Je schrijft het nota bene net zelf op… gaat het verder wel goed?
Scootmobielen niet meer in apartementen toegestaan is onterecht.
Re: Scootmobielen niet meer in apartementen toegestaan is onterecht.
Toch vind ik dat er naar een oplossing gekeken moet worden. En Nee ik had het niet over mensen in gevaar brengen.
Het kan niet zo zijn, we hebben de wet verandert, soort, je hebt pech, zoek het maar uit. Je wordt niet geholpen. Dat is mijn situatie al een half jaar.
Is het dan zo gek dat in verwacht dat er dan nog eens goed na gekeken wordt?
En Nee, ik geloof niet dat ze een idee hebben wat dat veroorzaakt.
In een verzorgingshuis nog wel, waar kun je dan nog wonen?
-
Ben een paar uurtjes op pad geweest, heb niks gemist merk ik. Hoop dat het nog lang gaat duren voor ik achter de geraniums zit en noodgedwongen hier écht de hele dag door moet brengen omdat er verder niks is...
Moneyman
vindt dit leuk
Waar stond je scootmobiel dan eerst en waar staat hij nu?Onkruid71 schreef: ↑01 nov 2024 18:14Het kan niet zo zijn, we hebben de wet verandert, soort, je hebt pech, zoek het maar uit. Je wordt niet geholpen. Dat is mijn situatie al een half jaar.
Hij stond voor de deur. Nu staat hij op een aparte brandvrije locatie.ZeerPrivé schreef: ↑01 nov 2024 18:29Waar stond je scootmobiel dan eerst en waar staat hij nu?Onkruid71 schreef: ↑01 nov 2024 18:14Het kan niet zo zijn, we hebben de wet verandert, soort, je hebt pech, zoek het maar uit. Je wordt niet geholpen. Dat is mijn situatie al een half jaar.
Maar dat is dan toch gewoon nog in het pand? 50 meter? 100 meter? Kokka stelde een kleine scootmobiel voor zag ik, lijkt mij dan een prima oplossing, want die kan dan wel naar binnen. En je hoeft hem natuurlijk niet nieuw te kopen, staan vast ook regelmatig op MP.Onkruid71 schreef: ↑01 nov 2024 18:40Hij stond voor de deur. Nu staat hij op een aparte brandvrije locatie.ZeerPrivé schreef: ↑01 nov 2024 18:29Waar stond je scootmobiel dan eerst en waar staat hij nu?Onkruid71 schreef: ↑01 nov 2024 18:14Het kan niet zo zijn, we hebben de wet verandert, soort, je hebt pech, zoek het maar uit. Je wordt niet geholpen. Dat is mijn situatie al een half jaar.
Ja, de oude verkopen, de nieuwe erin.
Ik heb daar geprobeerd, maar dat overstappen enzo koste me blijkbaar net zoveel energie, met als gevolg, de deur uit, en dan weer gelijk PEM (Post exertional malaise) gevolg weer een week op bed, en niks kunnen doen. Dit was voorheen niet zo, vandaar dat mijn gezondheid hard achteruit gaat hierdoor, want het gaat allemaal wel door.ZeerPrivé schreef: ↑01 nov 2024 18:44Maar dat is dan toch gewoon nog in het pand? 50 meter? 100 meter? Kokka stelde een kleine scootmobiel voor zag ik, lijkt mij dan een prima oplossing, want die kan dan wel naar binnen. En je hoeft hem natuurlijk niet nieuw te kopen, staan vast ook regelmatig op MP.
Ik kon voorheen niet veel maar dat had ik vreede mee.
Maar met zo'n kleinere scootmobiel kun je toch ook buiten rijden? Misschien minder ver dan een gewone scoot, maar je kan in ieder geval naar buiten en je kunt hem ergens in huis neerzetten. Zo'n grote kan een behoorlijke sta-in-de-weg zijn, zeker als je gang/kamers klein zijn.Onkruid71 schreef: ↑01 nov 2024 18:56Ik heb daar geprobeerd, maar dat overstappen enzo koste me blijkbaar net zoveel energie, met als gevolg, de deur uit, en dan weer gelijk PEM (Post exertional malaise) gevolg weer een week op bed, en niks kunnen doen. Dit was voorheen niet zo, vandaar dat mijn gezondheid hard achteruit gaat hierdoor, want het gaat allemaal wel door.ZeerPrivé schreef: ↑01 nov 2024 18:44Maar dat is dan toch gewoon nog in het pand? 50 meter? 100 meter? Kokka stelde een kleine scootmobiel voor zag ik, lijkt mij dan een prima oplossing, want die kan dan wel naar binnen. En je hoeft hem natuurlijk niet nieuw te kopen, staan vast ook regelmatig op MP.
Misschien gaat de WMO akkoord met een switch?
