Auto gekocht, betaald maar niet geleverd
Re: Auto gekocht, betaald maar niet geleverd
Partij is dus inderdaad, zoals al gezegd werd, failliet.
https://www.faillissementsdossier.nl/nl ... ,Fraterman.
Nu ben je inderdaad te laat en kan je geen beslag meer leggen op de auto.
https://www.faillissementsdossier.nl/nl ... ,Fraterman.
Nu ben je inderdaad te laat en kan je geen beslag meer leggen op de auto.
-
Nee, TS had het advies van Moneyman op moeten volgen. Maar dat zou jou niet goed uit zijn gekomen, is het niet?NeoDutchio schreef: ↑20 sep 2024 08:02Op dit moment kunt u inderdaad enkel afwachten. De handdoek in de ring gooien kan altijd nog, maar wie weet wat er nog kan gebeuren.
Loonkostensubsidie niet kunnen terugbetalen en failliet. Wat valt er dan nog af te wachten? In de praktijk blijft de kleine particuliere schuldeiser met lege handen achter.
-
Het voordeel van meerdere keuze’s is dat er verschillende wegen zijn die apart bewandeld kunnen worden, maar ook tegelijkertijd. Je kan dus heel goed en een advocaat inschakelen en zelf in gesprek gaan met de mensen die aan het werk waren.witte angora schreef: ↑20 sep 2024 08:33Nee, TS had het advies van Moneyman op moeten volgen. Maar dat zou jou niet goed uit zijn gekomen, is het niet?NeoDutchio schreef: ↑20 sep 2024 08:02Op dit moment kunt u inderdaad enkel afwachten. De handdoek in de ring gooien kan altijd nog, maar wie weet wat er nog kan gebeuren.
Het doel moet nog altijd zijn om het helpen van een vraagsteller hier.
23 september 2024: Autopartner Twente failliet mede ‘door reputatieschade coronafeest’, Automotive Borne neemt pand over.
Aldus: Automotive
Aldus: Automotive
Huh? Dat is een aparte reden.
Dat lijkt me gewoonweg niet de reden. Dat zal m plaatselijk de kop kosten, maar auto's verkoop je tegenwoordig landelijk.
Edit: Het filmpje geeft wat meer duiding, maar alsnog niet waarom het bedrijf failliet is. Het filmpje is namelijk van begin 2021, daarna is men nog 3 jaar door kunnen gaan.
Offtopic: We krijgen hier nog steeds veel complimenten van de mensen die tijdens corona onze loodsfeesten bezochten. Dat heeft toch veel mensen plezier gebracht in verschrikkelijk donkere tijden en ondernemers en hun personeel inkomsten kunnen verschaffen. Doet me ergens wel goed je door veel mensen daar nog steeds voor bedankt wordt. Daar heeft toch wat tijd in gezeten aan vrijwilligerswerk.
Edit: Het filmpje geeft wat meer duiding, maar alsnog niet waarom het bedrijf failliet is. Het filmpje is namelijk van begin 2021, daarna is men nog 3 jaar door kunnen gaan.
Offtopic: We krijgen hier nog steeds veel complimenten van de mensen die tijdens corona onze loodsfeesten bezochten. Dat heeft toch veel mensen plezier gebracht in verschrikkelijk donkere tijden en ondernemers en hun personeel inkomsten kunnen verschaffen. Doet me ergens wel goed je door veel mensen daar nog steeds voor bedankt wordt. Daar heeft toch wat tijd in gezeten aan vrijwilligerswerk.
Laatst gewijzigd door Nijogeth op 24 sep 2024 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Genoeg bedrijven hebben nog een sterke plaatselijke klantenkring, en die kan je hiermee wel wegjagen. Maar het klinkt mij als een gevalletje slachtofferrol in de oren.
Dorfje
vindt dit leuk
-
De laatste jaren ging het wel achteruit met het aanbod. Waar het jaren terug nog een bekende naam was in het betere segment waren er de laatste jaren meer het lagere segment in hun aanbod.
In juli 2022 hebben ze AutoHopper er bij genomen en in september 2022 zijn ze ook met Stipt gaan samenwerken om auto's te poetsen.
