Telefoonabonnement afsluiten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hansw
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste , ik heb de laatste jaren uitsluitend Sim only abonnementen gehad ; nu wil ik een abonnement met toestel afsluiten

Nu valt mij op dat je voor het toestel ( Samsung A35 ) aanzienlijk minder betaald bij belsimpel ( voor BEN ) als op de website van Ben zelf

Klopt dat wel

Mvg Hans

Methusalah
Berichten: 1284
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door Methusalah »

Hansw schreef:
25 aug 2024 11:58
Beste , ik heb de laatste jaren uitsluitend Sim only abonnementen gehad ; nu wil ik een abonnement met toestel afsluiten

Nu valt mij op dat je voor het toestel ( Samsung A35 ) aanzienlijk minder betaald bij belsimpel ( voor BEN ) als op de website van Ben zelf

Klopt dat wel

Mvg Hans
Ik zou er eerde vanuit gaan dat de gegevens van BEN correct zijn, zij zijn immers de aanbieder. Belsimpel verzamelt alleen maar data van aanbieders en kan achter lopen op de werkelijkheid.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar is het wel exact hetzelfde toestel? Of gaat het bijvoorbeeld om 4G versus 5G, om wat te noemen? Of een kleiner/groter geheugen, dat soort dingen?

NeoDutchio
Berichten: 12584
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gaat het daadwerkelijk om dezelfde telefoon? Het kan zijn dat BEN een Nederlands toestel aanbied en Belsimpel aan grijze import doet. Lees het hier: https://www.galaxyclub.nl/tips/samsung- ... ze-import/
Grijze import is goedkoper, maar dan is er geen service en zekerheid vanuit Samsung Nederland en het kan voorkomen dat niet alle apps werken.
Waarschijnlijk verklaart dat het prijsverschil.

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Methusalah schreef:
25 aug 2024 12:07
Ik zou er eerde vanuit gaan dat de gegevens van BEN correct zijn, zij zijn immers de aanbieder. Belsimpel verzamelt alleen maar data van aanbieders en kan achter lopen op de werkelijkheid.
Hoezo 'verzamelt alleen maar data en kan achter lopen'? Sluit regelmatig via Belsimpel een contract af, gewoon voor de prijzen die op hun site vermeld staan. Nog nooit meegemaakt dat het niet klopt.

@Hans Bij Ben krijg je er 'gratis' Galaxy buds bij, bij Belsimpel niet. Daarnaast levert Belsimpel vaak (altijd??) grijze import (=dus goedkoper) smartphones. Ook dat geeft geen enkel probleem.

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
25 aug 2024 12:15
Gaat het daadwerkelijk om dezelfde telefoon? Het kan zijn dat BEN een Nederlands toestel aanbied en Belsimpel aan grijze import doet. Lees het hier: https://www.galaxyclub.nl/tips/samsung- ... ze-import/
Grijze import is goedkoper, maar dan is er geen service en zekerheid vanuit Samsung Nederland en het kan voorkomen dat niet alle apps werken.
Waarschijnlijk verklaart dat het prijsverschil.
Dat klopt dat je dan niet bij Samsung Nederland hoeft aan te kloppen, maar daar zou ik me zeker bij een A35 helemaal niet druk om maken. Ik koop zelf altijd een Samsung uit de S serie, ook vaak via Belsimpel, nooit problemen ondervonden.
Het is wat anders als een t.v. van een paar duizend euro kopen, dan kun je beter een Benelux model kopen vwb garantie.

Har45
Berichten: 509
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door Har45 »

Beide toestellen zijn 128 GB 5 G
Bij Belsimpel inderdaad maandelijks goedkoper ( Bij bel simpel 18 euro pm en bij Ben 22 euro per maand incl bundel)
18 GB 5 G 200 Mbps 200min/sms
Eenmalige kosten bij Belsimpel 11 euro en bij Ben 6,41
Voordeel bij Belsimpel ook nog eens een gratis verzekerd tegen misbruik belkosten tegen onbevoegd misbruik van telefoonkosten max 500 euro.

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
25 aug 2024 12:12
Maar is het wel exact hetzelfde toestel? Of gaat het bijvoorbeeld om 4G versus 5G, om wat te noemen? Of een kleiner/groter geheugen, dat soort dingen?
Als ik hetzelfde abonnement + hetzelfde toestel met dezelfde specificaties vergelijk betaal je bij Belsimpel 8 p.m. euro voor het toestel en bij Ben 12 euro p.m. Maar bij die laatste krijg je er dan 'gratis' earbuds bij.

Edit: ik zie dat je die Galaxy buds moet aanvragen bij Samsung Promoties. Als je digitaal niet handig bent, kan dat het nodige gedoe opleveren.

Daarnaast krijg je bij Ben zeer waarschijnlijk een Benelux toestel en bij Belsimpel een grijze import toestel.

taxikemperman
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Als de toestellen exact hetzelfde zijn (merk , type, kleur geheugen) en Belsimpel is nog steeds goedkoper dan doen. Je sluit met hun een contract

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zie het al... het toestel kost bij Ben 288, bij Belsimpel 269. Maar je krijgt bij Ben 18 GB per maand voor 7 euro, bij Belsimpel 2 GB. Als ik de juiste abbo's voor me heb.

https://www.ben.nl/telefoons/samsung-galaxy-a35
https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy ... ompleet_ja

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
25 aug 2024 13:11
Ik zie het al... het toestel kost bij Ben 288, bij Belsimpel 269. Maar je krijgt bij Ben 18 GB per maand voor 7 euro, bij Belsimpel 2 GB. Als ik de juiste abbo's voor me heb.

https://www.ben.nl/telefoons/samsung-galaxy-a35
https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy ... ompleet_ja
Tis de vraag welk abonnement hij wil. Zou handig zijn als hij dat even neer zet hier. Stuk makkelijker vergelijkbaar. Ook handig om te weten welke thuisprovider hij heeft, dat kan gratis extra's opleveren.

