Surplus kWh inzetten voor bitcoin

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kuukske

Surplus kWh inzetten voor bitcoin

Ongelezen bericht door kuukske »

Hoi Luitjes,

Ik zie +/-150 Watt bitcoinminer apparaatjes voor 135 euro te koop, die rond de 1200 kWh/jaar kunnen verbruiken. Ze hebben een app en is plug en play en 3 standen (laag/midden/hoog).

Ik heb +/-1200 kWh teveel aan teruglevering ieder jaar (nulopdemeter woning). Is het niet een idee om dit surplus in te zetten voor mining van digitale waarde?

Thx

Kuukske

Cro

Re: Surplus kWh inzetten voor bitcoin

Ongelezen bericht door Cro »

Maak eerst eens een berekening of die apparatuur nog wel echte opbrengst zal hebben, en zo ja hoeveel. Je zal eerste en de laatste niet zijn die de vorige generatie bitcoin miners denkt te kopen voor een prikkie om er achter te komen dat het helemaal niets meer opbrengt en je de energie beter had kunnen verkopen aan de energieleverancier voor een paar cent per kWh

Als je bijvoorbeeld zo'n Ali miner van 1TH/s door een calculator haalt dan ga je bij gratis stroom (en alleen dan) ongeveer een euro per maand eruit halen. Dat ding moet dus al, wanneer je €135 er voor uitgeeft, 135 maanden draaien om enkel de aanschaf prijs eruit te halen, en dan mag er verder eigenlijk niets veranderen, want natuurlijk nooit gebeurt, dus die inkomsten gaan ook dalen maand op maand wat de terugverdien tijd langer maakt.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het "De nieuwe kleren van de keizer" syndroom? Uit de serie van moeder de Gans.
Het is zeker lonend....voor de producent.
Laatst gewijzigd door Thijs124 op 19 okt 2024 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
19 okt 2024 11:28
Als je bijvoorbeeld zo'n Ali miner van 1TH/s door een calculator haalt dan ga je bij gratis stroom (en alleen dan) ongeveer een euro per maand eruit halen. Dat ding moet dus al, wanneer je €135 er voor uitgeeft, 135 maanden draaien om enkel de aanschaf prijs eruit te halen, en dan mag er verder eigenlijk niets veranderen, want natuurlijk nooit gebeurt, dus die inkomsten gaan ook dalen maand op maand wat de terugverdien tijd langer maakt.
Iets zegt me dat deze berekening is gebaseerd op een constante waarde voor bitcoin. En juist dat was de afgelopen 135 maanden niet het geval.

Ook: In ideaal geval ga je enkel minen als de zon schijnt, bij een overvloed van stroom. Dat maakt de terugverdientijd van enkel de hardware nog langer

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
19 okt 2024 11:52

Iets zegt me dat deze berekening is gebaseerd op een constante waarde voor bitcoin. En juist dat was de afgelopen 135 maanden niet het geval.
Uiteraard, die calculators gebruiken de waardes van het moment. Daarom zeg ik ook al in de post dat er voor die euro per maand niets mag veranderen in die periode, dus ook de koers niet. Maar bijvoorbeeld ook geen nieuwe generatie hardware die de netwerkcapaciteit weer omhoog zal brengen en dus de verdienste per TH/s naar beneden. En een hogere koers hoeft ook niet altijd positief te zijn voor kleinere miners, want als de koers omhoog gaat, zie je vaak dat de netwerkcapaciteit ook omhoog gaat, waardoor de verdienste per TH/s ook weer daalt. Kan je dan dus zelf niet opschalen, maar anderen wel doet die hogere koers dus ook niet perse iets voor je.

Iets wat uiteraard nooit zal gebeuren en waardoor je dus normaal gesproken met dit soort miners nooit een cent zal verdienen. Wil je echt klappers maken in mining tegenwoordig moet je schaal hebben, en dat kan hier met onze elektra prijzen eigenlijk nooit, want die moeten in de regel vrij laag zijn voor positief ROI op termijn.

Als voorbeeld: Bij een prijs van €0,10 per kWh maakt zo'n 1TH/s Ali miner al €85 verlies per maand op dit moment.

kuukske

Ik heb een calculator gechecked voor de avalon nano 3 (4TH) van 135 euro. Dan hou ik 60 euro per jaar over. Wel gratis verwarming van 140 watt. Geen idee of ie klopt maar veel is de opbrengst iig niet.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuukske schreef:
19 okt 2024 14:25
Ik heb een calculator gechecked voor de avalon nano 3 (4TH) van 135 euro. Dan hou ik 60 euro per jaar over. Wel gratis verwarming van 140 watt. Geen idee of ie klopt maar veel is de opbrengst iig niet.
60 euro per jaar. 5 euro per maand. Dan ben je de eerste 27 maanden alleen al bezig om dat ding terug te verdienen. EN dan ga je ervan uit dat die calculator de realiteit weergeeft. En je moet ook hopen dat dat ding na 2,5 jaar, als je eraan zou gaan verdienen, niet al lang de geest heef gegeven.

Als je hier heel even over nadenkt, is het toch volkomen duidelijk dat je hier niet in moet trappen?

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Het hele idee van bitcoin (en crypto in het algemeen) is dat het minen steeds moeilijker en dus duurder wordt om zo een bepaalde waarde te houden. En dan zou je met een goedkoop apparaatje kunnen minen op een manier dat het wat oplevert?

kuukske

Nou, er zijn voldoende video's op youtube met telefoonfarms met samsungtelefoons die diverse coins (andere dan bitcoin) farmen en dan toch een redelijke terugverdientijd hebben van circa 2 a 3 jaar.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@kuuske, doen dan. Gewoon niet meer de realistische, sorry ik bedoel natuurlijk negatieve, geluiden hier aanhoren en doen.

