Of gratis door even aan de buurman (of vrouw) of in de vriendenkring te vragen, of door even naar de bieb te gaan of het DHL punt even te bellen. Zoveel oplossingen, maar in de ogen van dochterlief moet een bedrijf hun werkwijze aanpassen aan de grillen van elke klant.Papegaaiduiker schreef: ↑30 aug 2024 21:39Dit is meer een zeurtopic dan een nuttige, adviezen zijn gegeven en toch maar proberen het onderste uit de kan te halen terwijl dit allang met een kleine investering (smartphone (dat hoeft niet eens honderden euro's te kosten) of een printer van vijf tientjes) opgelost had kunnen worden.
Magnetron Tomado stuk door DHL
-
- Berichten: 12776
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Moneyman
vindt dit leuk
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
NeoDutchio schreef: ↑30 aug 2024 22:49Of gratis door even aan de buurman (of vrouw) of in de vriendenkring te vragen, of door even naar de bieb te gaan of het DHL punt even te bellen. Zoveel oplossingen, maar in de ogen van dochterlief moet een bedrijf hun werkwijze aanpassen aan de grillen van elke klant.Papegaaiduiker schreef: ↑30 aug 2024 21:39Dit is meer een zeurtopic dan een nuttige, adviezen zijn gegeven en toch maar proberen het onderste uit de kan te halen terwijl dit allang met een kleine investering (smartphone (dat hoeft niet eens honderden euro's te kosten) of een printer van vijf tientjes) opgelost had kunnen worden.
Idee heb ik ook al geopperd:
Waarom makkelijk denken als het ook moeilijk kan?Papegaaiduiker schreef: ↑30 aug 2024 16:43Misschien denk ik wat te simpel, maar waarom niet aan de buurman/-vrouw vragen of uw vader gebruik mag maken van de printer? Of anders naar de bibliotheek? Een derde optie kan ook zijn dat u het label voor uw vader uitprint/u het pakket bij een verzendpunt van DHL brengt. Ik neem aan dat u wel een smartphone heeft, dus waarom uw vader niet een handje helpen? (Als u in de buurt woont, tenminste.)
In mijn beleving is dit beren op de weg zien die er niet zijn.
Papegaaiduiker
NeoDutchio
en Nevyn
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Kom op, als je online kan bestellen, moet je ook in staat worden geacht te kunnen printen of op zijn minst een QR code op telefoon of tablet te kunnen laten zien.
Niemand heeft wel een computer maar geen printer.
Niemand heeft wel een computer maar geen printer.
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Dat is niet helemaal waar. Ik heb ook jaren geen printer gehad, nooit nodig gehad, en zo ken ik er velen.
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Nee dit is wat online-bestel-risico wordt genoemd. De vader heeft ook niet per post deze magnetron besteld. Wat een gedoe om niks en altijd is het klantonvriendelijk, "ze" moeten het oplossen en hulpeloos doen. In de tijd dat TS op dit forum zit had hij zijn vader al kunnen adviseren of het label voor hem uit kunnen printen.
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Ligt nooit aan henzelf, de ander is altijd fout. De klant is altijd koning, dus bedrijven moeten schikken naar de wensen van deze koning!!!!Aygulf schreef: ↑31 aug 2024 10:21Nee dit is wat online-bestel-risico wordt genoemd. De vader heeft ook niet per post deze magnetron besteld. Wat een gedoe om niks en altijd is het klantonvriendelijk, "ze" moeten het oplossen en hulpeloos doen. In de tijd dat TS op dit forum zit had hij zijn vader al kunnen adviseren of het label voor hem uit kunnen printen.
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Dat zeg ik, omdat dat duidelijk uit je eigen verhaal blijkt. Je ziet wel de problemen, maar niet de oplossingen. En een ander moet jouw/ je vaders probleem oplossen.
Nogmaals: tot nu toe bleek dat alleen uit de totpictitel, maar heb je er niets over toegelicht. Al je advies vraagt, is het wel zo handig om het hele verhaal te vertellen en er geen raadspelletje van te maken.lvoosterhout schreef: ↑30 aug 2024 19:48DHL veroorzaakt de schade. En is niet bereid dit op te lossen.
