Nee, hij volgt niet mijn meter, dat is onzin!PGros schreef: ↑15 okt 2024 10:50Hij volgt je meter en schrijft dus 3000 af van zijn voorraad.
En als jouw zonnepanelen volgens jouw elektriciteitsmeter 2000 kwh levert dan moet hij dat weer aan zijn voorraad toevoegen. Zo lever je dus aan je leverancier. Zonder dat er een kabel heen loopt. Hij koopt jouw electriciteit net zo in als van een windmolenpark in zee. Administratief met meters gecontroleerd.
Pas na 12 maanden krijgt hij van mij de meterstanden.
Zelfs bij huishoudens die wel een slimme meter hebben ziet hun energieleverancier helemaal niets van die meter.
Daartoe moet er eerst toestemming gegeven worden aan de netbeheerder om de slimme meter uit te lezen en daarna moet er nog toestemming aan de netbeheerder gegeven worden om die meterstanden door te geven aan de energieleverancier. Pas dan kan een energieleverancier zien wat er op de meter van een klant staat.
De 2000 kWh die ik lever aan het elektriciteitsnet, gaat NIET naar mijn energieleverancier dat kan helemaal niet.
Dan moet er een kabel; gelegd worden tussen mijn huis en mijn energieleverancier en als ik dan overstap moeten er nieuwe kabels gelegd worden. Als die kabels er dan liggen moet mijn energieleverancier batterijen kopen en installeren om mijn 2000 kWh te kunnen krijgen. Daarna moeten er nog kabels gelegd worden tussen die energieleverancier en zijn andere klanten om het te kunnen leveren.
Energieleveranciers kunnen geen elektriciteit inkopen van hun klanten, dat is kleuterpraat.
Energieleveranciers kopen elektriciteit in op de energiemarkt en niet van hun klanten.
Op de energiemarkt is er elektriciteit van de windmolens op de Noordzee, van zonneparken, van energiecentrales, van kerncentrales en zelfs elektriciteit van het buitenland en een heel klein beetje van burgers met zonnepanelen.
De kans dat er bij de elektriciteit die hij inkoopt elektriciteit zit van een burger met zonnepanelen klanten is te verwaarlozen klein en de kans dat hij elektriciteit koopt van een klant van hem is nog vele malen kleiner.
Als ik een schatting moet maken hoeveel elektriciteit hij inkoopt van zijn klanten dan zal dat 0,00000000000000000001 % zijn.