Ervaring met noodpaketten
-
Ervaring met noodpaketten
Wie heeft er ervaring met de aanschaf van noodpaketten. Wat moet er in zitten. Een radio, kaarsen en water is bekend, maar wat nog meer. Waar kan ik de meest complete kopen en waar moet ik het neerleggen?
Aanleiding is natuurlijk dat de verschillende tv programmas en tv sterren toch wel de overduidelijke mening hebben dat ze in
Amerika de verkeerde hebben gekozen en dat groot onheil op ons afkomt.
Aanleiding is natuurlijk dat de verschillende tv programmas en tv sterren toch wel de overduidelijke mening hebben dat ze in
Amerika de verkeerde hebben gekozen en dat groot onheil op ons afkomt.
Re: Ervaring met noodpaketten
Kratje whisky om alle ellende te kunnen doorstaan? En sigaretten natuurlijk voor de verstokte roker. Paar warme onesie pakken en wollen dekbedden, vochtige washandjes enz.
Jablan
vindt dit leuk
Als ik jou was, zou ik alvast beginnen met de bouw van een schuilkelder.
Jablan
vindt dit leuk
Apart het grootse gedeelte van Amerika kiest Trump en hier laten we ons beïnvloeden door een paar "bekende Nederlanders" die het beter weten?
Mocht het misgaan hoop ik dat ze de eerste bom op mijn huis gooien, ben ik er gelijk vanaf.
Maar vertik het om in de gekte van nood pakketen en schuilkelders mee te gaan.
Mocht het misgaan hoop ik dat ze de eerste bom op mijn huis gooien, ben ik er gelijk vanaf.
Maar vertik het om in de gekte van nood pakketen en schuilkelders mee te gaan.
ZeerPrivé
vindt dit leuk
(Bruikbare) schuilkelders zijn er volgens mij niet eens meer. In ieder geval niet voor het gepeupel.
De SGP is helemaal happy met Trump.
De SGP is helemaal happy met Trump.
Noodpakketten waarom? de nieuwe president van Amerika roept heel veel zoals hogere importheffingen voor buitenlandse producten dan heb ik zoiets van lekker doen want Amerika is voor veel goederen afhankelijk van import producten.
Stel dat die nieuwe president middels de beruchte rode knop een einde aan de oorlog in Israël wil maken en Rusland op de knieën wil krijgen gaan die raketten niet over Nederland heen maar over het zuidelijk halfrond want Amerika en Rusland grenzen gescheiden door de Beringzee naast elkaar.
Mijn advies, laat die nieuwe president voor wat het is en leef gewoon verder want nu die zijn zin heeft gekregen gaat het Amerikaanse volk er iets van merken maar dat willen ze zelf zonder te beseffen wat de toekomst gaat brengen.
Stel dat die nieuwe president middels de beruchte rode knop een einde aan de oorlog in Israël wil maken en Rusland op de knieën wil krijgen gaan die raketten niet over Nederland heen maar over het zuidelijk halfrond want Amerika en Rusland grenzen gescheiden door de Beringzee naast elkaar.
Mijn advies, laat die nieuwe president voor wat het is en leef gewoon verder want nu die zijn zin heeft gekregen gaat het Amerikaanse volk er iets van merken maar dat willen ze zelf zonder te beseffen wat de toekomst gaat brengen.
Nevyn
en Alex van Kampen
vinden dit leuk
@Ron5300, zou deze vraag van Deltoer niet al te serieus nemen.
-
Fijn dat jullie allemaal de zaak nuanceren, maar als ik toch de artikelen lees op de opiniesite van bnnvara (bekend van het consumentenprogramma kassa) lijkt het wel of de nieuwe Adolf Hitller is opgestaan. Die noodpaketten moeten we toch serieus nemen.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/d ... te-negeren
Wat er in zo'n pakket, of beter schuilkelder, moet? Paar jerrycans diesel of benzine en een kleine generator. Een hoop batterijen. Pakketjes eten dat met water te koken is. Water uiteraard en iets om een pan op warm te stoken. Blikken, maar ook zakjes kant en klare pasta bijvoorbeeld. Aan de andere kant, als je elektriciteit hebt, gewoon een elektrische barbecue of kookplaat, van die vacuüm verpakte barbecueworstjes en dan gezellig met de whisky rond de barbecue zitten. Klein zonnepaneeltje om telefoon of speaker op te laden, zodat je het vol kan houden. En vooral die schuilkelder grotendeels gebruiken als drank kelder. Je hebt uiteindelijk maar een paar vierkante meter nodig, de rest kan prima opslag zijn, zodat je door die tijd heen komt. En vergeet niet dat je nog altijd 360 rollen toiletpapier hebt staan van de coronacrisis.
