Opgelicht door electricien

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio

Re: Opgelicht door electricien

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
21 nov 2024 20:04
NeoDutchio schreef:
21 nov 2024 19:29
Ik kan voor 2 tientjes een mobiel pinapparaat kopen, mijzelf een verzonnen bedrijfsnaam geven en de klant laten pinnen. Dan weet je mijn rekeningnummer en naam. Dan nog is het de vraag of je daarmee gevonden kan worden.
Daarmee vind ik in ieder geval jou.
Maar ja, u bent geen partij in deze. Het is TS tegen een onbekend bedrijf. En ik denk niet dat een deurwaarden hiervoor ingeschakeld kan worden.

Justmeagain

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Dagkoers schreef:
21 nov 2024 12:56
Voortaan misschien eerst mensen bellen in uw omgeving die goede ervaringen hebben met dit soort lui.
https://www.werkspot.nl/elektriciteit/e ... /werkendam
En deze zou ik dus direct overslaan. Niets als ellende wat ik hierover hoor.
Site zit vol beunhazen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
21 nov 2024 23:06
Moneyman schreef:
21 nov 2024 20:04
NeoDutchio schreef:
21 nov 2024 19:29
Ik kan voor 2 tientjes een mobiel pinapparaat kopen, mijzelf een verzonnen bedrijfsnaam geven en de klant laten pinnen. Dan weet je mijn rekeningnummer en naam. Dan nog is het de vraag of je daarmee gevonden kan worden.
Daarmee vind ik in ieder geval jou.
Maar ja, u bent geen partij in deze. Het is TS tegen een onbekend bedrijf. En ik denk niet dat een deurwaarden hiervoor ingeschakeld kan worden.
Hun? Wat een rare reactie. Natuurlijk ben ik geen partij. Dat schrijf ik ook niet. En over het inschakelen van een deurwaarder heb ik het evenmin gehad.

Het punt wat je blijkbaar ontgaat is natuurlijk dat je weet aan wie je betaald hebt als je een digitale betaling hebt gedaan, en dat je daarmee dus in ieder geval bij de partij uitkomt die jouw geld heeft ontvangen. Dat is (óók in de praktijk…) een concreet aanknopingspunt en mogelijke verhaalsbron.

NeoDutchio

Moneyman schreef:
22 nov 2024 07:13
Hun? Wat een rare reactie. Natuurlijk ben ik geen partij. Dat schrijf ik ook niet. En over het inschakelen van een deurwaarder heb ik het evenmin gehad.
U zei dat u mij zou kunnen vinden aan de hand van een rekeningnummer en een bijbehorende naam. Als particulier gaat je dat niet lukken en u bent deurwaarder. 1 en 1 is 2 dan.
Moneyman schreef:
Het punt wat je blijkbaar ontgaat is natuurlijk dat je weet aan wie je betaald hebt als je een digitale betaling hebt gedaan, en dat je daarmee dus in ieder geval bij de partij uitkomt die jouw geld heeft ontvangen. Dat is (óók in de praktijk…) een concreet aanknopingspunt en mogelijke verhaalsbron.
Maar hoe weet je aan wie je betaald hebt? Veel van deze malafide personen hebben geen bedrijf of werken bewust niet vanuit een bedrijf. Het geld komt op een particuliere rekening terecht op naam van J. Jansen. Hoe kan een benadeelde dan achterhalen wie er bij hem thuis is geweest?
Of wat als er gegoocheld blijft worden met bedrijfjes. Je betaald bedrijf A omdat je die ingeschakeld hebt, maar die hebben bedrijf B ingeschakeld die C laten komen.

Dus heel simpel, hoe kan TS achterhalen wie of wat er achter de naam zit aan wie betaald is? En hoe snel is dan aantoonbaar dat diegene aan wie betaald is ook daadwerkelijk het bedrijf is (als dat er al is) die gewerkt heeft bij TS?

Moneyman

Zucht. Ben je nog bezig TS te helpen, of...?

Waar het om gaat, is heel simpel: zodra er digitaal betaald is, heb je in ieder geval de naam en het rekeningnummer van degene aan wie je betaald hebt. Dat is, samen met de overige informatie die je ook al hebt (website, factuur, bedrijfsnamen, contactgegevens enzovoort) een prima start om extra informatie te vinden. Vaak genoeg is een simpele Google-opdracht al genoeg om je alles te geven wat je nodig hebt. En als je verdere stappen zet, bijvoorbeeld een aangifte wegens oplichting, dan is er nog meer mogelijk en kan soms gewoon de nam-gegevens van het rekeningnummer opgevraagd worden.

En nee, natuurlijk werkt dat niet in alle gevallen. Dat is het punt ook helemaal niet. Het punt is dat ik TS help door hem een extra mogelijke optie/ aanknopingspunt te geven.

