Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Bonwyat
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2024 10:46

Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door Bonwyat »

Ik heb schoenenen gekocht van Floris van Bommel aantal jaar geleden. De schoenen heb gekocht voor special gelegenheden dus ben terg zuinig mee geweest ook logisch zijn erg dure schoenen.
Toen ik naar een naar een trouw feest wilde gaan wou ik mijn mooie schoenen aan doen tot mijn verbazing waren de zolen helemaal verpulverd. Ben gelijk naar een gilde schoenmaker geweest zijn conclusie was in de prullebak doen kan niet meer gemaak worden.

Dus dat is even pech hebben ben je zuinig op je dure schoenen gaan ze ook nog kapot.

Als een vaas koopt en niet laat vallen blijven ze we mooi.

Ook heb ik de klanten service Floris van Bommel aan de lijn gesproken maar die zei dat het kan gebeuren dat de garantie voorbij was en niets voor me kan betekenen.

Hopelijk kan ik hier iets nog mee.
Groetjes Bonny

Lowieze
Berichten: 6861
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik lees op hun website dat je de leren zolen regelmatig moet behandelen tegen uitdroging:

https://nl.florisvanbommel.com/nl/onder ... soles.html

Moneyman
Berichten: 31057
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Schoenen die alleen maar in de kast staan drogen inderdaad uit. Je bent dus té zuinig geweest.

Ik draag veel Floris van Bommel-schoenen, en doe daar als ik ze netjes onderhoud echt meerdere jaren mee. Maar dan gebruik ik ze dus wel.

Jij hebt ze blijkbaar gekocht en jarenlang in de kast laten staan. Dat is funest. En de vergelijking met een vaas in natuurlijk onzin.

Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is met alle schoenen. Rubber wordt broos en kan scheuren. Regelmatig met de schoenen lopen voorkomt dat.

Overigens ben ik geen fan van van Bommel meer. Vroeger was het kwalitatief goed, daar was de prijs ook naar. Nu zijn de prijzen steeds hoger, maar is de kwaliteit steeds minder geworden.

Van Lier is overigens helemaal idioot bezig tegenover hun verkopers. Ze mogen ze bijvoorbeeld niet onder een bepaalde prijs verkopen, maar vervolgens zetten ze zelf die schoenen voor minder op de eigen website. En dan verbaasd doen als de winkelier zegt dat ze niets meer willen afnemen.

Morgan le Fay
Berichten: 573
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ik heb Panamaatjes en die zijn aardig oud(10 jr). Ik hou ze bij. Dus regelmatig vet en wat spul voor de rubber zolen.
Worden als stalschoenen hebruikt.

Erthanax
Berichten: 10044
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat is er nu precies verpulverd? De leren loopzool kan ik me niet voorstellen, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Als een leren zool oud, stug en uitgedroogd is, ontstaat er soms een barst of scheur onder de bal van de voet, waar de buiging het sterkst is.

Ik ken verpulveren eigenlijk alleen van de tussenzool, als die van polyurethaan is. Als je zulke schoenen lange tijd niet gebruikt, kan het PU helemaal bros worden en verpulveren, en laat de loopzool los. Dat is inderdaad onherstelbaar.

peter17111962
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hoe lang gaan dure schoenen mee?
Het is met schoenen net als met vrijwel alle producten.
Duur is niet altijd goede kwaliteit en goede kwaliteit is niet altijd duur.

NeoDutchio
Berichten: 12584
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik draag dagelijks dure schoenen (€250,- per paar excl aanpassingen) en doe daar zo'n beetje 6 jaar mee. Mijn vader kocht dezelfde paar schoenen (in zijn maar en zonder aanpassingen) en heeft deze na 2 jaar kunnen weggooien. Het verschil: ik loop er dagelijks op, mijn vader enkel bij een flinke wandeling. Na een tijd lang in de kast kon de schoen niet meer gebruikt worden.
Levensduur bij schoenen is dus afhankelijk van het gebruik.

rwolters
Berichten: 1800
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door rwolters »

Mijn oudste paar Floris van Bommel schoenen is nu 12 jaar oud. En die draag ik ca 2 a 3 keer per week. Deze schoenen hebben een dempingslaag van een kurkmengsel. Die droogt op een gegeven moment uit en kan door de schoenmaker worden vernieuwd. Dat heb ik nu 1 keer laten doen in die 12 jaar.

rwolters
Berichten: 1800
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door rwolters »

peter17111962 schreef:
23 aug 2024 19:28
Hoe lang gaan dure schoenen mee?
Het is met schoenen net als met vrijwel alle producten.
Duur is niet altijd goede kwaliteit en goede kwaliteit is niet altijd duur.
Duur en minder goede kwaliteit zijn dan vaak de fancy merken. Maar Van Bommels en Greves (en dergelijke merken) leveren gewoon een goede kwaliteit die je niet goedkoper kunt vinden. Bovendien kunnen die schoenen gerepareerd worden. Schoenen van 100 euro kan je 2 jaar weggooien want die zijn ook niet te repareren. En als het wel gerepareerd zou kunnen worden is het het geld niet waard, want het blijven inferieure materialen die gebruikt zijn.

