Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?
Re: Toch een flexibel energie contract na verlengen Vast contract Essent ?
Ts is wel wat warrig want in het begin van de vraag lijkt het er op dat Essent éénzijdig zonder Ts te informeren een nieuw 3 jarig vast contract heeft afgesloten.
Verderop in de vraag blijkt dat Ts zelf een 3 jarig vast contract heeft afgesloten die na de looptijd in een flexibel contract over gaat.
Flexibel betekent in dit geval dat het vaste contract na einde looptijd omgezet wordt in een maandelijks opzegbaar contract met variabele tarieven en dus niet meer verlengt wordt met 3 jaar.
Niet alleen Essent maar alle energieleveranciers doen dat want het zou van de zotte zijn om een klant als die het contract niet tijdig opzegt weer 3 jaar aan zo'n contract vast zit.
Verderop in de vraag blijkt dat Ts zelf een 3 jarig vast contract heeft afgesloten die na de looptijd in een flexibel contract over gaat.
Flexibel betekent in dit geval dat het vaste contract na einde looptijd omgezet wordt in een maandelijks opzegbaar contract met variabele tarieven en dus niet meer verlengt wordt met 3 jaar.
Niet alleen Essent maar alle energieleveranciers doen dat want het zou van de zotte zijn om een klant als die het contract niet tijdig opzegt weer 3 jaar aan zo'n contract vast zit.
-
Daarom zijn stilzwijgende verlengingen al een paar jaar gereguleerd. Voor de consument althans.
Abonnement voor telefoon, internet en televisie
Een abonnement voor internet, telefoon of televisie sluit u meestal af voor 1 of 2 jaar. Zegt u dit abonnement niet op na afloop van deze periode? Dan wordt uw abonnement door de aanbieder automatisch (stilzwijgend) omgezet naar een contract van onbepaalde tijd. U kunt dan altijd uw abonnement opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
-
Ik constateer slechts dat de vraagsteller klaagt over een onduidelijke brief en dat vrijwel iedereen hem uitlegt wat waarschijnlijk bedoeld is (prima) en hem vertelt dat de brief dus duidelijk is.
Die brief kennen we niet. Het is dus mogelijk dat die brief niet duidelijk is.
Ik maak bezwaar tegen sneren als troll en nietszeggende onzin. Die zijn in strijd met het fatsoen en de forumregels.
Hij benoemt de letterlijke tekst zelfs met de datums. Die brief kennen we niet?
Maak maar bezwaar hoor, voor mij is dit puur trolgedrag.
Maak maar bezwaar hoor, voor mij is dit puur trolgedrag.
Struisvogelpolitiek:Consumenneke schreef: ↑24 okt 2024 13:25
Ik maak bezwaar tegen sneren als troll en nietszeggende onzin. Die zijn in strijd met het fatsoen en de forumregels.
’t Is echt ’t is heus ’t is raar maar waar...
Erthanax
vindt dit leuk
-
Voor vraagsteller is de brief (mail) niet duidelijk.Anomnicron schreef: ↑22 okt 2024 20:42Wat bedoelen ze nou? Want nergens staat het woord Vast vermeld. Doen ze dat doelbewust of naaien ze me nu een oor aan?
En dat kan natuurlijk ook gewoon aan TS liggen. Kijkend naar de openingspost zou me dat niet verbazen.Consumenneke schreef: ↑24 okt 2024 14:12Voor vraagsteller is de brief (mail) niet duidelijk.Anomnicron schreef: ↑22 okt 2024 20:42Wat bedoelen ze nou? Want nergens staat het woord Vast vermeld. Doen ze dat doelbewust of naaien ze me nu een oor aan?
Erthanax
, J. Deltoer
en Aygulf
vinden dit leuk
Joris heeft wel een punt want u haalt er van alles bij en adviseert in een veel eerder bericht om bij Essent weg te gaan en de door u veel aangehaalde consumentenbond te raadplegen maar daar vraagt Ts helemaal niet om en doet dus ook niet terzake.
Als u een beetje door de regels van de vraag heen leest is er verwarring over het woord 'flexibel' ontstaan en ook over wat de tarieven na afloop van het contract gaan worden.
