Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Lowieze

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Blokker nu echt failliet, winkels blijven voorlopig nog open. Jammer hoor voor het personeel.

https://www.ad.nl/economie/blokker-nu-e ... ~a1751a4d/

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als al die winkels sluiten, levert het echt wel grote gaten op ni veel winkelstraten en winkelcentra. Gaten die niet snel gevuld zullen worden, denk ik.

Lowieze

Moneyman schreef:
13 nov 2024 10:03
Als al die winkels sluiten, levert het echt wel grote gaten op ni veel winkelstraten en winkelcentra. Gaten die niet snel gevuld zullen worden, denk ik.
Ik las dat Wibra wel interesse had in een aantal winkelpanden van Blokker.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat had ik ook gezien, gisteren in het AD. Maar het blijft een gevoelig verlies voor de werknemers en voor de winkelstraten, en dus voor ons allemaal.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ikea zal voor sommige locaties misschien ook wel belangstelling hebben. Verhuurders verwachten trouwens dat de panden snel weer verhuurd zijn.

Oh, en niet te vergeten de Action.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 13 nov 2024 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
13 nov 2024 10:08
Moneyman schreef:
13 nov 2024 10:03
Ik las dat Wibra wel interesse had in een aantal winkelpanden van Blokker.
Wat ik dan weer bijzonder vind. Eerder hebben ze ook al panden van Big Bazar overgenomen. Mooie inrichting met schappen en zelfs de bollen wol uitgesorteerd in schappen. Behoorlijk dure meters.
Overigens apart dat je van ketens als Zeeman en Wibra niets hoort.

ZeerPrivé

Wat bedoel je daarmee?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar goed, mensen hebben dus nog even tijd om hun DE-punten in te leveren. En DE heeft nog even tijd om een andere partner te zoeken. Denk dat wel duidelijk is wat op hoofdlijnen de gemaakte afspraken zijn.

En om een strijkplank te kopen hebben we ook nog een paar weken. :D

ZeerPrivé

witte angora schreef:
13 nov 2024 10:29
Maar goed, mensen hebben dus nog even tijd om hun DE-punten in te leveren. En DE heeft nog even tijd om een andere partner te zoeken. Denk dat wel duidelijk is wat op hoofdlijnen de gemaakte afspraken zijn.

En om een strijkplank te kopen hebben we ook nog een paar weken. :D
Nee, die strijkplanken worden natuurlijk meteen meegenomen door de punten inleveraars. En ingekocht gaat er niet meer worden. Dus z.s.m. rennen naar de Blokker. :mrgreen:

Lowieze

ZeerPrivé schreef:
13 nov 2024 10:37

Nee, die strijkplanken worden natuurlijk meteen meegenomen door de punten inleveraars. En ingekocht gaat er niet meer worden. Dus z.s.m. rennen naar de Blokker. :mrgreen:
Zeker, snel met z’n allen naar Blokker! Er werd al lang door bepaalde leveranciers niet meer geleverd en magazijnen bij de winkels zijn er ook niet meer, dus het gaat nu echt om wat er nog in de winkels staat.

ZeerPrivé

Lowieze schreef:
13 nov 2024 10:43
ZeerPrivé schreef:
13 nov 2024 10:37

Zeker, snel met z’n allen naar Blokker! Er werd al lang door bepaalde leveranciers niet meer geleverd en magazijnen bij de winkels zijn er ook niet meer, dus het gaat nu echt om wat er nog in de winkels staat.
Oh, dan zijn die strijkplanken nu al weg. Maak me wel zorgen om @erthanax of hij nog wel strijkplankhoezen heeft kunnen scoren. :mrgreen:

DHL punt is ook al iewiewaaiweg, erg vervelend dat ik nu verder moest om mijn pakketje op te halen. Wordt door Blokker ook helemaal geen rekening mee gehouden...

NeoDutchio

ZeerPrivé schreef:
13 nov 2024 10:26
Wat bedoel je daarmee?
Zeeman is in handen van 1 persoon en ook bij Wibra zit er geen organisatie achter. Zeeman heeft 1300 winkels en Blokker maar een goede 400. Hoe kan je, ogenschijnlijk, zonder problemen zoveel winkels open houden?
Wibra is dan een stukje kleiner, maar ook daar vind ik het opvallend (en dat zeg ik positief) dat ze het hoofd boven water kunnen houden. Enkel van Dasty kan je niet overleven, hoe kan het dan dat beide goedkope ketens gestaag blijven doorgroeien zonder dat je er iets over hoort?
Over heel veel ketens hoor je wel iets als een moederbedrijf failliet gaat, vertrekt uit Nederland of uit wanhoop onderdelen moet verkopen, maar over deze 2 ketens hoor je niets.
Is dat dan misschien de kracht, geen organisatie achter de ondernemen?

