Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 31061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
03 aug 2024 14:27
Moneyman schreef:
03 aug 2024 13:59
Je miskent daarbij wel dat het mede aan de overheid te wijten is dát er 14 jaar geprocedeerd kan/ moet worden. Dat overschrijdt vér de grens van het recht op een eerlijk proces uit het EVRM.

Natuurlijk valt er in een situatie als deze aan beide partijen (moeder én overheid) iets te verwijten. Maar wat mij betreft prevaleert dan het belang van het kind (van de rekening).
Nou, nee. Want de overheid heeft uiteindelijk gewoon gelijk gekregen. Dat ene beroep van de overheid weegt niet op tegen de 7 of 8 pogingen van zijn moeder.
Het feit dat iemand gelijk krijgt, wil niet zeggen dat de procedure niet te lang heeft geduurd. Een procedure over een zo ingrijpend iets als wel of niet hier mogen wonen zou nooit 14 jaar (!) mogen duren.

kuklos
Berichten: 10097
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

@Moneyman, vaak zij het meerdere procedures die steeds weer gestart worden, door wat wordt genoemd de asieladvocatenindustrie. Recent las ik over iemand (heb helaas geen link) voor wie 4x een procedure was gestart en ook 4x was afgewezen.

Nijogeth
Berichten: 10502
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
03 aug 2024 18:09
Het feit dat iemand gelijk krijgt, wil niet zeggen dat de procedure niet te lang heeft geduurd. Een procedure over een zo ingrijpend iets als wel of niet hier mogen wonen zou nooit 14 jaar (!) mogen duren.
En dat zeg ik dan ook. Dat is eigenlijk het enige dat je de overheid kan verwijten. Maar die moeder kun je het ook verwijten dat ze maar door bleef gaan en niet na 2 jaar besloot dat ze kansloos was.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben net thuis: 'It giet oan!'

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Wie nog rommel koopjes wil scoren kan bij Bristol terecht https://archive.ph/r9nMJ

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
03 aug 2024 19:07
Ben net thuis: 'It giet oan!'
Regent het?

Moneyman
Berichten: 31061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
03 aug 2024 18:18
@Moneyman, vaak zij het meerdere procedures die steeds weer gestart worden, door wat wordt genoemd de asieladvocatenindustrie. Recent las ik over iemand (heb helaas geen link) voor wie 4x een procedure was gestart en ook 4x was afgewezen.
Ook dan zeg ik: dat zou dus niet moeten kunnen. Dan is onze rechtsgang niet op orde.
Nijogeth schreef:
03 aug 2024 18:25
Moneyman schreef:
03 aug 2024 18:09
Het feit dat iemand gelijk krijgt, wil niet zeggen dat de procedure niet te lang heeft geduurd. Een procedure over een zo ingrijpend iets als wel of niet hier mogen wonen zou nooit 14 jaar (!) mogen duren.
En dat zeg ik dan ook. Dat is eigenlijk het enige dat je de overheid kan verwijten. Maar die moeder kun je het ook verwijten dat ze maar door bleef gaan en niet na 2 jaar besloot dat ze kansloos was.
Exact. Daarom schreef ik ook dat beide partijen wat te verwijten valt. Maar het kind is de dupe...

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
03 aug 2024 19:30
Wie nog rommel koopjes wil scoren kan bij Bristol terecht https://archive.ph/r9nMJ
Interessant, maar hier zitten ze niet. Heb ook niet het idee dat ik er iets aan mis eigenlijk.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
03 aug 2024 19:32
witte angora schreef:
03 aug 2024 19:07
Ben net thuis: 'It giet oan!'
Regent het?
Ook. alhoewel het net droog is. Was toch even vreemd, een regenbui terwijl je op de fiets zit. Dat is lang geleden! Had het ook helemaal niet verwacht.

'It giet oan' - bekend van de elfstedentocht. Ben vandaag met het elfstedenpad begonnen. Deze versie is in totaal 300 kilometer. Eigenlijk 14 dagen geleden al, maar dan loop je 12 kilometer door Leeuwarden. Vandaag was de 'echte' start, vanaf de Elfstedenhal. Heb bij de daar aanwezige Mac nog een bak koffie gedronken voor ik echt op pad ging.

Overigens, het beeld van de schaatser staat voor fotografen op een echt mooie plek. Maar dat moet je 'zien'.

Vandaag tot Mantgum gekomen. Een mooie route met plekjes die je niet verwacht. Ook een paar echte Friezen gesproken, net als 14 dagen geleden eigenlijk. Van de vooroordelen dat ze zo stug zijn klopt geen fluit, letterlijk niet. Het zijn rustige, vriendelijke mensen die open staan voor een praatje. Enkel kijken ze de kat uit de boom, maar daar is niks mis mee.

Moet even zien wanneer de volgende etappe wordt, denk met een week of drie.

