Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Francesco26

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Francesco26 »

ZeerPrivé schreef:
25 okt 2024 10:47
Radar wanhopig op zoek naar jonkies (en in uitzendingen maar afgeven op social media :? :roll: ) https://www.villamedia.nl/vacatures/fun ... -bij-radar
Wanhopig? Is toch een normale advertentie? Waarom zo negatief?

Logisch toch dat RADAR op zoek is naar jongere kijkers?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat ze een moderator zoeken. Hoeveel posts op social media kun je maken? Afhankelijk van hoe serieus je dat wil doen, lijkt het me dat je daar echt geen fulltime baan van kan maken qua uren (wel qua inkomsten in de huidige tijd).

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Francesco26 schreef:
25 okt 2024 11:37
ZeerPrivé schreef:
25 okt 2024 10:47
Radar wanhopig op zoek naar jonkies (en in uitzendingen maar afgeven op social media :? :roll: ) https://www.villamedia.nl/vacatures/fun ... -bij-radar
Wanhopig? Is toch een normale advertentie? Waarom zo negatief?

Logisch toch dat RADAR op zoek is naar jongere kijkers?
OK, desperate dan. 8) De jongere kijkers komen niet terug, dat zouden de omroepen natuurlijk ook gewoon kunnen accepteren. Wordt al genoeg geld over de balk gesmeten bij de publieke omroep.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
25 okt 2024 11:54

OK, desperate dan. 8) De jongere kijkers komen niet terug, dat zouden de omroepen natuurlijk ook gewoon kunnen accepteren. Wordt al genoeg geld over de balk gesmeten bij de publieke omroep.
Ze spelen met deze vacature juist in op mensen die helemaal niet naar Radar kijken. Ze willen ze via social media kanalen bereiken, daar is niks mis mee.

ZeerPrivé

Lowieze schreef:
25 okt 2024 12:23
ZeerPrivé schreef:
25 okt 2024 11:54

Ze spelen met deze vacature juist in op mensen die helemaal niet naar Radar kijken. Ze willen ze via social media kanalen bereiken, daar is niks mis mee.
Als een commerciële omroep dit zou proberen, zou je mij geen commentaar zien leveren. Jongeren (tenzij ze 50+ ook als een jongere zien) zijn niet geïnteresseerd in een consumentenprogramma. En in de uitzending kritiek leveren op social media. Lekker hypocriet.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
25 okt 2024 12:35
Jongeren (tenzij ze 50+ ook als een jongere zien) zijn niet geïnteresseerd in een consumentenprogramma.
Dit is natuurlijk wel een kip-ei-discussie, bezien vanuit de bril van een niet-jongere.

Jongeren zijn (wellicht) niet geïnteresseerd in de huidige vorm van een consumentenprogramma. En dus moet je op zoek naar een vorm die wél het huidige jongere publiek aanspreekt. Want de consumentenproblemen bestaan nog steeds, ook (misschien wel: juist) onder de jongeren.

Voilà: de Social Content Producer :wink:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
25 okt 2024 12:35

Als een commerciële omroep dit zou proberen, zou je mij geen commentaar zien leveren. Jongeren (tenzij ze 50+ ook als een jongere zien) zijn niet geïnteresseerd in een consumentenprogramma. En in de uitzending kritiek leveren op social media. Lekker hypocriet.
Toevallig is er deze maand een onderzoeksrapport over jongeren, nieuws en social media verschenen, in opdracht van het Commissariaat voor de Media.
Daaruit blijkt dat jongeren wel degelijk geïnteresseerd zijn in nieuws. Alleen nemen ze dat nieuws niet meer tot zich zoals wij dat deden toen we nog jong waren. Ze lezen geen kranten, kijken geen televisie, maar volgen het nieuws wel degelijk via social media. Dus dan is het niet vreemd dat bedrijven zich gaan oriënteren om de aandacht van jongeren op een andere manier te krijgen.

ZeerPrivé

@MM, 'we' wachten wel een jaartje, dan zal wel duidelijk zijn wie het goed inschat. :wink: En in die tussentijd hoor ik het misschien wel van mijn kinderen of mijn van jonge (onder de 35 is voor mij jong) collega's tijdens koffieleut of lunch.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
25 okt 2024 13:02
Toevallig is er deze maand een onderzoeksrapport over jongeren, nieuws en social media verschenen, in opdracht van het Commissariaat voor de Media.
Daaruit blijkt dat jongeren wel degelijk geïnteresseerd zijn in nieuws. Alleen nemen ze dat nieuws niet meer tot zich zoals wij dat deden toen we nog jong waren. Ze lezen geen kranten, kijken geen televisie, maar volgen het nieuws wel degelijk via social media. Dus dan is het niet vreemd dat bedrijven zich gaan oriënteren om de aandacht van jongeren op een andere manier te krijgen.
Zo is 't. Ik doe er een voorbeeld bij. Nederlanders, die Engels spreken, dat wel, maar de ondertiteling is goed.

