Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
24 aug 2024 20:06
witte angora schreef:
24 aug 2024 18:48
.... Wat een bedrijf...
Maar wat heeft dit met het bedrijf te maken ? Elk railgebonden voertuig heeft daar last van, de tram vanavond gleed ook met de voorste deuren de halte voorbij.....
Nou sorry, nog nooit meegemaakt. En geloof me, ik ging van mijn 12e tot mijn 22e iedere dag met de tram. En de bus. Nooit, nooit, nooit gedoe. Met de trein ook niet. Je kocht een spoorboekje voor het hele jaar, je plande je reis, en je kwam eigenlijk altijd waar je wezen moest.

Maar als van een beetje regen de rails al zo glad wordt dat de trein geen snelheid kan maken en de tram niet kan remmen, dan denk ik dat we maar eens helemaal moeten stoppen met railvervoer, denk je niet? Levensgevaarlijk.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien de directie van het spoor op cursus naar bijvoorbeeld Zwitserland sturen?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Wat is er in Zwitserland aan de hand dat de directie daar hulp moet bieden ?
Gladde railsen hebben ze daar ook.
En over het verleden "toen het allemaal zo goed was", zo'n 30 jaar geleden zat ik in een stoptrein te Maarn, welke door gladde rails eigenlijk niet van zijn plaats kwam, zo glad was het daar, echt bizar.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo, breaking news van de onvolprezen Consumentenbond. Waar zouden we zijn zónder hen... :lol:

Thijs124

Nee, 't zal toch niet.
Hoe komen ze erbij.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
27 aug 2024 08:44
Zo, breaking news van de onvolprezen Consumentenbond. Waar zouden we zijn zónder hen... :lol:
Er is vast net een nieuwe stagiair begonnen, waartegen gezegd is: “Zoek jij nou eens een leuk onderwerp uit waar de mensen echt iets aan hebben”.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet alleen bij de Consumentenbond, ook bij nu.nl is kennelijk net een nieuwe stagiair begonnen, en was de eindredacteur net even koffiehalen.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

en nog slechte voorlichting ook. net op Radio1, kijk naar de reviews. Als je naar de reviews op de site zelf kijkt schiet je daar natuurlijk nog niets mee op.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nijogeth schreef:
09 jul 2024 14:49
In Frankrijk is nu de grootste partij een partij die bestaat uit 25 partijen ofzo, van communisten en radicaal linksen tot aan centrumlinkse partijen. Puur omdat men anders onder zou sneeuwen. Als je die stemmen van die linkse partijen over de partijen had verdeeld, dan hadden ze veel minder kiesdistricten gewonnen. Regeren gaat men dus dadelijk met een coalitie van 30+ partijen, want de club van Macron bestaat ook uit meerdere partijen.
En nu zie je dus wat ik hier al bedoel.

Macron wil niet met extreemlinkse partijen werken, maar dat linkse blok bevat alle linkse partijen. De enige optie is dat linkse blok opbreken, maar dan zouden ook de stemmen op die partij (LFI) eraf moeten gaan en aangezien dat de grootste linkse partij is, zou de meerderheid van de zetels verdwijnen. De kans is dus aanwezig dat er opnieuw gestemd moet gaan worden en Macron daardoor linkse stemmers gaat krijgen bij zijn verzameling partijen, maar de kans is ook aanwezig dat Macron stemmen verliest aan andere rechtse partijen, omdat hij nu alleen naar links wilde kijken. Of Macron moet als centrumrechts naar de andere rechtse partijen kijken en zo een meerderheid vormen.

De truc die het linkse blok uithaalde was dus leuk, maar maakt een coalitie vormen uiteindelijk haast onmogelijk.

Thijs124

Maar ze weten tenminste radicaal rechts de wind uit de zeilen te nemen. Onze buurlanden zijn daar veel slechter in.