Het gedonder met het coronafeestje was in 2020. Volgens hemzelf heeft hij dat jaar quitte gedraaid dankzij klanten die weer terugkwamen. Dus 2 jaar na het feestje is hij nog gaan uitbreiden en heeft het pand ernaast er bij betrokken.
Het verhaal had kunnen kloppen als hij binnen een jaar failliet zou gaan, na meer dan 4 jaar kan je het niet meer gooien op die bewuste actie.
In juli 2022 hebben ze AutoHopper er bij genomen en in september 2022 zijn ze ook met Stipt gaan samenwerken om auto's te poetsen.
Het gedonder met het coronafeestje was in 2020. Volgens hemzelf heeft hij dat jaar quitte gedraaid dankzij klanten die weer terugkwamen. Dus 2 jaar na het feestje is hij nog gaan uitbreiden en heeft het pand ernaast er bij betrokken.
Het verhaal had kunnen kloppen als hij binnen een jaar failliet zou gaan, na meer dan 4 jaar kan je het niet meer gooien op die bewuste actie.
-
Een tip aan TS: Het blijkt dat veel aangeboden auto’s niet in eigendom waren van deze B.V., maar particulieren. Onderhands werden afspraakjes gemaakt met particuliere ‘handelaren’. Hij verkocht de auto’s die door derden ingekocht werden voor de winst.
U zou de gegevens kunnen opvragen van de gekochte auto om te zien of de auto een zakelijke of particuliere eigenaar heeft. Mocht blijken dat de auto van een particulier is, dan is het een zaak tussen de eigenaar van de auto en Van de Ven qua financiën. U hebt die auto gekocht, Van de Ven was geen eigenaar, dus die auto moet dan geleverd worden.
U zou de gegevens kunnen opvragen van de gekochte auto om te zien of de auto een zakelijke of particuliere eigenaar heeft. Mocht blijken dat de auto van een particulier is, dan is het een zaak tussen de eigenaar van de auto en Van de Ven qua financiën. U hebt die auto gekocht, Van de Ven was geen eigenaar, dus die auto moet dan geleverd worden.
-
Het is niet abnormaal dat een verkoper auto’s aanbiedt die eigenaar zijn van een organisatie daarachter. Het is wel zeer uitzonderlijk dat er auto’s verkocht worden die particulieren inbrengen om belasting te omzeilen en om zelf niet teveel auto’s op naam te hebben staan. Ik zou het heel knap vinden dat u deze uitzonderlijke situatie zou weten te raden op voorhand.
En ja, er was wel degelijk iets te halen.
En ja, er was wel degelijk iets te halen.
Dat is helemaal niet knap, dat is gewoon hele simpele vakkennis gebaseerd met jarenlang praktijkervaring.NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2024 13:14Ik zou het heel knap vinden dat u deze uitzonderlijke situatie zou weten te raden op voorhand.
Dat is alleen waar als de auto expliciet van het bedrijf als intermediair is gekocht. Al er op eigen naam is gekocht, gaat dit niet op.NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2024 11:47U hebt die auto gekocht, Van de Ven was geen eigenaar, dus die auto moet dan geleverd worden.
-
Wat een grote mate van toevalligheid. Bij faillissementen van autobedrijven komt u veelvuldig in grote aantallen aangeboden auto’s tegen van particulieren? Misschien kom ik enkel bij gezonde bedrijven over de vloer, maar waar ik kom verkopen ze enkel bij hoge uitzondering in opdracht van een particulier eenmalig een auto.Moneyman schreef: ↑25 sep 2024 13:38Dat is helemaal niet knap, dat is gewoon hele simpele vakkennis gebaseerd met jarenlang praktijkervaring.NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2024 13:14Ik zou het heel knap vinden dat u deze uitzonderlijke situatie zou weten te raden op voorhand.
Meld u al deze particulieren ook bij de belastingdienst vanwege ontduiking?
Ik ken ook mensen die hun auto via een handelaar te koop hebben gezet. Hebben een minimumprijs doorgegeven, over de rest kreeg de handelaar dan 50%. Ik denk dat het stiekem wel vaker gebeurt.
Edit: daar moet ik de kanttekening bij plaatsen dat dit vaak het duurdere segment was, waar het er gewoon beter uitziet als de auto verkocht wordt door een bekende garage.
