Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 6133
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zijn er eigenlijk nog (meer) vrouwen in deze Radar woning aanwezig? Of zijn @Lowieze en ik de enigen die nog niet naar de keuken zijn gevlucht om te ontkomen aan het dominante, luidruchtige manvolk in de woonkamer?

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
06 okt 2024 13:18
Zijn er eigenlijk nog (meer) vrouwen in deze Radar woning aanwezig? Of zijn @Lowieze en ik de enigen die nog niet naar de keuken zijn gevlucht om te ontkomen aan het dominante, luidruchtige manvolk in de woonkamer?
👍🏻 ik ben dat gehakketak van die mannen toch zo zat. Ik begrijp niet dat de moderatie niet eens maatregelen neemt.

ZeerPrivé
Berichten: 6133
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
06 okt 2024 13:24
ZeerPrivé schreef:
06 okt 2024 13:18
Zijn er eigenlijk nog (meer) vrouwen in deze Radar woning aanwezig? Of zijn @Lowieze en ik de enigen die nog niet naar de keuken zijn gevlucht om te ontkomen aan het dominante, luidruchtige manvolk in de woonkamer?
👍🏻 ik ben dat gehakketak van die mannen toch zo zat. Ik begrijp niet dat de moderatie niet eens maatregelen neemt.
Me too dus. De moderators reageren alleen nog op meldingen, verder blinken ze vooral uit in afwezigheid.

Consumenneke
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

ZeerPrivé schreef:
06 okt 2024 13:33
Me too dus. De moderators reageren alleen nog op meldingen, verder blinken ze vooral uit in afwezigheid.
Radar-redactie ruimt ook uit eigen initiatief op, als hele gardes off-topic op-de-man reageren. En op-de-vrouw ook!

kuklos
Berichten: 10160
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
06 okt 2024 13:18
Zijn er eigenlijk nog (meer) vrouwen in deze Radar woning aanwezig? Of zijn @Lowieze en ik de enigen die nog niet naar de keuken zijn gevlucht om te ontkomen aan het dominante, luidruchtige manvolk in de woonkamer?
Uhm, je weet dat je nu hele foute reacties uitlokt aangaande aanrecht etc? :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 6133
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
06 okt 2024 14:14
ZeerPrivé schreef:
06 okt 2024 13:18
Zijn er eigenlijk nog (meer) vrouwen in deze Radar woning aanwezig? Of zijn @Lowieze en ik de enigen die nog niet naar de keuken zijn gevlucht om te ontkomen aan het dominante, luidruchtige manvolk in de woonkamer?
Uhm, je weet dat je nu hele foute reacties uitlokt aangaande aanrecht etc? :mrgreen:
Daar ben ik me van bewust. Het zou natuurlijk ook de makkelijkste manier van reageren zijn. :wink:

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

kuklos schreef:
06 okt 2024 14:14


Uhm, je weet dat je nu hele foute reacties uitlokt aangaande aanrecht etc? :mrgreen:
Dat zou dan weer heel veel zeggen over diegene die zo reageert.

Erthanax
Berichten: 10111
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Laten we het liever hebben over een onderwerp dat minder heftige reacties oproept. Lekker eten bijvoorbeeld — dat past wel bij die keuken: Wie houdt er nog meer van gerookte paling en foie gras?

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niet mijn ding. Mijn ding is vooral iets dat lekker pittig is. Helaas is mijn beleving dat vrijwel alles dat in Nederland de term 'spicy' krijgt, dat dat niet echt pittig is. Maarja mijn tolerantie is dan ook erg hoog wat dat betreft, omdat ik door de jaren heen die grens steeds verder heb opgeschoven. Echter heb ik een tijdje geleden een zak krokante kipstukken hot & spicy voor in de diepvries gekocht. Gisteren die maar eens geprobeerd en onverwacht was dit heel erg pittig (ook voor mij), maar wel heel erg lekker. Dusdanig pittig dat het vanmorgen nogmaals brandend aan voelde. Ik ben blij dat er nog over zijn, want dat is de soort pittig die ik lekker vind.

Erthanax
Berichten: 10111
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een dag later nog nabranden? Verschrikkelijk lijkt me dat. Een theelepel sambal manis vind ik heerlijk om zo te eten, maar een theelepel tabasco niet.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is ook niet heel fijn, maar die mate van pittigheid vind ik wel lekker om te eten. Tabasco dat doet me niet heel veel. Ik heb zelf de pittigste variant daarvan staan en gebruik deze regelmatig, maar die is qua pittigheid ook niet heel erg.

