Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 10103
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
05 okt 2024 14:20
Schijnbaar/blijkbaar vindt de gemeente Schiedam het prima als iedere gebruiker zijn eigen apps op de werktelefoon installeert, hem dus privé gebruikt en all over the world mee naar toe neemt. Digitale veiligheid (voor werknemers EN inwoners) wordt door Schiedam bepaald niet serieus genomen. Te gek voor woorden en dan vooral de handelswijze van Schiedam!
Het is maar de vraag of de gemeente wel op de hoogte was van het bellen. Ik hoop dat er een alarmbelletje gaat rinkelen als de telefoonrekening bij de gemeente binnenkomt.
Wat digitale veiligheid betreft gaat het in ieder geval goed mis in Schiedam. Zeer zorgelijk.

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@erthanax, het zou me verbazen als de facturen voor mobiele telefonie gecontroleerd worden.

Wat veiligheid betreft hoop ik dat mijn gemeente daar zorgvuldiger mee omspringt. Maar ik ga er zeker niet mijn handen voor in het vuur steken.

juliomariner
Berichten: 5104
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door juliomariner »

ik dat daar een standaard controle op gedaan wordt: een melding bij overschrijding van de bundel, 0900 nummersben gebruik in buitenland. Misschien heeft dagkoers zijn advocaat nog een keer nodig.

Onkruid71
Berichten: 3021
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik vraag me nog steeds af wat de waarde van dit topic is.

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
05 okt 2024 14:44
Ik vraag me nog steeds af wat de waarde van dit topic is.
Misschien de topictitel wijzigen in 'Dagkoers verzameltopic'?

Speedy123
Berichten: 1768
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Onkruid71 schreef:
05 okt 2024 14:44
Ik vraag me nog steeds af wat de waarde van dit topic is.
De waarde zit hem erin dat mensen zich er bewust van worden dat als je een huis huurt, je wel gebonden bent aan de regels van de verhuurder. Dat als je tegen die regels in een kamer te huur aanbiedt, dat serieuze consequenties kan hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
05 okt 2024 14:43
ik dat daar een standaard controle op gedaan wordt: een melding bij overschrijding van de bundel, 0900 nummersben gebruik in buitenland. Misschien heeft dagkoers zijn advocaat nog een keer nodig.
Jaar of 10/15 terug werkte ik ergens op de financiële administratie en controleerde ik dus o.a. de facturen voor mobiele telefonie. Gebruikers die eruit sprongen qua privé verbruik, kregen van mij allemaal een factuur, ongeacht hun functie. Maar weet je wat er gebeurde? Ik werd op mijn vingers getikt door de manager met de mededeling dat ik alleen aan medewerkers in bepaalde functies (lees, het gepeupel) een factuur mocht sturen. Ik ben meteen gestopt met het controleren van de facturen en blind geaccordeerd voor betaling. Voor mij is het gelijke monniken, gelijke kappen.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
05 okt 2024 14:44
Ik vraag me nog steeds af wat de waarde van dit topic is.
Dagkoers heeft hier -naast een hoop onzin- ook heel veel concrete informatie en tips gekregen mbt de situatie waar hij in verkeert. Dat je je dan afvraagt wat de waarde van het topic is, vind ik vrij wonderlijk.

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat gezeik over de werktelefoon mee hebben op vakantie is ook overdreven. Ik neem die ook altijd mee. De eerste keer vroeg ik het aan mijn baas, die zei 'ik zou het fijn vinden als je hem mee zou nemen'. Dus die laat ik lekker op de hotelkamer liggen (al neem ik m ooit mee vanwege de goede camera), maar theoretisch hoef ik geen eigen telefoon meer te hebben en mag ik er mee doen wat ik wil. Alle extra kosten buiten de bundel van 50GB komen voor mijn rekening, dat wel. Echter vind ik een iPhone helemaal niet fijn en doe ik vrijwel alles met mijn eigen Android.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb niet eens een privé abonnement, doe (dus) ook alles met mijn zakelijke abonnement. Dan wel weer met mijn eigen Iphone, omdat ik de zakelijke Samsung drie keer niks vond.

Maar als ik naar Thailand zou gaan, zou ik het daar toch even over hebben vooraf ;-)

Thijs124
Berichten: 1345
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het belang van dit topic blijkt wel uit de grote deelname door de grote verscheidenheid van de vele deelnemers.
Degene die hier geen belang in ziet komen we hier vermoedelijk ook niet tegen.

kuklos
Berichten: 10156
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
05 okt 2024 15:38
Dat gezeik over de werktelefoon mee hebben op vakantie is ook overdreven.
Het is een telefoon betaald met publiek geld. Dan zal de belastingbetaler er ook iets van vinden.

Ik heb in het verleden telefoons van de zaak gehad, en elke keer was er een andere regeling. Dus het is verstandig dat Dagkoers goed nagaat of wat hij ermee doet wel toegestaan is.

Dagkoers
Berichten: 855
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt meneer Kuklos.
Ik geef het ook maandag meteen door.
Iedereen bedankt trouwens!

BL2
Berichten: 5020
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door BL2 »

Ben je al weer terug, dus 2x ongeveer 12 uur vliegen om enkele dagen op een hotelkamer in Thailand te zitten.
Voor dat geld had je ook een superdeluxe prive telefoon kunnen kopen.
Hoe lang ben je nou weg geweest ?

Dagkoers
Berichten: 855
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik ben een week weggeweest.
Ik kon niet langer omdat ik 2 banen heb en bij 1 van de 2 banen kon ik niet langer vrij nemen.

Dagkoers
Berichten: 855
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik heb een vraag aan jullie.
Ik zal de vraag ook aan mijn advocaat stellen.
Die tablet van het restaurant waar het dus om draait en waar die advertenties mee gezet zijn slaat dus de wachtwoorden op en blijft ze onthouden. Is het een idee om de tablet mee te nemen naar de rechtszaak of is dat een beetje dom?

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat heeft alleen nut als je wachtwoord van toen er nog in opgeslagen is en de datum sinds wanneer dat zo is zichtbaar is. Anders bewijst het niets.

Plaats reactie