Zorgverzekering HEMA stopt
Zorgverzekering HEMA stopt
Al jaren maak ik gebruik van de HEMA zorgverzekering met aanvullende ortodontie (onder de paraplu van Menzis).
Nu heeft HEMA besloten te stoppen met zorgverzekeringen.
En wordt dit automatisch door Menzis overgenomen.
Nu zijn de pakketten bij Menzis anders dan Hema.
Ik kan nu overstappen naar een andere zorgverzekering, maar heb dan weer te maken met een jaar wachttijd voor de ortodontie.
Toch vreemd als de verzekering wordt stop gezet door HEMA/menzis, ik niet vrij kan overstappen zonder de wachttijd.
De nieuwe wachttijd voelt als een soort overstap boete, terwijl ik niet het contract beeindig.
Ik kan nu overstappen naar een andere zorgverzekering, maar heb dan weer te maken met een jaar wachttijd voor de ortodontie.
Toch vreemd als de verzekering wordt stop gezet door HEMA/menzis, ik niet vrij kan overstappen zonder de wachttijd.
De nieuwe wachttijd voelt als een soort overstap boete, terwijl ik niet het contract beeindig.
-
Re: Zorgverzekering HEMA stopt
Maar hoe groot zijn de verschillen in de pakketten dan?
Als je naar een andere verzekeraar gaat is het niet vreemd dat je opnieuw met een wachttijd te maken heeft. Die nieuwe verzekeraar heeft immers niks te maken met de oude. Hema stopt er weliswaar mee, maar doordat het bij Menzis is ondergebracht, en Menzis het automatisch overneemt, is het niet de maatschappij die het contract beëindigd. Enkel de voorwaarden verschillen, en daar ben je het blijkbaar niet mee eens?
Als je naar een andere verzekeraar gaat is het niet vreemd dat je opnieuw met een wachttijd te maken heeft. Die nieuwe verzekeraar heeft immers niks te maken met de oude. Hema stopt er weliswaar mee, maar doordat het bij Menzis is ondergebracht, en Menzis het automatisch overneemt, is het niet de maatschappij die het contract beëindigd. Enkel de voorwaarden verschillen, en daar ben je het blijkbaar niet mee eens?
Menzis beëindigd uw contract niet. De HEMA beëindigd het contract omdat ze stoppen met het leveren van zorgverzekeringen.Fred078 schreef: ↑20 nov 2024 14:08Al jaren maak ik gebruik van de HEMA zorgverzekering met aanvullende ortodontie (onder de paraplu van Menzis).
Het voelt als meer dan onterecht:
Hema was niet meer dan een loket, op de achtergrond liep de verzekering al bij Menzis
https://www.nu.nl/economie/6334653/hema ... wijnt.html
Hema was niet meer dan een loket, op de achtergrond liep de verzekering al bij Menzis
https://www.nu.nl/economie/6334653/hema ... wijnt.html
Het jaar wachttijd is om te voorkomen dat men een brandend huis verzekert. Maar als je al een dergelijke verzekering had, is daar geen sprake van.De HEMA-zorgverzekering was al een samenwerking met Menzis.
alfatrion
vindt dit leuk
Er zal wel toch een zorgverzekering zijn wat een beetje op die van u lijkt?
Ik stap over van FLKS naar VinkVink.
Ik stap over van FLKS naar VinkVink.
Menzis zelf geeft aan:
“Kiest u bij Menzis voor een tandartsverzekering met uitgebreide dekking waar wachttijd op zit? Heeft u bij uw vorige verzekeraar ook al minimaal 1 jaar een tandartsverzekering met dezelfde vergoeding voor implantaten, kronen, bruggen of orthodontie gehad? Dan mag u de wachttijd bij Menzis overslaan.
Het enige wat u hoeft te doen is een formulier invullen met daarin vermeld voor welke tandartsverzekering van Menzis u kiest en voor wie u de wachttijd wilt laten vervallen”
Misschien hebben wel meer zorgverzekeraars dit. De moeite waard om eens na te kijken.