Dit is de YouTube presentatie van Project Kamp: https://www.youtube.com/@ProjectKamp
Er is ook een eigen website en een Instagram-account.
Via Insta kwam zoon met 'goh ... opgelicht voor 15.000 euro' Daar heeft hij het opgepakt en mij laten zien. Het gaat om serieuze oplichting inclusief valse websites, verschillende landen, kortom: de daders zijn heel lastig op te sporen. Het hele verhaal staat op YouTube in afleveringen 114, 116 en 118.
Zou je dit vertalen naar televisie, dan krijg je de redactie (onderzoek), een item met het ongelukkige slachtoffer en een studiogesprek met een deskundige hoe je dit zou kunnen herkennen.
Bij Project Kamp is het anders gelopen. Reacties en tips vanuit de halve wereld en voldoende donaties om toch een multifunctionele graafmachine te kopen.

Door de verschillen in het soort medium, ben je als redactie (Radar) meer tijd kwijt aan het goed monteren van de onderwerpen. Op TikTok moet dit in 90 seconden passen, op Insta precies de goede foto's en op YouTube kun je het item veel langer maken dan voor de televisie-uitzending.

Zelf vind ik het leuk, dat ZeerPrivé de vacature aanhaalt. Het betekent ook, dat Avrotros ondanks alle aangekondigde bezuinigingen op de NPO wil doorgaan met het programma.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Scammer Payback : 7,8 miljoen abonnees.

Jablan
Contacteer:

Hulpartikel: https://radar.avrotros.nl/artikel/bus-t ... meer-61005

Tegenwoordig kun je zien waar de bus is Busposities heet de site. Kaart kiezen, inzoomen en als je op het symbool klikt, dan komt er meer info tevoorschijn.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

busposities.nl, om precies te zijn😉. Een leuke en nuttige tip 👍

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leuk! Al ga ik nooit met de bus ;-)

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Gewoon ter "Leringhe ende vermaek", een verslag van een binnenvaartschipper varend in "La douce France"
Na vertrek uit onze losplaats in Vailly sur Aisne vol goede moed op weg naar Acy Romance,mooie naam toch?
Ligt tegen Rethel aan,leuk stadje met alle voorzieningen zoals markt op zaterdag en gewone winkels.
Want,ja,ook wij moeten eten en drinken.
Eerst na het afleveren van de lading fosfaat het laadruim grondig schoonmaken met de hogedrukspuit want er moet hierna weer gerst geladen worden voor die bekende brouwer in het zuiden des lands,en de controleurs zijn altijd zeer secuur.
Dan 80 a 90 ton water als ballast in het ruim om laag genoeg te zijn om onder de bruggen door te kunnen.
Schip is ong.4m30 hoog,en de bruggen zijn 3m50.
Sluizen zijn hier met afstandsbediening,en omdat dat nogal eens hapert,gaat er een "itinerant" "soort probleemoplosser" per auto mee langs het kanaal.
Wel gezellig,heb je nog eens een praatje.
We nemen de politiek en de werkwijze van de vnf "Franse waterstaat"door en zijn het helemaal eens.
Wat een zooitje :D
Na 73 kilometer en 11 sluizen zijn we op onze laadplek,doen we bijna 2 dgn over,je moet hier geen haast hebben.
De openingensuren van de suizen is hier van 0.800 tot 0.1700,dus relaxt,maar het schiet van geen meter op natuurlijk.
Morgen laatste hand leggen aan het droogmaken van het laadruim en dinsdag laden en dan weer op de terugweg naar Nederland.
Lijkt een beetje op werken toch?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Kreeg vanmorgen bij het opstaan toch echt het gevoel dat het niet alleen een uur eerder donker wordt, maar ook een uur later lichter... Naja met een week of 7 gaan de dagen toch ook weer lengen, en gaan we weer richting voorjaar. :D

Jablan
Contacteer:

https://nos.nl/artikel/2542386-onderzoe ... ken-op-gas

Waar blijft de campagne van het longfonds?

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
28 okt 2024 20:16

Dit soort dingen wordt vaak uitgesteld en zo min mogelijk over gepraat in Nederland.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik keek vroeger GTST.
Sjors werd gespeeld door deze dame: Isabella van der Wulp
Ik hoor niks meer van haar weten jullie wat ze tegenwoordig doet?
Op internet is niks over haar te zien?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
28 okt 2024 20:16

Dat zal een vrij simpele zijn, "zet de afzuigkap aan", zodat de schadelijke gassen afgevoerd worden. En houdt het filter daar weer van, dan ook goed schoon, anders helpt het nog niet echt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dagkoers schreef:
29 okt 2024 00:15
Ik keek vroeger GTST.
Sjors werd gespeeld door deze dame: Isabella van der Wulp
Ik hoor niks meer van haar weten jullie wat ze tegenwoordig doet?
Op internet is niks over haar te zien?
Is niet gek. Het was een baby.

Plaats reactie