Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Het opvallende van omvolkeren in bepaalde EU landen maar speelt in een handjevol landen, zoals Deutschland, België, Frankrijk maar totaal niet in landen als Tsjechië, Slowakije, Polen, Hongarije of Roemenië. Daar willen de emigranten absoluut niet naar toe.
Immers daar is geen Miele, mooie ruime woning of zak geld in de aanbieding.
Geen wonder dat er een Asielcrisis in een aantal EU landen is ontstaan.....

ZeerPrivé
Berichten: 6063
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
24 sep 2024 16:11
De comeback van de "functie elders". Ik schat zelf ook in dat hij als gewoon kamerlid vele malen sterker (en waarschijnlijk ook veel gelukkiger) is.
Ik moet eerlijk zeggen, ik begrijp nu wel de 'functie elders'. Inderdaad veel meer geschikt als kamerlid, maar met een beetje zelfkennis had hij dat zelf ook moeten en kunnen weten. Maar goed, experiment mislukt.

DeZevendeHenk
Berichten: 888
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

kuklos schreef:
24 sep 2024 14:00
DeZevendeHenk schreef:
24 sep 2024 13:52
kuklos schreef:
24 sep 2024 12:55
@DeZevendeHenk, maar ook anderen, je kan wel gaan jeremieren over plebejer mentaliteit, gebrek aan beschaving, en andere termen die je nog kan bedenken, maar zeg het maar, waar trek je de grens? Wat mag je niet doen omdat het respectloos is en wat mag je nog wel doen?
De vraag van ZeerPrivé is ook een goede hierin.
Ik trek de grens bij mensen die niet de dialoog aangaan, waarschijnlijk omdat ze daar de cognitieve vaardigheden en de emotionele volwassenheid niet voor hebben maar hun frustraties omzetten in treiteracties. Dan ben je gewoon een zielige frust. Dat je je moet aanpassen is normaal, de wereld veranderd, kijk eens naar je grootouders in de jaren vijftig en zestig. En als je zondag mee naar Urk gaat kun je zien dat zelfs die omslag nog niet helemaal voltooid is.
Ik heb maar even een stukje vetgedrukt in jouw reactie. Het is niet normaal dat Nederland verandert vanwege een geïmporteerde ideologie. Dat mag nooit normaal worden of zijn.
Het is niet normaal dat Nederland verandert? Gek dat we dan een Joods-Christelijke traditie hebben. Beiden uit het midden Oosten, je moet zelf wel de laatste aanhanger van Wodan zijn.
Je opmerking getuigt van zo'n beperkte algemene ontwikkeling dat het een hoop van je commentaren verklaart.

Consumenneke
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
24 sep 2024 14:08
Of gelden de grotendeels christelijke Papoea niet mee? En de christelijke Molukken vergeten we even.
U klinkt een beetje verward. Het ging over landen waar de islam dominant is. Dat er in Indonesië ook andere geloven bestaan, is algemeen bekend. Zoals ook in de krant (main-stream-media) te lezen is dat er in Indonesië best een probleem is met fanatieke moslims.

Wat doen we daar nu aan? Lekker gaan jennen met spek voor de moskee, of samenwerken met gematigde krachten?

Afbeelding

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
24 sep 2024 18:14
Wat doen we daar nu aan?
Ons beseffen dat waar de islam verschijnt vrijheid verdwijnt. En daar eindelijk eens een keer naar gaan handelen.

Nijogeth
Berichten: 10549
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Consumenneke schreef:
24 sep 2024 18:14
Nijogeth schreef:
24 sep 2024 14:08
Of gelden de grotendeels christelijke Papoea niet mee? En de christelijke Molukken vergeten we even.
U klinkt een beetje verward. Het ging over landen waar de islam dominant is. Dat er in Indonesië ook andere geloven bestaan, is algemeen bekend. Zoals ook in de krant (main-stream-media) te lezen is dat er in Indonesië best een probleem is met fanatieke moslims.

Wat doen we daar nu aan? Lekker gaan jennen met spek voor de moskee, of samenwerken met gematigde krachten?

Afbeelding
Ik was inderdaad verward. Ik dacht dat jouw reactie aangaf dat het Indonesië prima ging.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat soort mensen, die alleen maar kunnen tieren en schelden zijn vooral heel zielig.

ZeerPrivé
Berichten: 6063
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
25 sep 2024 19:45
Dat soort mensen, die alleen maar kun̈nen tieren en schelden zijn vooral heel zielig.
Eens!

witte angora
Berichten: 31984
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als mensen alleen maar kunnen tieren en schelden vraag ik me toch af waar en op wie ze eigenlijk boos zijn...

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

kuklos schreef:
25 sep 2024 19:38
.....het klopt wel......
In verband met "bezigheden" kom ik regelmatig in deze mooie landen, zoals Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië. Je zit er gewoon geen asielzoekers of buitenlanders, niet in de dorpen, niet in de grote steden. Dat is gewoon een feit.
Wat je wel ziet in de grote steden zijn dakloze burgers, vaak aan alcohol verslaafd, maar dat is een heel ander probleem dan waar West Europese landen nu mee te maken hebben......

