Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
DeZevendeHenk
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

J. Deltoer schreef:
16 sep 2024 12:52
Dan moeten we zorgen dat er capaciteit voor is. Dus geen tijd vermorsen aan XR terroristen, voetbalhools en antifafascisten e.d.
En wie gaat dáár dan bij optreden?

Nijogeth
Berichten: 10517
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ABBA en ACDC spelen dan in de plaats van ACAB.

Nijogeth
Berichten: 10517
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat mij betreft kan dat ook voor iedereen die van mening is dat ze mogen demonstreren op plekken waar ze anderen hinderen. Heb je een goede boodschap, dan is een demonstratie ergens in een weiland voldoende om mensen te overtuigen van die boodschap. Helaas denken teveel mensen tegenwoordig dat er maar 1 waarheid is en meestal is dat hun waarheid.

Tegenwoordig moet alles maar 100% 1 kant op, een tussenweg is er niet meer voor bepaalde groepen.

Er waren hele groepen die demonstreerden omdat corona niet zou bestaan, was je het niet met ze eens dan was je gehersenspoeld door de overheid. Persoonlijk hoorde ik niet bij de eerste groep, maar ik was het ook totaal niet eens met het overheidsbeleid, ook achteraf niet.

En zo geloof ik ook niet dat er zonder boeren geen eten op tafel staat, maar ben ik wel van mening dat wij als land tactischer om moeten gaan met die groep. Zo kan er ook naar innovatieve manieren gezocht worden om die mensen gewoon hun beroep te laten doen. Wij zijn toch Nederland, het land dat innoveert?

Dan hebben we de klimaatdrammers (drammers omdat er volgens hun maar 1 gelijk heeft, terwijl er geen gelijk of ongelijk is als het gaat om maatregelen die ons klimaat helpen) en de klimaatontkenners (die uiteraard niet ontkennen dat er een klimaat bestaat). Ook daar lijkt het 2 kanten op te moeten, een gulden middenweg is niet meer goed genoeg voor sommigen. En dat in een land dat al eeuwen poldert en daar groot mee is geworden.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Weet je, Nijo, tijd voor een nieuw begrip:

'De nieuwe verzuiling'

Eigenlijk is er de afgelopen jaren qua mentaliteit weinig veranderd. Enkel de zuilen zijn veranderd.

Nijogeth
Berichten: 10517
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mijn oma heeft die verzuiling vroeger al niet bestaan. Mijn vader had best met een protestantse vriendin thuis mogen komen, volgens haar.

Wat ze even was vergeten is dat mijn vader zo'n vriendin had en die was niet welkom in huis, dus moesten ze stiekem doen.

Dagkoers
Berichten: 834
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Lieve mensen, ik vroeg mij af wie de meneer is met de zwarte haren.
Ik dacht Barrie Stevens? Of vergis ik mij!
https://www.youtube.com/watch?v=XRcyGdDrnbQ

Bedankt alvast

Dagkoers
Berichten: 834
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Laat maar ik krijg net te horen dat het John Kuipers is.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij zag ik Wim Sonneveld.

Dagkoers
Berichten: 834
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

U heeft weer gelijk!

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
16 sep 2024 12:52
Dan moeten we zorgen dat er capaciteit voor is. Dus geen tijd vermorsen aan XR terroristen, voetbalhools en antifafascisten e.d.
Je vergeet nog de boerenterroristen en fascisten in de regering in je opsomming.

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Weer vergeten je pilletjes in te nemen?

Nijogeth
Berichten: 10517
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
17 sep 2024 11:02
J. Deltoer schreef:
16 sep 2024 12:52
Dan moeten we zorgen dat er capaciteit voor is. Dus geen tijd vermorsen aan XR terroristen, voetbalhools en antifafascisten e.d.
Je vergeet nog de boerenterroristen en fascisten in de regering in je opsomming.
Als ik heel eerlijk ben vind ik de boeren er niet direct tussen horen. Het aantal protesten van de boeren was minimaal. Die andere groepen (al weet ik niet precies wie je met de fascisten bedoelt, want ik kan me daar weinig protesten van herinneren) die doen echter niet anders dan overlast veroorzaken en hebben verder geen enkele toegevoegde waarde aan de maatschappij.

