In de zomer van 2004 heb ik een reis en kredietbrief afgesloten bij de ANWB om zodoende verzekerd met een auto op vakantie te kunnen gaan. Ik was nog niet lid van de ANWB verder waardoor ik dus ook nog lid moest worden enz. Dit kost mij dan 37 Euro voor de reis en kredietbrief en nog iets van 17 Euro voor het lidmaatschap.
Nu werd mij bij de balie verteld dat als ik 5 Euro meer betaalde voor de reis en kredietbrief deze ook geldig was in het jaar 2005. Dit leek mij wel handig en voordelig vooral omdat we mischien ook wel weer met de auto op vakantie zouden gaan in de zomer van 2005.
Nu kreeg ik in december een rekening van de ANWB dat ik weer voor het lidmaatschap moet betalen (gaat per kalenderjaar), maar ook dat ik opnieuw 40 Euro moet betalen voor een Reis en Krediet brief voor het jaar 2005.
Ik snapte er niks van en belde dus naar het ANWB. Ik kreeg te horen dat ik meer had betaald voor een bepaalde korting voor de reis en kredietbrief voor het jaar 2005. Ik zie de korting er niet in aangezien ik hem volgens mij gewoon helemaal volledig weer moet betalen, en ik snap er sowieso niks van omdat mij bij de balie werd verteld dat ik voor de komende 2 jaar gewoon klaar was!
Hebben meer mensen hier ervaring mee, of kunnen mensen mij uitleggen waar ik iets verkeerd heb begrepen??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reis en Kredietbrief ANWB slecht voorgelicht bij balie??!!
Re: Reis en Kredietbrief ANWB slecht voorgelicht bij balie??!!
ik heb ook een ANWB Reis- en Kredietbrief "gekocht" in de veronderstelling dat je dit voor een jaar betaalt en het volgend jaar een nieuwe kunt aanschaffen als je dat wil.
Wat de ANWB aan de balie noch in haar eigen Kampioen vermeldt is echter dat je je op de Reis- en Kredietbrief abonneert en dat dit abonnement stilzwijgend wordt verlengd als je het niet vóór 1 november hebt opgezegd.
Hier ben ik achter gekomen toen ik bij de ANWB navraag deed waarom men het volgende jaar de Reis- en Kredietbrief opnieuw rekening bracht. Met opzeggen was ik toen uiteraard te laat zodat ik een jaar extra ongewild aan de Reis- en Kredietbrief vast zat.
Wat de ANWB aan de balie noch in haar eigen Kampioen vermeldt is echter dat je je op de Reis- en Kredietbrief abonneert en dat dit abonnement stilzwijgend wordt verlengd als je het niet vóór 1 november hebt opgezegd.
Hier ben ik achter gekomen toen ik bij de ANWB navraag deed waarom men het volgende jaar de Reis- en Kredietbrief opnieuw rekening bracht. Met opzeggen was ik toen uiteraard te laat zodat ik een jaar extra ongewild aan de Reis- en Kredietbrief vast zat.
Re: Reis en Kredietbrief ANWB slecht voorgelicht bij balie??!!
Ja ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat het een soort abonnement betreft. Het past mooi in de discussie die net is ontstaan over het stilzwijgend verlengen van dit soort abonnementen.
Ik ben grote voorstander van de waarschuwingen bij verlenging van abonnement. Het zou gewoon een standaard service moeten zijn van elke aanbieder van elk product waar je voor een bepaalde tijd aan vastzit
Ik ben grote voorstander van de waarschuwingen bij verlenging van abonnement. Het zou gewoon een standaard service moeten zijn van elke aanbieder van elk product waar je voor een bepaalde tijd aan vastzit