Dan moet je dus even bedenken wat de plaatselijke alternatieven zijn. Als je vader vaardig genoeg is om digitaal te bestellen, kan het regelen van een printje toch geen probleem zijn?lvoosterhout schreef: ↑30 aug 2024 19:48En Tomado doet geen enkel moeite om met een alternatief te komen. Als ik niet in Spanje had gewoond had ik het allang opgelost en het label uitgeprint
DeZevendeHenk
vindt dit leuk
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Daar is echt niet waar. Heel veel mensen hebben geen printer, omdat printen steeds minder nodig is.
lvoosterhout
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Het beste zou gewoon zijn dat vader naar een van de bedrijven belt dat het apparaat stuk is, en dat het gewoon opgehaald wordt en dat het opgelost wordt. Willen ze dat er een retoursticker op geplakt wordt moet de ophaler dat maar regelen.
Kijk, dat is nu service.
Kijk, dat is nu service.
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Klopt, en dat is dan de verantwoordelijkheid van Tomado. Dat is immers de contractant. DHL staat hier (formeel gezien) sowieso buiten.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 nov 2022 06:38
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Dat is ook precies wat ik bedoel. Misschien is service een beter woord dan klantonvriendelijkheid. Maar ik word hier door de meeste mensen die reageren op een nogal onaardige manier neergezetJ. Deltoer schreef: ↑31 aug 2024 12:57Het beste zou gewoon zijn dat vader naar een van de bedrijven belt dat het apparaat stuk is, en dat het gewoon opgehaald wordt en dat het opgelost wordt. Willen ze dat er een retoursticker op geplakt wordt moet de ophaler dat maar regelen.
Kijk, dat is nu service.
witte angora
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12776
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Alles heeft een prijs. Als je als klant de service wilt hebben dat de verkoper zelf bij je aan de deur komt, dan moet je dus niet gaan bestellen bij een goedkope aanbieder die zijn werk uitbesteed.lvoosterhout schreef: ↑01 sep 2024 10:59Dat is ook precies wat ik bedoel. Misschien is service een beter woord dan klantonvriendelijkheid. Maar ik word hier door de meeste mensen die reageren op een nogal onaardige manier neergezet
Onaardig wegzetten zijn vrij harde woorden. Wellicht is onrealistisch beter op de plek. U spreekt over de klantvriendelijkheid van beide organisaties. Buiten dat u met DHL niets te maken heeft is het wat Tomado doet echt niet anders dan vele andere verkopers doen. In een digitaal tijdperk gaat het nou eenmaal digitaal. U verwacht iets uit naam van uw vader dat er niet is.
Dan kan je natuurlijk een account aanmaken hier en in het topic tijd gaan steken, maar in hoeverre helpt het topic naar een oplossing? Oftewel, weegt deze tijd op tegen het resultaat? Ondertussen zijn we 2 dagen verder in in die 2 dagen had er al lang bij een kennis, buurman, familielid, bieb, DHL punt geprint kunnen worden en het pakket naar een DHL punt gebracht kunnen worden. Dat was het probleem dus opgelost.
Met uiteraard daarna de mogelijkheid een review achter te laten naar Tomado dat u(w vader) het vreemd vond, en dat het een leerpunt was dat je moet opletten waar je koopt hoe ze met retourzendingen omgaan.
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Maar hoe zie je dat voor je? Ze hebben het nu hapklaar voorgeschoteld, zodat het in 99,99% van de gevallen geen enkel probleem is. Iedereen weet wel een simpele oplossing te vinden om iets te printen of om een qr code te scannen. Moeten ze dan ook nog iets extra's verzinnen voor die 0,01% die het vertikt om even een klein beetje moeite te doen?lvoosterhout schreef: ↑01 sep 2024 10:59Dat is ook precies wat ik bedoel. Misschien is service een beter woord dan klantonvriendelijkheid. Maar ik word hier door de meeste mensen die reageren op een nogal onaardige manier neergezetJ. Deltoer schreef: ↑31 aug 2024 12:57Het beste zou gewoon zijn dat vader naar een van de bedrijven belt dat het apparaat stuk is, en dat het gewoon opgehaald wordt en dat het opgelost wordt. Willen ze dat er een retoursticker op geplakt wordt moet de ophaler dat maar regelen.
