Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 10058
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor plakacties op kunstobjecten kan ik als even linkse als vermogende intellectueel maar weinig begrip opbrengen, maar voor domme en zakkenvullende klompenfascisten heb ik geen enkel begrip.
Terwijl de usual suspects hier vanmiddag over elkaar heen buitelen in hun boze witte verontwaardigheid, ben ik aan het genieten van mijn renten en het mooie weer.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het wordt steeds zotter met de soevereinen...

https://nos.nl/artikel/2537684-soeverei ... r-deventer

Thijs124
Berichten: 1305
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Blijkbaar geen aanwijsbare verbinding met Zuid Limburg. Maar uitzetten naar Afghanistan.

Onkruid71
Berichten: 3017
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien is het toch wel noodzaak om ff te kijken naar onze pandas die we gekregen hebben.

https://nos.nl/l/2537901

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
20 sep 2024 18:06
Misschien is het toch wel noodzaak om ff te kijken naar onze pandas die we gekregen hebben.

https://nos.nl/l/2537901
Aangezien ze inmiddels meermaals kleine pandaatjes hebben gemaakt, zijn ze vrij waarschijnlijk wel echt ;-)

Nijogeth
Berichten: 10527
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Panda puppies, wel te verstaan.

Consumenneke
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
18 sep 2024 09:36
Laat ik zeggen dat een volledige achtergrondcheck (financieel, tot aan sociale contacten) door de MIVD er onderdeel van is.
Doen ze met iedereen die bij of voor Defensie werkt. Heb ik ook meegemaakt. Moest ik aan een kolonel uitleggen waarom ik in een kraakpand woonde. Was geen probleem meer toen we ontdekte dat zijn dochter in mijn vriendenkring zat.

Jij mag gerust demonstreren Nijo, als je maar varkensvlees gaat roosteren bij een moskee.

Thijs124
Berichten: 1305
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die panda's hebben we niet gekregen maar voor vele miljoenen tijdelijk gehuurd.

Consumenneke
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Correctie.
Consumenneke schreef:
20 sep 2024 23:25
Jij mag gerust demonstreren Nijo, als je maar geen varkensvlees gaat roosteren bij een moskee.

kuklos
Berichten: 10123
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
21 sep 2024 10:50
Correctie.
Consumenneke schreef:
20 sep 2024 23:25
Jij mag gerust demonstreren Nijo, als je maar geen varkensvlees gaat roosteren bij een moskee.
Want? Waarom zou het bij een moskee niet mogen en op andere plekken wel?

J. Deltoer
Berichten: 3372
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En bovendien smaakt een speklapje op de barbecue voor de moskee nóg lekkerder. Uiteraard vergezelt van een grote pul bier (5,0).
En wie bepaalt dat ik dat in mijn eigen land niet zou mogen doen?

ZeerPrivé
Berichten: 6052
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De 1e elektrische auto kostte 1.790,- gulden https://haagsgemeentearchief.nl/ontdek- ... ische-auto Kwam dit artikel toevallig tegen tijdens mijn speurtocht naar wat anders.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat leuk, ik kende dat helemaal niet. Bedankt voor het delen!

Wel lachwekkend is de onderstaande alinea, waar de schrijver wat lijkt te missen :wink: :
En hoe staat het vandaag de dag met de elektrisch aangedreven auto?
We kennen de Toyota Prius, die voorzien is van een hybride techniek. Van recenter datum is het Nederlandse initiatief van Electric Cars Europe. Die bouwen bijvoorbeeld een Lotus Elise-sportwagen voor je om naar elektrische aandrijving en wat blijkt? Dan heb je ook een elektrische tweezitter, maar nu met een acceleratie van 0-100 km per uur in 4,7 seconden, een topsnelheid van 215 km per uur en een actieradius van 325 km. Als we dat aan de bedenkers van de “Story” verteld zouden hebben, zouden ze waarschijnlijk vol ongeloof hun hoofd hebben geschud.

ZeerPrivé
Berichten: 6052
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@MM, was er ook niet bekend mee, maar dat is niet vreemd. Het enige wat ik van auto's weet is: mooie kleur, zit waardeloos, mooi design, ziet er niet uit enz. :mrgreen:

Denk dat 'vandaag de dag' ouder is dan de datum die bij het artikel staat.

Staan meer leuke en minder leuke artikelen op uit 'die goeie ouwe tijd' deze bijv. https://haagsgemeentearchief.nl/ontdek- ... -per-emmer Misschien moeten we daar weer naar terug.

Nijogeth
Berichten: 10527
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ECE is van het einde van de 00's. Deden eigenlijk hetzelfde als wat Tesla later deed met hun eerste Roadster. Namelijk een Lotus Elise als basis nemen en die elektrisch maken. Moet wel gezegd worden dat Tesla deze auto groter maakte, dan het origineel en er anders uit liet zien, daar waar ECE puur en alleen de ombouw naar elektrisch deed.

In mijn ogen zou dat natuurlijk voor veel mensen een probleem oplossen als huidige benzineauto's voor minder dan 10.000 euro om te bouwen zijn. Mensen die geen 20.000+ over hebben voor een elektrische of mensen die liever hun bestaande voertuig van 80.000 euro elektrificeren dan een nieuwe elektrische in dezelfde klasse kopen voor 100.000 euro. Daar zouden op zich wel kansen voor zijn.

Een andere oplossing zou kunnen zijn om al die veiligheidssystemen niet te verplichten, maar optioneel aan te kunnen bieden. Dan kunnen instapmodellen een stukje goedkoper worden dan nu. Elektrische en benzinemodellen kunnen dan voor een vergroening van het wagenpark zorgen.

