House of gentlemen is dropshipper

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Lady1234
Berichten: 27346
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mannen kan ik me nog voorstellen. 😁😁

Maar meubels? Ik moet er niet aan denken.

ZeerPrivé
Berichten: 5793
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
12 feb 2024 16:33
Mannen kan ik me nog voorstellen. 😁😁

Maar meubels? Ik moet er niet aan denken.
Gelukkig dat je het van die mannenwisseling begrijpt. :mrgreen:

Zijn trouwens niet alleen meubels, ook de wanden wisselen nog al eens. In de paar jaar die ik hier nu woon zijn de muren al meerdere keren veranderd, meubels recent nog vervangen. Niemand in mijn omgeving is nog verbaasd. :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 10209
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik woon nu 3 jaar in mijn appartement. Ook ik ben alweer bezig met een nieuwe inrichting, gewoon omdat het leuk is een keer ergens anders tegenaan te kijken. Kleding gaat ook ongeveer een jaar mee, als man zijnde. Als ik nieuwe shirts koop, dan gaan de oude op de stapel die ik naar het werk aan doe.

Erthanax
Berichten: 9835
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
12 feb 2024 16:32
(...) Werk en mannen wisselen ook nogal eens. :wink:
:D :mrgreen:

Raar maar Waar
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2024 20:26

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Raar maar Waar »

Modoo is een bedrijf die niet staat ingeschreven BIJ KVK. MODOO Verkoopt uit het huis daarom zijn er geen adres gegevens vermeld op hun site. De aanbieder besteld jouw bestelling bij Aliexpress vandaan. Jij als koper denkt , dat is mooi 40% afgeprijsd en koopt het product. In werkelijkheid is het product 15€ de rest wordt in eigen zak gestoken. Vermoedens zijn dan ook dat er geen belasting er over betaald wordt. Dit zijn praktijken dat niet mag in Nederland. Valt onder fraude.

Politie heeft begin dit jaar een onderzoek gestart naar het bedrijf MODOO.

Speedy123
Berichten: 1446
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Raar maar Waar schreef:
24 jun 2024 20:38
Modoo is een bedrijf die niet staat ingeschreven BIJ KVK. MODOO Verkoopt uit het huis daarom zijn er geen adres gegevens vermeld op hun site. De aanbieder besteld jouw bestelling bij Aliexpress vandaan. Jij als koper denkt , dat is mooi 40% afgeprijsd en koopt het product. In werkelijkheid is het product 15€ de rest wordt in eigen zak gestoken. Vermoedens zijn dan ook dat er geen belasting er over betaald wordt. Dit zijn praktijken dat niet mag in Nederland. Valt onder fraude.

Politie heeft begin dit jaar een onderzoek gestart naar het bedrijf MODOO.
Dat is gek, als ik bij hun voorwaarden kijk, staat er toch duidelijk in wie ze zijn inclusief een KvK registratie in Hongkong.
ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER (retouradres)

Convey Technology Limited
Contact: Li Yuexun
Company Number: 263973
RM4, 16/F, HO KING COMM CTR, 2-16 FAYUEN ST, MONGKOK
Kowloon, Hong Kong
Of het bedrijf netjes zijn belastingen in Hongkong betaald, geen idee. Maar daar gaan de instanties in Nederland niet over.

Raar maar Waar
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2024 20:26

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Raar maar Waar »

Modoo hete voorheen Modoo fashion en is onderdeel van Kethij E-com dat sinds 09 01 2024 bij kvk uitgeschreven staat.

In iedergeval gaat Modoo door met zijn verkoop.

In iedergeval in Nederland moet een bedrijf ingeschreven staan bij kvk en een btw nu.mer hebben en dat heeft Modoo niet.

Ik weet niet of Modoo in China belasting betaald.

Modoo is ook de naam van een koreaans restaurant.
Laatst gewijzigd door Raar maar Waar op 26 jun 2024 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy123
Berichten: 1446
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Raar maar Waar schreef:
26 jun 2024 14:47
Modoo hete voorheen Modoo fashoin en is onderdeel van Kethij E-com dat sinds 09 01 2024 bij kvk uitgeschreven staat.

In iedergeval gaat Modoo door met zijn verkoop.

In iedergeval in Nederland moet een bedrijf ingeschreven staan bij kvk en een btw nu.mer hebben en dat heeft Modoo niet.

Ik weet niet of Modoo in China belasting betaald.

Modoo is ook de naam van een koreaans restaurant.
Het bedrijf heet volgens hun zelf 'Convey Technology Limited' en zou een bedrijf in Hongkong zijn.

Raar maar Waar
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2024 20:26

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Raar maar Waar »

Het lijkt dat wij hier te maken hebben met een tussen persoon. Tussen personen kunnen moeilijk berecht worden. Rechters zijn niet blij met het art. uit het burgerlijk wetboek brengt fraude in de hand. Met andere woorden "Fluiten naar het geld."