Lowieze

Wibra doet het momenteel niet zo slecht. https://fashionunited.nl/nieuws/busines ... 4101562376

Ze hebben ook een ander assortiment dan Blokker. De laatste keer dat ik er was, wel meer dan een jaar geleden, verkochten ze ook kleding, shampoo, schrijfwaren etc. Wel veel rommel ook uit China, net als Action.

NeoDutchio

Lowieze schreef:
13 nov 2024 11:07
Wibra doet het momenteel niet zo slecht. https://fashionunited.nl/nieuws/busines ... 4101562376

Ze hebben ook een ander assortiment dan Blokker. De laatste keer dat ik er was, wel meer dan een jaar geleden, verkochten ze ook kleding, shampoo, schrijfwaren etc. Wel veel rommel ook uit China, net als Action.
Het is knap dat ze dat voor elkaar krijgen als losstaand bedrijf.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2024 10:22
De hele familie Wierdsma is vervangen omdat het bedrijf aan het wegzakken was.
Zeeman heeft zijn zaak goed overgedragen.
NeoDutchio schreef:
13 nov 2024 10:58
Geen organisatie achter de ondernemen?

Dacht u dat Wibra bevoorraad werd door kabouters?

ZeerPrivé

NeoDutchio schreef:
13 nov 2024 10:58
ZeerPrivé schreef:
13 nov 2024 10:26
Wat bedoel je daarmee?
Zeeman is in handen van 1 persoon en ook bij Wibra zit er geen organisatie achter. Zeeman heeft 1300 winkels en Blokker maar een goede 400. Hoe kan je, ogenschijnlijk, zonder problemen zoveel winkels open houden?
Wibra is dan een stukje kleiner, maar ook daar vind ik het opvallend (en dat zeg ik positief) dat ze het hoofd boven water kunnen houden. Enkel van Dasty kan je niet overleven, hoe kan het dan dat beide goedkope ketens gestaag blijven doorgroeien zonder dat je er iets over hoort?
Over heel veel ketens hoor je wel iets als een moederbedrijf failliet gaat, vertrekt uit Nederland of uit wanhoop onderdelen moet verkopen, maar over deze 2 ketens hoor je niets.
Wat recente artikelen https://www.deondernemer.nl/actueel/act ... rg~0970c24

https://www.deondernemer.nl/actueel/zee ... es~1185ac5
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 13 nov 2024 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Consumenneke schreef:
13 nov 2024 11:35

Geen moederbedrijf, geen aandeelhouders, geen investeringsmaatschappij. Oftewel, een zelfstandige ondernemer.
Knap dat ze dat kunnen.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De kracht zit erin dat onrendabele vestigingen snel gesloten worden en goede verkooppunten geopend worden. Bijvoorbeeld Zeeman is hier op verschillende plaatsen verdwenen terwijl ze oa in Spanje en Duitsland veel filialen openen. In Duitsland hebben ze zelfs bij vrienden van mij een bepaalde status.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2024 11:46
Consumenneke schreef:
13 nov 2024 11:35

Geen moederbedrijf, geen aandeelhouders, geen investeringsmaatschappij. Oftewel, een zelfstandige ondernemer.
Knap dat ze dat kunnen.
Eens, zeker aangezien het allemaal producten met een zeer geringe marge betreft. Moet dus echt van "massa is kassa" lukken. Vind ik best een prestatie. Misschien wel juist omdat ze snel en wendbaar zijn zonder al die dure, logge gremia erboven ;-)

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
13 nov 2024 10:51
Oh, dan zijn die strijkplanken nu al weg. Maak me wel zorgen om @erthanax of hij nog wel strijkplankhoezen heeft kunnen scoren. :mrgreen:
Driemaal raden wie al die strijkplanken en overtrekjes nou heeft. Gouwe handel wordt dat! Ik twijfel nog over de handelsnaam. Het Strijkplankenpaleis of toch De Strijkplankenkoning?

Twee artikelen in het AD over waarom Wibra (en Action) het beter doen dan Blokker:
https://www.ad.nl/binnenland/wibra-staa ... ~a16abbc7/

https://www.ad.nl/economie/discounter-w ... ~a72b9387/, ook via https://archive.ph/UX6WR

Gesloten