Kijk, dat is nu service.
-
- Berichten: 32322
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Joh, het is allemaal niet zo moeilijk. Klant meld een retour aan, bedrijf stelt een virtuele sticker beschikbaar, en indien gewenst wordt het ding fysiek naar de klant gestuurd, gewoon via de post. Dan kan die hem op de doos plakken en retour sturen.
Het is allemaal niet zo moeilijk. Oplossingsgericht denken, dát is kennelijk een beetje lastig hier en daar.
Het is allemaal niet zo moeilijk. Oplossingsgericht denken, dát is kennelijk een beetje lastig hier en daar.
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Tuurlijk, de klant hoeft niet oplossingsgericht te denken. Die wil geen smartphone, geen printer, niet even bij de buren vragen enz. enz. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Als je online bestelt, weet je dat het soms om welke reden dan ook moet retourneren. Anders maar gewoon in de winkel kopen. Blokker verkoopt ook Tomado magnetrons.witte angora schreef: ↑01 sep 2024 19:25Joh, het is allemaal niet zo moeilijk. Klant meld een retour aan, bedrijf stelt een virtuele sticker beschikbaar, en indien gewenst wordt het ding fysiek naar de klant gestuurd, gewoon via de post. Dan kan die hem op de doos plakken en retour sturen.
Het is allemaal niet zo moeilijk. Oplossingsgericht denken, dát is kennelijk een beetje lastig hier en daar.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Als die oudere mensen ook geen auto hebben, hoe krijg je de oven dan bij een verzendpunt? Of vanuit de winkel thuis?lvoosterhout schreef: ↑30 aug 2024 14:02.......niet in het bezit van een printer of smartphone. Gebeld met DHL en Tomado.
......De medewerker bij Tomado zei zelfs dat oudere mensen dan maar gewoon in de winkel moesten kopen.
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Familie/ kennissen?16again schreef: ↑01 sep 2024 20:22Als die oudere mensen ook geen auto hebben, hoe krijg je de oven dan bij een verzendpunt? Of vanuit de winkel thuis?lvoosterhout schreef: ↑30 aug 2024 14:02.......niet in het bezit van een printer of smartphone. Gebeld met DHL en Tomado.
......De medewerker bij Tomado zei zelfs dat oudere mensen dan maar gewoon in de winkel moesten kopen.
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Dat is niet het probleem van een bedrijf. Oudere mensen hebben vaak kinderen die dingen voor ze regelen. Of incidenteel buren.16again schreef: ↑01 sep 2024 20:22Als die oudere mensen ook geen auto hebben, hoe krijg je de oven dan bij een verzendpunt? Of vanuit de winkel thuis?lvoosterhout schreef: ↑30 aug 2024 14:02.......niet in het bezit van een printer of smartphone. Gebeld met DHL en Tomado.
......De medewerker bij Tomado zei zelfs dat oudere mensen dan maar gewoon in de winkel moesten kopen.
-
- Berichten: 32322
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Ok, dan gaan we vanaf nu mensen verplichten een smartphone en een printer aan te schaffen om te kunnen retourneren.ZeerPrivé schreef: ↑01 sep 2024 20:20Tuurlijk, de klant hoeft niet oplossingsgericht te denken. Die wil geen smartphone, geen printer, niet even bij de buren vragen enz. enz. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Als je online bestelt, weet je dat het soms om welke reden dan ook moet retourneren. Anders maar gewoon in de winkel kopen. Blokker verkoopt ook Tomado magnetrons.
Roep jij even de premier en het kabinet bijeen?
Papegaaiduiker
vindt dit leuk