Deze discussie voegt daar helemaal niets aan toe.

NeoDutchio

Moneyman schreef:
22 nov 2024 08:53
Zucht. Ben je nog bezig TS te helpen, of...?
Uiteraard.
Moneyman schreef:
Waar het om gaat, is heel simpel: zodra er digitaal betaald is, heb je in ieder geval de naam en het rekeningnummer van degene aan wie je betaald hebt. Dat is, samen met de overige informatie die je ook al hebt (website, factuur, bedrijfsnamen, contactgegevens enzovoort) een prima start om extra informatie te vinden. Vaak genoeg is een simpele Google-opdracht al genoeg om je alles te geven wat je nodig hebt.
Best leuk uw theorie, maar hoe gaat dat TS helpen? Want, nogmaals, hoe kan je achterhalen wie er daadwerkelijk bij je langs is geweest? De naam die op de factuur staat is online niets van te vinden en betaald is aan een bedrijf die onderhoud van vastgoed doet, als aannemer ingeschreven staat, niet in de buurt van TS gevestigd is en uiteraard ook geen website heeft.

Het doel van malafide slotenmakers, loodgieters en elektriciens is geld verdienen en een rookgordijn opwerpen. Ze weten exact dat diegene je je belt niet het bedrijf is die komt. En diegene aan wie je betaald is ook niet diegene die het werk verricht heeft.
Er zijn al genoeg soortgelijke topics voorbij gekomen die deze werkwijze laten zien.
*Elektricien Werkendam zal zeggen dat de opdracht is doorgegeven aan derden en er niets meer over te vinden valt. Of dat de elektricien contact op zal nemen wat ze niet doen.
*Powerplus installaties is niets over te vinden en waarbij de kans zeer groot is dat het niet eens bestaat.
*Topservice onderhoud bv zal zeggen dat zij enkel de Facturatie doen en dat dat afgehandeld is.

Zegt u het maar, wie is bij TS geweest?

Moneyman

Moneyman schreef:
En nee, natuurlijk werkt dat niet in alle gevallen. Dat is het punt ook helemaal niet. Het punt is dat ik TS help door hem een extra mogelijke optie/ aanknopingspunt te geven.

Deze discussie voegt daar helemaal niets aan toe.
Dit punt is duidelijk niet begrepen. Ik ga deze discussie niet verder voeren, want dát helpt TS sowieso niet.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

TopService Onderhoud BV is ook werkzaam onder de naam PowerPlus Installaties en nog wat andere namen volgens de KVK. Is dus allemaal hetzelfde bedrijf.
Zoals gewoonlijk een wirwar van bedrijfjes.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ik denk niet dat je veel kunt doen
Behalve voor de ob,want aan een partukulier ben je verplicht als bedrijf een prijs inclusief ob te geven

Moneyman

Lowieze schreef:
22 nov 2024 09:45
TopService Onderhoud BV is ook werkzaam onder de naam PowerPlus Installaties en nog wat andere namen volgens de KVK. Is dus allemaal hetzelfde bedrijf.
Zolang het één bedrijf is met meerdere handelsnamen, is het gelukkig juist niet een wirwar. Dan is het heel duidelijk wie je aan moet spreken. Welke van de handelsnamen er dan ook gebruikt wordt, je komt dan gewoon altijd bij diezelfde BV uit.

Het vestigingsadres van die BV is overigens een bekend virtueel kantoor. Daar zul je weinig aantreffen als schuldeiser.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
Inderdaad. En op dat adres (business center) kun je ook virtuele ruimte huren en dat zal hier wel gebeuren. Zit een levensgroot verschil tussen theorie (MM) en praktijk (ND).

Moneyman

ZeerPrivé schreef:
22 nov 2024 09:58
Zit een levensgroot verschil tussen theorie (MM) en praktijk (ND).
Om dit -onjuiste- standaard antwoord vóór te zijn, had ik dit al geschreven... maar helaas :mrgreen:
Moneyman schreef:

Socrates1953

Ongelezen bericht door Socrates1953 »

Niet alleen elektricien maar ook de beruchte slotenmakers, hebben het hier in het appartementengebouw al vaker meegemaakt dat mensen hun sleutels waren vergeten/verloren.
Dus in blinde paniek bellen ze de eerste de beste slotenmaker die bovenaan staat bij Google (Kassa!!)
Voor amper 5 minuten werk en de man woont nota bene ook amper 5 min vanaf het complex eventjes bijna €600,- in rekening gebracht.
Ik heb daarop een waarschuwing gemaakt dat ze een betrouwbare slotenmaker moeten bellen en heb deze ook met naam en telefoonnummer etc op het mededelingenboord geprikt.
En op die manier zijn er onlangs ook meerdere waarschuwingen erbij gekomen, maar belangrijk is dat men een buur even erbij haalt die niet zo in paniek raakt als uzelf.
Oh ja geldt ook voor loodgieters etc. ik heb ze ook aan de lijn gehad en zonder te verblikken of verblozen bedragen noemen tussen de 400 en 1000 euro voor een simpel klusje en ze hebben allemaal een raar accent en daarvan gaan bij mij al de alarmbellen rinkelen!!!
Conclusie is wel, DENK NA!!!!