Erthanax
Berichten: 10111
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als iets mij te scherp is, proef ik verder nauwelijks iets meer. Alle smaaknuances gaan bij mij dan verloren in de brand. Het lijkt me ook niet gezond als het de volgende dag nog te voelen is in de mond.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik bedoelde niet in de mond, maar aan de andere kant van het spijsverteringsstelsel.

Erthanax
Berichten: 10111
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aha. Nou, dan zit het me ook niet lekker :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 6133
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
06 okt 2024 19:15
Laten we het liever hebben over een onderwerp dat minder heftige reacties oproept. Lekker eten bijvoorbeeld — dat past wel bij die keuken: Wie houdt er nog meer van gerookte paling en foie gras?
Het spijt me, Erthanax, maar ik eet al jaren en jaren geen vis en vlees. Maar vroegâh stond gerookte paling ook zeker niet op mijn menu. Zalm, tong, garnalen, kabeljauw en af en toe een harinkje, dat was het dan wel.

Erthanax
Berichten: 10111
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat hoef je echt niet te spijten hoor, integendeel. Zelf eet ik ook steeds minder vlees, alleen nog met veel sterren. Vis alleen als-ie gevangen is (Weet je wat zo lekker is? Verse vis! — van de Amazing Stroopwafels, als ik me niet vergis) en van de visboer, nooit kweekvis of van die enge bakjes uit de supermarkt. Gerookte paling en foie gras vind ik nog steeds heel, heel erg lekker, maar ik eet het nooit meer. Ik krijg dan geen last van een branderig spijsverteringsstelsel, maar van mijn geweten.

ZeerPrivé
Berichten: 6133
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik krijg dan geen last van een branderig spijsverteringsstelsel, maar van mijn geweten.
Dat laatste dus. :wink:

Ik at ook alleen verse vis, vaak zelfs vers gevangen door ex. De katten waren er zo dol op, dat ze het zelf wel even uit de koelkast haalden. Kom je moe gewerkt thuis, lekkere visjes weg. 8)

Inderdaad https://www.youtube.com/watch?v=qobgnA8jpnQ
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 06 okt 2024 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 31253
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
06 okt 2024 19:55
Een dag later nog nabranden? Verschrikkelijk lijkt me dat.
Vooral omdat het op een heel andere plaats brandt dan de dag ervoor… :oops:

Ik houd wel van gekruid, maar niet per sé van heel pittig. Te pittig zorgt voor mij dat ik de onderliggende smaken niet meer proeft, en dat vind ik zonde.

Gisteren nasi gemaakt: daar gaat echt wel sambal (badjak), sjalotjes en knoflook doorheen voor de smaak, en de kip wordt goed gebruikt, maar dat is het wel. En dat vind ik heerlijk.

scharrelschipper
Berichten: 1886
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
05 okt 2024 23:10
Bossen staan me nog wel bij, in die hoek, maar eindeloos zou ik ze toch niet noemen. Dat lijkt maar zo. Heuvels ook niet echt, althans, niet in mijn herinnering. Wat had je voor drinken bij je? :mrgreen: Maar je hebt wel gelijk hoor, bij Friesland denk je aan wijdse weilanden en even wijdse meren, maar het is zo veel meer. Een prachtige provincie. Iedereen houdt ervan! Er staan niet voor niet allemaal rode harten ♥️ in de vlag.
Yep,Friesland is oke,zowel qua land als qua mensen.
Heb er regelmatig gevaren en heb ook Friese vrienden:niks mis mee!

scharrelschipper
Berichten: 1886
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Consumenneke schreef:
06 okt 2024 11:13
Nijogeth schreef:
05 okt 2024 23:20
Met die logica is half Europa een voormalig gebied van Italië en Mongolië, vanwege de Romeinen en de heer Khan.
U vergeet Napoleon te noemen.

Ik zal geen plaatje plaatsen.
Ben wel fan van Napoleon,heeft veel vaarwegen (kanalen) aan laten leggen.
Dus beroepshalve bevooroordeeld dus.
En bij mijn weten ook niet iemand die per se bepaalde mensen en of rassen wilde uitroeien.
Maar dat wet ik niet zeker.

Plaats reactie