Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 32664
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd denk ik dat ze ermee met de handen in het haar zitten. Sowieso heb je dik kans dat het Iraanse regime over niet al te lange tijd valt. Maar dat is koffiedik kijken natuurlijk.

Onkruid71
Berichten: 3177
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat hopen ze al 50 jaar. Dat gebeurt echt niet snel.

kuklos
Berichten: 10452
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
04 nov 2024 17:22
Eerlijk gezegd denk ik dat ze ermee met de handen in het haar zitten.
Tot nu toe is hun enige reactie geweest om nog meer te onderdrukken.

Nijogeth
Berichten: 11019
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
04 nov 2024 17:52
Dat hopen ze al 50 jaar. Dat gebeurt echt niet snel.
50 jaar geleden was Iran veel westerser dan veel westerse landen. De staatsgreep eind jaren 70 heeft voor deze onderdrukking gezorgd.

Onkruid71
Berichten: 3177
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
04 nov 2024 18:02
Onkruid71 schreef:
04 nov 2024 17:52
Dat hopen ze al 50 jaar. Dat gebeurt echt niet snel.
50 jaar geleden was Iran veel westerser dan veel westerse landen. De staatsgreep eind jaren 70 heeft voor deze onderdrukking gezorgd.
Dat weet ik, en ik zit ook naar een uitgebreid interview te luisteren met Reza Pahlavi en PBD.

Jablan
Berichten: 6331
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

De aanleiding: Omroep Zeeland: Al vraagt Zeeland het honderd keer, de trein rijdt in 2028-2029 vier maanden niet

Om de Zeeuwen en eventueel op dit forum rondzwervende journalisten een beetje te helpen: tot vandaag is het ProRail niet gelukt te onderbouwen, sorry, dragend te motiveren, waarom men vier maanden nodig om een nieuwe beveiliging te testen, die hier en daar in het land al in gebruik is. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Als eerste een misverstand uit de weg ruimen. ERMTS is geen systeem, maar een protocol dat verschillende onderdelen van de beveiliging standariseert. Zolang ProRail de term 'ERMTS' blijft gebruiken, laat het bedrijf zien, dat het niet weet waar het mee bezig is. Soms wordt dit keihard liegen genoemd, maar ik hou het liever op een gebrek aan vakkennis.

Een onderdeel van ERMTS is GSM-R, een speciale mobiele frequentie waarmee treinen (machinisten) communiceren met de verkeersleiding. In Nederland alweer ruim 20 jaar in gebruik. Je herkent het aan de zendmasten langs het spoor. GSM-R wordt binnen een aantal jaren opgevolgd door een nieuwere, beter beveiligde versie. Nodig ook, sinds Rusland in staat bleek om het treinverkeer in een paar Europese landen grondig te verstoren.

Een tweede onderdeel is ECTS en dit heeft verschillende niveaus of levels.
Level nul is de bestaande beveiliging, in Nederland hoofdzakelijk ATB en ATB-vv.
Die mag niet verder worden ontwikkeld, alles moet naar de nieuwe standaard.
Niets mis mee, dit is al rond de eeuwwisseling in twee Europese Richtlijnen vastgelegd.
Niveau 1 is een tussenstap. De treinen hebben het nieuwe systeem aan boord en dat kan overweg met de bestaande beveiliging.
De machinist ziet op een scherm, wat hij ook langs het spoor op de seinen en borden ziet.
Level 2 is een stap verder. Hier krijgt een spoorlijn nieuwe beveiliging.
Ik heb de video al eens eerder verlinkt en omdat iedereen gewoon kan zien wat er dan verandert, nog een keer.
Een rit Freiburg - Basel terwijl ECTS-level-2 wordt aangelegd en al deels in gebruik is.
Als de trein het station van Freiburg uitrijdt, is het nog level 1: de seinen geven licht. Verderop in de video gaan ze uit, omdat daar level 2 actief is.
Je herkent dit stuk aan de gele kastjes tussen de rails. Hier rijdt de machinist helemaal op de scherminformatie van ECTS-2.
De ontwikkeling van dit systeem gaat nog verder: in level 3 en 4 worden andere onderdelen van de beveiliging meegenomen. Spoorwegovergangen, bruggen en verbeterde beveiliging op routes met veel bochten (bogen). Allemaal toekomstmuziek.

