Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 31093
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
17 sep 2024 20:30
Er is geen minister thuis bedreigd. Dat zei het dreigend vond, dat is wat anders. En dat was ook geen nette manier van demonstreren.
Dat is natuurlijk onzin. Max is niet voor niets in hoger beroep tot vijf maanden cel veroordeeld voor deze bedreiging. Er was klip en klaar sprake van een strafbare bedreiging.

Met dit soort argumenten doe je je verhaal geen goed.

Een klein citaat:
Feit 1
Op grond van de gebezigde bewijsmiddelen en het verhandelde ter terechtzitting in hoger beroep stelt het hof vast dat de verdachte zich op 5 januari 2022 rond 19:45 uur in bijzijn van meerdere personen, waaronder de medeverdachte [medeverdachte] (hierna: de medeverdachte), bevond in de straat waar de aangeefster Kaag (hierna: Kaag), een landelijk bekend politica, woont. De verdachte droeg een grote brandende fakkel. Nadat hij een keer langs de woning van Kaag was gelopen, is hij voor de woning gaan staan en riep hij (onder meer) “NSB weg ermee”. Vervolgens is de verdachte met de fakkel in zijn hand naar de voordeur van de woning van Kaag gelopen. Daar heeft hij geprobeerd contact te maken met Kaag. Hij heeft onder meer geroepen: “Woont hier mevrouw Kaag?” en gezegd “ze staat daar gewoon”. De verdachte heeft bovendien geroepen “stop deze massamoord, stop de 3e wereldoorlog”. Dit alles is door de medeverdachte gefilmd en gelivestreamd op het Facebookaccount van [A]. De verdachte heeft op enig moment met de telefoon van de medeverdachte vanaf de straat de woning van Kaag in gefilmd. Diezelfde avond heeft Kaag aangifte gedaan van bedreiging, waarbij ze de verdachte de man met de fakkel noemt.

Het hof is van oordeel dat de verdachte met zijn gedragingen, gelet op de aard daarvan en de omstandigheden waaronder een en ander heeft plaatsgevonden, samen met zijn medeverdachte een dermate bedreigende situatie heeft gecreëerd dat bij Kaag in redelijkheid de vrees kon ontstaan dat zij het slachtoffer zou worden van brandstichting. Daarbij neemt het hof in aanmerking dat een brandende fakkel, anders dan door de raadsvrouw is gesteld, geschikt is om brand mee te stichten en dat de verdachte die fakkel zichtbaar en dichtbij de voordeur van de woning van Kaag heeft gehouden. Voorts is van belang dat Kaag op dat moment thuis was, de verdachte zich daarvan vergewiste en zich blijkens de gebruikte bewoordingen, die refereren aan oorlog en verraad, op indringende wijze direct tot haar richtte. Door de geuite, niet mis te verstane bewoordingen en de gedragingen van de verdachten kon bij Kaag de redelijke vrees voor brandstichting ontstaan.

Voornoemde gedragingen van de verdachte zijn naar hun uiterlijke verschijningsvorm bovendien dermate gericht op het doen ontstaan van bedoelde vrees, dat naar ’s hofs oordeel het opzet van de verdachte daarop was gericht.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 17 sep 2024 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Francesco26
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2024 09:18

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Francesco26 »

Nijogeth schreef:
17 sep 2024 20:32
Onkruid71 schreef:
17 sep 2024 20:24
Krijgen die allemaal zwart uitbetaald ofzo dan? Of zien die alleen maar in de bijstand?
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die dagen achtereen staan te demonstreren tegelijkertijd aan het werk zijn. Of ze moeten betaald krijgen om anderen te terroriseren. Maar dan voegen ze nog niks toe aan de maatschappij.
Je realiseert je toch hopelijk wel dat Jou opvattingen en aannames over anderen en over onze samenleving slechts een mening is van 1 persoon?

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Francesco26 schreef:
17 sep 2024 22:20
Nijogeth schreef:
17 sep 2024 20:32
Onkruid71 schreef:
17 sep 2024 20:24
Krijgen die allemaal zwart uitbetaald ofzo dan? Of zien die alleen maar in de bijstand?
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die dagen achtereen staan te demonstreren tegelijkertijd aan het werk zijn. Of ze moeten betaald krijgen om anderen te terroriseren. Maar dan voegen ze nog niks toe aan de maatschappij.
Je realiseert je toch hopelijk wel dat Jou opvattingen en aannames over anderen en over onze samenleving slechts een mening is van 1 persoon?
Je bedoelt net zoals de mening van rwolters die het heeft over "boerenterroristen en fascisten in de regering"?