Moneyman
Berichten: 30468
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Moneyman »

Raar maar Waar schreef:
26 jun 2024 15:30
Het lijkt dat wij hier te maken hebben met een tussen persoon.
Waarom?
Raar maar Waar schreef:
26 jun 2024 15:30
Tussen personen kunnen moeilijk berecht worden.
Waarom?
Raar maar Waar schreef:
26 jun 2024 15:30
Rechters zijn niet blij met het art. uit het burgerlijk wetboek brengt fraude in de hand.
Waar heb je het over?
Raar maar Waar schreef:
26 jun 2024 15:30
Met andere woorden "Fluiten naar het geld."
Waarom?

Thijs124
Berichten: 931
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Tussen persoon, is dat dan een soort vrijwaring tegen de justitie? Iemand tussen een koper en een verkoper? Bol, Amazon, ebay, Marktplaats, dropshipper?

Erthanax
Berichten: 9835
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb de indruk dat Convey Technology een platform biedt of een logistiek dienstverlener is. En wat heeft Modoo met House of Gentlemen te maken? En hoe zit het nu met het niet betalen van belasting en fraude? Gaat het niet gewoon om wanprestatie? Of misschien oplichting, als er sprake is van een samenweefsel van verdichtsels is, listige kunstgrepen, een valse hoedanigheid. (O, wat formuleerde de wetgever vroeger toch prachtig.)

witte angora
Berichten: 31223
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom moet ik nu ineens aan Agatha Christie denken?

Maar goed, het is allemaal off-topic, House of Gentleman is volgens de ongeschreven Radar-normen op dit forum officieel tot dropshipper benoemd. Ze mogen hun prijs bij de redactie ophalen.

Raar maar Waar
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2024 20:26

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Raar maar Waar »

Valse hoedanigheid, samenweefsel van verdichtsels of lastige kunstgrepen dit bedrijf Modoo werkte voorheen onder verschillende namen. De site staat vol met foto's die bij Aliexpress afkomstig zijn. Hier is sprake van oplichting en internetfraude.

Jammer dat dit soort bedrijven zonder enig toezicht in Nederland en Europa hun gang kunnen gaan.

Als je het Nederlandse rechtssysteem kent vindt je ook een Maas in de wet die het mogelijk maakt om een webwinkel als Modoo op te starten.
incasseren en webwinkel na verloop van tijd sluiten en vervolgens weer opnieuw te beginnen. Wat is ons land toch mooi.

Speedy123
Berichten: 1446
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik zal het lijstje hier ook maar posten. Ze hebben allemaal dezelfde Chinese shipper die de order rechtstreeks levert en waar je retour naar terug moet sturen indien je af wilt zien van de aankoop of wilt ruilen..

Je stuurt het retour naar ergens in China op de derde verdieping in een pand alwaar de postbode de tweede westelijke vrachtlift moet nemen.

Retour adres:
Liu Changxing
No. 2 freight elevator on the west side of the 3rd floor, upstairs, Yuantong
Express, No. 409, , Suxi Yiwu Town
310000, Zhejiang, China

Dropshippers die dit retour adres gebruiken:

ICE deals
Middo.nl (bekend van viewtopic.php?p=2928078&hilit=middo#p2928078)
kingkel.nl
melandi.nl
ezgadgets,nl
onicom.nl
shoppeur.nl
stuffys.nl
vengee.nl
evercity.nl
oscire.nl
fordem.nl
lanovi-fashion.nl
voletto.nl (susan-amsterdam.nl)
fashion-atelier.nl
adosio-amsterdam.nl
votex.be
oliviadiva.nl

Moneyman
Berichten: 30468
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Moneyman »

Raar maar Waar schreef:
28 jun 2024 21:58
Valse hoedanigheid, samenweefsel van verdichtsels of lastige kunstgrepen dit bedrijf Modoo werkte voorheen onder verschillende namen. De site staat vol met foto's die bij Aliexpress afkomstig zijn. Hier is sprake van oplichting en internetfraude.
Wederom beschuldigingen die je niet onderbouwd.

Geef je ook nog even antwoord op de aan jou gestelde vragen, of blijf je slechts beschuldigingen uiten?

Raar maar Waar
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2024 20:26

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Raar maar Waar »

Moneyman ben jij de eigenaar van modoo ? wil jik zoveel mogelijk info hebben wat mensen van jouw prakrijken vinden om de webwinkel te sluiten en verder gaan onder een andere naam en nog meer slachtoffers maken.

Moneyman
Berichten: 30468
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hahaha na dit zwaktebod ben je definitief af :roll:

Thijs124
Berichten: 931
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik dacht al wat lees ik hier, serieus?
Daarom maar eerst gewacht op het antwoord van de aangeklaagde voordat ik hier iets plaats.

J. Deltoer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Iemand uitlachen vind ik geen serieuze beantwoording. In ieder geval blijft de twijfel.

Plaats reactie