Huiskamer
Re: Huiskamer
Ik heb een algemene vraag voor jullie:
Ik heb erg veel interesse in een bepaalde advertentie die ik heb gezien op MP.
Nu is mijn vraag kan ik erachter komen van welk IP adres die advertentie afkomstig is?
Ik heb erg veel interesse in een bepaalde advertentie die ik heb gezien op MP.
Nu is mijn vraag kan ik erachter komen van welk IP adres die advertentie afkomstig is?
Waarom zou je het ip willen weten? Zie je rode vlaggen? Te goedkoop?
Bij rode vlaggen niet doen. Maak je leven toch niet moeilijker als het is.
Moneyman
vindt dit leuk
En wat kan je met een IP-adres, van een ex ?
En om welke advertentie gaat het..... ?
En om welke advertentie gaat het..... ?
hoe kom je eraan dat het van mijn ex is?
Weet je je eigen IP adres?
Mijn IP adres veranderd vaak, dit is een dynamisch IP adres. Er zijn weinig mensen met particuliere aansluitingen die altijd hetzelfde IP adres houden. Bedrijfsmatige aansluitingen hebben vaker een statisch IP adres.
Mijn IP adres veranderd vaak, dit is een dynamisch IP adres. Er zijn weinig mensen met particuliere aansluitingen die altijd hetzelfde IP adres houden. Bedrijfsmatige aansluitingen hebben vaker een statisch IP adres.
Zo lang ik internet heb, heb ik altijd hetzelde ip adres gehad van de provider, alleen als ik veranderde van provider kreeg ik een ander ip adres, wat dus logisch is. Maar ik bleef dat ip adres houden tot dat ik naar een andere provider ging.
En Nee ik stap niet elk jaar over.
Hier verandert het IP adres regelmatig. Odido via de KPN telefoonkabel. Als de modem korte tijd uit is geschakeld krijg ik al meteen een ander IP.
Maar je hebt niet de garantie dat je altijd dat IP adres hebt. Als de provider zijn IP-plan verandert kan je zomaar een andere IP adres krijgen.Onkruid71 schreef: ↑17 nov 2024 03:51Zo lang ik internet heb, heb ik altijd hetzelde ip adres gehad van de provider, alleen als ik veranderde van provider kreeg ik een ander ip adres, wat dus logisch is. Maar ik bleef dat ip adres houden tot dat ik naar een andere provider ging.
En Nee ik stap niet elk jaar over.
Intussen, elders op het forum: De reactie de je wist dat ging komen is natuurlijk weer daar. En dan nu… muziek!
kuklos
, Consumenneke
, Moneyman
en Thijs124
vinden dit leuk
-
Gewoon niet. Het enige IP wat jij eventueel kan vinden zal van MP zelf zijn. Die van de gebruikers ga jij niet kunnen achterhalen en dat is maar goed ook.
Consumenneke
, Erthanax
en Smokey20
vinden dit leuk
-
Laatste nieuws: Boer met kiespijn trekt passende schoen aan.
kuklos
, Moneyman
, Consumenneke
en dhc520
vinden dit leuk
-
Iemand hier die bekend is met het drankje potcheen?
Blijkt een verbastering te zijn van poteen of poitín, die ooit illegale Ierse drank.
Heb jaren geleden een fles gekregen en ben er nog niet aan toe gekomen.
Er staat op dat het nu niet meer illegaal is omdat het alleen voor export is en niet in Ierland verkocht/gebruikt mag worden.
Dat is natuurlijk alleen maar reclame om het spul te kunnen verkopen.
Het spul komt van een stokerij uit Bunratty.
Blijkt een verbastering te zijn van poteen of poitín, die ooit illegale Ierse drank.
Heb jaren geleden een fles gekregen en ben er nog niet aan toe gekomen.
Er staat op dat het nu niet meer illegaal is omdat het alleen voor export is en niet in Ierland verkocht/gebruikt mag worden.
Dat is natuurlijk alleen maar reclame om het spul te kunnen verkopen.
Het spul komt van een stokerij uit Bunratty.
-
Toch vreemd. Zijn er hier nu weer een aantal berichten verdwenen? In ieder geval eentje van mezelf, dat weet ik wel zeker.
Van mij verdwijnen er ook weinig berichten, bijna geen.
Ik vroeg me trouwens toch wel iets af. Waarom hebben we eigenlijk de neiging om bij arbeidscontracten het loon altijd in bruto af te spreken en niet in netto? Dat zou alles toch veel makkelijker maken en duidelijker, je weet dan namelijk wat een loonsverhoging inhoudt en het geld dat iemand over houdt is dan ook niet vatbaar voor belastingverhogingen of andere regelingen.
Een voorbeeld: je spreekt een brutoloon af met een jaarlijkse loonsverhoging van 5%. Echter besluit de overheid dat de loonbelasting en premie volksverzekeringen gaan stijgen met in totaal 6%. Dan ga je dus effectief minder verdienen na een loonsverhoging.
Als je gewoon een vast nettoloon afspreekt, dan pak je die stijging gewoon mee. En je hebt duidelijkheid. Als ik nu om een loonsverhoging ga onderhandelen, dan moet ik altijd in mijn achterhoofd houden dat iedere 100 euro me effectief maar 62,50 oplevert.
Een voorbeeld: je spreekt een brutoloon af met een jaarlijkse loonsverhoging van 5%. Echter besluit de overheid dat de loonbelasting en premie volksverzekeringen gaan stijgen met in totaal 6%. Dan ga je dus effectief minder verdienen na een loonsverhoging.
Als je gewoon een vast nettoloon afspreekt, dan pak je die stijging gewoon mee. En je hebt duidelijkheid. Als ik nu om een loonsverhoging ga onderhandelen, dan moet ik altijd in mijn achterhoofd houden dat iedere 100 euro me effectief maar 62,50 oplevert.
Nijogeth schreef: ↑19 nov 2024 19:07Ik vroeg me trouwens toch wel iets af. Waarom hebben we eigenlijk de neiging om bij arbeidscontracten het loon altijd in bruto af te spreken en niet in netto? Dat zou alles toch veel makkelijker maken en duidelijker, je weet dan namelijk wat een loonsverhoging inhoudt en het geld dat iemand over houdt is dan ook niet vatbaar voor belastingverhogingen of andere regelingen.
Precies om die reden dus. Je wilt als werkgever ( zeker bij veel werknemers ) toch niet afhankelijk van externe factoren.. Daar valt geen budget op te maken en een veel te groot risico.