Webshop van De Limburger

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
DennisN

Webshop van De Limburger

Ongelezen bericht door DennisN »

Mijn Klacht:
Mijn ouders van respectievelijk 73 en 83 jaar hebben een bestelling via hun krant online geplaatst, 2 buitenlampen, die al binnen een week defect waren. Mijn moeder van 73 probeert al ruim 2 maanden via te bellen (en telkens bevestiging telefonisch gekregen, medewerker zei telkens geen probleem, maar komt niks terug, houden zich niet aan de afspraak en belofte). Het gaat dus om 2 buitenlampen ad EURO 60, mijn ouders zijn a lang tijd lid van die krant, maar die krant neemt geen eigen verantwoording voor hun webshop. Als hun zoon heb ik het nu overgenomen, ze melden me dit na 2 maanden bakkeleien met De Limburger en telkens loze beloftes aan hen gedaan, ze weten niet hoe dat terugzendt portaal werkt, ik kan er niet inloggen want bestelnummer is inmiddels verlopen, de 14 dagen terugzend-optie is reeds voorbij, maar de garantietermijn nog niet. Het product is stuk. Als ik bel, moet ik na het keuzemenu nog 15 en 28 minuten wachten. En dan wordt mij hetzelfde beloofd als wat mijn moeder werd beloofd. De Limburger wacht op de leverancier. Het is nu dus ruim 2,5 maand bakkeleien.

Ik vind dit geen stijl, en wens graag zeil een oplossing (zonder alleen loze beloftes). Het muziekje in de wacht is ontmoedigend, je kunt zo direct de bedrijven herkennen die van bellers en gedupeerde klanten af willen. Het gaat om zo iets simpels (garantie en stuk product), en dat toch afschuiven op hun trouwe klanten. Ik begrijp dat kranten het financieel moeilijk hebben en via affiliate marketing een webshop aan hun krant koppelen, maar lever je klanten niet over aan malafide wederverkopers. Sta dan desnoods borg voor de wederverkopers in de gekoppelde webshop. Bijverdienen is makkelijk als je geen aansprakelijkheid of klantenservice hoeft te leveren. Ik vind dit misbruik maken van te goeder trouw zijnde lezers, en ouderen misbruik. Mijn ouders zijn 73 en 83!

Gewenste Oplossing:
Geld terug en product gratis retour (zoals nu al bijna 3 maanden aan mijn ouders van 73 en 83 wordt beloofd).

Moneyman

Re: Webshop van De Limburger

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zucht, daar wordt de leeftijds-kaart weer getrokken... :roll:

Als je te oud bent om met de digitale wereld mee te doen, moet je niet digitaal bestellen. En als je dat w;el wilt, moet je leeftijd niet als argument gebruiken.

Los daarvan lijkt de afhandeling van De Limburger natuurlijk ondermaats. Al is het maar de vraag met wie je ouders nu daadwerkelijk zaken hebben gedaan: De Limburger, of de wederverkoper. Dat cruciale detail laat je namelijk in het midden.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

@Dennis,

U doet nu net of uw ouders vanwege hun leeftijd ernstig benadeeld worden door de Limburger. Maar in hetzelfde bericht geeft u aan dat u zelf, als fitte mid-veertiger, eenzelfde oplossing aangeboden kreeg.

Daarmee lijkt het me voldoende aangetoond dat er absoluut geen sprake kan zijn van ouderen misbruik.

Overigens belachelijk dat de zaak niet vlot afgehandeld kan worden door danwel de verkoper danwel de Limburger.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Zover ik kan zien is het een webshop van De Limburger en is De Limburger te beschouwen als verkoper.
Ik heb een willekeurig artikel uitgekozen en deze in de winkelmand geplaatst. Op geen enkel moment krijg ik de melding dat het product door iemand anders wordt verkocht. Ook de inhoud van de winkelmand laat niet zien dat er sprake is van een andere partij dan De Limburger.

Als De Limburger niet in staat is om een webshop naar behoren te runnen moeten ze zich maar houden aan hun kerntaak, het brengen van nieuws.

Concreet gezegd moet De Limburger zorgen voor een passende oplossing.

DvdVK

Ongelezen bericht door DvdVK »

De webshop valt onder de verantwoordelijkheid van het Mediahuis.
Zie de algemene voorwaarden (onderaan de pagina van de webshop).
Uw ouders hebben een ondeugdelijk product ontvangen.
Zie Artikel 12. Wettelijke garantie; conformiteit.
Überhaupt een schriftelijke in gebreke stelling gestuurd?
Bij geen (re)actie kan vervolgens de koop worden ontbonden.
Ongeacht leeftijd koper(s)😉.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Mediahuis E-commerce verzorgt de webshops voor Mediahuis Nederland, Limburg en Noord. Bekende titels met een eigen webshop zijn De Telegraaf, Noordhollands Dagblad, Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant en De Limburger.

Lapsang

Ongelezen bericht door Lapsang »

Als Limburger schaam ik mij dood voor het gedrag van dit nieuwsmedium.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Laten we ons niet beïnvloeden door een Limburgs bedrijf dat eigenlijk al lang niet meer Limburgs is.
De oplossing voor het niet bezorgen van de krant is tegenwoordig ook teleurstellend.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Lapsang schreef:
05 sep 2024 20:28
Als Limburger schaam ik mij dood voor het gedrag van dit nieuwsmedium.
Overdrijven is ook een kunst....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik dus niet meer bellen, maar mailen of schrijven, waarbij je de koop ontbindt op basis van non-conformiteit. Geef ze 14 dagen om tot een oplossing te komen.

Wees kort en ter zake, (be)noem geen onnodige details. Je doel is niet het schrijven van een boek, maar dat de situatie opgelost wordt.

Lapsang

Ongelezen bericht door Lapsang »

rwolters schreef:
05 sep 2024 21:25
Overdrijven is ook een kunst....
Net als normaal begrijpen wat iemand bedoelt.

TruusvanHuus

Ongelezen bericht door TruusvanHuus »

Reactie Webshop de Limburger.
Kan me uw frustratie goed voorstellen.
Uw ouders zijn al op leeftijd en niet iedereen heeft geleerd om zich in het digitale tijdperk alles op te lossen, zoals sommige reviews aangeven.
Dit vind ik niet aangebracht en waardeer het dat u opkomt voor de belangen van uw ouders. Heb in de ouderenzorg gewerkt en meermaals moeten ondervinden, dat als er iets misgaat dat ze dan gewoonweg overdonderd zijn. Heb begrip lieve mensen en pak jezelf eens aan je neus, niet iedereen weet alles.

Plaats reactie