Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Gerichtsvollzieher... Gerechtsvoltrekker... klinkt als een beul... Hakt er wel in bij sommigen, vermoed ik zo.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
30 okt 2024 20:47
Gerichtsvollzieher... Gerechtsvoltrekker... klinkt als een beul... Hakt er wel in bij sommigen, vermoed ik zo.
Noem je MM nu een beul??
Hij is altijd zo vriendelijk,begrijpend en meelevend in zijn reactie`s en commentaren :o :lol:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die brief over de stand en gang van zaken rond box 3 heb ik een week of wat geleden ook ontvangen. Ik vind het keurig dat de Belastingdienst mij zo netjes en uitgebreid op de hoogte houdt over de huidige stand van zaken en de verdere voortgang.

witte angora

scharrelschipper schreef:
30 okt 2024 20:56
witte angora schreef:
Noem je MM nu een beul??
Hij is altijd zo vriendelijk,begrijpend en meelevend in zijn reactie`s en commentaren :o :lol:
Dat is juist het verwarrende....

witte angora

Erthanax schreef:
30 okt 2024 21:06
Die brief over de stand en gang van zaken rond box 3 heb ik een week of wat geleden ook ontvangen. Ik vind het keurig dat de Belastingdienst mij zo netjes en uitgebreid op de hoogte houdt over de huidige stand van zaken en de verdere voortgang.
Ik heb ook zoiets, al is het in dit geval een beetje aan de complexe kant. Afijn, dat zien we later dan wel weer.

witte angora

Lees net dat de chocoladeletters flink duurder worden... Sinterflatie...

Erthanax

Geheimratsecken vind ik ook zo’n mooi Duits woord.
Het Nederlandse provoost-geweldiger is trouwens ook niet mis — wel als je met de beste man te maken kreeg, natuurlijk. Ik geloof dat deze aanduiding nog wel bij de koonkleke merine gebruikt wordt, maar daar ben ik niet zeker van.

witte angora

Briljant, Erthanax, briljant. Van sommige woorden snap ik geen fluit, maar ik kan natuurlijk niet aan jou tippen... :cry:

Erthanax

Aan mij tippen? Dat kunnen slechts weinigen. Soms lukt het mezelf niet eens.

witte angora

Ah, gelukkig, ik ben dus niet de enige die zich niet kan meten met uwe hoogverhevenheid.

Toch ontbreekt mijn inziens de logica in de gedachte dat u soms niet aan uzelf kunt tippen. Misschien zit daar wel het probleem. Ik denk logisch, niet mystiek, niet in raadsels, niet in moeilijke dingen. Gewoon heel simpel en logisch. Ben daar best wel een eind mee gekomen. Dat is ook maar weinigen gegeven denk ik.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
30 okt 2024 21:40
Aan mij tippen? Dat kunnen slechts weinigen. Soms lukt het mezelf niet eens.
Ik moet wel zeggen dat Uwe Hoogheid de laatste tijd zichzelf regelmatig overtreft. Chapeau. :wink:

witte angora

Ach, zie het maar zo: hoe hoger iemand vliegt, hoe verder hij van de aardse realiteit verwijderd raakt... :wink: :lol: :lol:

Erthanax

Ik vlieg niet meer. Ik kijk wel eens naar anderen die vliegen. In mijn omgeving is dat wel bekend, en als het gebeurt maakt men elkaar daar op attent.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
30 okt 2024 22:35
Ach, zie het maar zo: hoe hoger iemand vliegt, hoe verder hij van de aardse realiteit verwijderd raakt... :wink: :lol: :lol:
Laat Icarus het maar niet horen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
30 okt 2024 21:10
Lees net dat de chocoladeletters flink duurder worden... Sinterflatie...
Het zou pas nieuws zijn als chocoladeletters niet duurder worden. De prijs van cacao is immers gigantisch gestegen door slechte oogsten. Vandeweek in Spanje paniek omdat de chocolademelk (voor bij het ontbijt met churros) zo duur werd.

Maar als je in zo'n nieuwsbericht in deze tijd chocololadeletters in de kop noemt krijg je meer clicks dan als je zegt dat cacao duurder wordt. We zullen de komende jaren door klimaatverandering nog wel meer dingen gaan die ineens extreem veel duurder gaan worden. In Spanje is door het noodweer ook een flink deel van de oogst waardeloos geworden dus dat gaan we al heel snel merken.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zelfs de chocolade letters op de voorkant van de kranten vertellen dat alles duurder wordt in ja, chocolade letters.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

witte angora schreef:
Incassobeul... :mrgreen: :lol: :mrgreen: Mooi nieuw woord WA!

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
Langste Duitse woord. Alleen Duitse ambtenaren kunnen zoiets verzinnen.

Thijs124

Geen voltrekker maar een vol-strekker!
Iem die het oordeel volstrekt is toch niet zo vreemd. Een incassobureau kan alleen maar dreigen. Dat geeft het verschil aan.
Deurwaarder vind ik wat taal betreft veel verder gezocht. Misschien omdat hij vroeger de koekoek op de deur plakte? Nu komt hij stil en ingetogen. Hopelijk!

Thijs124

Haupteisenbahnknotenpunktgleishinundherstellerangestellte.

Plaats reactie