Scootmobielen niet meer in apartementen toegestaan is onterecht.

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Onkruid71

Re: Scootmobielen niet meer in apartementen toegestaan is onterecht.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Scootmobiel is noodzaak voor mij en voor vele.
Dit wordt vaak onderkend hoe belangrijk deze is.
Ik vind het ook jammer, dat er vaak gedacht wordt, Ja dan heb je gewoon pech.
Maar goed ik zag dat vroeger ook allemaal niet, nu zie je juist wat er allemaal mis is.
Het is jammer dat als je echt hulp nodig hebt alleen maar moet vechten.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 17:24
Kuklos elke plek heeft een andere situatie
Nee, panieksituaties zijn overal hetzelfde. Mensen die alle kanten oprennen, niet goed opleten, struikelen, elkaar vertrappelen. Bij rookontwikkeling ook nog eens slecht zicht.

kuklos

Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 17:46
kuklos schreef:
31 okt 2024 17:14
Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 17:08

Tja ik houd er niet van onschuldig opgesloten te worden en dan ook weinig tot geen hulp krijgen. De weg tot de samenleving wordt je wel ontnomen zo.
Je merkt wel vaker dat als ze zeggen dat er onderzocht is dat er klakkeloos aangenomen wordt dat ze inderdaad alles onderzocht hebben. Vaak is dat niet zo.
Een ik ben niet voor niks in een soort van verzorgingshuizen gaan wonen, en niet om opgesloten te worden.
Waar je blijkbaar wel van houdt is klagen. En waar je niet van houdt is inhoudelijk in een discussie ideëen aandragen.
Ik dacht dat ik dat recht wel had om te klagen als je gezondheid op het spel staat. Ik wordt nergens mee geholpen.
Probleem is dat jij niets anders doet dan klagen. Zodra iemand inhoudelijk wil discussiëren snapt die ander er niks van en weiger jij met oplossingen/antwoorden te komen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 18:10
Onkruid71
Veel mensen hebben erg snel een oordeel.
Mensen die scootmobiel afhankelijk zijn hebben een groot probleem daar wordt niet naar gekeken.
Ik sta open mocht radar contact met mij op willen nemen. Hier moet snel media aandacht voor komen.
Ik ken namelijk veel mensen die straks opgesloten zitten en niet meer naar buiten kunnen gaan.
Je doet net alsof dit nieuw is. De bewuste wet is echter al bijna een jaar in werking. En bij de totstandkoming zijn veel relevante partijen betrokken geweest. Bovendien was het ook voordat de huidige Omgevingswet in werking trad in vrijwel alle gevallen al op grond van de eigen reglementen van de VvE’ s verboden.
Bij het tot stand komen van de aangescherpte regelgeving, zijn veel partijen betrokken geweest. Van Brandweer Nederland en brandonderzoekers van het Nederlands Instituut voor Publieke Veiligheid (NIPV) tot gemeenten, woningcorporaties, Verenigingen van eigenaren en inwoners.

Onkruid71

kuklos schreef:
31 okt 2024 18:35
Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 17:46
kuklos schreef:
31 okt 2024 17:14

Waar je blijkbaar wel van houdt is klagen. En waar je niet van houdt is inhoudelijk in een discussie ideëen aandragen.
Ik dacht dat ik dat recht wel had om te klagen als je gezondheid op het spel staat. Ik wordt nergens mee geholpen.
Probleem is dat jij niets anders doet dan klagen. Zodra iemand inhoudelijk wil discussiëren snapt die ander er niks van en weiger jij met oplossingen/antwoorden te komen.
Als ik geen kennis heb van wat er mogelijk is, hoe kan je dan verwachten dat ik dan met een oplossing moet komen.
En in mijn situatie snapt en arts het al vaak niet, en als ik sommige reacties hier zag, was het ook gewoon duidelijk dat het niet gesnapt werd.
Maar ja, jij wil van mij alleen oplossingen, en die kan ik niet geven als ik er geen verstand van heb. Wat wel is gebleken is dat er gewoon vaak te weinig gedaan wordt.
Je ziet het wel met mijn ziekte bv en met long covid.

Moneyman

Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 18:41
Als ik geen kennis heb van wat er mogelijk is, hoe kan je dan verwachten dat ik dan met een oplossing moet komen.
Het punt wat bij jou maar niet door wil dringen is dat je, als je zelf geen kennis hebt, misschien eens moet stoppen met klagen en verwijten maken.

kuklos

Onkruid71 schreef:
En dus zijn we weer terug bij "ze motte meer doen". Ja, daar schiet niemand iets mee op, en kan ook niemand iets mee in de zin van oplossingsrichtingen.

Onkruid71

Moneyman schreef:
31 okt 2024 18:44
Onkruid71 schreef:
Het punt wat bij jou maar niet door wil dringen is dat je, als je zelf geen kennis hebt, misschien eens moet stoppen met klagen en verwijten maken.
Jij doet echt niet. Dus mijn gezondheid gaat achteruit en ik moet stoppen met klagen?
Dus wat mij overkomt en wat ik hier mag plaatsen is alleen maar als ik er kennis van heb.
Dacht je dan dat ik het hier meer zou zetten als ik alles precies wist? Echt niet.

gerrit185

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Moneyman en andere mensen die alleen maar oordelen en zelf niet in zo'n situatie zitten.

Er worden geen oplossingen geboden voor mensen die niet kunnen lopen en dat wordt er vanaf boven iets besloten en de Ouderen/Mensen die ziek zijn zitten als ratten in de val. Zelfstandig boodschappen doen is straks niet meer mogelijk.
Klagen is het zeker niet we hebben een goed punt dat media aandacht nodig heeft.