“Kiest u bij Menzis voor een tandartsverzekering met uitgebreide dekking waar wachttijd op zit? Heeft u bij uw vorige verzekeraar ook al minimaal 1 jaar een tandartsverzekering met dezelfde vergoeding voor implantaten, kronen, bruggen of orthodontie gehad? Dan mag u de wachttijd bij Menzis overslaan.
Het enige wat u hoeft te doen is een formulier invullen met daarin vermeld voor welke tandartsverzekering van Menzis u kiest en voor wie u de wachttijd wilt laten vervallen”
Misschien hebben wel meer zorgverzekeraars dit. De moeite waard om eens na te kijken.
Nou, dat was exact waar ik in mijn vorige reactie op doelde. Goeie tip Lowieze!Lowieze schreef: ↑21 nov 2024 13:34Menzis zelf geeft aan:
tandarts zit ook grotendeels in het basispakket, als het gaat om medische noodzaak en (KNO) kaakheelkunde, veel mensen weten dat niet. dat geldt overigens ook voor de wachttijden van spoedeisende behandelingen. als deze extra zorgkosten kunnen besparen moeten ze gewoon vergoed worden volgens de voorwaarden.
eigenlijk zou de tandarts helemaal in het basispakket moeten zitten. want alleen cosmetische behandelingen horen thuis in aanvullende verzekeringen. een gezond gebit is geen luxe.
eigenlijk zou de tandarts helemaal in het basispakket moeten zitten. want alleen cosmetische behandelingen horen thuis in aanvullende verzekeringen. een gezond gebit is geen luxe.
-
Eiigenlijk zou dat moeten ja, en eigenlijk zou er geen eigen risico moeten bestaan en eigenlijk zouden alle vaccinaties (zoals die tegen gordelroos) ook in het basispakket moeten zitten.
En eigenlijk zouden de apotheken zoals vroeger 24 uur per dag open moeten zijn. En eigenlijk zou je huisarts net zoals in België je om het jaar helemaal moeten doorlichten. En trouwens, waarom komt als je een nieuwe huisarts krijgt die zich niet netjes bij je aan huis voorstellen?
-
En als TS nu gewoon eens contact opneemt met Menzis en deze vraag stelt? Lijkt mij de kortste weg
En eigenlijk moeten we veel minder belasting gaan betalen en eigenlijk moet de overheid veel meer gaan doen.J. Deltoer schreef: ↑23 nov 2024 14:25Eiigenlijk zou dat moeten ja, en eigenlijk zou er geen eigen risico moeten bestaan en eigenlijk zouden alle vaccinaties (zoals die tegen gordelroos) ook in het basispakket moeten zitten.
En eigenlijk zouden de apotheken zoals vroeger 24 uur per dag open moeten zijn. En eigenlijk zou je huisarts net zoals in België je om het jaar helemaal moeten doorlichten. En trouwens, waarom komt als je een nieuwe huisarts krijgt die zich niet netjes bij je aan huis voorstellen?
Als er zoveel bij de overheid werken, zou je je toch af mogen vragen of ze efficiënt werken
Ik wil wel ruilen hoor. Ik bij de overheid werken, gezond zijn en van diegene van wie het over neem , dat hij dan overneemt wat ik heb.
Of misschien wil jij wel ruilen.
Je bent gezond en genoeg vacatures bij de overheid, dus ik snap niet wat je tegenhoudt.
Oh nee dat weet ik wel, het is je waardeloze houding.
Oh nee dat weet ik wel, het is je waardeloze houding.
-
Waarom denk jij dat iedereen bij de overheid gezond is? Er werken er best een hoop met een 'rugzakje' die elders moeilijker een baan kunnen krijgen.
Misschien had je in je jeugd die keuze moeten maken, toen je nog gezond was.
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
Zelfs voor mij was deze een beetje onder de gordel.