Huiskamer
Re: Huiskamer
Ook Stella heeft uitstel van betaling aangevraagd. Who's next? https://www.ad.nl/economie/e-bikefabrik ... ~ab249c54/
Re: Huiskamer
En die zit net als Blokker ook al een tijdje aan de afgrond.ZeerPrivé schreef: ↑05 nov 2024 17:35Ook Stella heeft uitstel van betaling aangevraagd. Who's next? https://www.ad.nl/economie/e-bikefabrik ... ~ab249c54/
Re: Huiskamer
Klopt, was me bekend.Nevyn schreef: ↑05 nov 2024 17:42En die zit net als Blokker ook al een tijdje aan de afgrond.ZeerPrivé schreef: ↑05 nov 2024 17:35Ook Stella heeft uitstel van betaling aangevraagd. Who's next? https://www.ad.nl/economie/e-bikefabrik ... ~ab249c54/
Re: Huiskamer
Lieve mensen ik heb morgen een gesprek met de directeur, omdat het mij nog steeds hoog zit dat als ik in de avond wordt aangereden met de bezorgscooter dat ze een boete krijgen die kan oplopen tot een paar ton.
Re: Huiskamer
Ik wist dat het gebeurde, maar op zo'n grote schaal? Geruststellend, not. https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... org-binnen
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Huiskamer
Waarom kiezen drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers voor een baan in de zorg en niet in de horeca, logistiek, onderwijs of deurwaarderij?
Ik neem aan dat een crimineel een schijnbaan nodig heeft, maar dan is een beauty-salon of sportschool veel logischer. Of ze doen net alsof ze coach zijn, want dan kun je schijninkomsten creëren.
Ik snap het gesignaleerde fenomeen niet.
Kun je vertellen waarom jij dit wist, of is dat te privé?
Re: Huiskamer
Omdat nep diploma's net als nep rijbewijzen net als nep id's enz. overal te koop zijn voor een paar euro.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Huiskamer
Ik zie hem half. Nep-diploma's snap ik, maar een baan met een nep-ID?
Re: Huiskamer
De directeur van de gemeente?
Als je je zoveel zorgen maakt, dan stop je toch met je bezorgbaan.
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Huiskamer
Criminelen in de zorg met nep-diploma's strijken volgens RTL regelmatig bedragen van 12.000 euro per maand op.
Dan zou ik mijn criminele pet aan de kapstok hangen en mijn criminele schoenen onder het bed laten staan....
Dan zou ik mijn criminele pet aan de kapstok hangen en mijn criminele schoenen onder het bed laten staan....
Re: Huiskamer
De zakelijke bankrekening. Als zzp-er in de zorg krijg je veel gemakkelijker een bankrekening dan in andere sectoren. Wat je dan met die bankrekening doet ...Consumenneke schreef: ↑05 nov 2024 20:09Waarom kiezen drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers voor een baan in de zorg en niet in de horeca, logistiek, onderwijs of deurwaarderij?
Ander punt is de gebrekkige controle in de zorg op de diploma's, identiteitsbewijzen. Pas sinds de politie hier meer aandacht voor vraagt, wordt er iets beter opgelet, maar nog niet zo goed als bij ... banken.
Kortom: de gelegenheid maakt de dief.
Welke partijen waren er ook al weer voor marktwerking in de zorg?
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Huiskamer
Wat een onzin, die borden met "8" zijn voor goederentreinen. Reizigerstreinen rijden gewoon 140 kmh door deze tunnel.
Wat is trouwens de bron van je vele artikelen over "het spoor", Jablan ?
kuklos
vindt dit leuk
Re: Huiskamer
Niet vlg RTL maar vlg de politie. Valt niks te lachen volgens mij.Consumenneke schreef: ↑05 nov 2024 20:37Criminelen in de zorg met nep-diploma's strijken volgens RTL regelmatig bedragen van 12.000 euro per maand op.
Dan zou ik mijn criminele pet aan de kapstok hangen en mijn criminele schoenen onder het bed laten staan....
Re: Huiskamer
Die is simpel: omdat het de beste gereguleerde en meest gecontroleerde beroepsgroep van Nederland is.Consumenneke schreef: ↑05 nov 2024 20:09Waarom kiezen drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers voor een baan in de zorg en niet in de […] deurwaarderij?
Ik vind het overigens ook een bizar fenomeen, die criminelen in de zorg. Ik zie ‘m ook niet echt voor me. Die bankrekening snap ik wel, maar overtuigt me als argument nog niet.
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Huiskamer
Moest even terugzoeken wat je bedoelt. Drontermeertunnel. Eigenlijk ontworpen voor 200 km/u.
Hier de oorspronkelijke video uit het stukje tekst over deze tunnel van Cabview Holland Dutch Railways, opnamedatum 24 juli 2023.
Opname vanuit een enkeldeks stoptrein van de polder naar het vasteland. Deze stoptrein mag met 110 door de tunnel. De borden voor de tunnel geven max 50 voor goederen en max 80 voor aangewezen treinen aan.
Door naar Machinist Stefan, die in juni 2023 met een Koploper onderweg was. Deze man heeft een tweede camera, die de snelheidsmeter laat zien. Voor de tunnel zet hij de motor uit, zodat de trein vanzelf met de juiste snelheid de tunnel inrolt.
Dezelfde machinist reed in juli 2024 met een gerenoveerde dubbeldekker naar Groningen. In de toelichting bij de video schrijft hij dit:
As you can see we’re slowing down (no traction) towards the tunnel. This to prevent the air pressure in the train building up too much on maximum speed. I only do this when driving on time.
Air pressure = luchtdruk. Alleen enkeldekstreinen met een drukcabine kunnen met 140 door de tunnel. Alle andere passagierstreinen rijden 110 (enkeldeks) of 80 (dubbeldeks/hoge cabine) vanwege het tunnelknal-effect.
Omdat dit spoor met ECTS is beveiligd, ziet alleen de machinist hoe hard hij mag rijden op het scherm in de cabine.
Re: Huiskamer
Een gebrek aan vakkennis en liegen, toe maar. De naam zegt het al: ERMTS = European Rail Traffic Management SystemJablan schreef: ↑04 nov 2024 21:55.....Als eerste een misverstand uit de weg ruimen. ERMTS is geen systeem, maar een protocol dat verschillende onderdelen van de beveiliging standariseert. Zolang ProRail de term 'ERMTS' blijft gebruiken, laat het bedrijf zien, dat het niet weet waar het mee bezig is. Soms wordt dit keihard liegen genoemd, maar ik hou het liever op een gebrek aan vakkennis.....
Re: Huiskamer
Verdiep je eerst even in wat deze borden langs het spoor betekenen, want je schrijft gewoon onjuistheden.
Een reizigerstrein, of deze nou enkel- of dubbeldekkers is mag met 140 kmh door de tunnel.
De borden 50 en 80 zijn uitsluitend adviessnelheidsborden voor goederentreinen.
Verder, een snelheidsbord of advies voor 110 kmh komt niet voor op het spoor. Tot slot wordt er op de Hanzelijn onder ATB gereden in de normale dienst. ERTMS wordt alleen gebruikt voor proefritten anno 2024.