DeZevendeHenk
Berichten: 881
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

J. Deltoer schreef:
21 sep 2024 12:55
En bovendien smaakt een speklapje op de barbecue voor de moskee nóg lekkerder. Uiteraard vergezelt van een grote pul bier (5,0).
En wie bepaalt dat ik dat in mijn eigen land niet zou mogen doen?
Het blijft toch een merkwaardige plaat die je voor je kop moet hebben om speklapjes voor de moskee te roosteren. Waar protesteer je dan tegen? En verder getuigt het gewoon van een basaal gebrek aan respect voor medemensen en een gebrek aan beschaving. In welke subcultuur is dat een positieve eigenschap?

kuklos
Berichten: 10123
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

DeZevendeHenk schreef:
23 sep 2024 21:43
J. Deltoer schreef:
21 sep 2024 12:55
En bovendien smaakt een speklapje op de barbecue voor de moskee nóg lekkerder. Uiteraard vergezelt van een grote pul bier (5,0).
En wie bepaalt dat ik dat in mijn eigen land niet zou mogen doen?
Het blijft toch een merkwaardige plaat die je voor je kop moet hebben om speklapjes voor de moskee te roosteren. Waar protesteer je dan tegen? En verder getuigt het gewoon van een basaal gebrek aan respect voor medemensen en een gebrek aan beschaving. In welke subcultuur is dat een positieve eigenschap?
Dus omdat een geïmporteerde ideologie vanuit een bejaard boek geschreven door mohammed die een zonnesteek had opgelopen een hekel heeft aan varkens, mogen mensen in de openbare ruimte geen speklapjes meer barbecuen?
Zullen we dan ook maar eisen dat alle vrouwen zich bedekken binnen een bepaalde afstand van de moskee? En er ook geen homo's mogen komen in dat gebied? Dat is immers ook aanstootgevend voor ze, dus dat toestaan is ook een gebrek aan respect.

Zeg het maar, hoe diep wil je buigen voor deze geïmporteerde ideologie?

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
23 sep 2024 21:54
DeZevendeHenk schreef:
23 sep 2024 21:43
J. Deltoer schreef:
21 sep 2024 12:55
En bovendien smaakt een speklapje op de barbecue voor de moskee nóg lekkerder. Uiteraard vergezelt van een grote pul bier (5,0).
En wie bepaalt dat ik dat in mijn eigen land niet zou mogen doen?
Het blijft toch een merkwaardige plaat die je voor je kop moet hebben om speklapjes voor de moskee te roosteren. Waar protesteer je dan tegen? En verder getuigt het gewoon van een basaal gebrek aan respect voor medemensen en een gebrek aan beschaving. In welke subcultuur is dat een positieve eigenschap?
Dus omdat een geïmporteerde ideologie vanuit een bejaard boek geschreven door mohammed die een zonnesteek had opgelopen een hekel heeft aan varkens, mogen mensen in de openbare ruimte geen speklapjes meer barbecuen?
Zullen we dan ook maar eisen dat alle vrouwen zich bedekken binnen een bepaalde afstand van de moskee? En er ook geen homo's mogen komen in dat gebied? Dat is immers ook aanstootgevend voor ze, dus dat toestaan is ook een gebrek aan respect.

Zeg het maar, hoe diep wil je buigen voor deze geïmporteerde ideologie?
Met zo ongeveer ieder woord bevestig je hier perfect het punt van Dezevendehenk. Wat mij betreft wordt ieder recht wat we hebben, vergezeld van de plicht er verantwoord gebruik van te maken. Speklappen roosteren voor de deur van de moskee hoort daar niet bij.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
23 sep 2024 21:54
DeZevendeHenk schreef:
23 sep 2024 21:43
J. Deltoer schreef:
21 sep 2024 12:55
En bovendien smaakt een speklapje op de barbecue voor de moskee nóg lekkerder. Uiteraard vergezelt van een grote pul bier (5,0).
En wie bepaalt dat ik dat in mijn eigen land niet zou mogen doen?
Het blijft toch een merkwaardige plaat die je voor je kop moet hebben om speklapjes voor de moskee te roosteren. Waar protesteer je dan tegen? En verder getuigt het gewoon van een basaal gebrek aan respect voor medemensen en een gebrek aan beschaving. In welke subcultuur is dat een positieve eigenschap?
Dus omdat een geïmporteerde ideologie vanuit een bejaard boek geschreven door mohammed die een zonnesteek had opgelopen een hekel heeft aan varkens, mogen mensen in de openbare ruimte geen speklapjes meer barbecuen?
Zullen we dan ook maar eisen dat alle vrouwen zich bedekken binnen een bepaalde afstand van de moskee? En er ook geen homo's mogen komen in dat gebied? Dat is immers ook aanstootgevend voor ze, dus dat toestaan is ook een gebrek aan respect.

Zeg het maar, hoe diep wil je buigen voor deze geïmporteerde ideologie?
Maar waarom zou je speklapjes voor een moskee willen roosteren? Dat doe je normaal toch in je achtertuin of in een park waar het is toegestaan? Daar maakt niemand een probleem van, moslims volgens mij ook niet.

En met de rest draaf je volgens mij een beetje door... maar dat weet je zelf ook wel. :wink:

kuklos
Berichten: 10123
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Nee hoor, ik geef precies aan wat er mis is met dat respect gelul van DeZevendeHenk.

Ik hoef geen respect te hebben voor welke religie dan ook. Religie beoefen je thuis of in je place of worship, maar daarbuiten geldt gewoon de Nederlandse wet. En als die barbecuen daar toestaat, dan mogen mensen dat doen.

Plaats reactie