Ts is uitgelegd dat het een normale vorm van zo'n 3 jarig contract betreft en dan begint u weer met een soort van ja maar, als dit of dat niet duidelijk in de brief omschreven staat zou Ts weleens gelijk kunnen hebben zou het afgesloten contract weleens misleidend kunnen zijn en dan kom ik weer terug op uw eerdere bericht waar u aangeeft bij Essent op te stappen en de bij u populaire consumentenbond een andere leverancier te zoeken.
Inhoudelijk heeft u geen antwoord op de vraag van Ts gegeven vind het ook maar een warrige vraag en zodra een forumlid uitleg geeft waar u blijkbaar ook niets van begrijpt of niet wil begrijpen blijft u maar antwoorden geven en als u dan een reactie krijgt die u niet bevalt gaat u bezwaar maken.
Wat is u doel uw gelijk halen of niet kunnen accepteren dat u geen gelijk heeft?.
Als u een beetje door de regels van de vraag heen leest is er verwarring over het woord 'flexibel' ontstaan en ook over wat de tarieven na afloop van het contract gaan worden.
Ts is uitgelegd dat het een normale vorm van zo'n 3 jarig contract betreft en dan begint u weer met een soort van ja maar, als dit of dat niet duidelijk in de brief omschreven staat zou Ts weleens gelijk kunnen hebben zou het afgesloten contract weleens misleidend kunnen zijn en dan kom ik weer terug op uw eerdere bericht waar u aangeeft bij Essent op te stappen en de bij u populaire consumentenbond een andere leverancier te zoeken.
Inhoudelijk heeft u geen antwoord op de vraag van Ts gegeven vind het ook maar een warrige vraag en zodra een forumlid uitleg geeft waar u blijkbaar ook niets van begrijpt of niet wil begrijpen blijft u maar antwoorden geven en als u dan een reactie krijgt die u niet bevalt gaat u bezwaar maken.
Wat is u doel uw gelijk halen of niet kunnen accepteren dat u geen gelijk heeft?.
-
Je hebt duidelijk nog nooit van de eendentest gehoord.Consumenneke schreef: ↑24 okt 2024 15:08Allemaal aannames. Maar geen enkel bewijs voor de stelling dat de brief duidelijk is.
J. Deltoer
en Ron5300
vinden dit leuk
-
De oorspronkelijke vraag is een stuk duidelijker dan uw verwarde commentaar. Ik heb helemaal niet geadviseerd om weg te gaan bij Essent. Mijn suggestie was slechts dat vraagsteller volgende keer (na afloop van die drie jaar) beter een vergelijker kan gebruiken als hij zich niet prettig voelt bij de bestaande leverancier.Ron5300 schreef: ↑24 okt 2024 14:33Ts is uitgelegd dat het een normale vorm van zo'n 3 jarig contract betreft en dan begint u weer met een soort van ja maar, als dit of dat niet duidelijk in de brief omschreven staat zou Ts weleens gelijk kunnen hebben zou het afgesloten contract weleens misleidend kunnen zijn en dan kom ik weer terug op uw eerdere bericht waar u aangeeft bij Essent op te stappen en de bij u populaire consumentenbond een andere leverancier te zoeken.
De rest van uw commentaar zal ik maar negeren, want anders wordt dit topic nooit afgerond.
Is het niet bij u opgekomen dat u dit topic in stand houdt.
Off topic, als u mijn reactie verwarrend vind en u zich aangevallen voelt dan is dat maar zo.
Off topic, als u mijn reactie verwarrend vind en u zich aangevallen voelt dan is dat maar zo.
witte angora
vindt dit leuk
-
A- als de topic starter leest zoals hij schrijft, snap ik zijn verwarring .
B- consumenneke is een trol.
B- consumenneke is een trol.
kuklos
en witte angora
vinden dit leuk
-
Ik vermoed hier ook een duistere zaak van Essent als ik uw verhaal lees. Essent kan uw 1 jarig contract gewoon vanaf de aflopende datum verlengen tegen een nieuw contractvoorstel, wat u waarschijnlijk al van hun gekregen heeft.
Tip!
Ga kijken naar een ander energiebedrijf voor een goedkoper contract en over te stappen. Een nieuw 1 jarig vast-contract elk jaar is het voordeligst, is uit onderzoek gebleken. Maar om meer zekerheid te willen voor de aankomende jaren zijn nu ook goede 3-jarige contracten te vinden bij energiebedrijven met vaste prijzen en hoge WELKOMSTBONUSSEN.
