Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Sira

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Sira »

witte angora schreef:
20 nov 2024 22:39
Sira schreef:
20 nov 2024 22:15
Als jullie op zoek gaan naar kerosine, koop dan niet de 20 ltr. kerosine van Qlima (oranje jerrycan), maar ga op zoek naar die van Firelux (zwarte jerrycan). De geurloze van Qlima ruikt sterker dan de op één na geurloze van Firelux. Ik koop het in Rhenen, onderaan de Grebbeberg (Cuneraweg 24).
Maar is het daar zoveel goedkoper dan, dan elders? Er zijn zoveel plekken waar je Firelux kan kopen.
Firelux is in mijn omgeving erg moeilijk verkrijgbaar, het is bijna allemaal Qlima.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
20 nov 2024 22:17
@Nijogeth, thanks. En die lange stokjes dan?
Ik ben al iets verder gekomen in mijn onderzoek. Of ja, ik heb het afgerond en kwam nog wat meer zaken tegen die die juffrouw ons toen liet zien.
"Dit is een rekendoos voor kinderen van de eerste klas uit de jaren ’60 van de vorige eeuw.
Met deze doos konden de kinderen het aanvankelijk rekenonderwijs beoefenen langs de lijn: van concreet (plaatjes) via schematisch (blokjes en stokjes) naar abstract (cijfers). De doos bevat veel cijferkaartjes en – en + tekens. (zie de foto).
Kinderen konden er individueel of in tweetallen mee aan het werk. De kinderen moesten rustig de overgang maken van concreet naar abstract. Dit principe wordt tegenwoordig nog steeds toegepast in het rekenonderwijs.
Daarnaast zat er een dominospel (op kaartjes) in de doos en een rekendomino (rekenslang)
Met de dobbelstenen kon een som worden gegooid en er kon ook gerekend worden met plastic geld.
Een mooi en goed leermiddel van uitgeverij Malmberg."
https://onderwijsgeschiedenis.nl/ontwik ... nonderwijs

Vooral de rekenstaafjes deden me weer een belletje rinkelen, die hebben we zelfs regelmatig op tafel gehad.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Campingaz is een mengsel van propaan en butaan, dacht ik. Die kleine dingetjes zijn nog wel te dragen, maar niet zo geschikt op hoogte. Dan heb je toch echt meer aan een benzinebrander (of multifuel), bv zoals Bever die op de website heeft staan https://www.bever.nl/c/uitrusting/kookt ... nders.html Die wegen ook niet zo veel, sommige minder dan 500 gram. Heel belangrijk als hij in de rugzak mee moet op meerdaagse trektochten.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
21 nov 2024 00:38
Campingaz is een mengsel van propaan en butaan, dacht ik. Die kleine dingetjes zijn nog wel te dragen, maar niet zo geschikt op hoogte. Dan heb je toch echt meer aan een benzinebrander (of multifuel), bv zoals Bever die op de website heeft staan https://www.bever.nl/c/uitrusting/kookt ... nders.html Die wegen ook niet zo veel, sommige minder dan 500 gram. Heel belangrijk als hij in de rugzak mee moet op meerdaagse trektochten.
Wij koken aan boord ook op propaan,en ook in de camper met van die 12 kg flessen.
Vroeger was dat inderdaad butaan en bevroor in de winter wel eens.
Als je propaan zonder regelaar gebruikt en dus veel afneemt krijg je ook ijsvorming op de fles.
ik gebruikte vroeger wel eens een brander om de houten vloer in het ruim droog te stoken en dan ging het steeds slechter omdat het toch begon te bevriezen.
Maar even de brander op de fles en probleem opgelost.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik ben even naar de supermarkt om wat bananen te kopen https://www.ad.nl/video/productie/banaa ... ork-899816

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Moet je ook een goede muur hebben om ze op te hangen. Thuis ziet niemand ze.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar je zal een andere bevestigingsmethode moeten kiezen. Ducttape is zóóó... Comedian, dat zou ik niet doen.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik zou spijkers zonder kop gebruiken. Makkelijker om fris te houden.

ZeerPrivé

witte angora schreef:
21 nov 2024 19:16
Jawel, maar je zal een andere bevestigingsmethode moeten kiezen. Ducttape is zóóó... Comedian, dat zou ik niet doen.
Nee, je krijgt voor die 5 miljoen 1 banaan MET ducttape (niet vd Action natuurlijk) mee en daar MOET hij aan bevestigd worden, anders verknal je het kunstwerk en daar gaat de kunstenaar niet mee akkoord.