Negeer dan wel even dat het telefoonfarms zijn en niet een enkel apparaatje en je die verhalen niet hebt kunnen verifiëren.

Ik sluit me aan bij alle anderen hier.
* Het apparaat zou alleen draaien als je exces stroom hebt;
* De rekenkracht is klein;
* Dus dat jij een bitcoin mined is extreem klein;
* je zal dus samen met anderen moeten meedoen in een cluster om er een te kunnen minen;
* En zelfs dan wordt je betaald naar inzet;
* Die zoals al gezegd is klein zal zijn;
* Waardoor je eerst je eigen aanschaf moet terugverdienen;
* En je bovendien te maken zal krijgen met wisselende bedragen;
* Wisselend voor zowel wat een bitcoin waard is als wat je voor stroom krijgt.

Ik ben bewust wat cynisch omdat de hier gegevens reacties gewoon correct zijn. Niemand verplicht je om je daar iets van aan te trekken. Als jij het toch wil doen op basis van Youtube video's zou ik gewoon doen wat je van plan was en dit topic links laten liggen, steek dan je tijd in het geld dat je denkt te gaan verdienen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vind het altijd wonderlijk om te zien hoe mensen hier advies en meningen komen vragen, om die vervolgens keihard te negeren ;-)

kuukske

Moneyman schreef:
19 okt 2024 16:15
Ik vind het altijd wonderlijk om te zien hoe mensen hier advies en meningen komen vragen, om die vervolgens keihard te negeren ;-)
Leg me geen woorden in de mond, ik negeer helemaal niets, ik vraag door.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

kuukske schreef:
19 okt 2024 16:37
....... ik negeer helemaal niets, ik vraag door.
Okee, zijn er dan ook Youtube filmpjes die apparaat dat jij kopen laten zien onder gelijkwaardige wijze waarop jij het in wil zetten en succes behalen? Oftewel, heb jij filmpjes gevonden die appels met appels vergelijken, en niet met peren zoals de telefoonfarm is.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is wel dat het nu 5 euro per maand op zou brengen, ergens zag ik 60 euro per jaar. De koers is nu relatief hoog, maar die kan zomaar weer zakken (ook stijgen, natuurlijk) en dan is het ineens 15 euro per jaar waard.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Een telefoongarm vergelijken met het apparaat waar jij het over hebt, is geeneens appels met peren, maar appels met de ringen van Saturnus.
Nee, je gaat er niks mee verdienen. Simpeler kan ik het niet uitleggen. Als je wilt verdienen met dat soort dingen moet je ze op Facebook gaan verkopen. Genoeg simpele zielen die er in trappen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Tegen de tijd dat een bepaalde crypto valuta bekend genoeg is voor Facebook reclames, is de te behalen winst er al uit, en dus zelden rendabel.

Als je hiervoor kiest, zou ik een onbekende internationale crypto kiezen, en die gaan minen met die stroom, in de hoop dat die een cardano/ethereum/bitcointje doet. Wat uiteraard eigenlijk nooit lukt, maar goed, je weet maar nooit.. Eigenlijk moet je dit zien als 135 euro op rood zetten aan de roulette tafel, maar in dit geval draait het wiel een paar jaar ipv een paar seconden.

Gok je goed, dan loop je binnen, gok je fout, dan heb je een jaartje of wat lol gehad van wat had kúnnen gebeuren.

AxBeer123987

Ongelezen bericht door AxBeer123987 »

Het is een beetje van deze tijd dat (ik denk, jongere) mensen zich in allerlei bochten wringen om een paar tientjes te verdienen of "terug" te verdienen.
Hou toch eens op met al dat geforceerde geknoei en ga werken voor je geld en stop, met goed beleid, wat geld in indexfondsen of dividendfondsen.
Als je daar jong mee begint, dan heb je op je 50e zeer waarschijnlijk een comfortabel leven.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
29 okt 2024 08:17
Gok je goed, dan loop je binnen, gok je fout, dan heb je een jaartje of wat lol gehad van wat had kúnnen gebeuren.
Je kan natuurlijk ook net als ik doen. Iedere jaar 50 euro investeren in coins die extreem laag staan, er miljoenen van kopen en hopen dat ze ergens dusdanig stijgen in prijs dat je een mooi bedrag pakt en het verlies voel je niet. Tenminste, ik niet. 1 van die coins is helemaal gecrashed, weg 50 euro. Een ander is nu op weg naar duizenden euro's aan waarde, dus daar wordt het ook een keer uitcashen.

ivigrun

Ongelezen bericht door ivigrun »

16again schreef:
19 okt 2024 11:52
Cro schreef:
19 okt 2024 11:28
Als je bijvoorbeeld zo'n Ali miner van 1TH/s door een calculator haalt dan ga je bij gratis stroom (en alleen dan) ongeveer een euro per maand eruit halen. Dat ding moet dus al, wanneer je €135 er voor uitgeeft, 135 maanden draaien om enkel de aanschaf prijs eruit te halen, en dan mag er verder eigenlijk niets veranderen, want natuurlijk nooit gebeurt, dus die inkomsten gaan ook dalen maand op maand wat de terugverdien tijd langer maakt. Net als op spinybet waar de kansen vaak niet in uw voordeel zijn, kan mining ook als een spel met hoge inzetten worden beschouwd.

Ook: In ideaal geval ga je enkel minen als de zon schijnt, bij een overvloed van stroom. Dat maakt de terugverdientijd van enkel de hardware nog langer
Ja, zelfs met gratis elektriciteit lijkt de terugverdientijd te lang.

Plaats reactie