vaccinatie tegen gordelroos

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
wikop

vaccinatie tegen gordelroos

Ongelezen bericht door wikop »

Mijn partner in ik hebben die al meer als een jaar geleden laten zetten
Wat ik overal mis is dat die in belgie de helft kost ongeveerd,beide vaccinaties,want je hebt er per persoon 2 nodig,rond de 150 euro per persoon,per 2 prikken
Waarom is dat in nederland dan zoveel duurder?

Onkruid71
Beste antwoord
Gekozen door wikop

Re: vaccinatie tegen gordelroos

door Onkruid71 » 21 nov 2024 00:45

Ik denk sws dat er een ander verdien model is in Nederland. Misschien moeten we meer mensen geld verdienen.
Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

wikop schreef:
19 nov 2024 12:33
Wat ik overal mis is dat die in belgie de helft kost ongeveerd,beide vaccinaties,want je hebt er per persoon 2 nodig,rond de 150 euro per persoon,per 2 prikken
Omdat het een ander land is?
Zo kun je ook vragen waarom de benzine (en ouzo :mrgreen: ) in Duitsland goedkoper is dan in Nederland.

wikop

Alle begrip voor prijsverschillen,maar het dubbele?En wij ons maar afvragen waarom de verzkerings premie zo hoog is,en ja,ik weet dat deze daar niet onder valt,maar dan zal het wel met meer medicijnen zijn

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

U bent een speelbal der Pharmaceutisch industrie. Je kan je werkelijk overal tegen laten inenten.
Of het verstandig is om al die chemische producten te laten inspuiten is even de vraag.......

DeZevendeHenk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

wikop schreef:
19 nov 2024 13:07
Alle begrip voor prijsverschillen,maar het dubbele?En wij ons maar afvragen waarom de verzkerings premie zo hoog is,en ja,ik weet dat deze daar niet onder valt,maar dan zal het wel met meer medicijnen zijn
Dus op basis van één ervaring weet jij nu waarom de verzekeringspremie zo hoog is? We weten allemaal dat dit voornamelijk gedreven wordt door een vergrijsde bevolking, hoge personele kosten dure medicijnen en apparatuur maar vertel hoe gordelroos je dit heeft doen inzien.

wikop

Waarom val jij me aan?
En nee trouwens,ook een bezoek aan het ziekenhuis kost veel minder,net als een operatie aan mijn knie deed

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

wikop schreef:
19 nov 2024 13:07
Een simpele redenering zou kunnen zijn dat de Belgische overheid dat een belangrijke inenting vindt en daarom de ziekenhuizen daar tijd voor willen vrijmaken. En men in Nederland het bijvoorbeeld niet belangrijk vindt en dus kostbare tijd kost die men graag ergens anders wil inzetten.

Als mijn beste maat savonds vraagt of ik hem ergens op wil halen (meestal op het station waarvan de treinen vervolgens niet meer verder rijden) en hem thuis wil afzetten, dan vraag ik daar een onkostenvergoeding voor. Als ie me belt en zegt dat ie op het station vast staat en met het idee komt dat ik hem kom ophalen en dat we daarna samen de kroeg in duiken en een paar drankjes gaan doen, dan reken ik er meestal niks voor.

Oftewel, tijd die je moet vrijmaken voor iets waar je niet echt zin in hebt, die tijd is duurder.

wikop

Niet het ziekenhuis zet die prik,maar de belgische huisarts
En ik woon aan de belgische grens,dus ik ben nog sneller daar als als bij en huisarts in nederland
Daarbij,ik val niemand aan dezevende henk,zeker niet als iemand alleen maar een vraag stelt
Vind jij dat leuk om te doen?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus je woont in Nederland maar hebt een Belgische huisarts. Dat lijkt mij verzekeringstechnisch al een ingewikkelde zaak. Komt die Belgische huisarts ook in Nederland op huisbezoek als dit noodzakelijk is ?
Of klust deze Belgische arts wat bij door prikjes te zetten.

wikop

Jasses wat doen jullie moeilijk
Ik heb een nederlandse en een belgische huisarts,de nederlandse verzekering vergoed ook de belgische huisarts

wikop

Kan ik mijn vraag nog verwijderen?
Ik heb hier namelijk geen zin in

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik snap je helemaal. In België heb je totaal andere kosten.

wikop

dank je wel voor je reaktie onkruid71

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De Nederlandse zorgverzekering vergoedt hier ook de kosten gemaakt bij Duitse Belgische Franse en nog veel meer zorgverleners. Daar is niks raars of zwart verdienen aan.
Dat valt allemaal onder de
https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... -aanvragen

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit topic zo lezende zie ik een gat in de markt voor 'onze' zorgverzekeraars. Ze moeten een polis aanbieden waarin ze uitsluitend Belgische ziekenhuizen en andere artsen contracteren. Met Nederlandse ziekenhuizen sluiten ze gewoon geen contract af. Dat valt dus onder niet-gecontracteerde zorg.

Zeker weten dat zo'n polis minimaal 25%^goedkoper gaat worden.

Hoe een simpele spuit tot een megaoplossing kan leiden.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
19 nov 2024 15:22
Dit topic zo lezende zie ik een gat in de markt voor 'onze' zorgverzekeraars. Ze moeten een polis aanbieden waarin ze uitsluitend Belgische ziekenhuizen en andere artsen contracteren. Met Nederlandse ziekenhuizen sluiten ze gewoon geen contract af. Dat valt dus onder niet-gecontracteerde zorg.

Zeker weten dat zo'n polis minimaal 25%^goedkoper gaat worden.

Hoe een simpele spuit tot een megaoplossing kan leiden.
In Turkije en de Oekraïne is het allemaal nog veel goedkoper, zelfs incl. vliegticket. Dus de zorg kan stukken goedkoper.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Mijn ziekenfondsverzekering heeft een goedkope aanvullende polis waarbij de onder EHIC gebruikte zorg in het buitenland ten alle tijde voor 100% wordt vergoed. Dat is OK.
Turkije en Ukraine valt niet onder het EHIC verdrag.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ziekenfonds? En dat laatste is natuurlijk zo te wijzigen. Alles is daar trouwens goedkoper.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
19 nov 2024 14:12
Een simpele redenering zou kunnen zijn dat de Belgische overheid dat een belangrijke inenting vindt en daarom de ziekenhuizen daar tijd voor willen vrijmaken. En men in Nederland het bijvoorbeeld niet belangrijk vindt en dus kostbare tijd kost die men graag ergens anders wil inzetten.
Het heeft niets met tijd te maken. Maar vooral met geld.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Dirkie schreef:
19 nov 2024 12:46
wikop schreef:
19 nov 2024 12:33
Omdat het een ander land is?
Zo kun je ook vragen waarom de benzine (en ouzo :mrgreen: ) in Duitsland goedkoper is dan in Nederland.
Of waarom de Duitse variant van de AOW zoveel lager is. Of waarom de zorgpremie daar zoveel hoger is (alleen minder zichtbaar omdat het van je salaris wordt ingehouden). Of waarom onze wegen zoveel beter zijn dan in Duitsland en Belgie.

Plaats reactie