Francesco26
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2024 09:18

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Francesco26 »

kuklos schreef:
17 sep 2024 22:24
Francesco26 schreef:
17 sep 2024 22:20
Nijogeth schreef:
17 sep 2024 20:32

Ik kan me niet voorstellen dat mensen die dagen achtereen staan te demonstreren tegelijkertijd aan het werk zijn. Of ze moeten betaald krijgen om anderen te terroriseren. Maar dan voegen ze nog niks toe aan de maatschappij.
Je realiseert je toch hopelijk wel dat Jou opvattingen en aannames over anderen en over onze samenleving slechts een mening is van 1 persoon?
Je bedoelt net zoals de mening van rwolters die het heeft over "boerenterroristen en fascisten in de regering"?
Inderdaad. Ook dat is slechts 1 mening. Al kan ik zijn inbreng meer waarderen dan die van Jou of @nijogeth.

Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Francesco26 schreef:
17 sep 2024 23:49
kuklos schreef:
17 sep 2024 22:24
Francesco26 schreef:
17 sep 2024 22:20


Je realiseert je toch hopelijk wel dat Jou opvattingen en aannames over anderen en over onze samenleving slechts een mening is van 1 persoon?
Je bedoelt net zoals de mening van rwolters die het heeft over "boerenterroristen en fascisten in de regering"?
Inderdaad. Ook dat is slechts 1 mening. Al kan ik zijn inbreng meer waarderen dan die van Jou of @nijogeth.

Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Mijn voorkeur? Dat is simpel. Niet gaan lopen roepen dat iets maar een mening is als iemand met wie je het niet eens bent iets zegt, maar zwijgen zodra iemand met wie je het wel eens bent iets zegt.

Cro
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
17 sep 2024 20:32
Onkruid71 schreef:
17 sep 2024 20:24
Krijgen die allemaal zwart uitbetaald ofzo dan? Of zien die alleen maar in de bijstand?
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die dagen achtereen staan te demonstreren tegelijkertijd aan het werk zijn. Of ze moeten betaald krijgen om anderen te terroriseren. Maar dan voegen ze nog niks toe aan de maatschappij.
Mensen die dagen achtereen protesteren mogelijk niet inderdaad, Maar ik begreep bijvoorbeeld wel uit media verslaggeving destijds dat bijvoorbeeld onderzoek blijkbaar uitgewezen heeft dat bijvoorbeeld Extintionrebellion demonstranten ofwel boven gemiddeld hoog opgeleid zijn of een relatief gezien hoge opleiding volgen, en ook dat deze groepen bovengemiddeld welvarend zouden zijn.

Dat laatste is iets dat bij boeren trouwens ook niet ongewoon is. Her in de regio trouwens genoeg overlast gezien van boeren, met voor mij persoonlijk als uitschieter het blokkeren van wegen in de regio van het ziekenhuis waardoor operaties uitgesteld moesten worden. Wat dat betreft vallen dat soort zaken in dezelfde categorie als de A12 blokkeren. Beide kan bij mij op weinig waardering en respect rekenen en zal er zeker niet voor zorgen dat ik meer genegen ben hun zaak te steunen.

Consumenneke
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
17 sep 2024 20:32
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die dagen achtereen staan te demonstreren tegelijkertijd aan het werk zijn. Of ze moeten betaald krijgen om anderen te terroriseren. Maar dan voegen ze nog niks toe aan de maatschappij.
Ga eens een dagje mee. :lol:

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er zijn fondsen die dit wangedrag mogelijk maken. Soros, maar ook de postcodeloterij.

Nijogeth
Berichten: 10513
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik moet gewoon werken, dus een dagje meelopen is niet aan mij besteed. En ik denk dat ik direct wordt ontslagen als ik me in demonstraties ga mengen, maakt niet uit aan welke kant van het politieke spectrum.

witte angora
Berichten: 31957
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan spuug je hier maar je gal uit. Lekker anoniem, dus de kans op ontslag is minder dan minimaal. Ja toch?

Nijogeth
Berichten: 10513
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De discussie over boeren is ook niet dat ze geen overlast veroorzaakten, maar dat men dat in veel mindere mate heeft gedaan. Bij de andere groepen gaat er ondertussen geen maand voorbij of er is weer ergens overlast veroorzaakt.

witte angora
Berichten: 31957
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind de hoeveelheid stikstof die ze uitstoten anders behoorlijk overlastig. Daardoor kunnen we geen 130, en we kunnen ook geen huizen bouwen. Nou jij weer.

