Glasvezel meterkast buiten de woning
-
Glasvezel meterkast buiten de woning
Kan ik nog opzeggen wegens wanprestatie?
Ik heb ruim 7 jaar tevreden bij tele2 geseten voor internet en tv, maar recent kregen we bericht dat internet zou stoppen en we moesten overstappen. Zat een aanbod bij van Odido en die hebben we geaccepteerd. Glasvezel.
Voordat we een afspraak met de monteur maakten, hebben we gebeld met Odido omdat onze meterkast zich niet in de woning bevindt. We hadden onze twijfels of dat allemaal wel mogelijk was. Het was geen probleem en we konden een monteur gaan inplannen, en dat was het dan dachten we.
Ze beloven een pc aan te sluiten. Dat kon onmogelijk zei de monteur, want er kon geen kabel van de meterkast naar binnen. En al zou dat kunnen, dan kan je die kabel niet wegwerken, het zou dan over het plafond moeten door 2 kamers. Ik heb nu een modem in de meterkast en een versterker (extra kosten!!) In de keuken, en een tv kastje naast de tv.
Telefonisch is NIET gezegd dat onze situatie zou kunnen zorgen voor dat kabel issue en er is niks gezegd over een versterker. Die overigens een essentieel stopcontact bezet houdt in de keuken. Dat vind ik zeer slechte service. Het is een woning van krap 50m2. Wie verzint nou dat een versterker nodig is, dat vind ik hier echt belachelijk als dat noodzakelijk is om het te laten werken.
Maar, het werkt niet. Het heeft 24 gewerkt, overigens met een aantal verstoringen. Annuleren kan niet meer.
Weet iemand of glasvezel
wifi überhaupt zou kunnen werken in onze situatie? Ik weet er te weinig van en de klantenservice weet ook niks. De monteur ging zelfs in discussie met hen.
Ondertussen dus geen tv en internet. Kan ik verwachten dat het ooit gaat werken, of moeten we iets anders verzinnen? Stabiele WiFi is belangrijk voor mijn werk. Als ik dit had geweten..
Ik heb ruim 7 jaar tevreden bij tele2 geseten voor internet en tv, maar recent kregen we bericht dat internet zou stoppen en we moesten overstappen. Zat een aanbod bij van Odido en die hebben we geaccepteerd. Glasvezel.
Voordat we een afspraak met de monteur maakten, hebben we gebeld met Odido omdat onze meterkast zich niet in de woning bevindt. We hadden onze twijfels of dat allemaal wel mogelijk was. Het was geen probleem en we konden een monteur gaan inplannen, en dat was het dan dachten we.
Ze beloven een pc aan te sluiten. Dat kon onmogelijk zei de monteur, want er kon geen kabel van de meterkast naar binnen. En al zou dat kunnen, dan kan je die kabel niet wegwerken, het zou dan over het plafond moeten door 2 kamers. Ik heb nu een modem in de meterkast en een versterker (extra kosten!!) In de keuken, en een tv kastje naast de tv.
Telefonisch is NIET gezegd dat onze situatie zou kunnen zorgen voor dat kabel issue en er is niks gezegd over een versterker. Die overigens een essentieel stopcontact bezet houdt in de keuken. Dat vind ik zeer slechte service. Het is een woning van krap 50m2. Wie verzint nou dat een versterker nodig is, dat vind ik hier echt belachelijk als dat noodzakelijk is om het te laten werken.
Maar, het werkt niet. Het heeft 24 gewerkt, overigens met een aantal verstoringen. Annuleren kan niet meer.
Weet iemand of glasvezel
wifi überhaupt zou kunnen werken in onze situatie? Ik weet er te weinig van en de klantenservice weet ook niks. De monteur ging zelfs in discussie met hen.
Ondertussen dus geen tv en internet. Kan ik verwachten dat het ooit gaat werken, of moeten we iets anders verzinnen? Stabiele WiFi is belangrijk voor mijn werk. Als ik dit had geweten..
Re: Glasvezel meterkast buiten de woning
Kun je niet geholpen worden via de community van Odido?
https://community.odido.nl/
Ik heb daar heel goede hulp gekregen.
Wifi moet toch prima lukken. Je hebt het Mesh Wifi punt WX 5600?
Ik heb nog ADSL, modem T54 in de woonkamer en Wifi punt bedraad op de 1e etage. Het Wifi punt via een powerline adapter (lichtnet) verbonden met het modem
Ik heb super wifi van de voortuin tot 12 meter in de achtertuin en tot op de zolder. Via de wifi gaan 3 X Handy's, pc, laptop,tablet, 3 X aircos, 2 X TV, Odido mediabox, stofzuiger robot en de omvormer van de zonnepanelen. Elke 2 maanden ongeveer modem opnieuw opstarten daarna gaat alles weer vloeiender.
https://community.odido.nl/
Ik heb daar heel goede hulp gekregen.