Maar goed: Level 2 en/of 3 is wat ProRail in Zeeland wil testen. Gewoon een nieuwe generatie beveiliging voor de trein en spoorlijn. Het gaat om Goes-Vlissingen, ongeveer 25 kilometer en 17 tot 23 minuten reistijd.
Overigens met goederenvervoer naar de Sloehaven en dat lijkt wel mogelijk te blijven tijdens de vier maanden testen.
Heel veel treinen rijden er niet. De provincie Zeeland betaalt voor de intercity, één keer per uur overdag. Verder elk half uur een stoptrein.
Er is voldoende tijd tussen de treinen om met een testtrein heen en weer te rijden. Valt de testtrein stil of in storing, dan is er de rest-knop en kan de trein onder ECTS-level-1 verder rijden. Want dat is het goede aan ECTS: het is compatibel met eerdere versies. Een trein met level 2 aan boord kan ook op level 1 of level nul routes rijden.

ECTS is al actief tussen Amsterdam en Utrecht, op de Betuweroute, op de HSL en tussen Lelystad en Zwolle. De grote vraag is dan ook, waarom ProRail zo hardnekkig vasthoudt aan vier maanden 'zoek het maar uit' richting de Zeeuwse klanten van NS. Is dit hoe je met elkaar omgaat in Nederland?

*

Eerdere afleveringen:
Deel één
Deel twee
Deel drie
Deel vier
Deel vijf (NS)
Deel vijf (Lelylijn Nedersaksenlijn)

Dagkoers
Berichten: 996
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Goede morgen,

Ik heb niks meer vernomen van die persoon uit Kazachstan,
Ik moest het huur bespreken.

J. Deltoer
Berichten: 3504
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jammer dat ze u niet op de hoogte heeft gehouden.

witte angora
Berichten: 32664
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd denk ik dat haar geld op is, en dat ze nu niet te eten heeft.

Nevyn
Berichten: 1436
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

ZeerPrivé schreef:
05 nov 2024 17:35
Ook Stella heeft uitstel van betaling aangevraagd. Who's next? https://www.ad.nl/economie/e-bikefabrik ... ~ab249c54/
En die zit net als Blokker ook al een tijdje aan de afgrond.

Dagkoers
Berichten: 996
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Lieve mensen ik heb morgen een gesprek met de directeur, omdat het mij nog steeds hoog zit dat als ik in de avond wordt aangereden met de bezorgscooter dat ze een boete krijgen die kan oplopen tot een paar ton.

Consumenneke
Berichten: 538
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

ZeerPrivé schreef:
05 nov 2024 20:02
Ik wist dat het gebeurde...
Waarom kiezen drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers voor een baan in de zorg en niet in de horeca, logistiek, onderwijs of deurwaarderij?

Ik neem aan dat een crimineel een schijnbaan nodig heeft, maar dan is een beauty-salon of sportschool veel logischer. Of ze doen net alsof ze coach zijn, want dan kun je schijninkomsten creëren.

Ik snap het gesignaleerde fenomeen niet.

Kun je vertellen waarom jij dit wist, of is dat te privé?

Consumenneke
Berichten: 538
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ik zie hem half. Nep-diploma's snap ik, maar een baan met een nep-ID?

kuklos
Berichten: 10452
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
05 nov 2024 19:50
Lieve mensen ik heb morgen een gesprek met de directeur, omdat het mij nog steeds hoog zit dat als ik in de avond wordt aangereden met de bezorgscooter dat ze een boete krijgen die kan oplopen tot een paar ton.
De directeur van de gemeente?
Als je je zoveel zorgen maakt, dan stop je toch met je bezorgbaan.

Consumenneke
Berichten: 538
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Criminelen in de zorg met nep-diploma's strijken volgens RTL regelmatig bedragen van 12.000 euro per maand op.