Succes.
Tip!
Ga kijken naar een ander energiebedrijf voor een goedkoper contract en over te stappen. Een nieuw 1 jarig vast-contract elk jaar is het voordeligst, is uit onderzoek gebleken. Maar om meer zekerheid te willen voor de aankomende jaren zijn nu ook goede 3-jarige contracten te vinden bij energiebedrijven met vaste prijzen en hoge WELKOMSTBONUSSEN.
Succes.
Consumenneke
vindt dit leuk
Als je een vast contract hebt gehad van een jaar of langer en je doet daarna niets, gaat het contract altijd over in een flexibel contract, wat maandelijks opzegbaar is.
Je kunt wel 25 jaar trouwe klant zijn van Essent, maar je bent dan wel een dief van je eigen portemonnee. Ieder jaar overstappen en een vast jaarcontract nemen is het meest gunstige.
Ik stap al minstens 18 jaar ieder jaar over, na de vergelijkingssites geraadpleegd te hebben en heb in al die jaren al bijna 10.000 euro terug ontvangen. Ik neem de energieleverancier die bovenaan staat op basis van mijn verbruik. Daarbij krijg je meestal nog een welkomstbonus. Tikt lekker aan, dat kan ik je wel zeggen. Ik ben eind vorige maand teruggekomen van een vakantie van het bedrag wat ik terugkreeg van de energiemaatschaatschappij.
Ik kan het iedereen aanraden.
Je kunt wel 25 jaar trouwe klant zijn van Essent, maar je bent dan wel een dief van je eigen portemonnee. Ieder jaar overstappen en een vast jaarcontract nemen is het meest gunstige.
Ik stap al minstens 18 jaar ieder jaar over, na de vergelijkingssites geraadpleegd te hebben en heb in al die jaren al bijna 10.000 euro terug ontvangen. Ik neem de energieleverancier die bovenaan staat op basis van mijn verbruik. Daarbij krijg je meestal nog een welkomstbonus. Tikt lekker aan, dat kan ik je wel zeggen. Ik ben eind vorige maand teruggekomen van een vakantie van het bedrag wat ik terugkreeg van de energiemaatschaatschappij.
Ik kan het iedereen aanraden.
Consumenneke
en Thijs124
vinden dit leuk
-
Als ik elk jaar €555,- terug zou krijgen, dan krijg ik ondertussen geld toe. Premies worden gewoon in de prijzen verwerkt en is een wassen neus. Maar het klinkt wel lekker om veel geld terug te krijgen. Maar nog lekkerder klinkt het om gewoon een lage prijs te betalen. Het gaat immers om de losse bedragen. Wat kost een kWh stroom, wat kost een kuub gas en wat zijn de maandelijkse vaste kosten.
Je vergeet de bonus die na 12 maanden uitbetaald wordt. Maar gelukkig neemt gaslicht.com dit ook mee in de berekening. Dus gewoon de bovenste.
Geen 555, maar gemiddeld toch zeker rond 200 bonus per jaar.
Geen 555, maar gemiddeld toch zeker rond 200 bonus per jaar.
Hoe kunt u de plank zo misslaan en dit advies geven?T van Maurik schreef: ↑31 okt 2024 11:50Ik vermoed hier ook een duistere zaak van Essent als ik uw verhaal lees. Essent kan uw 1 jarig contract gewoon vanaf de aflopende datum verlengen tegen een nieuw contractvoorstel, wat u waarschijnlijk al van hun gekregen heeft.
Tip!
Succes.
TS heeft net een nieuw drie jarig vast contract afgesloten. Als TS uw advies volgt, kan hij een behoorlijke afkoopsom voor zijn kiezen krijgen als de tarieven inmiddels gedaald zijn. TS zit gewoon vast aan zijn net afgesloten drie jarige contract.
En nee, er is geen duistere zaak. Na afloop van het nieuwe driejarige contract kan TS zelf kiezen waar hij een nieuw contract sluit.
En daar komt nog bij dat je jaren geleden die hele overstap zelf moest regelen. Zelf afmelden , aanmelden, meterstanden doorgeven enz. Tegenwoordig is zo'n overstap heel simpel en kost je weinig "energie"!