Nijogeth
Berichten: 10549
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik moet toch wel lachen. Men wil nu met maatregelen komen om fatbikes te beteugelen. Elektrische fietsen die harder gaan dan 25 kilometer per uur hebben al regels, maar nu wil men voor fatbikes zelf regels verzinnen. En de fabrikanten stappen over op skinnybikes en de hele molen begint opnieuw. Doe dan gewoon elektrische fietsen en alle motorische voertuigen voor onder de 14 verbieden, dan heb je het in de toekomst ook afgedekt.

Mijn optie zou zijn om alle fatbikes roze te maken. Geen zogenaamd stoer jochie die er dan op gezien wil worden.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
26 sep 2024 10:02
Ik moet toch wel lachen. Men wil nu met maatregelen komen om fatbikes te beteugelen. Elektrische fietsen die harder gaan dan 25 kilometer per uur hebben al regels, maar nu wil men voor fatbikes zelf regels verzinnen. En de fabrikanten stappen over op skinnybikes en de hele molen begint opnieuw. Doe dan gewoon elektrische fietsen en alle motorische voertuigen voor onder de 14 verbieden, dan heb je het in de toekomst ook afgedekt.

Mijn optie zou zijn om alle fatbikes roze te maken. Geen zogenaamd stoer jochie die er dan op gezien wil worden.
Wat dat roze betreft denk je dat je wat achterloopt. Ik zie hier juist veel ‘stoere’ jochies met roze shirts en broeken lopen. Dus een roze fatbike zal ze weinig kunnen schelen vermoed ik.

Nijogeth
Berichten: 10549
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hier niet, hier lopen ze vaak in trainingspak of spijkerbroek en sweater met capuchon, handtasjes van hun zusje om de nek, petje op en slippers aan.

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Eens, ik snap dat ook niet zo, Ik snap dat ze bepaalde zaken willen aanpakken die je vaak alleen op fatbikes ziet, 'gashendels' bijvoorbeeld. Maar ik zou het inderdaad breder trekken, gewoon elektrisch fietsen verbieden onder de 16, is ook nog eens goed voor de ontwikkeling. Manier aanwezig om de aandrijving te triggeren zonder te trappen, directe inbeslagname en verbeuren van de fiets met een zeer hoge boete. Verder regelen dat de ondersteuning direct stopt wanneer er niet getrapt wordt, en er ook direct flink wordt afgeremd op de motor, zodat ook het 'zeilen' dat je veel ziet niet meer mogelijk is zodat er daadwerkelijk gefietst wordt en het geen verkapte 25km/u brommer is.
Laatst gewijzigd door Cro op 26 sep 2024 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31984
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou alles onder de 16 verbieden zich op iets anders voort te bewegen dan rolschaatsen of een step. Veel overzichtelijker.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hier in de polder rijden veel pubers naar school op elektrische fietsen. Jaren geleden was het nog mogelijk om per openbaar te reizen, maar door bezuinigingen is dat niet meer mogelijk. Ik begrijp wel dat ze dan voor een elektrische fiets kiezen. Ik snap niet zo heel goed wat dit met ‘goed voor hun ontwikkeling’ te maken heeft.
Of denkt men dat alleen watjes op elektrische fietsen rijden?

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Dat niet, maar ik denk dat het lastig te ontkennen valt dat een elektrische fiets simpelweg minder goed is voor de lichamelijke ontwikkeling en conditie dan een fiets die men 100% zelf aandrijft. Zeker op die leeftijd kan dat goed helpen een goede basis te leggen voor later. Zeker bij langere ritten door bijvoorbeeld de polder, dat zijn in principe gewoon hele goede workouts zonder dat men het echt doorheeft, zeker ook omdat je ziet dat steeds minder jongeren nog sporten.
Laatst gewijzigd door Cro op 26 sep 2024 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
26 sep 2024 10:33
Ik zou alles onder de 16 verbieden zich op iets anders voort te bewegen dan rolschaatsen of een step. Veel overzichtelijker.
Ja in steden en in de Randstad is dat makkelijk te doen, vaak is alles dichterbij, maar in het noorden van Nederland is alles slechter geregeld.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Cro schreef:
26 sep 2024 10:40
Dat niet, maar ik denk dat het lastig te ontkennen valt dat een elektrische fiets simpelweg minder goed is voor de lichamelijke ontwikkeling en conditie dan een fiets die men 100% zelf aandrijft. Zeker op die leeftijd kan dat goed helpen een goede basis te leggen voor later. Zeker bij langere ritten door bijvoorbeeld de polder, dat zijn in principe gewoon hele goede workouts zonder dat men het echt doorheeft, zeker ook omdat je ziet dat steeds minder jongeren nog sporten.
Wat dus als effect zal hebben dat kinderen weer met het OV gaan of gebracht door ouders ( auto dus ) ipv het gezondere fietsen ( ook al is het met trapondersteuning ).

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nou ja, beter elke dag 15 tot 20 km. heen en terug op de elektrische fiets in weer en wind dan met de bus en trein.
Waarom zou je geen gebruik maken van de mogelijkheden die er nu zijn.

Plaats reactie