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door Thijs124 »

En dan nog het verschil in kosten als je een keer langs de pot pi..t.
Als je de bundel of het bundeltje overschrijdt.

Hansw
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste , ik zie nu dat 50 plus mobiel nog goedkoper is met het toestel ( Bij MOBIEL.NL)
Het betreft: Samsung A35 128 GB + 3gb + 200 min

Ik wilde eerst het toestel los kopen dan betaal je 239 euro; bij een abonnement 50 plus 168 euro

Scheelt 75 euro , bellen en internet is het 1e jaar dan gratis voor mij ( 6 euro pm na het 1e halfjaar )

Of zie ik iets over het hoofd
Ik dacht altijd dat je met een abonnement duurder uit was voor een toestel dan het toestel los kopen .

Mvg Hans

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hansw schreef:
25 aug 2024 13:33
Beste , ik zie nu dat 50 plus mobiel nog goedkoper is met het toestel ( Bij MOBIEL.NL)
Het betreft: Samsung A35 128 GB + 3gb + 200 min

Ik wilde eerst het toestel los kopen dan betaal je 239 euro; bij een abonnement 50 plus 168 euro

Scheelt 75 euro , bellen en internet is het 1e jaar dan gratis voor mij ( 6 euro pm na het 1e halfjaar )

Of zie ik iets over het hoofd
Ik dacht altijd dat je met een abonnement duurder uit was voor een toestel dan het toestel los kopen .

Mvg Hans

Lijkt me een prima deal. Maar hoezo gratis voor jou het 1e halfjaar? En al gekeken wat onbeperkt bellen daar kost? Scheelt vaak maar een eurootje en hoef je verder nergens op te letten.

Hansw
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door Hansw »

ZeerPrivé schreef:
25 aug 2024 13:55
Hansw schreef:
25 aug 2024 13:33
Beste , ik zie nu dat 50 plus mobiel nog goedkoper is met het toestel ( Bij MOBIEL.NL)
Het betreft: Samsung A35 128 GB + 3gb + 200 min

Ik wilde eerst het toestel los kopen dan betaal je 239 euro; bij een abonnement 50 plus 168 euro

Scheelt 75 euro , bellen en internet is het 1e jaar dan gratis voor mij ( 6 euro pm na het 1e halfjaar )

Of zie ik iets over het hoofd
Ik dacht altijd dat je met een abonnement duurder uit was voor een toestel dan het toestel los kopen .

Mvg Hans

Lijkt me een prima deal. Maar hoezo gratis voor jou het 1e halfjaar?
Ik ben 75 euro goedkoper uit bij een abonnement voor het toestel als los ( 239 ) dat is al een jaar abonnementskosten ( 12 x6 ) voor mij
En al gekeken wat onbeperkt bellen daar kost? Scheelt vaak maar een eurootje en hoef je verder nergens op te letten.

Nevyn
Berichten: 1360
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik gebruik nu alweer een paar jaar Apple, die ik via de provider aanschaf maar daarvoor was ik een groot fan van Motorola toestellen, die ik altijd zonder problemen bij Belsimpel heb gekocht.
Motorola kon je ook bijna niet via de providers bestellen.

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik ben 75 euro goedkoper uit bij een abonnement voor het toestel als los ( 239 ) dat is al een jaar abonnementskosten ( 12 x6 ) voor mij
Oh, bedoel je het zo. Duidelijk nu.

Ik zie op Mobiel.nl 2 jaar abo, 3GB (voor 0,50 cent meer 7GB) en onbeperkt bellen voor 4 euro, na 6 maanden 6 euro. Dus onbeperkt bellen is dan net zo duur als 200 belminuten/sms
Toestel ook 168 euro. https://www.mobiel.nl/aanbieding/1290-9 ... abonnement

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zit er naar te kijken. Dan gaat het via Vodafone, maar die hebben maar 90% dekking in Nederland. Je zal maar net in die 10% wonen. Dat had ik indertijd met een van de voorgangers van Odido.

Net even bij de Mediamarkt geweest, toestellen vergelijken en zo. Zegt zo'n medewerker dat, of ik nu iets uit de A-serie of de S-serie neem, de abonnementskosten gelijk zijn aan wat ik nu betaal voor sim-only, en dan zit het toestel er bij in. Afijn, een collega rekent het keurig uit. Met een S24 zou ik 37 euro gaan betalen, met een A35 iets van 27 of zo. Nu betaal ik bijna 12. Het alternatief is natuurlijk het toestel te kopen, dan zou ik tussen de 7 en 12 euro gaan betalen. Dus ik zeg zo: 'je collega neemt me gewoon in de ****, maar dat wist ik al'.

Oftewel: het blijft opletten. Wel goed om te weten dat de prijzen van de A35 beginnen bij 212, en op kunnen lopen tot boven de 300.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door witte angora »

Overigens, wat ik even gauw zie, is dat 50+ via het 4G netwerk levert.

Moneyman
Berichten: 31057
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoonabonnement afsluiten

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
25 aug 2024 17:01
Ik zit er naar te kijken. Dan gaat het via Vodafone, maar die hebben maar 90% dekking in Nederland. Je zal maar net in die 10% wonen.
Vodafone zit op 94%, KPN (de beste) op 97%. Dat scheelt dus heel weinig. Maar een blik werpen op de dekkingskaart is altijd slim ;-)

Plaats reactie