Speedy123
Berichten: 1696
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

rwolters schreef:
24 aug 2024 11:01
peter17111962 schreef:
23 aug 2024 19:28
Hoe lang gaan dure schoenen mee?
Het is met schoenen net als met vrijwel alle producten.
Duur is niet altijd goede kwaliteit en goede kwaliteit is niet altijd duur.
Duur en minder goede kwaliteit zijn dan vaak de fancy merken. Maar Van Bommels en Greves (en dergelijke merken) leveren gewoon een goede kwaliteit die je niet goedkoper kunt vinden. Bovendien kunnen die schoenen gerepareerd worden. Schoenen van 100 euro kan je 2 jaar weggooien want die zijn ook niet te repareren. En als het wel gerepareerd zou kunnen worden is het het geld niet waard, want het blijven inferieure materialen die gebruikt zijn.
Wat een onzin zeg. Ik koop altijd Ecco en die kosten meestal zo'n 100 euro en gaan vele jaren mee zonder problemen.

Juist mijn enige dure schoenen voor speciale gelegenheden hebben regelmatig onderhoud nodig door de lederen zool.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ecco? Jaartje, en dan zijn de zolen toch echt wel versleten. En dat voor - de normale prijs dan - 169 euro.

Leren zolen vind ik een ramp. Op gladde vloeren kun je er echt niet mee lopen.

Speedy123
Berichten: 1696
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:
24 aug 2024 18:39
Ecco? Jaartje, en dan zijn de zolen toch echt wel versleten. En dat voor - de normale prijs dan - 169 euro.

Leren zolen vind ik een ramp. Op gladde vloeren kun je er echt niet mee lopen.
Welnee, Ecco's zijn niet zo duur. Zie
Er is altijd wel een aanbieding te vinden, ze worden overal verkocht.

Wat dacht u van https://www.meijerink-schoenen.nl/ecco- ... gKFKfD_BwE? Mooie schoen en een normale, slijtvaste zool, geen leren zool. 95 euro en 99 cent.

mirtax
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2006 19:55

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door mirtax »

Het lijkt er op dat u te zuinig bent geweest, schoenen moet je dragen en goed onderhouden. Als ze in de kast staan drogen ze uit.

Overigens heb ik zelf ecco, en deze gaan doorgaans een paar jaar mee.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door witte angora »

Speedy123 schreef:
24 aug 2024 22:33
witte angora schreef:
24 aug 2024 18:39
Ecco? Jaartje, en dan zijn de zolen toch echt wel versleten. En dat voor - de normale prijs dan - 169 euro.

Leren zolen vind ik een ramp. Op gladde vloeren kun je er echt niet mee lopen.
Welnee, Ecco's zijn niet zo duur. Zie
Er is altijd wel een aanbieding te vinden, ze worden overal verkocht.

Wat dacht u van https://www.meijerink-schoenen.nl/ecco- ... gKFKfD_BwE? Mooie schoen en een normale, slijtvaste zool, geen leren zool. 95 euro en 99 cent.
Klopt, in de sale. Maar lees eens goed wat ik schreef?

Methusalah
Berichten: 1284
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Het ligt er ook aan wat je doet. Ik heb echt wel dure wandelschoenen (Meindels met Vibram zolen). Beter dan dat bestaat er zowat niet. Maar als ik mijn best doe slijt ik ze in een half jaar op. Maar dan heb ik ook een paar duizend km achter de rug.

En zoals de rest aangeeft, leren zolen moet je goed onderhouden.

Wim Stevenhagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2023 17:00
Locatie: Enschede

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door Wim Stevenhagen »

Ik heb in 1980 een opleiding van 9 maanden, in Zwitserland, gehad.
Om mijn vrije tijd in Zwitserland door te kopen heb ik toen voor 50 Sfr een paar wandelschoenen gekocht.
Nu na 45 jaar gebruik ik deze wandelschoenen nog steeds.
Ze hebben nu nog steeds een fantastisch mooi profiel en leer.

DvdVK
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Hoe lang gaan dure schoenen mee?

Ongelezen bericht door DvdVK »

Of u nu uw schoenen in de uitverkoop (aldanniet in de zoveelste afprijzing) of voor de volle mep koopt: onderhoud is en blijft nodig.
Zeker als u ze weinig draagt en daardoor het gevaar van uitdroging op de loer ligt.
Uitdroging is de allergrootste bedreiging voor zoolleer. Wanneer de vezelstructuur waaruit zoolleer bestaat uitdroogt verliest het zijn compactheid en stevigheid, met afname in slijtvastheid, flexibiliteit en waterdichtheid tot gevolg.

Het is van groot belang om voorzichtigheid in acht te nemen bij het opbergen en drogen van schoenen. Laat schoenen met lederen zolen nooit drogen bij, en berg ze ook niet op in de buurt van, een warmtebron.

En v.w.b. rubberen zolen kan er behalve uitdroging ook nog verkleuring optreden. Zwart wordt grijs, wit wordt geel.

Een advies: koop schoenen die u regelmatig kunt en gaat dragen.
Laat uw schoenen na het dragen drogen aan de lucht, niet in de nabijheid van een warmte bron.
Regelmatig poetsen/invetten van leer en zool is het behoud van uw schoenen.
(Ook als u ze weinig draagt). Bewaar ze in een zachte stofzak.

Plaats reactie