Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 6040
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Bericht door ZeerPrivé »


Nijogeth
Berichten: 10515
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Bericht door Nijogeth »

Het is niet mijn statement dat een scootmobiel binnen gevaarlijk is. Ik zei dat ze die gewoon in de eigen ruimtes (woning, externe berging, etc.) kunnen zetten in plaats van op de gang.

Nijogeth
Berichten: 10515
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
27 jul 2024 23:26
Nijogeth schreef:
27 jul 2024 23:20
Maar dan is de gang waar iedereen langs die gevaarlijke scootmobiel moet natuurlijk een ideale plaats om dat te doen. Als een scootmobiel echt zo gevaarlijk is binnen, dan zet je deze ook niet op de gang, maar buiten.
Het is ook zo moeilijk om met dat soort mensen mee te denken, om te zorgen dat ze ook nog een leven hebben zeg.
Zolang het je niet overkomt, geven de meeste mensen er niks om een denken ze alleen vanuit hun standpunt.
Maar denk jij hierin wel neutraal?
Het schijnt voor dat soort mensen (het klinkt als iets vies, als je het zo zegt) heel moeilijk te zijn om te beseffen dat brandveiligheid belangrijk is. Die regels gaan echt niet versoepelen omdat Jannie haar scootmobiel maar in de weg vind staan als ze die in haar woonkamer moet zetten. Je kan nog prima leven hoor, als het enige wat je moet aanpassen de locatie van de scootmobiel of rollator is. Dan maar een ander meubel eruit en de scootmobiel als extra stoel gebruiken.

Onkruid71
Berichten: 3013
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
27 jul 2024 23:51
Het is niet mijn statement dat een scootmobiel binnen gevaarlijk is. Ik zei dat ze die gewoon in de eigen ruimtes (woning, externe berging, etc.) kunnen zetten in plaats van op de gang.
Dat is nu het probleem voor sommige, niet iedereen heeft berging of de ruimte in huis. Zo groot zijn de meeste woningen vaak niet. En als je niet kunt lopen heb je een groot probleem.

Onkruid71
Berichten: 3013
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
27 jul 2024 23:56
Onkruid71 schreef:
27 jul 2024 23:26
Nijogeth schreef:
27 jul 2024 23:20
Maar dan is de gang waar iedereen langs die gevaarlijke scootmobiel moet natuurlijk een ideale plaats om dat te doen. Als een scootmobiel echt zo gevaarlijk is binnen, dan zet je deze ook niet op de gang, maar buiten.
Het is ook zo moeilijk om met dat soort mensen mee te denken, om te zorgen dat ze ook nog een leven hebben zeg.
Zolang het je niet overkomt, geven de meeste mensen er niks om een denken ze alleen vanuit hun standpunt.
Maar denk jij hierin wel neutraal?
Het schijnt voor dat soort mensen (het klinkt als iets vies, als je het zo zegt) heel moeilijk te zijn om te beseffen dat brandveiligheid belangrijk is. Die regels gaan echt niet versoepelen omdat Jannie haar scootmobiel maar in de weg vind staan als ze die in haar woonkamer moet zetten. Je kan nog prima leven hoor, als het enige wat je moet aanpassen de locatie van de scootmobiel of rollator is. Dan maar een ander meubel eruit en de scootmobiel als extra stoel gebruiken.
Jij denkt er behoorlijk simpel over. Dat merk ik wel. Het zou een optie zijn om die personen dan een extra vervoer te geven omdat ze niet kunnen lopen naar hun scootmobiel toe, maar dat gebeurt niet.
Ik denk dat meer mensen nu de keuze maken om toch in hun eigen huis te blijven ipv naar een verzorgingshuis te gaan. En ik geef ze geen ongelijk.

Thijs124
Berichten: 1290
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Bericht door Thijs124 »

Extra vervoer tussen de woning op de xxe etage naar de brandvrije opslagruimte op de benedenverdieping voor de scootmobiel? Een zelfrijdende rolstoel op afroep?

Onkruid71
Berichten: 3013
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Bericht door Onkruid71 »

Thijs124 schreef:
28 jul 2024 01:00
Extra vervoer tussen de woning op de xxe etage naar de brandvrije opslagruimte op de benedenverdieping voor de scootmobiel? Een zelfrijdende rolstoel op afroep?
Ja voor mensen die niet kunnen lopen zodat ze van huis naar hun scootmobiel kunnen komen.
Toen de meeste er kwamen wonen, mocht die voor de deur en nu dus niet meer.

