Scootmobielen niet meer in apartementen toegestaan is onterecht.

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Onkruid71

Re: Scootmobielen niet meer in apartementen toegestaan is onterecht.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
31 okt 2024 16:24
Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 16:17
kuklos schreef:
31 okt 2024 16:13

Inderdaad, daar gaan we weer. Jij klaagt dat ze er niet over nagedacht hebben, maar als jou dan wordt gevraagd over wat wel een oplossing is geef je niet thuis. Dan ben je totaal niet meer serieus te nemen, omdat je enkel en alleen maar klaagt.
Volgens mij heb jij niet gelezen dat mijn gezondheid flink achteruit is gegaan hier door.
We kunnen het standaardriedeltje wel weer voor de zoveelste keer doorlopen hoor.

Dan beginnen we met jouw statement: niemand snapt er iets van. En ze motte meer doen.
Daarna komen de tegenreacties in de trant van "wat moeten ze doen dan".
Waarna jij weer verder gaat met "jullie snappen het niet, julie hebben het niet goed gelezen enzovoorts".

Kunnen we doen hoor, maar begrip kweek je er niet mee en niemand neemt je nog serieus.
Tja ik houd er niet van onschuldig opgesloten te worden en dan ook weinig tot geen hulp krijgen. De weg tot de samenleving wordt je wel ontnomen zo.
Je merkt wel vaker dat als ze zeggen dat er onderzocht is dat er klakkeloos aangenomen wordt dat ze inderdaad alles onderzocht hebben. Vaak is dat niet zo.
Een ik ben niet voor niks in een soort van verzorgingshuizen gaan wonen, en niet om opgesloten te worden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 17:04
Zo lang een scootmobiel, niet in de weg staat en mensen gewoon een vrije doorgang, hebben zie ik het probleem niet. dat een scootmobiel, er staat.
Dan heb je duidelijk nog nooit een panieksituatie meegemaakt. Geloof me: als er paniek is, of alles onder de rook staat, is een bloempot al potentieel dodelijk, laat staan een obstakel als een scootmobiel.

Onkruid71

Moneyman schreef:
31 okt 2024 17:07
Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 15:43
Moneyman schreef:
31 okt 2024 15:24

Beter je vrijheid kwijtraken dan je buren die hun leven kwijtraken omdat de vrije doorgang bij calamiteiten belemmerd wordt.
Wat een onzin. Misschien heb je geen idee wat je vrijheid kwijtraken betekend. Er is gewoon niet nagedacht over mogelijkheden voor deze mensen.
Geen onzin, maar een feit. Dat het jou niet aanstaat, maakt het geen onzin.
Zo denken ze over de zwakkere inderdaad, die hebben gewoon pech.
Maar dat neemt niet weg dat ze op deze manier mensen gevangen zetten, en de toegang tot de maatschappij ontzeggen.

gerrit185

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Als er paniek is dan moeten we via de nooduitgang, via de balkon zijde naar buiten.
En stel er is paniek via de galerij, dan kunnen de mensen er gewoon langs ook in paniek situatie.
Ik hoop dan ook dat de media hier aandacht aan gaat geven. Mensen die een scootmobiel hebben en echt afhankelijk zijn die hebben een groot probleem nu.
Laatst gewijzigd door gerrit185 op 31 okt 2024 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 17:08
kuklos schreef:
Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 16:17

Volgens mij heb jij niet gelezen dat mijn gezondheid flink achteruit is gegaan hier door.
We kunnen het standaardriedeltje wel weer voor de zoveelste keer doorlopen hoor.

Dan beginnen we met jouw statement: niemand snapt er iets van. En ze motte meer doen.
Waarna jij weer verder gaat met "jullie snappen het niet, julie hebben het niet goed gelezen enzovoorts".