Mister Twister

Ongelezen bericht door Mister Twister »

En voor u en anderen! Mocht u ooit nog een ‘spoed’ probleem hebben.
Vereniging eigenhuis heeft een lijst met bedrijven die wel te vertrouwen zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Souburg schreef:
21 nov 2024 09:32
Monteur komt, en ik vraag wat het kost.
€69 aan voorrijkosten
€179 starttarief.
Daarnaast nog eventuele onderdelen als er iets vervangen moest worden, maar dat zou hij dan ter plekke aangeven.
(...)
De factuur kwam op €698,13 (!)
Dus ik zeg: hoe kom je nu op dit bedrag?
Op de factuur staat nog "Traject meterkast" €249,98 en "traject stop" €78,98.
Die zou ik ook niet verwachten. De verstrekt informatie sluit daar eenvoudigweg niet bij aan.
Souburg schreef:
Voor het gemak was hij ook vergeten te melden dat de bedragen die hij wel had genoemd ex btw waren.
Dan is de BTW onverschuldigd.
Souburg schreef:
Kan ik hier iets mee?
Ja. De onderbouwing is reeds gegeven.
Kokka1 schreef:
21 nov 2024 15:43
wel enig verschil dat in dit geval 69 euro en 179 euro start tarief vooraf werd genoemd en geaccepteerd door TS, de monteur is wel bezig geweest in de meterkast en volgens schatting van TS 45 minuten bezig.
de rekening van de elektricien is wel hoog maar niet exorbitant zoals in aangehaalde loodgieters zaak.
Eens, maar de prijs wijkt te veel af van de vooraf verstrekte informatie.
Moneyman schreef:
22 nov 2024 09:56
Lowieze schreef:
Zolang het één bedrijf is met meerdere handelsnamen, is het gelukkig juist niet een wirwar.
Dan staat er op mijn dagvaarding: gedagvaard TopService Onderhoud BV h.o.d.n. PowerPlus Installaties.

Jan Wijn

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Beter een groter en gerenommeerd bedrijf zoeken; die kunnen wat uurloon en voorrijkosten wat duurder zijn maar wel betrouwbaar en zeker voor een uur werk geen 600 euro vragen. Ik heb lang als storingsmonteur dat werk gedaan en de (vaste) klanten waren er zeker van waar ze bij ons bedrijf aan toe waren. Als de storing zich in de avond of het weekend voordoet dan als het mogelijk is wachten tot normale werktijden: dat scheelt aanmerkelijk in de voorrijd kosten.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
22 nov 2024 11:22
ZeerPrivé schreef:
Om dit -onjuiste- standaard antwoord vóór te zijn, had ik dit al geschreven... maar helaas :mrgreen:
Moneyman schreef:
Oh, had ik wel gelezen hoor. Mooi dan heb je een naam en dan? Voor de deur gaan liggen? Tel.nr achterhalen en blijven bellen? Juridische kosten maken en tijd verknallen om een paar honderd euro terug te krijgen? Want tenslotte is die man wel aan werk geweest, dus de volledige som gaat hij nooit krijgen.

Maar ik wens TS succes als hij dat traject in wil gaan.

Moneyman

ZeerPrivé schreef:
22 nov 2024 14:31
Moneyman schreef:
ZeerPrivé schreef:
Moneyman schreef:
Oh, had ik wel gelezen hoor. Mooi dan heb je een naam en dan? Voor de deur gaan liggen? Tel.nr achterhalen en blijven bellen? Juridische kosten maken en tijd verknallen om een paar honderd euro terug te krijgen? Want tenslotte is die man wel aan werk geweest, dus de volledige som gaat hij nooit krijgen.

Wat de vraag of het zetten van stappen verstandig is te maken heeft met je onjuiste statement over theorie en praktijk is me een raadsel. Want als je mijn reacties in dit topic leest, zie je simpelweg beiden terug.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

ZeerPrivé schreef:
22 nov 2024 14:31
Moneyman schreef:
ZeerPrivé schreef:
Moneyman schreef:

Heel simpel, zonder naam heb je zo goed als niets. Met een naam heb je opties. Een kind kan dat nog begrijpen.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Behalve als die naam bijvoorbeeld Molly of Ayden is. Die vraag heb ik wel eens gezien, wie is Molly die dat geld geïncasseerd heeft?

Plaats reactie