ZeerPrivé

PGros schreef:
21 nov 2024 19:10
Tuurlijk, een uniek en select gezelschap. 8) Ik heb inmiddels 10 bananen met ducttape beschikbaar, dus bieden maar. :mrgreen:

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ZeerPrivé schreef:
21 nov 2024 19:56
PGros schreef:
Tuurlijk, een uniek en select gezelschap. 8) Ik heb inmiddels 10 bananen met ducttape beschikbaar, dus bieden maar. :mrgreen:
Kan het ook gebakken banaan zijn?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Wel in een zoete deegmantel. Pisang goreng! Lekker.

witte angora

ZeerPrivé schreef:
21 nov 2024 19:53
witte angora schreef:
21 nov 2024 19:16
Nee, je krijgt voor die 5 miljoen 1 banaan MET ducttape (niet vd Action natuurlijk) mee en daar MOET hij aan bevestigd worden, anders verknal je het kunstwerk en daar gaat de kunstenaar niet mee akkoord.
Jawel, maar jij bent de kunstenaar niet. En de kunstenaar gaat er vast niet mee akkoord als jij zijn werk na-aapt. Daarom is het slimmer om een andere bevestigingsmethode te gebruiken. Misschien zelfs wel een ander stuk fruit. Ananas of zo. Of een pruim. Zoete of zure, dat wordt uiteraard bepaald door de koper.

ZeerPrivé

scharrelschipper schreef:
21 nov 2024 20:27
ZeerPrivé schreef:
21 nov 2024 19:56
PGros schreef:
Kan het ook gebakken banaan zijn?
Nee, die vind ik veel te lekker, die houd ik zelf. Lekker hapje is toch net ff belangrijker dan enkele miljoenen euro's. :lol:

witte angora

Net toch weer een paar tientjes uitgespaard. Of een hele hoop tientjes zelfs. Waterkoker deed niks meer. Dus een nieuwe? Het ding is al een paar jaar oud.

Gisteravond naar gekeken, vanochtend wat geprobeerd, niks. Uiteindelijk wat contactjes binnen in schoongemaakt, en voilá. Doet het weer. Van de week nog maar eens de boel goed schoonmaken. Ben benieuwd of het nog eens 5 jaar goed blijft gaan.

Uiteraard kan ik ook bij Blokker met 10% een andere van mindere kwaliteit kopen... :mrgreen:

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

witte angora schreef:
22 nov 2024 12:14
Net toch weer een paar tientjes uitgespaard. Of een hele hoop tientjes zelfs. Waterkoker deed niks meer. Dus een nieuwe? Het ding is al een paar jaar oud.

Gisteravond naar gekeken, vanochtend wat geprobeerd, niks. Uiteindelijk wat contactjes binnen in schoongemaakt, en voilá. Doet het weer. Van de week nog maar eens de boel goed schoonmaken. Ben benieuwd of het nog eens 5 jaar goed blijft gaan.

Uiteraard kan ik ook bij Blokker met 10% een andere van mindere kwaliteit kopen... :mrgreen:
Waterkokers, net zoals koffiezetapparaten, hebben last van kalkaanslag waardoor ze na verloop van tijd stoppen met werken als dat niet wordt schoongemaakt. In het ergste geval gaan ze ook kortsluiting veroorzaken. Dus af en toe ontkalken is zeker geen slecht idee.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mijn waterkoker was ook stuk. Geen kalk maar lomp laten vallen waarbij deze vijf meter verder kaatste. Toen deed ie het niet meer. Had ik hem nou maar naar witte angora gebracht....

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wat staat er op het garantiebewijs ,bij vallen geen garantie . zo nee zou ik een klacht indienen :wink: hadden ze maar duidelijk moeten vermelden.

witte angora

J. Deltoer schreef:
22 nov 2024 13:52
Mijn waterkoker was ook stuk. Geen kalk maar lomp laten vallen waarbij deze vijf meter verder kaatste. Toen deed ie het niet meer. Had ik hem nou maar naar witte angora gebracht....
Had je bij mij een bak thee kunnen krijgen. Of koffie. Helaas... :cry:

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Je mag ook niets meer tegenwoordig:

https://www.nu.nl/binnenland/6336366/ha ... html#nujij

Alles tradities worden van ons afgepakt.

Plaats reactie