleving, en als je dus een bepaalde levenstijl hebt opgebouwd en je krijgt dan kinderen zul je dan dus ook concessies meoten doen en het moeten aanvaarden dat het krijgen van kinderen je leven veranderd en een bepaalde verantwoordelijkheid geeft en als je daar niet toe bereid bent om dit te aanvaarden zul je dus misschien moeten overwegen niet aan kinderen te beginnen. Dus niet zeuren voed je eigen kinderen op of begin op tijd de leuke dingen komen vanzelf wel het heeft nog voordelen ook tagen de tijd dat je een jaar of 50 bent gaan ze met eigen vrienden op vakantie heb je weer alle de tijd voor jezelf en je echtgenoot.

Gast

Niemand van jullie die reageert op Kyra en Boze moeder. Durft er nou niemand van jullie toe te geven dat je ook profiteert van de samenleving dmv Kinderbijslag, kinderkorting en combinatiekorting. En de belasting teruggaaf die je partner krijgt, omdat hij/zij geen inkomen heeft. Het is allemaal wel geen vetpot wat je terugkrijgt, maar het is iets. Dus houd alsjeblieft op met de schone onschuld te spelen en houdt op om mensen die gebruik maken van de kinderopvang te bekriteseren en te vertellen hoe geweldig jij en je vrouw het wel niet gedaan hebben toen jullie nog kleine kindereren hadden. Iedereen doet het op zijn eigen manier goed...

En inderdaad, kinderen neem je niet, die krijg je. Maar Vader, heb jij je wel gerealiseerd dat niet iederen op zijn 25e kinderen kan krijgen. Niet omdat het hen niet uitkomt, maar domweg omdat moeder natuur niet meewerkt, en daar door, als ze al door die medische molen heen komen, pas na hun dertigste, als het lukt, kinderen kunnen krijgen.

Vader

Ongelezen bericht door Vader »

Ik heb ook gezegd dat 95% makkelijk kinderen krijgt op z'n 25ste heb zelf ook vrienden die aanzienlijk meer moeite hebben gehad dan wij dus eerst goed lezen. En Natuurlijk ik vind het ook leuk als de kinderbijslag weer gestort wordt en op de aangifte vul ik ook alle aftrekposten in. Het is alleen belachelijk dat werkgevers op moeten draaien voor onze kinderen subsidie ja maar niet te veel we betalen al genoeg belasting en toen men ongeveer een maand geleden begon over afschaffen lesgeld dacht ik ook dat is mooi optijd, maar ook als dat niet zou gebeuren dan nog ben ik bereid om te zorgen dat onze kinderen een goede opleiding krijgen en als dat ten koste gaat van een weekeindje weg minder dan is dat jammer. Een ieder moet tenslotte ook zijn eigen verantwoordeljjkheid nemen de tijd dat vadertje staat voor je zorgt van de wieg tot aan het graf is niet meer.

Moeder/oma

Ongelezen bericht door Moeder/oma »

Je had het niet beter kunnen verwoorden Vader. Ik, moeder en oma, ben het helemaal, maar dan ook helemaal met je eens!

nvt

Ongelezen bericht door nvt »

@gast 16.14 uur. Waarom niemand daar op reageert? Omdat iedereen wel weet dat kinderbijslag, kinderkorting en combinatiekorting voor iedereen zijn. Ouders die beide werken, ouders die geen van beide werken en ouders waarvan er maar een werkt. Alleen de heffingskorting geld voor gezinnen waarvan er een van de twee werkt, of de tweede heel weinig verdient. De bijdrages voor de kinderopvang gelden echter alleen voor diegenen die niet zelf hun kind opvangen.

Gast

Vader, compliment je hebt het uitstekend geschets.
En naar mijn inziens ook goed en doordacht met jullie kinders gedaan.

Gast

Werkgevers mogen niet verantwoordelijk gehouden worden voor prive zaken zoals kinderen. Bovendien hoe vinden jullie collega's het wanneer een collega 4 maanden uit de roulatie is omdat deze met zwangerschapsverlof is. Collega's moeten wel dit "gat" vullen.
Ook hier wordt niet over gesproken dat dit allemaal mogelijk is.

Gast

Nou wordt ie helemaal mooi!!!! Dit gaat echt te ver... Hoog tijd dat Tros Radar deze forum sluit.

Gast

Werkgevers mogen niet verantwoordelijk gehouden worden voor prive zaken zoals kinderen
Voor de wet op de kinderopvang er was, waren er ook al werkgevers die een tegemoetkoming gaven in de kosten van de kinderopvang. En dit op vrijwillige basis. Dus blijkbaar hadden deze werkgevers het er voor over om extra kosten te maken om zodoende hun goed functionerende werknemers te kunnen behouden voor het bedrijf. Zie zagen/zien ook wel in dat zonder deze (meestal) vrouwelijke medewerkers het bedrijf niet zo winstgevend zou zijn!

