Vink-Vink van Menzis goedkoopste basis-zorgverzekering in 2025?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Consumenneke

Vink-Vink van Menzis goedkoopste basis-zorgverzekering in 2025?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Als ik de basis-zorgpremies vergelijk bij Zorgkiezer, Zorgwijzer, Pricewise, Independer en de Consumentenbond heeft Vink-Vink van Menzis de laagste premie, gevolgd door FBTO, ASR, CZ Direct en De Friesland. In elke vergelijking zie ik hetzelfde resultaat, behalve bij Independer dat ASR negeert.

Ben ik benieuwd. Krijgt iedereen vergelijkbare resultaten of maakt leeftijd, postcode en gezinssamenstelling iets uit.

Het lijkt me logisch dat bijzondere eisen een diepgravender vergelijking vergen.

Hoe kan Vink-Vink van Menzis tenminste vier euro per maand goedkoper zijn? Is dat een loss-leader?
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 24 nov 2024 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze

Re: Vink-Vink van Menzis goedkoopste basis-zorgverzekering in 2025?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Eén van de redenen staat al bovenaan op hun website:
“VinkVink is onderdeel van Menzis, maar dan volledig digitaal. Je kunt ons niet bellen, maar wel met ons chatten. Zo houden we de prijs laag, maar ben je wel verzekerd van kwaliteit.”

Alles gaat digitaal, scheelt dus personeel. Misschien hebben de klanten ook wat minder keus uit gecontracteerde zorgverleners. Ik heb geen zin om dat uit te zoeken. Dat laat ik over aan degene die hier een verzekering wil afsluiten.

Edit: https://nl.trustpilot.com/review/vinkvink.nl

Consumenneke

Mijn eigen verzekeraar is een euro per maand duurder als ik blijf. Als ik me opnieuw aanmeld via een vergelijkingssite ben ik goedkoper uit.

Eigenaardig, want ze moeten ook een affiliatepremie betalen.

Klantentrouw wordt niet beloond. Maar waarschijnlijk wisselt een aanzienlijk deel van consumenten nooit van verzekeraar, bank of telecomleverancier. Volgens de ACM gaat het om ongeveer de helft die niet vergelijkt.

Zijn dat tot-slaap-gemaakten?

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Er zijn ook mensen die het niet boeit. Ik ga geloof ik een tientje per maand meer betalen, en ik ga echt niet kijken of ik ergens anders 4 euro goedkoper uit ben. Heeft niks met slapen te maken, ik ga er gewoon geen werk in stoppen voor die paar knaken per jaar.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je moet ook naar het verschil in dekking kijken. Bij De Friesland krijg je 75% bij niet-gecontracteerde zorg, bij de anderen 65%. Niet dat ik verwacht daar gebruik van te moeten maken, maar dat is nu eenmaal het principe van verzekeren. Dus voor De Friesland gekozen. Die je overigens inderdaad ook kan bellen.

Verdere verschillen: De Friesland heeft geen budgetpolis. Dat zijn de anderen die je noemt juist wel.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Arizonakid schreef:
24 nov 2024 19:51
Er zijn ook mensen die het niet boeit. Ik ga geloof ik een tientje per maand meer betalen, en ik ga echt niet kijken of ik ergens anders 4 euro goedkoper uit ben.
Precies, het interesseert mij allemaal niets. Dat de uitgaven iets-je-pietsje stijgen, de verschillende inkomsten stijgen altijd nog meer.....
En hupsakee, de hele jaarpremie netjes in één keer betalen eind december, krijg je ook geen 12 stressmomenten per jaar :D

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Buiten de al genoemde zaken kan een iets lagere prijs ook gebruikt worden om klanten binnen te halen die vervolgens ook weer andere producten gaan afnemen. Bijkomend voordeel voor de verzekeraar: je mag bestaanse klanten benaderen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt wel. Ik heb de zorgverzekering via zo'n vergelijker afgesloten. Van de zorgverzekeraar nog niks gehoord, maar wel al twee mails van de vergelijker met nieuwe aanbiedingen... Terwijl afsluiten via een vergelijker geen enkel voordeel blijkt te bieden ten opzichte van rechtstreeks afsluiten. Naja, dat voordeel was er al: het vergelijken op zich, je hoeft niet zelf alles uit te zoeken en naast elkaar te leggen.

