Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Yups. In de planning staat eind oktober starten met een basiscursus houtbewerken. Dat gaat voornamelijk om het echte handwerk, waarbij we met name gaan leren verbindingen te maken. Cursus van 8 weken, zie er eigenlijk wel naar uit. En hierna zijn er uiteraard nog een hoop vervolgcursussen.

Geen idee of het gaat lukken de uiteindelijke toekomstplannen te realiseren, maar dit is toch al een mooi begin.

Heb je zelf ook plannen, of zoek je eigenlijk meer inspiratie?

Moneyman
Berichten: 31101
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
13 sep 2024 10:26
Zijn er nog forumleden die aan een nieuwe hobby zijn begonnen, nu de winter weer in aantocht is?
Echt een nieuwe hobby is het niet, maar toch: ik heb in ieder geval twee Lego-dozen (de Volvo 42114 en de Mercedes 42177) klaarliggen om gebouwd te worden. Perfect voor de donkere dagen ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Houtbewerken, mooi werk! Ken je het forum woodworking.nl? Daar is een schat aan informatie en tips te vinden. En op 27 oktober natuurlijk naar de Open Dag Hout in Zutphen.
Voor een hobby heb ik geen tijd, maar ik ben altijd op zoek naar dingen die ik zou kunnen doen. Die zet ik op mijn Excellijst van dingen waar ik niet aan toe ga komen. Nog wel tijd voor 39 s video.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Die site kende ik niet, de Open Dag Hout ook niet. Voor de site ga ik me aanmelden, de open dag moet ik nog zien, maar heeft zeker mijn interesse. Dit vind ik mooi: https://opendaghout.nl/jac-wijnhoven-ho ... -odh-2018/. De foto waar het om ging staat er niet op, die staat wel op de uitnodiging van de open dag. Thanx!

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
13 sep 2024 11:06
Echt een nieuwe hobby is het niet, maar toch: ik heb in ieder geval twee Lego-dozen (de Volvo 42114men de Mercedes 42177) klaarliggen om gebouwd te worden. Perfect voor de donkere dagen ;-)
O, das ook mooi om te doen. Dat zijn twee schitterende dozen! Het nageslacht is daar nog niet aan toe, maar we hebben gisteren net de laatste hand gelegd aan een mooi onderzoeksschip. Nog een paar jaar en dan kunnen we hiermee aan de slag.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
13 sep 2024 11:24
(…) Dit vind ik mooi: https://opendaghout.nl/jac-wijnhoven-ho ... -odh-2018/.
Schitterend! Jac Wijnhoven kan er wat van.

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nieuwe hobby's. :evil: Dat forummers nog tijd hebben voor iets anders dan hier reageren......
Dat verklaart dat sommige topics de 15 pagina's niet
meer halen.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, jou zien we ook niet zo heel veel op het ogenblik. Dus ja, dan gaat de verveling toeslaan. :(

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik had anders van het weekend mijn beste beentje voorgezet.

Moneyman
Berichten: 31101
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
13 sep 2024 13:12
Ik had anders van het weekend mijn beste beentje voorgezet.
Voor sommigen is het weekend inderdaad de beste “ time to post” :mrgreen:

JozJan
Berichten: 1037
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Moneyman schreef:
13 sep 2024 11:06
Echt een nieuwe hobby is het niet, maar toch: ik heb in ieder geval twee Lego-dozen (de Volvo 42114 en de Mercedes 42177) klaarliggen om gebouwd te worden. Perfect voor de donkere dagen ;-)
Mooie dingen. En ontzettend leuke hobby. Ik hou meer dan de supercars, net deze binnen: https://www.lego.com/nl-be/product/mclaren-p1-42172. Ook een mooi winterproject.

Moneyman
Berichten: 31101
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja die McLaren is ook supergaaf!

Enige jammere is dat die dozen allemaal zo ontzettend duur zijn geworden.

Had je gezien dat er van die McLaren trouwens een overtreffende trap is gemaakt?

