doorlooptijd herstel waterschade via opstalverz

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Anna63
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2019 11:50

doorlooptijd herstel waterschade via opstalverz

Ongelezen bericht door Anna63 »

Ik heb een lekkage in de badkamer gehad die waterschade veroorzaakte. Deze schade is grotendeels door de opstalverzekering gedekt. De doorlooptijd na het eerste bezoek van de schade expert van de opstalverzekering was bijna 9 maanden waarvan bijna 6 maanden voor de daadwerkelijke droog- en herstel werkzaamheden. Hierbij kon ik de douche niet gebruiken maar maakte ik zeer voorzichtig gebruik van de douche in de (open) badkuip. Ik heb de doorlooptijd van het proces zelf proberen in te korten door eigen initiatief voor vervolgafspraken te nemen.
Dit hele traject heeft me enige grijze haren bezorgd.

Doorlooptijd: Is het gebruikelijk dat een dergelijke reparatie (na diagnose oorzaak) zo'n lange doorlooptijd heeft doordat de acties elkaar (daar waar mogelijk) niet direct opvolgden?

Maximale kosten: Is het normaal dat een dergelijke complexere reparatie binnen een begroting moet vallen? (waarbij dit mogelijk effect heeft gehad op de snelheid en kwaliteit van het werk ? )

DeZevendeHenk
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: doorlooptijd herstel waterschade via opstalverz

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Lijkt mij niet dat dit normaal is, waarom klaagt u niet rechtstreeks bij uw verzekering?

NeoDutchio
Berichten: 12584
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: doorlooptijd herstel waterschade via opstalverz

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nadat alles opgedroogd was duurde het nog 3 maanden tot het opgelost was? Het nadeel van lekkages is dat er pas gepland kan worden nadat het droog genoeg is. Mochten er mee disciplines nodig zijn, dan is de kans erg groot dat vakman 2 pas gebeld word als nummer 1 klaar is. Het is niet zo als bij een aannemer die een planning maakt en op voorhand iedereen inplant.

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: doorlooptijd herstel waterschade via opstalverz

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ben maar blij met die grote doorlooptijd. Ik had met de grote overstroming op 13 juli 2021 het hele hele huis onder water staan. Voor de kerst was alles vernieuwd. Twee jaar later konden we een nieuwe keuken laten plaatsen. Alle kastjes gingen bladderen. Zolang nadat de waterschade afgehandeld was ging de verzekering nergens meer op in. Wij vonden destijds dat een half jaar zonder laminaat op de vloer ook lang was. Helaas toch nog niet droog genoeg.

Speedy123
Berichten: 1696
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: doorlooptijd herstel waterschade via opstalverz

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Negen maanden doorlooptijd is niet normaal. heb zelf in het verleden ook een waterschade gehad (bij grootonderhoud uitgevoerd in opdracht van de woningbouw vereniging werden alle radiatoren vervangen. De verwarmingsmonteur was vergeten een afsluiter op het einde van de leiding te plaatsen. Een andere werknemer had wel alvast de bekisting om de leiding geplaatst waarmee die keurig was weggewerkt. U kunt wel raden wat er gebeurde toen men na de werkzaamheden de blokverwarming weer van water begon te voorzien).

Binnen twee weken had ik de schade-expert op bezoek, ik kon kiezen voor gedeeltelijke herstel in natura. Een week later werd alles met waterschade (vloeren, bedden, kasten et cetera) allemaal afgevoerd en werden er bouwdrogers geplaatst. Weekje later was het vocht uit de vloeren en werd alles weer weggehaald. Daaraan ontving ik het schadebedrag om alles opnieuw te gaan aanschaffen.

Al met al was het dus in vier weekjes afgehandeld door de verzekeraar. Wel ging het via mijn eigen de inboedel verzekering en niet de opstal verzekering van de woningbouw vereniging.

NeoDutchio
Berichten: 12584
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: doorlooptijd herstel waterschade via opstalverz

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Speedy123 schreef:
29 aug 2024 16:14
Al met al was het dus in vier weekjes afgehandeld door de verzekeraar. Wel ging het via mijn eigen de inboedel verzekering en niet de opstal verzekering van de woningbouw vereniging.
De ene waterschade is de andere niet. Bij een lekke waterleiding in een tussenmuur heeft dat maanden geduurd voordat dat droog was. Daarna moest het gemaakte gat gevuld worden wat niet in 1 keer kon door de droogtijd. Daarna het voorbehandelen om daarna te stucen en texen.
Ondanks dat het lang lijkt hoeft dat niet zo te zijn.

Anna63
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2019 11:50

Re: doorlooptijd herstel waterschade via opstalverz

Ongelezen bericht door Anna63 »

Aanvulling: ik heb al contact gehad met de verschillende partijen maar dat levert nog niet veel duidelijkheid op.
Bedankt voor de reacties!

Plaats reactie