KPN vs. Ziggo vs. Odido

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door witte angora »

Gisteren was ik voor advies in een belwinkel. Meneer wist me te vertellen dat KPN erg achteruit is gegaan, met name als het om bereik gaat. Odido is volgens hem heel erg vooruit gegaan, dat is nu de beste, maar ook de goedkoopste aanbieder. Ik heb hem toegezegd de reviews van de laatste 2/3 maanden te gaan bekijken. Beetje gegoogled, maar eigenlijk is er volgens mij maar weinig verschil, en is KPN nét een slagje beter dan de andere twee.

Dus mijn vraag is: heeft die man van de belwinkel nu geprobeerd mij door middel van misleiding een Odido-abonnement door de strot te wringen, of heeft hij werkelijk een punt, en is KPN inderdaad slechter geworden, en is Odido met stip de beste en goedkoopste (als je de korting voor het eerste jaar buiten beschouwing laat natuurlijk)?

Onkruid71
Berichten: 3028
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het ligt er maar net aan waar je woont en waar het over gaat, internet, mobiel.

witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gaat wat mij betreft over beiden, maar de man had het specifiek over internet.

Onkruid71
Berichten: 3028
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
08 okt 2024 22:04
Het gaat wat mij betreft over beiden, maar de man had het specifiek over internet.
Qua internet kan het zijn dat jij geen problemen hebt en bij de buren met dezelfde internet provider wel. Het is altijd maar een gok.

Dagkoers
Berichten: 908
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Odido komt niet voor niks de laatste tijd op tv bij dit programma.
Ik zou voor Klant Praktisch Negeren gaan.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik persoonlijk vind Odido een flinke vooruitgang ten opzichte van zijn goedkope voorganger Tele2 zonder eigenlijk veel duurder te zijn.
Zowel mobiel als TV en internet. Korting op internet en verdubbeling van alle mobiele telefoon bundels vanwege de combinatie. Maar ik kan natuurlijk niet vergelijken omdat ik met de anderen geen ervaring heb. Ik zit nog via het kpn telefoondraadje op DSL 100 Mbit/s down en 30 Mbit/s up.
Altijd goed, nooit storing.
Misschien later glasvezel. Delta legt het aan in het dorp. Gratis tot in de meterkast.
Als het klaar is bekijk ik wel of ik Odido wil via de kabel. Prijs hetzelfde, maar never change a winning team. Ik ben nu tevreden. .

Moneyman
Berichten: 31357
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik denk dat die verkoper vooral provisie voor een Odido-klant krijgt. Want zijn verhaal is een typische verkooppraatje.

Erthanax
Berichten: 10143
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die verkoper zal wel meer commissie krijgen van Odido. Met alle informatie die beschikbaar is, kun je gewoon de provider vinden die het beste past bij wat je belangrijk vindt.

Speedy123
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:
08 okt 2024 22:04
Het gaat wat mij betreft over beiden, maar de man had het specifiek over internet.
Dan bent u in het ooitje genomen. KPN glasvezel werkt al vele jaren uitstekend. Er is geen enkel verschil te bespeuren in de kwaliteit afgelopen jaren.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik heb thuis internet en TV van Odido via de kpn telefoon kabel. Ze zijn allebei goed. Wifi van de parkeerplaats voor het huis tot achter in de tuin tot op de zolder.
Ik denk dat een kpn winkel ook zijn opmerkingen over alle anderen heeft. Net zoals Ziggo. Ik heb me wel verschrokken van de vele klachten in de community van Odido. Maar toen ik zelf problemen had met de overstap waren ze binnen 2 dagen opgelost. Veel klanten is ook veel klachten. Als ze maar snel opgelost worden. Zelfs mijn vraag om de Parkstad Limburg tv en radio via Odido landelijk en mobiel internationaal te kunnen ontvangen was binnen twee weken geregeld.

ZeerPrivé
Berichten: 6198
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Heb je het over glasvezel of over het ouderwetse DSL? Is er op jouw adres al glasvezel beschikbaar?

Oh, het is trouwens onzin wat die verkoper beweert. Odido glasvezel komt er bij mij niet in. KPN en Ziggo zijn beide prima. Ziggo heeft alleen een lage uploadsnelheid, maar daar hebben 'normale' gebruikers als jij (en ik) geen last van.

Ziggo is de enige provider die nog t.v. via coax levert (Mediabox Next), KPN, Odido enz. gaan allemaal via internet.

witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier hebben we glasvezel, en Ziggo levert bij mijn weten nog steeds via de coax.

