BL2 schreef: ↑09 nov 2024 16:48
Wat een vreemde conclusies trek je toch telkens Jablan. De snelheid tussen Den Haag Mariahoeve en Leiden is op de middensporen gewoon 160, op de buitensporen 140 kmh. Op Leiden <> Hoofddorp is het gewoon 160 kmh, ook daar geen beperkingen.
160 kmh wordt daar overigens alleen met ATB+ gereden door de Eurostar treinen welke omgeleid worden, er is daar immers geen ERTMS.
Je informatie is verouderd. De aanpassing naar 160 in de beveiliging is verboden, omdat dit is ingevoerd nadat het bestaande beveiligingssysteem is bevroren (atb mag niet verder worden ontwikkeld). Dat is de 2e reden, waarom op deze routes er een max van 140 geldt. Die zal er pas af gaan, wanneer al het materieel en de betreffende route zijn voorzien van de nieuwe beveiliging (ETCS).
ERTMS is er al, de huidige beveiliging ATB geldt als Level 0 ERTMS. Lang leve de spraakverwarring.
witte angora schreef: ↑10 nov 2024 11:04
Inderdaad, om de reiziger te treiteren gaan ze bij Nunspeet het hele spoor slopen, voor een dag of vier. Na vier dagen wordt het weer teruggelegd. Puur om te treiteren, dan kán er helemaal geen trein rijden. Dat zal die nare rotreizigers leren, dat ze maar respect moeten hebben en vooral niet moeten klagen!
Dat de aannemer er dan even gauw een tunnel onderdoor kan leggen, dat is dan een mazzeltje voor de aannemer.
Da's deze:
https://www.prorail.nl/nieuws/schuiven- ... n-nunspeet
Breaking nieuws: Er worden 340 olifantjes verschoven, daar in Nunspeet.
*
En, hoe ging dat vroegâh?
Nou, dan werd zo'n onderdoorgang in etappes gebouwd. Voor het deel onder de sporen was er de nacht van zaterdag op zondag, omdat op zondagmorgen de eerste treinen later reden.
Die viaducten waren ook anders, eigenlijk waren het aparte constructies. Elk spoor op een eigen brug en de onderdoorgang als betonbak eronder.
Er wordt gezegd, dat de huidige manier van werken goedkoper is?
Dat hebben boekhouders bedacht, maar die kijken alleen naar de directe bouwkosten. De oude manier is langzamer, maar goedkoper, omdat er geen imago- en omzetschade is. Zo als deze meneer zegt: die rotreizigers moeten niet klagen. Reizigers klagen met hun voeten: ze kiezen voor ander vervoer, als dat kan.
Imagoschade?
Ja. De trein is geen betrouwbaar vervoermiddel meer. Je kunt er niet meer vanuit gaan, dat de trein ook rijdt, wanneer je 'm nodig hebt, zeker in het weekend of tijdens schoolvakanties.
ZeerPrivé schreef: ↑10 nov 2024 16:16
Ik laat voor alle zekerheid de komende week mijn DHL pakketjes maar ergens anders afleveren.
DHL kiest bij ons zelf waar ze het afleveren. De ene keer een automaat, de volgende keer één van de afhaalpunten in een gewone winkel. Maar eigenlijk nooit op het afhaalpunt het meest dichtbij. Ook daarom is het fijn, als je bij je bestelling kunt kiezen welke vervoerder het mag afleveren.