Thijs124
Berichten: 1290
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Bericht door Thijs124 »

Scootmobielen gezamenlijk in een gesloten ruimte allemaal samen gezellig aan de acculader is ook erg gevaarlijk. Daar zijn hier al enorme branden geweest bij de ingang van een flat. Dat zijn brandbommen. Dus buiten op de stoep of onder een afdak. Net zoals die electrische auto's , die horen ook niet thuis in een overdekte garage.

witte angora
Berichten: 31958
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Bericht door witte angora »

Thijs124 schreef:
28 jul 2024 01:00
Extra vervoer tussen de woning op de xxe etage naar de brandvrije opslagruimte op de benedenverdieping voor de scootmobiel? Een zelfrijdende rolstoel op afroep?
Ik zou eerder denken aan een opvouwbare mini-scootmobiel. Ze eentje waar je een half uur mee staat te klungelen voor je ermee weg kan. Die kan je desnoods in de douche-ruimte zetten. Om te douchen krijgen ze immers toch ook al geen hulp meer, dus die ruimte hebben ze helemaal niet nodig. :wink:

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
27 jul 2024 23:45
We nemen de kortste route https://district8.net/automobilist-komt ... -haag.html
Dan heeft de bestuurder écht niet opgelet, of hij is zo dom dat hij dacht dat het wel zou lukken.

Nijogeth
Berichten: 10515
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
28 jul 2024 01:07
Thijs124 schreef:
28 jul 2024 01:00
Extra vervoer tussen de woning op de xxe etage naar de brandvrije opslagruimte op de benedenverdieping voor de scootmobiel? Een zelfrijdende rolstoel op afroep?
Ja voor mensen die niet kunnen lopen zodat ze van huis naar hun scootmobiel kunnen komen.
Toen de meeste er kwamen wonen, mocht die voor de deur en nu dus niet meer.
Maar wat is jouw oplossing dan? Zonder de brandveiligheid in geding te brengen, uiteraard.

Onkruid71
Berichten: 3013
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
28 jul 2024 13:06
Onkruid71 schreef:
28 jul 2024 01:07
Thijs124 schreef:
28 jul 2024 01:00
Extra vervoer tussen de woning op de xxe etage naar de brandvrije opslagruimte op de benedenverdieping voor de scootmobiel? Een zelfrijdende rolstoel op afroep?
Ja voor mensen die niet kunnen lopen zodat ze van huis naar hun scootmobiel kunnen komen.
Toen de meeste er kwamen wonen, mocht die voor de deur en nu dus niet meer.
Maar wat is jouw oplossing dan? Zonder de brandveiligheid in geding te brengen, uiteraard.
Dat ze ook een mogelijkheid krijgen om bij hun scootmobiel te kopen. Voor sommige zal dat iets electrisch moeten zijn en voor sommige niet. Sommige zullen alleen maar een uitkering hebben dus dat het maar zelf betaald moet worden is ook niet altijd een oplossing.
Ik denk dat de regels bij de WMO wat geboden moeten worden.
Regels zijn maar richtlijnen.. Je kunt niet zomaar zeggen, soort je hebt pech. Terwijl je niks verkeerd doet en je niet bij een transport middel kan komen wat juist echt belangrijk is om deel te kunnen nemen aan de samenleving.

Nijogeth
Berichten: 10515
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Bericht door Nijogeth »

Je zegt echt helemaal niets. Die manier om bij hun scootmobiel te komen, die mag wel binnen staan? Waarom dan niet die scootmobiel binnen zetten, of een elektrische rolstoel ipv een scootmobiel aanschaffen, als er dan toch een elektrische rolstoel extra moet worden aangeschaft om bij de scootmobiel te komen? Kom eens met iets concreets. Je ziet problemen, maar oplossingen die geboden worden, die vind je niet goed. Dan heb je dus ook wel een concreet beeld wat wel de oplossing is, toch?

Onkruid71
Berichten: 3013
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
28 jul 2024 14:49
Je zegt echt helemaal niets. Die manier om bij hun scootmobiel te komen, die mag wel binnen staan? Waarom dan niet die scootmobiel binnen zetten, of een elektrische rolstoel ipv een scootmobiel aanschaffen, als er dan toch een elektrische rolstoel extra moet worden aangeschaft om bij de scootmobiel te komen? Kom eens met iets concreets. Je ziet problemen, maar oplossingen die geboden worden, die vind je niet goed. Dan heb je dus ook wel een concreet beeld wat wel de oplossing is, toch?
Ik kom net iets concreets, het is niet overal mogelijk een scootmobiel binnen te plaatsen. En niet iedereen heeft een electrische rolstoel nodig.
Zoals iedereen zal snappen heeft iedereen een andere reden waarom deze niet kunnen lopen, dus dan is maatwerk gepast, niet een simpele generale oplossing. Zo werkt het niet.