Artikelen van Joop lees ik nooit. Zal er zonder noodpakketten (met 2x k en 2x tt ) geen nacht van wakker liggen.J. Deltoer schreef: ↑06 nov 2024 16:20Fijn dat jullie allemaal de zaak nuanceren, maar als ik toch de artikelen lees op de opiniesite van bnnvara (bekend van het consumentenprogramma kassa) lijkt het wel of de nieuwe Adolf Hitller is opgestaan. Die noodpaketten moeten we toch serieus nemen.
Heel verstandig, waarde Deltoer dat u vooruit denkt. Dat zouden meer mensen moeten doen, vindt ook de overheid, die er zelfs een website
voor in het leven heeft geroepen. Ik weet alleen niet of dat die linkse elite overheid van D66 is, die al sinds mensenheugenis dit land naar de woke afgrond leidt, of dat het de gunstige invloed is van de VVD, die pas sinds dit jaar regeringsverantwoordelijkheid lijkt te dragen.
Hoe dan ook, u vind op die website ook deze handleiding samen te stellen. Whisky, tabakswaren en andere genotsmiddelen kunt u naar eigen inzicht toevoegen.
voor in het leven heeft geroepen. Ik weet alleen niet of dat die linkse elite overheid van D66 is, die al sinds mensenheugenis dit land naar de woke afgrond leidt, of dat het de gunstige invloed is van de VVD, die pas sinds dit jaar regeringsverantwoordelijkheid lijkt te dragen.
Hoe dan ook, u vind op die website ook deze handleiding samen te stellen. Whisky, tabakswaren en andere genotsmiddelen kunt u naar eigen inzicht toevoegen.
Een pakketbezorger in je schuilkelder is ook wel handig.
Jablan
vindt dit leuk
-
-
Mensen die te pas en te onpas het woord woke in hun mond nemen zijn een beetje raar in hun hoofd vind ik, en dan druk ik mij heel zachtjes uit. Helemaal als je denkt dat de politiek dit doet. Deze wil, deze verandering, komt uit (een deel van) het volk en niet uit de politiek. Maar zoals zo vaak zijn anti-wokers zoals jij niet heel sterk in hun argumenten.Erthanax schreef: ↑06 nov 2024 16:32Heel verstandig, waarde Deltoer dat u vooruit denkt. Dat zouden meer mensen moeten doen, vindt ook de overheid, die er zelfs een website
Was stemrecht voor de vrouwen ook woke? In die tijd dachten veel mannen van wel. Godzijdank zijn er ook wat intelligentere mensen die wel beseffen dat je zo niet kan praten over een deel van de bevolking. Dat leid tot haat en uitsluiting en dat vind ik diep triest.
Heerlijk gelachen, dankuwel; goed voor de eetlust.Methusalah schreef: ↑06 nov 2024 17:18(…) Maar zoals zo vaak zijn anti-wokers zoals jij niet heel sterk in hun argumenten. (…)
Nijogeth
en J. Deltoer
vinden dit leuk
Ligt eraan. Als ze al 2 maanden op zijn, lijkt het me niet meer nodig.witte angora schreef: ↑06 nov 2024 17:06Die van mij zijn allang op... Moet ik nu een nieuwe voorraad halen?
Lucifers om de kaarsen aan te steken?
Het noodpakket is iets van alle jaren. Om de zoveel tijd is er een regering, die dit belangrijk vindt. Deze keer was het de NCTV, die in 2022 ineens wakker Nederland tot extra consumptieve uitgaven wilde verleiden.
Bedenk wel, dat tegen de tijd, dat je het noodpakket nodig hebt, er geen sirenes meer afgaan.
Het rode kruis weet het. Maar zelf nadenken is niet verboden.
-
Waar je het meeste lol van zal hebben, een kleine generator om stroom op te wekken. En voldoende brandstof natuurlijk. En twee keer per jaar even starten dan.