Kunnen we doen hoor, maar begrip kweek je er niet mee en niemand neemt je nog serieus.
Tja ik houd er niet van onschuldig opgesloten te worden en dan ook weinig tot geen hulp krijgen. De weg tot de samenleving wordt je wel ontnomen zo.
Je merkt wel vaker dat als ze zeggen dat er onderzocht is dat er klakkeloos aangenomen wordt dat ze inderdaad alles onderzocht hebben. Vaak is dat niet zo.
Een ik ben niet voor niks in een soort van verzorgingshuizen gaan wonen, en niet om opgesloten te worden.
Waar je blijkbaar wel van houdt is klagen. En waar je niet van houdt is inhoudelijk in een discussie ideëen aandragen.

kuklos

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 17:14
Als er paniek is dan moeten we via de nooduitgang, via de balkon zijde naar buiten.
En stel er is paniek via de galerij, dan kunnen de mensen er gewoon lang ook in paniek situatie.
Ik hoop dan ook dat de media hier aandacht aan gaat geven. Mensen die een scootmobiel hebben en echt afhankelijk zijn die hebben een groot probleem nu.
In een ruimte vol met rook, of zelfs zonder rook maar wel met mensen in paniek vormen alle obstakels een probleem.

gerrit185

kuklos
Verplaats je ook in anderen waarom is een scootmobiel nu het probleem.
fatbikes fietsen met Lithium-ion die ze in huis hebben als dat gaat fikken dan heb je pas echt een probleem.
zie video https://www.youtube.com/watch?v=cC0t7foqr8k

Moneyman

Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 17:11
Moneyman schreef:
31 okt 2024 17:07
Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 15:43

Wat een onzin. Misschien heb je geen idee wat je vrijheid kwijtraken betekend. Er is gewoon niet nagedacht over mogelijkheden voor deze mensen.
Geen onzin, maar een feit. Dat het jou niet aanstaat, maakt het geen onzin.
Zo denken ze over de zwakkere inderdaad, die hebben gewoon pech.
Maar dat neemt niet weg dat ze op deze manier mensen gevangen zetten, en de toegang tot de maatschappij ontzeggen.
Gevangen zetten, de toegang tot de maatschappij ontzeggen, toe maar... :roll:

De conclusie is dan simpelweg dat je op de verkeerde plek woont. Maar dat is natuurlijk geen excuus om de veiligheid van je buren in gevaar te brengen.

gerrit185

Bij mij is de oproep bij brand om via de nood trappenhuis te gaan via de balkons buiten die zijn open daar kan je dan naar de nood trappenhuis naar beneden. en de mensen die scootmobiel afhankelijk zijn die zitten pas echt als ratten in de val die kunnen niet naar buiten en naar beneden gaan balkon is de enige plek waar ze kunnen komen.

kuklos

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 17:17
kuklos
Verplaats je ook in anderen
Ik heb BHV training gehad. Gezien wat panieksituaties kunnen doen. Daarmee héb ik me verdiept in anderen.

Moneyman

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 17:17
kuklos
Verplaats je ook in anderen waarom is een scootmobiel nu het probleem.
fatbikes fietsen met Lithium-ion die ze in huis hebben als dat gaat fikken dan heb je pas echt een probleem.
Die fatbike mag evenmin op de galerij of centrale ruimte staan, dus vervuil je eigen discussie daar niet mee.

gerrit185

Kuklos elke plek heeft een andere situatie moet gewoon gekeken worden naar oplossingen simpel.
En welke accu's er in de scootmobiel zitten. AGM Gell accu's zijn wel iets beter dan Lithium-Ion
Lithium ijzer fosfaat die zijn echt veilig en goedkoop te krijgen al.

Moneyman

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 17:19
... balkon is de enige plek waar ze kunnen komen.
En daar worden ze door de brandweer weggehaald op een manier die wél veilig is.