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

De hoeveelheid stikstof die wordt uitgestoten of de extreem ultra strenge norm die we onszelf hebben opgelegd?

Cro
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
18 sep 2024 08:32
Ik moet gewoon werken, dus een dagje meelopen is niet aan mij besteed. En ik denk dat ik direct wordt ontslagen als ik me in demonstraties ga mengen, maakt niet uit aan welke kant van het politieke spectrum.
Ben wel benieuwd eigenlijk wat voor sector dat is, want volgens mij mag dat laatste helemaal niet zomaar. Ik las laatst bijvoorbeeld nog een artikel over een demonstrant die in voorarrest gezet zou zijn, en welke acties zijn werkgever dan zou mogen nemen. Uitkomst was heel basaal, als de medewerker niet kan komen werken mag je stoppen het loon door te betalen voor de momenten dat deze niet is komen werken, maar verdere actie zou onverstandig zijn tot er een eventuele veroordeling ligt met celstraf, want enkel voorarrest zou mogelijk c.q. waarschijnlijk niet voldoende grond zijn voor ontslag en de werkgever dus mogelijk duur komen te staan.

Enkel deelnemen aan een demonstratie zonder verdere consequenties zou dat dan mijn inziens al helemaal niet zijn.
Laatst gewijzigd door Cro op 18 sep 2024 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 10513
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Laat ik zeggen dat een volledige achtergrondcheck (financieel, tot aan sociale contacten) door de MIVD er onderdeel van is. En dat die ook van mijn radar account weten daardoor, dus dat is het probleem niet. Echter lijkt het me dat men wel aan komt kloppen als ik me in zulke kringen ga bevinden. De sector ga ik uiteraard niet benoemen, omdat het aantal bedrijven op 1 hand te tellen is en het aantal mensen werkzaam in de sector onder de 20 zit.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wisselende sociale contacten, of een dronken grietje oppikken is dan weer geen probleem. U boft maar! Ook in een vertrouwensfunctie moet er een geldige reden voor ontslag zijn. Deelnemen aan een demonstratie — een grondrecht! — zal dat niet gauw zijn.

Vreedzame demonstranten voor het klimaat zijn meer dan eens hardhandig aangepakt, met de inzet van veel ME’ers, de wapenstok en waterkanonnen. Boeren die demonstreerden tegen de regering door het dumpen van puin, brandende strobalen, mest en zelfs asbest op de snelweg is nauwelijks een strobreed in de weg gelegd.

juliomariner
Berichten: 5084
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat laatste is niet helemaal waar. Ook de boeren zijn wel aangepakt, er is zelfs geschoten.
Naar mijn bescheiden mening moet elke demonstratie waarbij geweld wordt gebruikt en/of grote economische schade bewust wordt veroorzaakt keihard worden aangepakt. Dat je wilt laten horen dat je het ergens niet mee eens bent prima maar daarbij past geen geweld/ veroorzaken van economische schade.
De beste manier om de politiek te laten merken dat je het er niet mee eens bent is eens in de 4 jaar in het stemhokje.

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Als je wegen gaat blokkeren ben je niet vreedzaam aan het demonstreren.

juliomariner
Berichten: 5084
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Misschien wel vreedzaam maar er wordt een enorme economische schade veroorzaakt. Keihard aanpakken dus en niet zoals nu met fluwelen handschoentjes.

ZeerPrivé
Berichten: 6040
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
18 sep 2024 11:21
Vreedzame demonstranten voor het klimaat zijn meer dan eens hardhandig aangepakt, met de inzet van veel ME’ers, de wapenstok en waterkanonnen. Boeren die demonstreerden tegen de regering door het dumpen van puin, brandende strobalen, mest en zelfs asbest op de snelweg is nauwelijks een strobreed in de weg gelegd.
Maar zo vreedzaam zijn die XR gasten helemaal niet. Kunst vernielen is niet vreedzaam. Je niet houden aan de toegewezen locatie voor demonstratie is ook niet vreedzaam. Geen gevolg geven aan meerdere verzoeken van de politie om te vertrekken, is ook niet vreedzaam. En dan heb ik het nog niet eens over de financiële (gevolg)schade.

Boeren of XR, maakt mij niet uit, zodra zij zich niet aan de demonstratie regels houden, mogen van mij keihard worden aangepakt. Het waterkanon op de hardst mogelijke straal om mee te beginnen. Als ik ooit sympathie gehad zou hebben, zijn ze dat door deze manier van demonstreren wel kwijt geraakt. En ik weet dat dit bij velen het geval is.

Plaats reactie