Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
24 sep 2024 11:24
kuklos schreef:
24 sep 2024 10:23
Moneyman schreef:
23 sep 2024 22:58
In termen van “verstoring van de openbare orde”: inderdaad.
Alleen verstoor ik de openbare orde niet, ik ben gewoon heel vredelieven aan het barbecuen. De aanhangers van die geïmporteerde ideologie die dit niet kunnen accepteren komen daarna de openbare orde verstoren.
Haha dat geloof je zelf niet eens :lol: :lol:
Jawel hoor. Dat heeft Edwin Wagensveld, de voorman van Pegida, al prima laten zien.
Was er niet op gereageerd dat was het een hele stille dood gestorven en zou niemand het er meer over hebben.

DeZevendeHenk
Berichten: 886
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

kuklos schreef:
24 sep 2024 10:27
DeZevendeHenk schreef:
23 sep 2024 23:05
kuklos schreef:
23 sep 2024 22:32
Antwoord op mijn vraag is dus: heel erg diep ben jij bereid te buigen voor deze geïmporteerde ideologie.
Ik hoef helemaal nergens voor te buigen. Je hebt blijkbaar een Calimero complex en denkt dat rekening houden met de gevoelens van andere mensen buigen is. Ik snap dat respect en beschaving kernwaarde zijn van een betere opvoeding en daar heb jij dan blijkbaar pech mee gehad. Afijn, het is niet de eerste keer dat we hier in West Europa dit spook zien opduiken.
Wat jij natuurlijk negeert is dat dat respect altijd maar van één kant moet komen. Wij moeten hen respecteren. Kwam het van twee kanten dan zou deze hele discussie er amper zijn.
Ook dat is typisch de plebejer mentaliteit, anderen de schuld geven van je eigen gebrek aan beschaving. Je hoeft wat mij betreft anderen de andere wang niet toe te keren maar om je te verlekkeren over het barbecueën van speklapjes bij een moskee is gewoon treiteren, bijna ziek en binnen geen enkel kader positief.

ZeerPrivé
Berichten: 6052
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Mogen mensen nog wel hun broodje Hema worst naast of voor een moskee eten? Of valt dat ook onder respectloos? En hoeveel afstand zou er dan minimaal moeten zitten tussen moskee en broodje worst?

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

DeZevendeHenk schreef:
24 sep 2024 12:24
kuklos schreef:
24 sep 2024 10:27
DeZevendeHenk schreef:
23 sep 2024 23:05

Ik hoef helemaal nergens voor te buigen. Je hebt blijkbaar een Calimero complex en denkt dat rekening houden met de gevoelens van andere mensen buigen is. Ik snap dat respect en beschaving kernwaarde zijn van een betere opvoeding en daar heb jij dan blijkbaar pech mee gehad. Afijn, het is niet de eerste keer dat we hier in West Europa dit spook zien opduiken.
Wat jij natuurlijk negeert is dat dat respect altijd maar van één kant moet komen. Wij moeten hen respecteren. Kwam het van twee kanten dan zou deze hele discussie er amper zijn.
Ook dat is typisch de plebejer mentaliteit, anderen de schuld geven van je eigen gebrek aan beschaving. Je hoeft wat mij betreft anderen de andere wang niet toe te keren maar om je te verlekkeren over het barbecueën van speklapjes bij een moskee is gewoon treiteren, bijna ziek en binnen geen enkel kader positief.
Dat noemen we dus buigen voor een geïmporteerde ideologie. Met daarbij opnieuw de vraag, mogen vrouwen dan wel ongesluierd langs een moskee lopen? En homo's, mogen die dat?

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

@DeZevendeHenk, maar ook anderen, je kan wel gaan jeremieren over plebejer mentaliteit, gebrek aan beschaving, en andere termen die je nog kan bedenken, maar zeg het maar, waar trek je de grens? Wat mag je niet doen omdat het respectloos is en wat mag je nog wel doen?
De vraag van ZeerPrivé is ook een goede hierin.

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mag ik u iets vragen? Weet u ook waar de bekende weg is?

Consumenneke
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 09:00
Ga eens kijken in een land waar de islam dominant is.
Ben je al eens wezen kijken?

