@Moneyman
Het verhaal en de uitleg van de ACM van salderen is niet mogelijk en dat is niet erg moeilijk.
Want om het verhaal van de ACM mogelijk te maken moeten burgers stroom kunnen leveren aan hun energieleverancier. Anders kunnen die het niet het niet kopen van hun klanten.
Vervolgens moet die het kunnen opslaan, want anders kunnen ze het niet doorleveren / terug leveren.
Nee, het is zelfs zo onzinnig dat het niet te geloven is dat een volwassen persoon dit kan geloven, laat staan de ACM.
Energieleveranciers kopen nooit in van klanten, dat is zelfs niet mogelijk.
Daar heb ik geen drie maanden over nagedacht, dat vertel ik al jaren... ook aan het ministerie, ook aan de ACM.
Maar ze doen alsof ze niet kunnen lezen of dat ik in een andere taal schrijf en ze niet kunnen lezen.
Nooit leggen ze uit hoe hun uitleg WEL kan kloppen.
@16again Energieleveranciers merken niets van hun klanten die stroom leveren en afnemen.
Volgens jou het stroomnet des te meer.
Al zou dat zo zijn ( dat is het niet ) energieleveranciers gaan niet over het stroomnet, daar gaat de netbeheerder over.
@juliomariner Nergens zegt Stineke dat ze onzin verkoopt. wat een onzin.
De ACM verkoopt onzin en in talloze mails hebben ze nog niet eens de moeite gedaan hun uitleg van salderen of meerkosten te verdedigen.
Of wil jij, juliomariner hun uitleg van salderen en meerkosten uitleggen?
Of ben jij iemand die alleen maar roept dat iets onzin is, zonder zelf ook maar enig zinnigs erover te schrijven.
@Thijs124
Of je nu twee telwerken hebt of vier, dat maakt helemaal niets uit.
Enexis is geen energieleverancier, daar stopt jouw verhaal al en slaat dus verder nergens op.
Het gaat hier niet om netbeheerders.
Energieleveranciers moeten 12 maanden wachten op de meterstanden.
Die krijgen ze dan van Enexis en/of van de klant na afloop van hun contract, doorgaans 12 maanden.
Vattenfall krijgt ook pas na 12 maanden de meterstanden en merkt niets of ik gebruik of lever.
Vattenfal kan dus ook niets eerder verrekenen.
Zelfs de netbeheerder houdt niet bij hoeveel je per kwartier gebruikt of levert en zal dat niet eens willen.
Je betaald de netbeheerder per dag, dus maakt het deze niet uit wat je gebruik of levering is.
Alleen bij burgers met een slimme meter en toestemming om die uit te lezen kan een NETBEHEERDER zien wat je gebruik per kwartier is.
Burgers kunnen altijd kiezen voor een digitale niet slimme meter of om geen toestemming tot uitlezen te geven.
De burgers met slimme uitleesbare meter moeten speciaal toestemming aan de netbeheerder geven om de meterstanden direct door te geven aan energieleveranciers.
Thijs124 schrijft:" Die stroom is door mijn meter gegaan en wordt dus ook bij Vattenfall verrekend op mijn conto."
Stroom gaat niet eerst naar Vattenfall en dan pas naar de buurman, Vattenfall merkt er niets van.
Dan bedoelt Thijs124:" Die stroom is door mijn meter gegaan en wordt bij Vattenfall pas verrekend op mijn conto bij de eindafrekening."
Het verhaal van energieleveranciers is dus werkelijk erg simpel.
Pas na 12 maanden weten ze wat je gebruik en levering was en berekenen dan je netto gebruik, bv. 1000 kWh en ze trekken dat af van hun voorraad.
Precies zoals ze doen bij klanten zonder zonnepanelen die ook netto 1000 kWh gebruiken.
De ACM schreef een rapport om de meerkosten van energieleveranciers te verantwoorden, maar het hele rapport is onmogelijk.
https://www.acm.nl/system/files/documen ... nciers.pdf
Nooit leveren burgers elektriciteit aan hun energieleverancier die het dan doorlevert aan andere klanten zoals de ACM beweerd.
Nooit hoeven energieleveranciers elektriciteit van hun klanten tegen hoge prijzen te kopen zoals de ACM beweerd, want dat is zelfs onmogelijk.
Klanten met zonnepanelen leveren stroom aan het net en dat wordt gebruikt en betaald bv. 26 cent per kWh door de eerstvolgende vraag naar stroom op het net. In een woonwijk zijn dat buren in de straat of woonwijk. Hun leverancier maakt daarop dezelfde winst als op alle stroom die ze leveren aan die buren. Beste Thijs124, ook jouw uitleg is in strijd met de uitleg van de ACM en ook volgens jou klopt die dus niet.
Ook volgens jouw uitleg worden we bedrogen.
Grote accuparken hebben hier niets mee te maken, want burgers leveren 0 kWh aan hun leverancier en dan is 1 accu dus al overbodig.