Edit: daar moet ik de kanttekening bij plaatsen dat dit vaak het duurdere segment was, waar het er gewoon beter uitziet als de auto verkocht wordt door een bekende garage.
Verkoop in consignatie, zelfs van particulieren is toch best normaal in de auto wereld? Volgens ook niet echt iets stiekems ofzo, inderdaad wel vaak het duurdere segment of speciale auto's.
Moneyman
vindt dit leuk
Daar is niets toevalligs aan. Verkoop in consignatie komt -zeker bij duurdere auto's, maar ook steeds vaker bij modale auto's- vaak voor (en vormt overigens maar één van de vele redenen in de praktijk voorkomende redenen waarom de eigendomsrechten niet onbezwaard aan de verkoper toekomen). De meeste mensen zullen daar niets van merken, maar de verhaal zoekende schuldenaar en dus ik als gerechtsdeurwaarder) uiteraard wél.NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2024 13:54Wat een grote mate van toevalligheid. Bij faillissementen van autobedrijven komt u veelvuldig in grote aantallen aangeboden auto’s tegen van particulieren?Moneyman schreef: ↑25 sep 2024 13:38Dat is helemaal niet knap, dat is gewoon hele simpele vakkennis gebaseerd met jarenlang praktijkervaring.NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2024 13:14Ik zou het heel knap vinden dat u deze uitzonderlijke situatie zou weten te raden op voorhand.
Ik geloof je gelijk, want ik heb geen idee waar je over de vloer komt. Laat staan dat ik weet hoe goed jij daar waar je wel over de vloer komt een reeel beeld krijgt van de verhaalsmogelijkheden.NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2024 13:54Misschien kom ik enkel bij gezonde bedrijven over de vloer, maar waar ik kom verkopen ze enkel bij hoge uitzondering in opdracht van een particulier eenmalig een auto.
Waarom zou ik? Niets mis mee.NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2024 13:54Meld u al deze particulieren ook bij de belastingdienst vanwege ontduiking?
-
Het gaat hier om particulieren die handelen in low budget auto’s. Om te voorkomen dat ze teveel auto’s privé op naam hebben staan en om belasting te ontduiken werden deze auto’s weggezet door Van de Ven. Het is dus niet je eigen auto in consignatie verkopen, het is handelen zonder harde afspraken tussen auto eigenaar en Van de Ven. Dus geen consignatieovereenkomst, maar ook geen eerlijkheid naar de koper toe. En ja, een consument merkt daar wel iets van, namelijk in geval van garantie of problemen. Ook daar zijn de nodige topics al over verschenen hier.
Daarbij word het verhaal weer (eens) behoorlijk opgeblazen. Het is een tip naar TS toe om na te gaan of de auto een particuliere eigenaar heeft. In dat geval is de kans namelijk aanwezig dat de eigenaar een vordering op Van de Ven heeft en de auto onterecht naar een andere handelaar is gebracht.
Schijnbaar is het nog steeds niet de bedoeling iemand hulp en tips te geven en word er vanalles aangegrepen om een discussie los te peuteren. Zelfs wederom weer met halve quotes en verdraaiingen.
Daarbij word het verhaal weer (eens) behoorlijk opgeblazen. Het is een tip naar TS toe om na te gaan of de auto een particuliere eigenaar heeft. In dat geval is de kans namelijk aanwezig dat de eigenaar een vordering op Van de Ven heeft en de auto onterecht naar een andere handelaar is gebracht.
Schijnbaar is het nog steeds niet de bedoeling iemand hulp en tips te geven en word er vanalles aangegrepen om een discussie los te peuteren. Zelfs wederom weer met halve quotes en verdraaiingen.
Het ging ook niet om de vraag of er sprake is van consignatie of welke andere vorm van dan ook. Het ging erom dat ik aangaf dat jouw claim dat de auto's een verhaalsobject konden zijn in de praktijk vaak niet waar blijkt te zijn. De reden die ik aanvoerde was dat je de eigendomsverhoudingen helemaal niet kende, en dat dat in de praktijk vaak anders is dan je als toeschouwer zou denken. De informatie die je nu zelf inbrengt in het topic, bewijst simpelweg dat dat een terecht statement was.