Kijk eens aan, de moderatie is druk aan het bezemen en sluiten.
Witte Holmes heeft nieuws: Mijn bericht is verwijderd omdat het teveel citaten bevat. Was nogal een gedoetje om er achter te komen. Dat komt in het volgende boek te staan. Wonderlijk: het gequoote bericht van MM dat ook gemeld was staat er nog.
Inzake het magnetrontopic (dat dus ook gesloten is) heb ik een bericht van Texelana ontvangen met de volgende inhoud. Zo kan het dus ook, mits je een telefoon hebt natuurlijk:
- Printerloos retourneren (ontvang je retourlabel via de mail en laat bij een servicepunt de code scannen)
Wonderlijk: het gequoote bericht van MM dat ook gemeld was staat er nog.
Eerlijk is eerlijk: dat had ik niet verwacht, meestal wordt er blind gebezemd. Dit keer hebben ze dus blijkbaar wél naar de inhoud van het bericht gekeken.
Inzake het magnetrontopic (dat dus ook gesloten is) heb ik een bericht van Texelana ontvangen met de volgende inhoud. Zo kan het dus ook, mits je een telefoon hebt natuurlijk:
- Printerloos retourneren (ontvang je retourlabel via de mail en laat bij een servicepunt de code scannen)
Maar daarmee is toch het probleem van dat topic nog steeds niet opgelost (want: geen telefoon)?
O ja, die ouders hebben ook geen smartphone. Net als een hoop andere mensen.
Ik blijf erbij: ik heb dat kreng niet gekocht om met mijn tijd mee te gaan, maar omdat je over een aantal jaren niet anders kan. Nu kan ik er nog aan wennen (alhoewel ik hem nog amper hoor), over een paar jaar komt de respectabele leeftijd in beeld dat nieuwe dingen aanleren toch meer tijd gaat kosten en moeizamer gaat. Ik vind het nog steeds helemaal niks.
Ik hoor die smartphone ook niet meer. Maar gelukkig kan ik rechtstreeks streamen naar mijn gehoorapparaten zonder mijn handy uit de jas of tas te halen. Handsfree is ook handig tijdens het rijden.
Er is flink gebezemd zonder verdere melding, daarentegen ook geen waarschuwingen of verbanningen ondanks het indrukken van de meldknop door hij die niet genoemd mag worden.
In het printplan topic wordt benoemd hoeveel reacties sommige forumleden hier hebben geplaatst de afgelopen jaren.
Ik zelf zit op 3344, allemaal juweeltjes al zeg ik het zelf.
Het loont de moeite om die ipv een boek of een tv-avond eens allemaal terug te lezen. Tip: leg pen en papier klaar voor aantekeningen.
In het printplan topic wordt benoemd hoeveel reacties sommige forumleden hier hebben geplaatst de afgelopen jaren.
Ik zelf zit op 3344, allemaal juweeltjes al zeg ik het zelf.
Het loont de moeite om die ipv een boek of een tv-avond eens allemaal terug te lezen. Tip: leg pen en papier klaar voor aantekeningen.
Goed idee! Ik heb de indruk dat dit forum de laatste tijd veel gebruikt wordt als bezigheidstherapie door mensen die geen leven hebben/zich stierlijk vervelen.
Nog beter is er een luisterboek van te maken. Kan men lekker ontspannen naar uw tips luisteren.
In het printplan topic wordt benoemd hoeveel reacties sommige forumleden hier hebben geplaatst de afgelopen jaren.
Ik zelf zit op 3344, allemaal juweeltjes al zeg ik het zelf.
Het loont de moeite om die ipv een boek of een tv-avond eens allemaal terug te lezen. Tip: leg pen en papier klaar voor aantekeningen.
Geweldig, het UWV. Zit te kijken naar het verschil tussen de berekening van een WAO-uitkering en een WIA-uitkering. Dat verschilt nogal. Dus de ene arbeidsongeschikte krijgt een heel ander bedrag dan de andere op basis van hetzelfde arbeidsloon op het moment dat diegene ziek werd. En daar wringt nogal een schoen volgens mij...
Afijn, chat pop-up, 'als u gaat typen lezen we mee'. Dus ik stel de vraag, en direct: - 'tot onze spijt is er geen medewerker beschikbaar, probeer het later nog eens'. En vervolgens een enquete hoe goed of dat je geholpen bent...
Ik hoor die smartphone ook niet meer. Maar gelukkig kan ik rechtstreeks streamen naar mijn gehoorapparaten zonder mijn handy uit de jas of tas te halen. Handsfree is ook handig tijdens het rijden.
Niet alleen handig maar ook verplicht. Ook zonder gehoorapparaat is er geen reden om niet handsfree te rijden. Een beetje auto heeft het allemaal ingebouwd.
Wat mij betreft zouden ze bellen mogen verbieden in de auto als je rijd, handsfree of niet.
Te gevaarlijk..
Zeker voor de 70 plusser zou het verboden moeten worden, want het is algemeen bekend dat multitasking moeilijker/slechter wordt bij ouderen. https://www.bd.nl/auto/ouderen-falen-bi ... ~a32e6c67/
Veel meer info is online te vinden.