Wifi moet toch prima lukken. Je hebt het Mesh Wifi punt WX 5600?
Ik heb nog ADSL, modem T54 in de woonkamer en Wifi punt bedraad op de 1e etage. Het Wifi punt via een powerline adapter (lichtnet) verbonden met het modem
Ik heb super wifi van de voortuin tot 12 meter in de achtertuin en tot op de zolder. Via de wifi gaan 3 X Handy's, pc, laptop,tablet, 3 X aircos, 2 X TV, Odido mediabox, stofzuiger robot en de omvormer van de zonnepanelen. Elke 2 maanden ongeveer modem opnieuw opstarten daarna gaat alles weer vloeiender.
Glasvezelwifi is exact hetzelfde als andere wifi.
bupaul
vindt dit leuk
Ik was al 20 jaar tevreden met Tele2, nu met Odido heb ik nog betere wifi met het Mesh Wifi punt. En vooral ook de 4k mediabox met ingebouwde Chromecast, ideaal voor Formule 1 streamen.
-
Vanuit die meterkast een utp (buiten)kabel naar binnen in de woning leggen. Accesspoint erop zetten. Hierop wifi en vaste aansluitingen voor bv tv inrichten . Wifi in meterkast uitzetten. Klaar!
Schorpioen58
vindt dit leuk
-
Helaas kan er geen kabel naar binnen gelegd worden. De badkamer zit naast de meterkast.
Suggesties?
Suggesties?
Of je hebt al een kabel naar binnen looen ergens ( en daar kan er dan nog een naast ), of je had in de oude situatie ook geen bekabelde verbinding en dan moet het nu ook zonder lukken.Homesweethome88 schreef: ↑17 jul 2024 19:41Helaas kan er geen kabel naar binnen gelegd worden. De badkamer zit naast de meterkast.
Suggesties?
Heb je wellicht nog coax in huis liggen waar je op aan kunt sluiten? Of gaat deze ook de meterkast in?
Geen loze leiding meer over?door de kruipruimte?
Laatst gewijzigd door angel1978 op 17 jul 2024 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Overgaan op koper?
Hij heeft of had ADSL van Tele2, ook wel koper genoemd. Tele2 is na de fusie met TMobile nu Odido. Heel moeilijk om aan te kunnen geven waar de kabel moet komen als we het huis niet kennen.
Dagkoers
vindt dit leuk
-
Er komt dus nergens een kabel vanuit de meterkast je huis in, omdat de badkamer naast de meterkast zit? Een beetje creatief zijn, dan lukt het vast ergens,.
Is er een kruipruimte of is het een etage appartement? Je reageert nergens op, maar met Odido apparatuur kun je toch een geweldige mesh wifi netwerk installeren. Ook de 4k mediabox met ingebouwde Chromecast werkt prima via de Wifi.
-
Hallo Homesweethome88,
Internetproviders garanderen een foutloze verbinding alleen over LAN kabel. Ik wou geen kabels over het plafond en de muren trekken. Ik heb een Devolo Systeem gekocht. (https://www.devolo.de/magic-1-wifi/variant/starter), er is ook een Nederlandse website. Inmiddels heb ik alle!!! internetaansluitingen met hun adapters aangesloten. Ook mijn zonnepanelen monitor. Sindsdien heb ik foutloos en snel internet in het hele (twee onder een kap) huis, tot in mijn tuin.
Internetproviders garanderen een foutloze verbinding alleen over LAN kabel. Ik wou geen kabels over het plafond en de muren trekken. Ik heb een Devolo Systeem gekocht. (https://www.devolo.de/magic-1-wifi/variant/starter), er is ook een Nederlandse website. Inmiddels heb ik alle!!! internetaansluitingen met hun adapters aangesloten. Ook mijn zonnepanelen monitor. Sindsdien heb ik foutloos en snel internet in het hele (twee onder een kap) huis, tot in mijn tuin.
-
Kan je niet beter verhuizen??
Lijkt me wat overdreven voor niet-werkend internet
Maar kan je dan nergens die kabel op een simpele manier naar binnen krijgen? Misschien via de regenpijp, naast de riolering, gas of waterleiding? Via de kruipruimte als je die hebt naar de andere kant van het huis… Onder het keukenblok . Ik weet niet in wat voor situatie je woont..
-
Als de meterkast buiten de woning is, lopen er toch kabels vanaf deze kast naar binnen?
De monteur heeft nu toch ook een kabel naar binnen getrokken?
De monteur heeft nu toch ook een kabel naar binnen getrokken?