Hoeft niet perse Iran te zijn. Indonesië is ook goed.

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
24 sep 2024 12:57
Mag ik u iets vragen? Weet u ook waar de bekende weg is?
Ik heb liever een antwoord. Want ik zie een glijdende schaal, die al langere tijd aanwezig is, waarin we ons elke keer weer een stukje meer aanpassen. Het merendeel is subtiel, maar wel continu ten nadele van ons.

Er bestaat een bijzonder treffende post/meme/collage waarin links het naakte fotomodel Bloom (eerste naakte model te zien op NL tv) te zien was, met daarbij een van de voorlopers van GL en rechts een vrouw in een hoofddoek (huidig policus GL). Met daarbij de tekst Vrijheid anno 1970 (linkerplaatje) en Vrijheid anno 2020 (rechterplaatje)

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
24 sep 2024 12:57
J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 09:00
Ga eens kijken in een land waar de islam dominant is.
Ben je al eens wezen kijken?

Hoeft niet perse Iran te zijn. Indonesië is ook goed.
Irak (recent is goedgekeurd dat meisjes van 9 uitgehuwelijkt mogen worden) en Afghanistan lijken met ook interessante opties. Of anders Qatar.

Moneyman
Berichten: 31158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
24 sep 2024 12:41
Mogen mensen nog wel hun broodje Hema worst naast of voor een moskee eten? Of valt dat ook onder respectloos? En hoeveel afstand zou er dan minimaal moeten zitten tussen moskee en broodje worst?
Ik ga er maar even vanuit dat jouw vraag serieus bedoeld is. Het enige antwoord is dan: dat hangt er vanaf. Er is uiteraard geen objectieve norm qua ordeverstoring, dat is altijd subjectief en afhankelijk van de exacte omstandigheden.

Er zit bijvoorbeeld een enorm verschil tussen gewoon etend langslopen enerzijds, of obstinaat voor de deur van de moskee gaan staan eten. Houding en gedrag zijn hierbij zeer bepalend.

DeZevendeHenk
Berichten: 886
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

kuklos schreef:
24 sep 2024 12:55
@DeZevendeHenk, maar ook anderen, je kan wel gaan jeremieren over plebejer mentaliteit, gebrek aan beschaving, en andere termen die je nog kan bedenken, maar zeg het maar, waar trek je de grens? Wat mag je niet doen omdat het respectloos is en wat mag je nog wel doen?
De vraag van ZeerPrivé is ook een goede hierin.
Ik trek de grens bij mensen die niet de dialoog aangaan, waarschijnlijk omdat ze daar de cognitieve vaardigheden en de emotionele volwassenheid niet voor hebben maar hun frustraties omzetten in treiteracties. Dan ben je gewoon een zielige frust. Dat je je moet aanpassen is normaal, de wereld veranderd, kijk eens naar je grootouders in de jaren vijftig en zestig. En als je zondag mee naar Urk gaat kun je zien dat zelfs die omslag nog niet helemaal voltooid is.

Nijogeth
Berichten: 10535
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
24 sep 2024 12:57
Mag ik u iets vragen? Weet u ook waar de bekende weg is?
Vraagt u nu naar de bekende weg?

DeZevendeHenk
Berichten: 886
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

kuklos schreef:
24 sep 2024 13:13
Consumenneke schreef:
24 sep 2024 12:57
J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 09:00
Ga eens kijken in een land waar de islam dominant is.
Ben je al eens wezen kijken?

Hoeft niet perse Iran te zijn. Indonesië is ook goed.
Irak (recent is goedgekeurd dat meisjes van 9 uitgehuwelijkt mogen worden) en Afghanistan lijken met ook interessante opties. Of anders Qatar.
Wat wil je daar dan mee bewijzen, denk je dat iemand hier dat een goede zaak vindt? Waarom zou dat je beletten hier op een respectvolle manier met anderen om te gaan?