Zeker voor de 70 plusser zou het verboden moeten worden, want het is algemeen bekend dat multitasking moeilijker/slechter wordt bij ouderen.
Mwah...
Een belangrijke factor daarbij is dar de huidige ouderen allemaal niet met de huidige techniek zijn opgegroeid (en er regelmatig ook niet met mee zijn gegaan). De "nieuwe ouderen" zijn dat steeds meer, en zullen dergelijke handelingen dus ook veel meer intuïtief verrichten. Die factor mis ik in dat onderzoekje (want: slechts 124 deelnemers).
Ik zelf zit op 3344, allemaal juweeltjes al zeg ik het zelf.
Het loont de moeite om die ipv een boek of een tv-avond eens allemaal terug te lezen. Tip: leg pen en papier klaar voor aantekeningen.
Nou nou, niet overdrijven aub. U zult er echt niet de Libris Literatuur prijs mee winnen.
Wil zeerprive mij afstraffen als, of omdat ik de 70 voorbij ben? Toen ik nog 69 was was alles anders? Leeftijdsdiscriminatie? Mag ik nog mijn smartfoon gebruiken? Mag ik mijn geldzaken nog via die smartfoon blijven doen? Valt daar de kredietkaart ook onder? Als het onkruid betreft zal ik inderdaad niet meer bellen. Betreffende alle andere zaken zonder onkruid ga ik gewoon door.
Zeker voor de 70 plusser zou het verboden moeten worden, want het is algemeen bekend dat multitasking moeilijker/slechter wordt bij ouderen.
Mwah...
Een belangrijke factor daarbij is dar de huidige ouderen allemaal niet met de huidige techniek zijn opgegroeid (en er regelmatig ook niet met mee zijn gegaan). De "nieuwe ouderen" zijn dat steeds meer, en zullen dergelijke handelingen dus ook veel meer intuïtief verrichten. Die factor mis ik in dat onderzoekje (want: slechts 124 deelnemers).
Oftewel: dat overtuigt me niet als argument.
Ten 1e schrijf ik niet voor niets dat op het www veel meer info hierover te vinden is. Het oz'je wat in mijn link staat is inderdaad niet echt representatief. Maar ik vertel echt niets nieuws dat bepaalde vaardigheden minder worden bij het ouder worden. Dat is algemeen bekend.
Ten 2e hebben we in het dagelijks verkeer NU wel degelijk te maken met de huidige ouderen die niet (goed) overweg kunnen met de nieuwe techniek.
Ten 3e ben ik een paar keer (binnen de bebouwde kom, in de grote stad) ingestapt bij een paar 75 plussers (ervaren bestuurders) en serieus ik stap daar niet meer bij in. Ik merkte dat alles goed gaat zolang ze hun vertrouwde route kunnen rijden, het niet chaotisch is op de weg en er geen onverwachte dingen onderweg gebeuren. Een gesprekje met mij leidt al zoveel af (en ik hou al zoveel mogelijk mijn mond om ze niet af te leiden) dat ze minder alert zijn op de weg. Zo'n babbel is vergelijkbaar met een telefoongesprek.
Gelukkig hoor ik nog (net?) niet bij die 75 plussers. Hebben we met zijn allen weer vijf jaar respijt gekregen. Veel van mijn gepensioneerde excollega vrachtwagenchauffeurs rijden inmiddels de streek en stads bus lijndiensten en taxiritten. Die zijn ook allemaal bijna 75 of ouder. Daar is (nog) geen leeftijdsbeperking op. Ook geen hoorapparaat of bril beperking. Voor de bril staat 1.1 op het rijbewijs, het gehoorapparaat wordt niet vermeld.
Zodra we met pensioen zijn stuur je ons, vul maar iets in met begonia's. Pas maar op voor de dag dat jezelf aangesproken wordt op je leeftijd. Die komt vanzelf.
Gelukkig hoor ik nog (net?) niet bij die 75 plussers. Hebben we met zijn allen weer vijf jaar respijt gekregen. Veel van mijn gepensioneerde excollega vrachtwagenchauffeurs rijden inmiddels de streek en stads bus lijndiensten en taxiritten. Die zijn ook allemaal bijna 75 of ouder. Daar is (nog) geen leeftijdsbeperking op. Ook geen hoorapparaat of bril beperking. Voor de bril staat 1.1 op het rijbewijs, het gehoorapparaat wordt niet vermeld.
Zodra we met pensioen zijn stuur je ons, vul maar iets in met begonia's. Pas maar op voor de dag dat jezelf aangesproken wordt op je leeftijd. Die komt vanzelf.
70+ is ook 75+. En de één gaat langzamer achteruit dan de ander. Grappig dat je over de oude buschauffeurs begint. Je mag 3x raden wat ik app naar degene naar wie ik onderweg ben als ik zo'n bestuurder tref. En logisch dat het OV deze mensen in dienst neemt. Er is een groot tekort, ze zijn goedkoper en ze makkelijk inzetbaar.
Oh, en ik zie die oudere OV bestuurders hier alleen maar rijden op rustige tijden en op rustige lijnen. Nooit in de spits of in risicovolle bussen/trams/RR.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 06 sep 2024 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.