Dan zou ik mijn criminele pet aan de kapstok hangen en mijn criminele schoenen onder het bed laten staan.... :lol:

Jablan
Berichten: 6331
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Consumenneke schreef:
05 nov 2024 20:09
Waarom kiezen drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers voor een baan in de zorg en niet in de horeca, logistiek, onderwijs of deurwaarderij?
De zakelijke bankrekening. Als zzp-er in de zorg krijg je veel gemakkelijker een bankrekening dan in andere sectoren. Wat je dan met die bankrekening doet ...
Ander punt is de gebrekkige controle in de zorg op de diploma's, identiteitsbewijzen. Pas sinds de politie hier meer aandacht voor vraagt, wordt er iets beter opgelet, maar nog niet zo goed als bij ... banken.
Kortom: de gelegenheid maakt de dief.

Welke partijen waren er ook al weer voor marktwerking in de zorg?

BL2
Berichten: 5196
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
13 nov 2023 12:40
......De oplossing van ProRail is in de video te zien: een geel bord met het cijfer 8 en een tunnelsymbool en dat betekent, dat de meeste treinen maximaal 80 km/u de tunnel mogen inrijden. Want ProRail heeft zelf geen kennis in huis ......
Wat een onzin, die borden met "8" zijn voor goederentreinen. Reizigerstreinen rijden gewoon 140 kmh door deze tunnel.

Wat is trouwens de bron van je vele artikelen over "het spoor", Jablan ?

Moneyman
Berichten: 32150
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
05 nov 2024 20:09
Waarom kiezen drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers voor een baan in de zorg en niet in de […] deurwaarderij?
Die is simpel: omdat het de beste gereguleerde en meest gecontroleerde beroepsgroep van Nederland is.

Ik vind het overigens ook een bizar fenomeen, die criminelen in de zorg. Ik zie ‘m ook niet echt voor me. Die bankrekening snap ik wel, maar overtuigt me als argument nog niet.

Consumenneke
Berichten: 538
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

ZeerPrivé schreef:
05 nov 2024 21:36
Niet vlg RTL maar vlg de politie. Valt niks te lachen volgens mij.
RTL beweert dat uit een politierapport te halen, maar ik heb dat rapport niet gelezen.
Jij wel?

Check the facts!

Jablan
Berichten: 6331
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

BL2 schreef:
05 nov 2024 21:26
Wat een onzin, die borden met "8" zijn voor goederentreinen. Reizigerstreinen rijden gewoon 140 kmh door deze tunnel.
Moest even terugzoeken wat je bedoelt. Drontermeertunnel. Eigenlijk ontworpen voor 200 km/u.

Hier de oorspronkelijke video uit het stukje tekst over deze tunnel van Cabview Holland Dutch Railways, opnamedatum 24 juli 2023.
Opname vanuit een enkeldeks stoptrein van de polder naar het vasteland. Deze stoptrein mag met 110 door de tunnel. De borden voor de tunnel geven max 50 voor goederen en max 80 voor aangewezen treinen aan.
Door naar Machinist Stefan, die in juni 2023 met een Koploper onderweg was. Deze man heeft een tweede camera, die de snelheidsmeter laat zien. Voor de tunnel zet hij de motor uit, zodat de trein vanzelf met de juiste snelheid de tunnel inrolt.
Dezelfde machinist reed in juli 2024 met een gerenoveerde dubbeldekker naar Groningen. In de toelichting bij de video schrijft hij dit:
As you can see we’re slowing down (no traction) towards the tunnel. This to prevent the air pressure in the train building up too much on maximum speed. I only do this when driving on time.

Air pressure = luchtdruk. Alleen enkeldekstreinen met een drukcabine kunnen met 140 door de tunnel. Alle andere passagierstreinen rijden 110 (enkeldeks) of 80 (dubbeldeks/hoge cabine) vanwege het tunnelknal-effect.
Omdat dit spoor met ECTS is beveiligd, ziet alleen de machinist hoe hard hij mag rijden op het scherm in de cabine.

Plaats reactie