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
13 sep 2024 13:12
Ik had anders van het weekend mijn beste beentje voorgezet.
Jawel, maar dat is alweer 5 dagen geleden. Vijf dagen zonder jouw inbreng! Nee, dan is het tijd om een andere hobby te gaan zoeken. :D

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik laat het openen van nieuwe topics over aan dagkoers. De grote boze melder is niet blij als hij met zijn beide platvoeten in een geintje stinkt.

Lego... ik heb nog een grote verzameling legotreinen uit de jaren 60 en 70. Misschien van de winter een leuk project.

JozJan
Berichten: 1037
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Moneyman schreef:
13 sep 2024 13:25
Ja die McLaren is ook supergaaf!

Enige jammere is dat die dozen allemaal zo ontzettend duur zijn geworden.

Had je gezien dat er van die McLaren trouwens een overtreffende trap is gemaakt?
Die levensgrote Lego P1 kende ik nog niet, mooi filmpje. En ja, die dozen zijn wel echt duur, maar detailnivaue wordt met elke editie (elke 2 jaar een nieuwd) steeds beter. En niet te vergeten: via allerlei (bonafide) websites een kleine €100 goedkoper te vinden dan bij Lego zelf.
J. Deltoer schreef:
13 sep 2024 13:40
Lego... ik heb nog een grote verzameling legotreinen uit de jaren 60 en 70. Misschien van de winter een leuk project.
Dat is zeker een leuk project. Aantal jaren geleden al met Technic sets uit de jaren 80 herbouwd. Heerlijk.

Moneyman
Berichten: 31101
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
13 sep 2024 13:46
Die levensgrote Lego P1 kende ik nog niet, mooi filmpje. En ja, die dozen zijn wel echt duur, maar detailnivaue wordt met elke editie (elke 2 jaar een nieuwd) steeds beter. En niet te vergeten: via allerlei (bonafide) websites een kleine €100 goedkoper te vinden dan bij Lego zelf.
Ja, verbazingwekkend goed zelfs!

En inderdaad: ik bestel nooit bij Lego zelf, en zelden bij de bekende speelgoedwinkels. Er zijn veel betere adresjes ;-)

Moneyman
Berichten: 31101
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
13 sep 2024 13:40
Lego... ik heb nog een grote verzameling legotreinen uit de jaren 60 en 70. Misschien van de winter een leuk project.
Je zou voor de grap eens de waarde moeten checken... maar ermee spelen is leuker!

Nijogeth
Berichten: 10517
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
13 sep 2024 10:26
Zijn er nog forumleden die aan een nieuwe hobby zijn begonnen, nu de winter weer in aantocht is?
Niet per se voor de winter, maar eigenlijk iets dat ik gewoon sinds de vakantie na het avondeten regelmatig doe. Ik pak tegenwoordig een basketbal en ga naar het veldje (wat overigens binnenkort volledig geupgrade wordt) om even wat balletjes te gooien. Gewoon voor de lol en in principe alleen, maar soms sluit een maatje van me aan. Als er wat meer mensen aansluiten is 2 tegen 2 of 3 tegen 3 ook mogelijk.

Uiteindelijk gaan ze op dat veldje een crossbaan/pumptrack/skatebaan maken, komt er een serieus 3 tegen 3 basketbalveld, een plek om te voetballen en nog een hoop zaken. Dat lijkt me allemaal net wat interessanter dan 4x per week naar de Basic Fit, zoals ik nu doe.

JozJan
Berichten: 1037
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Consumenneke schreef:
13 sep 2024 08:51
Dit forum dient niet alleen voor het beantwoorden van vragen. Het is ook een bron van informatie en ideeën voor de redactie van Radar - zie een recente samenvatting van het Hof in een beroepszaak tegen een actieve deelnemer die alles wilde weten over zijn verbanning van een maand.
Ik vond dit overigens nogal een opvallend nieuwtje. Eerder totaal gemist. Best een interessante casus ook. Wat dan wel weer opvallend is, júist in een AVG casus, is dat het vonnis als altijd is geanonimiseerd, maar juist door de informatie die er nog wél staat niet erg anoniem is.

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gaan we nu speculeren wie dit kan zijn? Ik gooi wat namen op: Tennis, Willems, Stofzuigertje, Jules Degrelle, Moederslink,

Plaats reactie