Moneyman

gerrit185 schreef:
31 okt 2024 18:50
Moneyman en andere mensen die alleen maar oordelen en zelf niet in zo'n situatie zitten.
Aannames. En een enorm zwaktebod om anderen die het niet met je eens zijn weg te zetten.

kuklos

@Onkruid71, met hier klagen kom je ook geen stap verder.

@gerrit185, je hebt net media aandacht gehad, en dan is het weer niet goed. Media aandacht ga je op het forum niet krijgen. Hooguit kan je lotgenoten vinden, en zelfs die kans is klein. Maar met lotgenoten kan je wel een vuist maken. Vooral als je zelf met goed doordachte oplossingen komt.

Onkruid71

kuklos schreef:
31 okt 2024 18:47
Onkruid71 schreef:
En dus zijn we weer terug bij "ze motte meer doen". Ja, daar schiet niemand iets mee op, en kan ook niemand iets mee in de zin van oplossingsrichtingen.
Als ik zelf de oplossing toch weet zou ik hier niet meer mensen in discussie gaan. Ik hoor hier ook niemand zeggen, misschien zou je dit kunnen proberen, of dat kunnen proberen.
Nee hier is het alleen maar het is nou eenmaal zo.
Ik dacht juist dat een forum voor discussies was.
Wordt er niet geklaagd gebeurt er zeker nooit niks.
Een zelfs dan wordt je vaak niet serieus genomen, en van sommige moet je zelf maar met een oplossing komen.

Kokka1

Ongelezen bericht door Kokka1 »

voor zo'n 1300 euro koop je een kleine opvouwbare scootmobiel. Die kan je prima in je huis kwijt. met dat mini dingetje kan je dan naar de ruimte rijden waar je grote scootmobiel wel mag staan.. probleem opgelost
Het is veel nuttiger om te kijken wat er allemaal wel kan als mopperen op de dingen die niet meer kunnen. dat geldt voor iedereen, maar met een beperking nog meer.

gerrit185

Moneyman
Dat is het zeker niet punt is gewoon dat mensen zeggen scootmobiel weg en ga maar thuis zitten is dat een oplossing nee.
Kuklos via een forum kan de Radar redactie meelezen hoe erg het probleem landelijk is.
Ik heb me scootmobiel laten ombouwen naar LIFEPO4 en hopelijk kan ik het aanvechten straks en zeker met je eens dat lotgenoten een vuist moeten maken want samen sta je sterker maar tot nu toe sta je erg zwak tegen de overheid. Veel mensen weten niet wat ze moeten doen. VVE Woningbouw zijn strikt brandgevaar dus weg met de scootmobielen.
fat bike/fietsen met Lithium accu's binnen in huis brand kan overslaan naar andere buren. Daar wordt niet naar gekeken.
Laatst gewijzigd door gerrit185 op 31 okt 2024 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

gerrit185

Koka1
Ja een kleine scootmobiel hebben een groot nadeel kleine range en dan moet je overstappen naar een grote scootmobiel. Probleem is dat er een ruimte probleem is + mijn woning heb ik helaas de ruimte ook niet om een scootmobiel binnen te zetten.

Onkruid71

Kokka1 schreef:
31 okt 2024 19:00
voor zo'n 1300 euro koop je een kleine opvouwbare scootmobiel. Die kan je prima in je huis kwijt. met dat mini dingetje kan je dan naar de ruimte rijden waar je grote scootmobiel wel mag staan.. probleem opgelost
Het is veel nuttiger om te kijken wat er allemaal wel kan als mopperen op de dingen die niet meer kunnen. dat geldt voor iedereen, maar met een beperking nog meer.
Ik wou dat ik 1300 bij elkaar kon sparen. Van een bijstands is dit helaas bijna onmogelijk. Dan zou ik 2 jaar binnen moeten zitten.

kuklos

Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 18:54
kuklos schreef:
Onkruid71 schreef:
Als ik zelf de oplossing toch weet zou ik hier niet meer mensen in discussie gaan. Ik hoor hier ook niemand zeggen, misschien zou je dit kunnen proberen, of dat kunnen proberen.
Een zelfs dan wordt je vaak niet serieus genomen, en van sommige moet je zelf maar met een oplossing komen.
Het is een forum voor consumentenproblemen, geen gezondheidsforum. En zelfs op een gezondheidsforum zullen ze niets kunnen met iemand die alleen maar klaagt en continu roept dat anderen het niet snappen.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Oplossing:
Neem in de flat iemand in dienst die je met rolstoel van beneden (vanaf de scootmobiel) naar je woning brengt. En hij neemt de rolstoel weer mee terug. Dan wacht hij daar op de volgende. En als iemand naar beneden wil dan even bellen en hij komt je weer halen en brengt je naar je eigen voertuig en je kunt weer op pad. Misschien kan die persoon ook voor het opladen en schoonhouden zorgen want hij zal wat tijd over hebben.

gerrit185

Kulos
Onkruid en ik hebben de zelfde probleem is niet klagen.
Wij willen onze vrijheid behouden.

Onkruid71

kuklos schreef:
31 okt 2024 19:05
Onkruid71 schreef:
31 okt 2024 18:54
kuklos schreef:

Het is een forum voor consumentenproblemen, geen gezondheidsforum. En zelfs op een gezondheidsforum zullen ze niets kunnen met iemand die alleen maar klaagt en continu roept dat anderen het niet snappen.
Ik denk dat die wel meedenken ipv om oplossingen te vragen.

Plaats reactie