Maar goed, een verkoper die mij, wat ik al vermoedde, onwaarheden op de mouw spelt zit de boel te bedonderen - dus die zal mijn klandizie niet krijgen. Net als degene waar ik 2 jaar geleden mijn smartphone kocht, want die zou 5 jaar updates krijgen. Ja, vanaf het introductiejaar, niet vanaf het jaar waarin ik hem kocht, wat ze me vertelden. Scheelt me dus 2 1/2 jaar.

Bedankt allemaal!

Moneyman
Berichten: 31357
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
08 okt 2024 23:37
Ik heb thuis internet en TV van Odido via de kpn telefoon kabel. Ze zijn allebei goed. Wifi van de parkeerplaats voor het huis tot achter in de tuin tot op de zolder.
Maar je wifi-ontvangst heeft weer bijzonder weinig met de kwaliteit van de provider te maken :wink:

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De WiFi apparatuur plus de software hiervoor wordt wel door de provider uitgeleend cq verhuurd en ook door hun begeleidt en bij problemen en storingen opgelost. Dat zit niet in het telefoon draadje waarmee het signaal binnenkomt maar ze zorgen wel dat het goed wordt geïmplementeerd en bij problemen kunnen ze ook meteen online de knelpunten in je systeem zien, benoemen en eventueel corrigeren.

Teunbosseman
Berichten: 4389
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Weet niet wat KPN tegenwoordig voor apparatuur levert maar bij Odido krijg je een wifi6 modem./router met 2.4 en 5 ghz.
Zeer goed apparaat, retesnel wifi internet en prima bereik.

KPN heb ik weer mindere ervaringen mee maar iedere provider zal wat hebben. Tis maar hoe het wordt opgelost.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik heb dus die Odido met ook een 4k Mediabox met ingebouwde Chromecast. Super streamen van F1 naar LG tv. Die wifi is zeker ook een provider ding behalve als je zelf alles gaat kopen.

Cro
Berichten: 2161
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Cro »

Ik vermoed dat men hier op doelt: https://static1.squarespace.com/static/ ... 24+fin.pdf

Odido wordt daar inderdaad overall als beste getest, maar KPN zit er heel dicht op.

Daarnaast maak je dit soort keuzes meestal, wanneer alle aanbieders beschikbaar zijn voor vast internet, op basis van de kwaliteit van het mobiele netwerk. Immers als je kan stapelen zul je vaak de beste deal vinden bij glasvezel. Als je dan toevallig in een regio zit waar KPN mobiel sterk is, maar Odido niet kan je als je wil stapelen beter kiezen voor KPN, zit je in een regio waar KPN minder is qua mobiele dekking kies je dan misschien beter weer Odido. Gemiddeld genomen zit er ook mobiel weinig tussen beide aanbieders, maar lokaal wil dat nog wel eens verschillen. Denk bijvoorbeeld aan grensstreken, maar ook bijvoorbeeld delen van de Veluwe waren ooit berucht (en misschien nog steeds).

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Tot enkele jaren geleden had Tele2 waardeloze roaming partners in het buitenland (want goedkoop). Momenteel is er via Odido in het buitenland, vooral D een enorme verbetering gaande. Nu is mobiel internet en mobiel streamen bijna zo goed als in Nederland. Zelfs in D gelukkig steeds vaker 5G.

Speedy123
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Teunbosseman schreef:
09 okt 2024 10:03
Weet niet wat KPN tegenwoordig voor apparatuur levert maar bij Odido krijg je een wifi6 modem./router met 2.4 en 5 ghz.
Zeer goed apparaat, retesnel wifi internet en prima bereik.

KPN heb ik weer mindere ervaringen mee maar iedere provider zal wat hebben. Tis maar hoe het wordt opgelost.
Bij KPN krijg je al drie jaar prima apparatuur. Inclusief Wifi6 router met 2,4Gz en 5Gz. Het is echt lood om oud ijzer.

De verschillen die er zijn zitten alleen in de service en met name als de glasvezel kabel nog doorgetrokken of aangesloten moet worden. Zodra alles werkt, heb je bij geen enkele provider er nog omkijken naar.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat dacht ik ook. Daarom kijk voorzichtig naar alles rondom glasvezel. Ik heb nog alles via het kpn draadje. En tevreden met 100 download en 30 upload. Delta legt glasvezel hier aan, maar ik zal zeker niet de eerste overstapper zijn. Eerst kijken of er specifieke lokale klachten bij anderen komen.

Plaats reactie