Als ik switch kan ik niet voor 1 week boodschappen doen. Het is voor mij ook mijn enigste uitje dan. Online boodschappen heb ik vorig jaar geprobeerd, maar dat was veel uitputtender als dat ik zelf ga.ZeerPrivé schreef: ↑01 nov 2024 19:08Maar met zo'n kleinere scootmobiel kun je toch ook buiten rijden? Misschien minder ver dan een gewone scoot, maar je kan in ieder geval naar buiten en je kunt hem ergens in huis neerzetten. Zo'n grote kan een behoorlijke sta-in-de-weg zijn, zeker als je gang/kamers klein zijn.Onkruid71 schreef: ↑01 nov 2024 18:56Ik heb daar geprobeerd, maar dat overstappen enzo koste me blijkbaar net zoveel energie, met als gevolg, de deur uit, en dan weer gelijk PEM (Post exertional malaise) gevolg weer een week op bed, en niks kunnen doen. Dit was voorheen niet zo, vandaar dat mijn gezondheid hard achteruit gaat hierdoor, want het gaat allemaal wel door.ZeerPrivé schreef: ↑01 nov 2024 18:44
Maar dat is dan toch gewoon nog in het pand? 50 meter? 100 meter? Kokka stelde een kleine scootmobiel voor zag ik, lijkt mij dan een prima oplossing, want die kan dan wel naar binnen. En je hoeft hem natuurlijk niet nieuw te kopen, staan vast ook regelmatig op MP.
Misschien gaat de WMO akkoord met een switch?
Zodra je een energie probleem hebt, wordt het leven niet gemakkelijker.
Ik heb vandaag in ieder geval weer contract gehad met brandweer Nederland en die bellen mij nog terug. In juni zeiden dat ze er mee bezig waren, ik wil toch ff de stand van zaken weten.
-
Is het niet mogelijk om bijv. opstelplaatsen voor scootmobielen buiten te plaatsen? De vluchtroutes in de galerij zijn dan vrij en bij brand zal dat buiten plaatsvinden, waardoor bewoners niet zo snel in gevaar verkeren. Het wordt weleens door de WMO vergoed, is er naar die optie gekeken?
Helaas niet, ik woon op de 2e verdieping.Papegaaiduiker schreef: ↑01 nov 2024 19:22Is het niet mogelijk om bijv. opstelplaatsen voor scootmobielen buiten te plaatsen? De vluchtroutes in de galerij zijn dan vrij en bij brand zal dat buiten plaatsvinden, waardoor bewoners niet zo snel in gevaar verkeren. Het wordt weleens door de WMO vergoed, is er naar die optie gekeken?
Zou er zeker niet teveel van verwachten.Onkruid71 schreef: ↑01 nov 2024 19:17Als ik switch kan ik niet voor 1 week boodschappen doen. Het is voor mij ook mijn enigste uitje dan. Online boodschappen heb ik vorig jaar geprobeerd, maar dat was veel uitputtender als dat ik zelf ga.
Zodra je een energie probleem hebt, wordt het leven niet gemakkelijker.
Ik heb vandaag in ieder geval weer contract gehad met brandweer Nederland en die bellen mij nog terug. In juni zeiden dat ze er mee bezig waren, ik wil toch ff de stand van zaken weten.
Ik zat even het artikel te lezen wat je zelf geretweet hebt, Onkruid. Wel typerend dat de foto van het tehuis in dat artikel precies laat zien waar het probleem zit als er van alles in de gang geplaatst mag worden…
Dus je vind die molen een gevaar?
Als dat zo is dan zie ik in bijv. ziekenhuizen ook heel veel in de gangen staan op de weg naar uitgangen. Zelfs banken. Planten. Boeken tafels.
Als dat zo is dan zie ik in bijv. ziekenhuizen ook heel veel in de gangen staan op de weg naar uitgangen. Zelfs banken. Planten. Boeken tafels.
Er staat niet alleen een molen…
wikop
vindt dit leuk
Ook weer een eenzijdige blik , met enkel de focus op gevaren. En natuurlijk, gevaar is groter als er meer ouderen zitten.Moneyman schreef: ↑01 nov 2024 09:28Juist niet, daar is de vrije vluchtroute nog veel belangrijker. Niet in de laatste plaats om de hulpverleners die bij een calamiteit in zon woonvorm massaal komen opdraven ruim baan te bieden, maar ook omdat het daar aanwezige personeel getraind is in het juiste doen. Dan zit je niet te wachten op een heleboel schuifelende bejaarden die allemaal in paniek met hun rollator en scootmobiel hun eigen ding gaan doen, want dat maakt de problemen alleen maar groter.
Heeft de doelgroep voor zo'n gebouw, de ouderen, hier ook nog een stem in?
De ideale wereld is blijkbaar gedwongen eenzaam wegkwijnen in een ietsje veiliger gebouw.
Onkruid71
vindt dit leuk
Eenzijdig…? Welnee. De uitzondering (“ gedwongen eenzaam wegkwijnen ”) tot norm verheffen is een stuk eenzijdiger.16again schreef: ↑01 nov 2024 20:56Ook weer een eenzijdige blik , met enkel de focus op gevaren. En natuurlijk, gevaar is groter als er meer ouderen zitten.Moneyman schreef: ↑01 nov 2024 09:28Juist niet, daar is de vrije vluchtroute nog veel belangrijker. Niet in de laatste plaats om de hulpverleners die bij een calamiteit in zon woonvorm massaal komen opdraven ruim baan te bieden, maar ook omdat het daar aanwezige personeel getraind is in het juiste doen. Dan zit je niet te wachten op een heleboel schuifelende bejaarden die allemaal in paniek met hun rollator en scootmobiel hun eigen ding gaan doen, want dat maakt de problemen alleen maar groter.
Heeft de doelgroep voor zo'n gebouw, de ouderen, hier ook nog een stem in?
De ideale wereld is blijkbaar gedwongen eenzaam wegkwijnen in een ietsje veiliger gebouw.
Nijogeth
vindt dit leuk
Toch zou ik de data wel eens willen zien die hier achter zit.
Er is minimaal 1 persoon omgekomen doordat er spullen van iemand anders op de gang stonden en deze daardoor ten val kwam.