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
17 sep 2024 17:42
rwolters schreef:
17 sep 2024 11:02
J. Deltoer schreef:
16 sep 2024 12:52
Dan moeten we zorgen dat er capaciteit voor is. Dus geen tijd vermorsen aan XR terroristen, voetbalhools en antifafascisten e.d.
Je vergeet nog de boerenterroristen en fascisten in de regering in je opsomming.
Als ik heel eerlijk ben vind ik de boeren er niet direct tussen horen. Het aantal protesten van de boeren was minimaal. Die andere groepen (al weet ik niet precies wie je met de fascisten bedoelt, want ik kan me daar weinig protesten van herinneren) die doen echter niet anders dan overlast veroorzaken en hebben verder geen enkele toegevoegde waarde aan de maatschappij.
Deur van een provinciehuis er uit rijden, minister thuis bedreigen, snelwegen afzetten. Nee hoor, totaal geen overlast. Maar goed. Jij hebt een blinde vlek voor rechtsterrorisme.

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
17 sep 2024 16:00
Weer vergeten je pilletjes in te nemen?
Standaard reactie van domrechts bij gebrek aan argumenten.

Francesco26
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2024 09:18

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Francesco26 »

Nijogeth schreef:
17 sep 2024 17:42
....... en hebben verder geen enkele toegevoegde waarde aan de maatschappij.
Dan ben ik wel benieuwd wat jij als toegevoegde waarde levert aan de Nederlandse samenleving.

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
17 sep 2024 11:02
J. Deltoer schreef:
16 sep 2024 12:52
Dan moeten we zorgen dat er capaciteit voor is. Dus geen tijd vermorsen aan XR terroristen, voetbalhools en antifafascisten e.d.
Je vergeet nog de boerenterroristen en fascisten in de regering in je opsomming.
Standaardrectie van een extreem zure deuger.

Nijogeth
Berichten: 10517
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Francesco26 schreef:
17 sep 2024 18:15
Nijogeth schreef:
17 sep 2024 17:42
....... en hebben verder geen enkele toegevoegde waarde aan de maatschappij.
Dan ben ik wel benieuwd wat jij als toegevoegde waarde levert aan de Nederlandse samenleving.
Ik werk en betaal belasting. Dat doen de beroepsdemonstranten waarschijnlijk niet.

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
17 sep 2024 20:21
Francesco26 schreef:
17 sep 2024 18:15
Nijogeth schreef:
17 sep 2024 17:42
....... en hebben verder geen enkele toegevoegde waarde aan de maatschappij.
Dan ben ik wel benieuwd wat jij als toegevoegde waarde levert aan de Nederlandse samenleving.
Ik werk en betaal belasting. Dat doen de beroepsdemonstranten waarschijnlijk niet.
Krijgen die allemaal zwart uitbetaald ofzo dan? Of zitten die alleen maar in de bijstand?
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 17 sep 2024 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 10517
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
17 sep 2024 18:11
Nijogeth schreef:
17 sep 2024 17:42
rwolters schreef:
17 sep 2024 11:02


Je vergeet nog de boerenterroristen en fascisten in de regering in je opsomming.
Als ik heel eerlijk ben vind ik de boeren er niet direct tussen horen. Het aantal protesten van de boeren was minimaal. Die andere groepen (al weet ik niet precies wie je met de fascisten bedoelt, want ik kan me daar weinig protesten van herinneren) die doen echter niet anders dan overlast veroorzaken en hebben verder geen enkele toegevoegde waarde aan de maatschappij.
Deur van een provinciehuis er uit rijden, minister thuis bedreigen, snelwegen afzetten. Nee hoor, totaal geen overlast. Maar goed. Jij hebt een blinde vlek voor rechtsterrorisme.
Er is geen minister thuis bedreigd. Dat zei het dreigend vond, dat is wat anders. En dat was ook geen nette manier van demonstreren. Echter ga je dus voorbij aan het geen dat ik zeg. Dat het op 1 hand te tellen is en dat de boeren daadwerkelijk iets toevoegen aan de maatschappij.

Ik vraag me nog steeds af wie je met de fascisten bedoelt. Als ik nadenk over dingen die veel met fascisme overeen komen, dan kom ik al heel gauw uit bij de antifa, die toch aardig fascistisch zijn. En dat is eigenlijk best ironisch.

Net als dat het ironisch is dat het lijkt of je boos wordt als iemand linkse groeperingen die voornamelijk het land terroriseren op een negatieve manier neerzet. Dat terwijl er geen enkel positief ding over ze te vertellen is.

Nijogeth
Berichten: 10517
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
17 sep 2024 20:24
Krijgen die allemaal zwart uitbetaald ofzo dan? Of zien die alleen maar in de bijstand?
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die dagen achtereen staan te demonstreren tegelijkertijd aan het werk zijn. Of ze moeten betaald krijgen om anderen te terroriseren. Maar dan voegen ze nog niks toe aan de maatschappij.

Plaats reactie