Zorgpremie 2025 weer omhoog
Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog
Ja, ik zal niet zeggen dat ik hier al vaker heb geroepen dat we veel te veel bezig zijn met mensen ouder te laten worden en veel te weinig met zaken genezen (die heeft me zelfs al ooit verwijzingen naar Soylent Green opgeleverd). Dat is natuurlijk iets dat er bij komt kijken doordat fabrikanten van (genees)middelen gewoonweg bedrijven zijn. Die verkopen liever iemand 20 jaar lang pillen, dan die ene pil die ervoor zorgt dat zijn klachten weg zijn. Misschien is geneesmiddel ook gewoonweg niet de juiste term voor iets dat niet geneest, maar verzacht of verlengd.
Prima plan voor mensen die geen zorgtoeslag krijgen.witte angora schreef: ↑15 nov 2024 09:43Een andere optie is de zorgtoeslag afschaffen en de premies met een (bijna) vergelijkbaar bedrag laten zakken. Een hoop minder regeltjes en subsidies/toeslagen, en een inkomen waarmee je het gewoon zelf kan betalen, ik teken ervoor. Heb ik trouwens ooit gehad, was heerlijk. Nergens een handje ophouden, gewoon voor je eigen broek ophouden. Geeft de mens toch een stukje waardigheid en zelfrespect.
Die zorgen nu juist voor een groot deel van die chronische ziekten. Gingen die mensen er nu gewoon vroeg dood aan dan zou het prima voorstel zijn. Maar nu worden ze vanaf een relatief jonge leeftijd ziek en hebben ze heel veel zorg nodig.ZeerPrivé schreef: ↑19 nov 2024 21:10Twaalf miljoen chronisch zieken in 2050 onmogelijke opgave voor zorg: ’Robots, vakkenvullers en postbodes inzetten’
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) brengt volgende week zijn vierjaarlijkse rapport uit over de ontwikkeling van de volksgezondheid in Nederland, maar lichtte dinsdag alvast een alarmerend tipje van de sluier op: het aantal chronisch zieken zal in 2050 zijn gestegen van 10,5 miljoen naar 12 miljoen, voornamelijk onder 75-plussers. Het aantal mensen met dementie verdubbelt naar ruim een half miljoen, het aantal ouderen met artrose loopt op tot 3 miljoen.
('Grappig' dit) Eigenlijk zijn die stijgende kosten het gevolg van het succes van de gezondheidszorg, stelt Groot. „We kunnen meer, er zijn betere behandelingen. Het aantal hart- en vaatziekten is daardoor afgenomen, in combinatie met het feit dat we minder roken. We leven langer, maar krijgen dan wel ouderdomskwalen als dementie en kanker.”
https://archive.ph/THRjK
Mijn idee, geen aandacht meer besteden aan preventie. Iedereen lekker blijven roken, drinken en vreten, scheelt een hoop zorgkosten, AOW, pensioen en woningbouw. En vooral niet zo moeilijk doen als mensen op hun 70ste om een spuitje vragen.
Ik ben overigens nog steeds voorstander om mensen die als gevolg van dat soort gedrag ziek zijn geworden een lagere prioriteit te geven als er wachtlijsten zijn. In deze tijd moet iedereen toch wel weten dat zulk gedrag ongezond is. Vroeger was je lekker gezond als je wat molliger was. Toen wist men niet beter. Maar tegenwoordig wel.
Tja, maar ga maar eens bewijzen dat een ziekte expliciet door 1 slechte gewoonte komt en niet maar voor een klein deel of helemaal niet. Dat moet je niet willen, dan worden de zorgkosten significant hoger.
Daarnaast moet je dan gaan bepalen wat een gezond dieet is. Wat mij betreft vallen vegetariërs dan al af en mensen die veel koolhydraten eten ook. En dat dieet werkt voor iedereen anders.
Voor mij werkt mijn dieet prima, ik voel me ook een stuk beter als ik zo min mogelijk koolhydraten eet, zeker mijn darmen zijn dan minder vervelend. Dat was een openbaring voor me. Het houdt me niet helemaal tegen, ik pak af en toe nog wel eens een paar biertjes, maar dat merk ik de dag erna wel aan mijn darmen, en bij een barbecue gaat er wel eens stokbroodje in en dat merk ik de dag erna ook. Maar als ik onder de 100 gram per dag blijf doen mijn darmen een stuk minder moeilijk.