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Van de vooroordelen dat ze zo stug zijn klopt geen fluit, letterlijk niet. Het zijn rustige, vriendelijke mensen die open staan voor een praatje. Enkel kijken ze de kat uit de boom, maar daar is niks mis mee.
Mijn voorouders waren rasechte Friezen, dus je zult me ongetwijfeld aan deze eigenschappen al eerder herkend hebben. :mrgreen:

Petje af hoor (serieus) voor je sportieve activiteiten. Ik heb grootste deel van de dag geluierd op een terrasje.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
03 aug 2024 19:36
kuklos schreef:
03 aug 2024 18:18
@Moneyman, vaak zij het meerdere procedures die steeds weer gestart worden, door wat wordt genoemd de asieladvocatenindustrie. Recent las ik over iemand (heb helaas geen link) voor wie 4x een procedure was gestart en ook 4x was afgewezen.
Ook dan zeg ik: dat zou dus niet moeten kunnen. Dan is onze rechtsgang niet op orde.
Nijogeth schreef:
03 aug 2024 18:25
Moneyman schreef:
03 aug 2024 18:09
Het feit dat iemand gelijk krijgt, wil niet zeggen dat de procedure niet te lang heeft geduurd. Een procedure over een zo ingrijpend iets als wel of niet hier mogen wonen zou nooit 14 jaar (!) mogen duren.
En dat zeg ik dan ook. Dat is eigenlijk het enige dat je de overheid kan verwijten. Maar die moeder kun je het ook verwijten dat ze maar door bleef gaan en niet na 2 jaar besloot dat ze kansloos was.
Exact. Daarom schreef ik ook dat beide partijen wat te verwijten valt. Maar het kind is de dupe...
Toch is er maar één, of eigenlijk zijn er maar twee, verantwoordelijk voor die jongen. Waar is de vader eigenlijk?

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
03 aug 2024 19:47
ZeerPrivé schreef:
03 aug 2024 19:30
Wie nog rommel koopjes wil scoren kan bij Bristol terecht https://archive.ph/r9nMJ
Interessant, maar hier zitten ze niet. Heb ook niet het idee dat ik er iets aan mis eigenlijk.
Kocht er wel eens spotgoedkope joggingbroeken voor in huis.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
03 aug 2024 20:08
Van de vooroordelen dat ze zo stug zijn klopt geen fluit, letterlijk niet. Het zijn rustige, vriendelijke mensen die open staan voor een praatje. Enkel kijken ze de kat uit de boom, maar daar is niks mis mee.
Mijn voorouders waren rasechte Friezen, dus je zult me ongetwijfeld aan deze eigenschappen al eerder herkend hebben. :mrgreen:

Petje af hoor (serieus) voor je sportieve activiteiten. Ik heb grootste deel van de dag geluierd op een terrasje.
Thx voor het compliment. Door een toetsenbord heen kijken en daar iets aan herkennen is natuurlijk wel erg lastig, maar ik kan je goed hebben, dat wel. :D

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
03 aug 2024 20:10
witte angora schreef:
03 aug 2024 19:47
ZeerPrivé schreef:
03 aug 2024 19:30
Wie nog rommel koopjes wil scoren kan bij Bristol terecht https://archive.ph/r9nMJ
Interessant, maar hier zitten ze niet. Heb ook niet het idee dat ik er iets aan mis eigenlijk.
Kocht er wel eens spotgoedkope joggingbroeken voor in huis.
O dan moet ik er toch maar even gauw heen denk ik. Alhoewel ik een paar weken terug al een en ander heb kunnen scoren bij een ander faillissement, Perry of zo. Geen idee meer.

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@WA zijn warme joggingbroeken voor in de winter. Iets van 8 euro per stuk en vaak dan nog 2 voor 12 euro of zoiets.

Joggingbroeken https://bristol.nl/nl-nl/heren/kleding/sportkleding/
Die 15 euro heb ik er nooit voor betaald.

Winkeloverzicht https://bristol.nl/nl-nl/winkels/

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Zit even snel te kijken, de meesten zijn volgens mij morgen dicht. Hier in de buurt zit weinig, en wat er zit gaat op zijn vroegst dinsdag pas open.

Online zijn de joggingbroeken al uitverkocht, althans in mijn maat. Dat is wel jammer ja. Toch bedankt voor de tip!

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net even verder gekeken, maar veel dingen zijn online in de grotere maten al uitverkocht. Het gaat hard. Aan de andere kant snap ik wel dat ze het niet redden, wat een bagger!

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ze zijn zelfs in middelgrote steden op zondag gesloten, zie ik. In DH waren ze wegens personeelsgebrek nog maar een paar dagen p.w. geopend.

In de winkels kunnen ze best nog voorraad hebben hoor a.s. dinsdag. Ik ga even in Rijswijk kijken, die is wel op zondag geopend.

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
03 aug 2024 20:38
Net even verder gekeken, maar veel dingen zijn online in de grotere maten al uitverkocht. Het gaat hard. Aan de andere kant snap ik wel dat ze het niet redden, wat een bagger!
Ja, veel rommel inderdaad, kwam er alleen voor die goedkope joggingbroeken.

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zal deze puber zijn ouders geïnformeerd hebben? https://www.telegraaf.nl/nieuws/1349200 ... heuvel-aan

Plaats reactie