ZeerPrivé
Berichten: 6040
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Bericht door ZeerPrivé »

Ik heb eens even wat gegoogeld en zo te lezen vliegen die dingen toch regelmatig in brand. Recent nog in een scootmobiel ruimte in een zorginstelling in Den Haag
https://www.google.com/search?q=scootmo ... e&ie=UTF-8

Verder lees ik ook dat er fireblocker blussystemen bestaan voor o.a. scootmobiel accu's https://fireblocker.nl/ Die dingen zouden ze gebruikers gewoon moeten verplichten. Al dan niet door de WMO betaald. Ook de brandweer heeft het over die fireblockers.

Daarnaast zag ik nog een mooie oplossing om, als er genoeg ruimte is, per verdieping de scootmobiel veilig te stallen https://www.hoefnagels.com/nieuws/white ... eiligheid/

En Onkruid het is natuurlijk ook zo dat 60/70% van de scootmobiel gebruikers best wel een stukje kunnen lopen. Als ze zonder scoot kunnen shoppen in een winkel kunnen ze ook een gang uitlopen.

Onkruid71
Berichten: 3013
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
28 jul 2024 16:00
Ik heb eens even wat gegoogeld en zo te lezen vliegen die dingen toch regelmatig in brand. Recent nog in een scootmobiel ruimte in een zorginstelling in Den Haag
https://www.google.com/search?q=scootmo ... e&ie=UTF-8

Verder lees ik ook dat er fireblocker blussystemen bestaan voor o.a. scootmobiel accu's https://fireblocker.nl/ Die dingen zouden ze gebruikers gewoon moeten verplichten. Al dan niet door de WMO betaald. Ook de brandweer heeft het over die fireblockers.

Daarnaast zag ik nog een mooie oplossing om, als er genoeg ruimte is, per verdieping de scootmobiel veilig te stallen https://www.hoefnagels.com/nieuws/white ... eiligheid/

En Onkruid het is natuurlijk ook zo dat 60/70% van de scootmobiel gebruikers best wel een stukje kunnen lopen. Als ze zonder scoot kunnen shoppen in een winkel kunnen ze ook een gang uitlopen.
Is dat niet gewoon een aanname dat als ze in een winkel en stukje kunnen lopen dat ze dan ook een gang uit kunnen lopen? Je weet toch nooit wat ze daarna ervaren.

Moneyman
Berichten: 31093
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
29 jul 2024 10:31
Is dat niet gewoon een aanname dat als ze in een winkel en stukje kunnen lopen dat ze dan ook een gang uit kunnen lopen? Je weet toch nooit wat ze daarna ervaren.
Nee, dat is geen aanname. Dat is de realiteit die dagelijks in ieder winkelcentrum zichtbaar is.

Uiteraard geldt dat niet voor iedereen, maar wel voor een aanzienlijk deel van de gebruikers.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
29 jul 2024 10:31


Is dat niet gewoon een aanname dat als ze in een winkel en stukje kunnen lopen dat ze dan ook een gang uit kunnen lopen? Je weet toch nooit wat ze daarna ervaren.
Maar konden die mensen dan wel naar de galerij of hal van het appartementencomplex lopen waar voorheen hun scootmobiel stond?
Als je niet in staat bent om te lopen, was dat voorheen toch ook al een probleem om bij je scootmobiel te kunnen komen?
Ik zie hier mensen die echt niet kunnen lopen, voortgeduwd worden in een rolstoel.

Onkruid71
Berichten: 3013
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
29 jul 2024 10:55
Onkruid71 schreef:
29 jul 2024 10:31


Is dat niet gewoon een aanname dat als ze in een winkel en stukje kunnen lopen dat ze dan ook een gang uit kunnen lopen? Je weet toch nooit wat ze daarna ervaren.
Maar konden die mensen dan wel naar de galerij of hal van het appartementencomplex lopen waar voorheen hun scootmobiel stond?
Als je niet in staat bent om te lopen, was dat voorheen toch ook al een probleem om bij je scootmobiel te kunnen komen?
Ik zie hier mensen die echt niet kunnen lopen, voortgeduwd worden in een rolstoel.
Hier in het gebouw namen ze altijd de scootmobiel die voor de deur stond.
En ik heb er gesproken die helemaal aan de andere kant van het gebouw wonen die hun scootmobiel aan mijn kant van het gebouw moeten neerzetten. Zeker 200 meter.
Voor mij is het in ieder geval dat ik dat achteruit door gegaan ben.
Maar het is voor velen gewoon een probleem. Daarom vind ik dat dat over gepraat moest worden en naar oplossingen gekeken moest worden.

Nijogeth
Berichten: 10515
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Bericht door Nijogeth »

Dat moet dus per situatie. Iedereen met een woonkamer, die zet m gewoon binnen. Iedereen met een studio, die krijgt een speciale bergruimte. Zoiets?

Plaats reactie