Daarnaast moet je dan gaan bepalen wat een gezond dieet is. Wat mij betreft vallen vegetariërs dan al af en mensen die veel koolhydraten eten ook. En dat dieet werkt voor iedereen anders.
Voor mij werkt mijn dieet prima, ik voel me ook een stuk beter als ik zo min mogelijk koolhydraten eet, zeker mijn darmen zijn dan minder vervelend. Dat was een openbaring voor me. Het houdt me niet helemaal tegen, ik pak af en toe nog wel eens een paar biertjes, maar dat merk ik de dag erna wel aan mijn darmen, en bij een barbecue gaat er wel eens stokbroodje in en dat merk ik de dag erna ook. Maar als ik onder de 100 gram per dag blijf doen mijn darmen een stuk minder moeilijk.
-
Als je er met weinig kennis en op simplistische wijze naar kijkt dan kan je inderdaad zo denken.Nijogeth schreef: ↑19 nov 2024 22:09Ja, ik zal niet zeggen dat ik hier al vaker heb geroepen dat we veel te veel bezig zijn met mensen ouder te laten worden en veel te weinig met zaken genezen (die heeft me zelfs al ooit verwijzingen naar Soylent Green opgeleverd). Dat is natuurlijk iets dat er bij komt kijken doordat fabrikanten van (genees)middelen gewoonweg bedrijven zijn. Die verkopen liever iemand 20 jaar lang pillen, dan die ene pil die ervoor zorgt dat zijn klachten weg zijn. Misschien is geneesmiddel ook gewoonweg niet de juiste term voor iets dat niet geneest, maar verzacht of verlengd.
Helaas is de werkelijkheid anders waar geen magische pilletjes en cure all oplossingen bestaan.
En mensen worden tegenwoordig gemiddeld ouder omdat we betere leefomstandigheden hebben. Of maak jij gewoon een einde aan je leven als je 70 bereikt? Ik denk het niet, dus waar probeer je in hemelsnaam de farmaceutische industrie daar de schuld van te geven. Dat slaat werkelijk nergens op.
Je kunt moeilijk ontkennen dat de farmaceutische industrie er meer baat bij heeft als iemand de rest van zijn leven pillen moet nemen dan wanneer ie met 1 pil genezen is.
De psychologen proberen je te leren er mee om te gaan met wat je hebt en inderdaad, geen Pharma zonder zieke mensen.
-
Dat kan alleen lukken als al die bedrijven, en alle doktoren en alle universiteiten en professoren en alle studenten in een complot zitten. Of denk je echt dat alleen een farmaceutisch bedrijf medische kennis heeft?
Denk toch even logisch na. Je gaat van onvrede over iets meteen naar een complot toe. Dat is niet gezond.
En nogmaals, er zijn geen magische pillen. Misschien moet je zelf even biologie, geneeskunde, natuurkunde en scheikunde bestuderen om te leren hoe complex dit is.
https://m.imdb.com/title/tt9174558/
Misschien heb je de docu dopesick gekeken.
Dat zie je dat het wel allemaal mogelijk is.
En Nee ik geloof niet dat het een uitzondering was.
Dan maar geen antibiotica bij een fijne longontsteking. Dat zal die boeven van het farma-industrieel complex leren!
Lowieze
, J. Deltoer
, Methusalah
, Moneyman
en rwolters
vinden dit leuk
Nu verwart u een docu met een miniserie, deels fictie, over een pijnstillerepidemie in Amerika. Niet echt te vergelijken met Nederland.Onkruid71 schreef: ↑25 nov 2024 10:21https://m.imdb.com/title/tt9174558/
Methusalah
vindt dit leuk
-
En als er een complot is van farmaceutische industrie is er ook vast een complot van de begrafenisondernemers. Die willen dat iedereen zo snel mogelijk dood gaat. Het complot van de pensioenfondsen zit daar weer tussen, die willen dat iedereen precies 67 jaar wordt (uitgezonderd zij die met vroegpensioen gaan, dan is het 60).