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

DeZevendeHenk schreef:
24 sep 2024 13:52
kuklos schreef:
24 sep 2024 12:55
@DeZevendeHenk, maar ook anderen, je kan wel gaan jeremieren over plebejer mentaliteit, gebrek aan beschaving, en andere termen die je nog kan bedenken, maar zeg het maar, waar trek je de grens? Wat mag je niet doen omdat het respectloos is en wat mag je nog wel doen?
De vraag van ZeerPrivé is ook een goede hierin.
Ik trek de grens bij mensen die niet de dialoog aangaan, waarschijnlijk omdat ze daar de cognitieve vaardigheden en de emotionele volwassenheid niet voor hebben maar hun frustraties omzetten in treiteracties. Dan ben je gewoon een zielige frust. Dat je je moet aanpassen is normaal, de wereld veranderd, kijk eens naar je grootouders in de jaren vijftig en zestig. En als je zondag mee naar Urk gaat kun je zien dat zelfs die omslag nog niet helemaal voltooid is.
Ik heb maar even een stukje vetgedrukt in jouw reactie. Het is niet normaal dat Nederland verandert vanwege een geïmporteerde ideologie. Dat mag nooit normaal worden of zijn.

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

DeZevendeHenk schreef:
24 sep 2024 13:58
kuklos schreef:
24 sep 2024 13:13
Consumenneke schreef:
24 sep 2024 12:57


Ben je al eens wezen kijken?

Hoeft niet perse Iran te zijn. Indonesië is ook goed.
Irak (recent is goedgekeurd dat meisjes van 9 uitgehuwelijkt mogen worden) en Afghanistan lijken met ook interessante opties. Of anders Qatar.
Wat wil je daar dan mee bewijzen, denk je dat iemand hier dat een goede zaak vindt? Waarom zou dat je beletten hier op een respectvolle manier met anderen om te gaan?
Het laat zien wat er met een land gebeurt als de islam de dominante godsdienst is. Dat willen ik en J. Deltoer ermee bewijzen. Het laat zien dat waar de islam verschijnt de vrijheid verdwijnt.

Nijogeth
Berichten: 10535
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Consumenneke schreef:
24 sep 2024 12:57
J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 09:00
Ga eens kijken in een land waar de islam dominant is.
Ben je al eens wezen kijken?

Hoeft niet perse Iran te zijn. Indonesië is ook goed.
Ah, dat land dat volkeren onderdrukt omdat ze een ander geloof hebben?

Of gelden de grotendeels christelijke Papoea niet mee? En de christelijke Molukken vergeten we even.

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Dit land inderdaad.

ZeerPrivé
Berichten: 6052
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

DeZevendeHenk schreef:
24 sep 2024 13:52
kuklos schreef:
24 sep 2024 12:55
@DeZevendeHenk, maar ook anderen, je kan wel gaan jeremieren over plebejer mentaliteit, gebrek aan beschaving, en andere termen die je nog kan bedenken, maar zeg het maar, waar trek je de grens? Wat mag je niet doen omdat het respectloos is en wat mag je nog wel doen?
De vraag van ZeerPrivé is ook een goede hierin.
Ik trek de grens bij mensen die niet de dialoog aangaan, waarschijnlijk omdat ze daar de cognitieve vaardigheden en de emotionele volwassenheid niet voor hebben maar hun frustraties omzetten in treiteracties. Dan ben je gewoon een zielige frust. Dat je je moet aanpassen is normaal, de wereld veranderd, kijk eens naar je grootouders in de jaren vijftig en zestig. En als je zondag mee naar Urk gaat kun je zien dat zelfs die omslag nog niet helemaal voltooid is.
Aanpassen moet van 2 kanten komen. Als ik naar een ander land emigreer doe ik dat ook. Hier in Nederland lijkt aanpassen van 1 kant te moeten komen. Poster met blote vrouw in het bushokje? Moet weg, tegen ons geloof. Geen dialoog mogelijk. Blote kunst? Moet weg, tegen ons geloof. Cabaretier mag geen grappen maken over de islam. Geen dialoog mogelijk, wel bedreiging.

En wat zie ik dan volgens jou als ik naar grootouders in de jaren vijftig/zestig kijk?

ZeerPrivé
Berichten: 6052
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


Moneyman
Berichten: 31158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

De comeback van de "functie elders". Ik schat zelf ook in dat hij als gewoon kamerlid vele malen sterker (en waarschijnlijk ook veel gelukkiger) is.

Plaats reactie