Nijogeth

Totdat er nieuwe verkiezingen komen en de gematigde rechtse stemmers wel daarheen moeten overstappen, omdat de centrumrechtse partij alleen maar naar links kijkt. Ons eigen land is er een voorbeeld van. Er zijn een hoop VVD stemmers overgestapt naar PVV.

Thijs124

Dan hebben ze nu de kans om alles te bereiken wat ze willen. We zien wel wat het gaat worden.

Nijogeth

Helaas werkt zo politiek ook niet. Als je aan het regeren komt, dan is het vooral problemen oplossen. Een ideaalbeeld creëren, dat is een utopie, omdat je daarvoor gewoonweg de tijd niet krijgt. Je ziet dan ook dat veel partijprogramma's geen beeld meer schetsen.

witte angora

Als je goed kijkt zie je de reden: de aanhanger zat niet goed vast, en schoot los toen de tractor de overweg passeerde.

https://www.rtl.nl/nieuws/video/video/e ... -aanhanger

Maar wat is 'rampen' als werkwoord?

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
27 aug 2024 14:18
Helaas werkt zo politiek ook niet. Als je aan het regeren komt, dan is het vooral problemen oplossen. Een ideaalbeeld creëren, dat is een utopie, omdat je daarvoor gewoonweg de tijd niet krijgt. Je ziet dan ook dat veel partijprogramma's geen beeld meer schetsen.
Maar dat hoeft dan ook niet, wat nu belangrijk gaat is of de PVV in deze periode voldoende gaat doen om het deel van het electoraat dat ze gewonnen hebben de laatste keer ook te consolideren en dus of ze voor die mensen genoeg problemen oplossen of andere zaken voor elkaar krijgen dat die groep aan het einde van de rit tevreden gaat zijn.

En daar zie ik nog wel wat beren op de weg, zeker ook omdat je simpelweg al ziet dat in de coalitie niet alle neuzen grotendeels dezelfde kant op staan. Gebeurt dat immers niet, is er een grote kans dat de PVV daar de volgende verkiezingen weer op afgerekend worden, of die volgende verkiezingen moeten zo snel komen dat een deel van het electoraat denk dat ze geen kans hebben gekregen omdat ze niet lang genoeg konden regeren.

Iets wat de PVV al vaker overkomen is.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Zie regelmatig verslagjes van wandel of fietstochten langskomen en dat is mooi/leuk.
Maar ik kan jullie verzekeren dat een vaartocht over de Maas ook niet te versmaden is.
Vandaag Van Lith naar Roermond gevaren,mooi weer en mooie omgeving,wat wil je nog meer?
Men heeft onze lading niet direct nodig,dus tijd om toerist te spelen in Remonsj.
Schrijf het vast verkeerd,dus Limburgers alhier corrigeer me maar.
Zaterdag de markt,en die is van onze ligplaats 10 minuten lopen,perfect dus.

Thijs124

Maak maar er maar Remunj van.
Maar de monding van de Roer (Rur) in de Maas geeft de naam Roermond wel zijn betekenis.
Mooi dat de haven tegen de stad ligt inplaats van op een doods industrie terrein.

witte angora

Dan heb je ook nog het outletcentre in Roermond. Megadruk, en toch een belevenis. Dat moet je toch een keer gezien hebben. En ja, je kan er ook koffie drinken, op meerdere plekken zelfs.

Thijs124

Het oude centrum is veel beter!
Toffe kroegen en leuke restaurants.

witte angora

Kweenie... oud, ja, druk, ook, maar ik ben niet zo van de terrasjes denk ik. Te druk, te vol, geen plek. En teveel keuze, dat vind ik eigenlijk ook wel lastig. Die paar locaties in het outletcentre vind ik veel overzichtelijker.

Maar goed, voorlopig kom ik toch niet in die richting, heb in het noorden nog meer dan genoeg te wandelen. Ben nu aangenaam verrast door de goede busverbindingen in Friesland, althans, het deel waar ik komend weekend, en daarna ergens eind september/begin oktober mijn voetstappen zal vereeuwigen.

Plaats reactie