Er zijn vast nog meer complotten.....
Vroeger had je bijvoorbeeld het complot van de fabrikant en de pastoor: Hou jij ze maar dom, dan hou ik ze arm.
bericht aan de forumredactie: dit is sarcastisch bedoeld
Er zijn vast nog meer complotten.....
Vroeger had je bijvoorbeeld het complot van de fabrikant en de pastoor: Hou jij ze maar dom, dan hou ik ze arm.
bericht aan de forumredactie: dit is sarcastisch bedoeld
Een waarschuwing voor mensen die bij een niet-gecontracteerde fysio lopen, de vergoedingen hiervoor gaan in 2025 flink omlaag.
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... o%20gedekt.
Het deel 'zelf bijbetalen' gaat daarmee omhoog. Aftrekpost voor de inkomstenbelasting, al schiet dat niet op wanneer je weinig verdient.Lowieze schreef: ↑26 nov 2024 09:39Een waarschuwing voor mensen die bij een niet-gecontracteerde fysio lopen, de vergoedingen hiervoor gaan in 2025 flink omlaag.
Als er voor bepaalde ziektes de optie zou zijn om dat met 1 pil te genezen zijn er genoeg organisaties die daar belang bij hebben en de ontwikkeling financieren. Ziektekostenverzekeringen, werkgevers, eigenlijk iedereen die iets te verkopen heeft. Allemaal hebben ze baat bij zo veel mogelijk gezonde mensen.
Dat lijkt me een goed aanpak. We kunnen veel maar niet alles. Als psychologen dan kunnen helpen om een zo normaal mogelijk leven te kunnen hebben dan is dat mooi. De wereld is niet perfect en zal nooit perfect worden. We moeten er het beste van maken.
Behalve de miljardenbedrijven die er baat bij hebben dat mensen hun medicijnen afnemen.rwolters schreef: ↑27 nov 2024 17:57Als er voor bepaalde ziektes de optie zou zijn om dat met 1 pil te genezen zijn er genoeg organisaties die daar belang bij hebben en de ontwikkeling financieren. Ziektekostenverzekeringen, werkgevers, eigenlijk iedereen die iets te verkopen heeft. Allemaal hebben ze baat bij zo veel mogelijk gezonde mensen.
Nee joh, die bedrijven gaat het niet om de winst en de winstmarges, die hebben hun hart op de juiste plaats zitten. Net zoals alle verzekerings maatschappijen waar je zorgverzekeringen kan afsluiten.Nijogeth schreef: ↑27 nov 2024 19:22Behalve de miljardenbedrijven die er baat bij hebben dat mensen hun medicijnen afnemen.rwolters schreef: ↑27 nov 2024 17:57Als er voor bepaalde ziektes de optie zou zijn om dat met 1 pil te genezen zijn er genoeg organisaties die daar belang bij hebben en de ontwikkeling financieren. Ziektekostenverzekeringen, werkgevers, eigenlijk iedereen die iets te verkopen heeft. Allemaal hebben ze baat bij zo veel mogelijk gezonde mensen.
Hier staat de farmaceutische industrie niet tussen. En laten die nu juist de medicijnen ontwikkelen.....rwolters schreef: ↑27 nov 2024 17:57Als er voor bepaalde ziektes de optie zou zijn om dat met 1 pil te genezen zijn er genoeg organisaties die daar belang bij hebben en de ontwikkeling financieren. Ziektekostenverzekeringen, werkgevers, eigenlijk iedereen die iets te verkopen heeft. Allemaal hebben ze baat bij zo veel mogelijk gezonde mensen.
Via deze link van de belasting dienst kun je alles vinden over de aftrekbare kosten van gehoorapparaten.witte angora schreef: ↑16 nov 2024 20:48Zowel het eigen risico als de eigen bijdrage zijn niet aftrekbaar van de belasting. Ik heb er toen naar gekeken, maar kon 0,0 aftrekken. Als ik ze zelf betaald had, was ik toch een stuk voordeliger uit geweest. Plus dat ik betere toestellen had kunnen kopen.