Aan die scootmobiel heb je bij brand toch niets, want de liften werken dan al niet meer.

gerrit185

Balkon zijde waar de nood trappenhuis zich bevind staan geen scootmobielen. Die kunnen daar niet komen ook.
En nee aan de scootmobiel, bij brand heb je zeker niks aan want dan zit je vast en moet je via de brandweer naar beneden zien te komen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 17:04
Zo lang een scootmobiel, niet in de weg staat en mensen gewoon een vrije doorgang, hebben zie ik het probleem niet. dat een scootmobiel, er staat. In mijn geval hebben mensen een vrije doorgang, en kunnen ze gemakkelijk er langs zelfs met meer mensen bij elkaar het is een open ruimte. Ik blijf er bij de scootmobiel accu's mogen geen Lithium-ion hebben die zijn echt gevaarlijk.
Het probleem is dus dat ze wel regelmatig in de weg staan. Als dan bijvoorbeeld ambulance personeel met een brancard erlangs moet op een smalle galerij, dan gaat dat niet. De eis is dat er altijd een vrije doorgang van minimaal 85 centimeter vrij moet overblijven.

Verder gaat het niet alleen om de accu, het gaat om de gehele brandveiligheid. Zo worden ook grote posters verboden. Ook deurmatten worden in grootte beperkt. Omdat ze brandbaar zijn. Als een scootmobiel naast een brandend appartement staat, dan kan die in brand vliegen. Dan kunnen bewoners de galerij niet langer gebruiken om een veilig heenkomen te zoeken.

Onkruid71

kuklos schreef:
31 okt 2024 17:14
Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 17:08
kuklos schreef:

Waar je blijkbaar wel van houdt is klagen. En waar je niet van houdt is inhoudelijk in een discussie ideëen aandragen.
Ik dacht dat ik dat recht wel had om te klagen als je gezondheid op het spel staat. Ik wordt nergens mee geholpen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 17:46
Ik dacht dat ik dat recht wel had om te klagen als je gezondheid op het spel staat. Ik wordt nergens mee geholpen.
Het grote probleem is dat zoveel mensen geholpen moeten worden. Meer dan een derde van de samenleving is niet in staat zijn eigen huisvesting te betalen en heeft hulp nodig. 300.000 mensen wachten op een sociale woning. Die woningen moeten wel ergens van gefinancierd moet worden. En dan hebben we nog een kwart miljoen mensen nieuwe inwoners elk jaar die bijna allemaal ook hulp met huisvesting nodig hebben.

Dat is wat het allemaal zo lastig maakt. Als er een handjevol mensen was met een mobiliteitsprobleem, dan was de oplossing simpel. Bouw een paar bungalows in de stad en daar zouden mensen met een scootmobiel dan prima kunnen wonen.

gerrit185

Speedy Zoals ik zei elke situatie verschilt per gebouw. Bij mij kan de brandweer ambulance er gewoon langs.
wat velen niet begrijpen allemaal leuk allemaal nieuwe regels en oplossingen worden niet naar gekeken.
Voor velen is een scootmobiel hun vrijheid om nog zelfstandig naar buiten te gaan. Straks zitten die mensen opgesloten in hun eigen huis. En betreft de accu's daar mag zeker naar gekeken worden Nederland loopt na onderzoek 5 jaar achter in vergelijking met andere landen. Prijzen hier zijn 3x hoger dan andere landen.

Onkruid71

Bij mij is in de gang is ook als mijn scootmobiel er staat 1m35 vrij.
En inderdaad elk gebouw is verschillend.

gerrit185

Onkruid71
Veel mensen hebben erg snel een oordeel.
Mensen die scootmobiel afhankelijk zijn hebben een groot probleem daar wordt niet naar gekeken.
Ik sta open mocht radar contact met mij op willen nemen. Hier moet snel media aandacht voor komen.
Ik ken namelijk veel mensen die straks opgesloten zitten en niet meer naar buiten kunnen gaan.

Niet alleen ik maar nog aantal mensen die ik ken willen zeker hun zegje doen voor de media omdat hun het zelfde probleem hebben.

Plaats reactie