Wie gaat er nou naar nieuw mokum of nieuw zembla??
Als hollandse bleekscheet zoek je toch een land op met lekkere temperaturen?
Of blijf gewoon thuis,het is hier nu ook nog gewoon 11 graden,bijna zomers dus.
Wie gaat er nou naar nieuw mokum of nieuw zembla??
Wat u hier doet vind ik niet zo netjes.
Daarom reageerde Nijogeth met o.a. een opsomming van een aantal gebieden die ooit onder “Nederlands” bestuur vielen:scharrelschipper schreef: ↑05 okt 2024 14:17(…) En voor iemand ernaar vraagt,het was een prima vacantie in een van onze voormalige "Overzeesche Gebiedsdelen"
Om dan onvolledig te citeren om een punt te maken, vind ik niet netjes. Bovendien heeft Nova Zembla nooit tot onze overzeesche gebiedsdelen of koloniën behoord, of onder “Nederlands” bestuur gestaan, ook niet ten tijde van de beroemde overwintering.Nijogeth schreef: ↑05 okt 2024 15:53Dat kunnen nog een hoop gebieden (vroeger koloniën genoemd, tegenwoordig Nederlandse Overzeese Rijksdelen genoemd) zijn. We hebben Coromandel, Dejima, Goudkust, Nederlands-Malakka, Nederlands-Nieuw-Guinea gehad en natuurlijk de gebieden die iedereen kent. (…) Wat al deze gebieden wel gemeen hebben is over het algemeen prima weer.
(…)
De thermometer gaf 14 graden aan, maar zelfs mijn dunne zomerjack was aan de warme kant. Zon, vrijwel windstil: heerlijk weer!witte angora schreef: ↑05 okt 2024 21:40Nou... eind van de ochtend had ik bijna spijt dat ik mijn tussenjas aan had... bloedheet, daar in Friesland. Dreef bijna die jas uit, en het is nog wel katoen...
Het schijnt dat u een eigen mening mag hebben.
Ik snap wat u bedoelt, maar ik heb geen idee hoe ik bestaande jpgs kan resizen. Ik zal es kijken.
Nova Zembla is nooit Nederlands geweest. Er zijn alleen Nederlanders geweest. En New York (Nieuw-Nederland geheten in die tijd) werd dan wel bezet door Nederlanders, maar toen was het nog de Republiek der Zeven Verenigde Nederland en nog niet het land zoals we nu zijn. Met die logica is half Europa een voormalig gebied van Italië en Mongolië, vanwege de Romeinen en de heer Khan. Het huidige Nederland is pas in 1815 gesticht.
Fijn dat het zo toch nog kan. Praten met medeliefhebbers, kijken wat zij hebben, en gedaan hebben, is gewoon erg leuk.Nijogeth schreef: ↑05 okt 2024 23:34Vanavond ben ik overigens naar een automeeting geweest. Het was niet heel druk, wel gezellig. De politie kwam nog even langs, had iemand een melding gedaan dat er heel veel auto's op een parkeerplaats stonden. Deze dames vroegen wat precies de bedoeling was, maakten een praatje en vervolgden hun weg weer.
(…)
Het leek inderdaad zo, maar dat was de laatste kilometer die ik lopen moest net zo. Kwam ook geen eind aan.
Volgens mij zien we hier de Nieuwe Zijderoute in werking. Interessant.Thijs124 schreef: ↑06 okt 2024 09:38Vanmorgen een update van Temu. De trein is onderweg.
Via Rusland, Belarus, Polen, Duitsland?
16 tot 18 dagen met de trein en ca 10% korting tov airmail.
Hier is een verzendupdate over jouw pakket:
International transit-arrived in Kazakhstan
6 oktober 2024, 03.53 uur