Gast

Dat was toen maar nu niet meer, je wordt als vrouw nu gedwongen, baby/thuis of een baan. Goede zaak, ik heb 2 kinderen oppgevoed full-time en inderdaad onze vakanties werden hier vlakbij uitgevoerd, een huisje buiten t hoogseizoen, geen dure trips meer. Dat hoort er bij als je kinderen krijgt. Minderen en dat moeten anderen ook maar eens leren. Ze nemen tegenwoordig een kind omdat t wel leuk staat zo nog even erbij. Als je kinderen neemt is dat JOUW zaak en niet die van de werkgever en niet die van de Samenleveing. Waarom zouden wij het leven van die mensen moeten laten doorgaan op t nivo dat t was? Kindereen betekenty dat je leven verandert, en meestal ook financieel. Als je dat er niet voor over hebt moet je geen kinderen nemen, heel simpel. Maar probeer niet je levensstijl te veraangenamen door de rest van de samenleving voor jouw kinderopvang te gaan laten betalen.

oma

Ongelezen bericht door oma »

ik zou graag willen weten of een oma en opa ook voor tegemoetkoming kinderopvang in aanmerking komen. Mijn dochter verblijft in een gevangenis en ik wil graag mijn kleinkind verzorgen maar ik werk. Wij zien erg tegen de kosten van die opvang op. Mijn dochter is wel meerderjarig. wij verdienen samen iets meer dan 45.000 euro per jaar maar hebben met ons uitgavenpatroon geen rekening gehouden met het feit dat dit ons zou overkomen.

Gast

Vader is een verstandig mens. Ook wij hebben van te voren planning gemaakt en ons leven daarop ingesteld. Wij wisten met onze kinderwens dat we ons niet te veel in de schulden moesten steken. Dus oa een betaalbaar huis op 1 salaris. Moeder blijft nu minstens de eerste vier/vijf jaar thuis, daarna zien we wel verder maar dat kan er financieel alleen maar beter op worden.
Vader happy, moeder happy en het belangrijkst: kinderen happy.

Gast

helemaal juist hierboven. Eerst heeeeel veeeel denken en dan pas doen.

g.k.

Ongelezen bericht door g.k. »

Jeetje wat zijn er toch nog een hoop mensen met van die ouderwetse ideen....

Dus als je kinderen hebt moet je als moeder maar gaan thuis zitten.
En wat als je het nou leuk vind om te werken.... Jammer dan???
Mijn kind is het allerbelangrijkst in mijn leven en dat verandert niet omdat ik haar wel 2x per week naar de kinderopvang breng..
Ik ga met veel plezier naar mijn werk en nogmaals ik ben blij dat er een opvangmogelijkheid is en dat we een vergoeding krijgen van de staat en werkgever.

Grappig dat iedereen denkt dat zij voor ons werkende moeders aan het moeten betalen...
Loop niet zo te zeuren en leer een ander te respecteren!!!
Als er voor iets jullie iets te halen valt bij de overheid/belasting, dan ben je er ook als de kippen bij. Hou maar met dat schijnheilige gedrag, omdat je dan toevallig geen gebruik maakt van de kinderopvang.

Peggy

Ongelezen bericht door Peggy »

He, he, eindelijk herkenning. Ben blij dat er eindelijk eens iemand positief reageert en haar volle verstand gebruikt en zich niet laat leiden door emoties van vroeguh.

Weet je, mijn baas smeekte mij juist om gebruik te maken van de kinderopvang, op die manier kon hij de premies die hij via de CAO moest afdragen eindelijk eens aftrekken van de belasting. En ik dacht dat hij juist niet bij wilde dragen aan de opvang van mijn kind.

Heerlijk, zo'n baas.....

Gast

Heerlijk .... een kind te zijn van zo,n moeder!

Peggy

Ongelezen bericht door Peggy »

Echt wel......, mijn meisje mist niks. Maar ja, daar snappen jullie ******* toch niks van.

Aan deze gefrustreerde ********knarren ga ik geen woorden meer vuil maken. En aan al die werkende, van de kinderopvang gebruikmakende vaders en moeders, dat moeten jullie ook niet meer doen, en lekker blijven doen wat jullie nu doen, die "gasten" zijn het toch niet waard.......

Doei, doei......

Gast

mensen met jaarinkomens van 50.000 euro mogen niet zeuren. ... Het lijkt dan wel of wij zo'n riant inkomen hebben, maar het gebeurt regelmatig dat het salaris op is voordat de maand voorbij is!!
Pardon? 50.000 euro per jaar en dan nog kun je de maand niet doorkomen met je geld? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Dan doe je toch echt iets fout.

Gesloten