Mocht ik in de toekomst behoefte hebben om te switchen, dan vergelijk ik eerst, en sluit rechtstreeks af. Scheelt me weer een hoop spam in de mailbox.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij Independer kreeg ik er gratis tandongevallenverzekering bij. Die wordt nu ieder jaar verlengd zolang ik via Independer afsluit. Dus ja, voor mij heeft dat zeker een voordeel.

Lowieze

Wat veel mensen niet weten is dat sommige zorgverzekeraars een vergoeding betalen aan vergelijkingssites voor het aanleveren van nieuwe klanten. Deze kosten worden dan weer doorberekend in de premie die de klant betaalt.
Dus zogenaamde extra’s die klanten krijgen bij het afsluiten van een verzekering via zo’n vergelijkingssite is eigenlijk een sigaar uit eigen doos.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
25 nov 2024 11:29
Mocht ik in de toekomst behoefte hebben om te switchen, dan vergelijk ik eerst, en sluit rechtstreeks af. Scheelt me weer een hoop spam in de mailbox.
Daarvoor kun je je met 1 klik afmelden.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
25 nov 2024 11:42
Wat veel mensen niet weten is dat sommige zorgverzekeraars een vergoeding betalen aan vergelijkingssites voor het aanleveren van nieuwe klanten. Deze kosten worden dan weer doorberekend in de premie die de klant betaalt.
Dus zogenaamde extra’s die klanten krijgen bij het afsluiten van een verzekering via zo’n vergelijkingssite is eigenlijk een sigaar uit eigen doos.
Kan me niet voorstellen dat veel mensen dat niet weten.

Nijogeth

Lowieze schreef:
Maar niet mijn doos, want de prijs is hetzelfde als ik direct bij de verzekeraar afsluit. Dat heb ik uiteraard gecheckt.

Lowieze

Nijogeth schreef:
25 nov 2024 12:00

Maar niet mijn doos, want de prijs is hetzelfde als ik direct bij de verzekeraar afsluit. Dat heb ik uiteraard gecheckt.
Haha, uiteindelijk betaal je daar natuurlijk zelf voor. Bij mijn verzekering zit tandongevallen er ‘gratis’ bij. Nu ben ik niet zo naïef dat ik denk dat ik daar niet zelf voor betaal. Betaal je het niet via de premie dan wel via een lagere dekking dan vorig jaar.
Het is net als gratis telefoons bij een abonnement.

Consumenneke

Lowieze schreef:
Maar dat gebeurt overal. Wanneer er een display geplaatst wordt bij AH betaalt de leverancier een extra vergoeding aan de supermarkt. De kosten daarvan zijn verdisconteerd in de prijs. Hoe kan het ook anders, want de aandeelhouders verwachten dividend en geen rekening voor alle cadeautjes aan de consument.

Dus alles wat je krijgt als consument is een sigaar uit eigen doos.

Alleen in Cuba worden sigaren door de staat betaald. 8)

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nijogeth schreef:
25 nov 2024 11:34
Bij Independer kreeg ik er gratis tandongevallenverzekering bij. Die wordt nu ieder jaar verlengd zolang ik via Independer afsluit. Dus ja, voor mij heeft dat zeker een voordeel.
En hoe vaak maak je gebruik van de 'gratis verzekering'?
Ik kijk bij het afsluiten van verzekeringen of bijvoorbeeld de voorwaarden, de dekking en dat soort zaken bij mij passen. Overigens zijn dat soort verzekeringen niet perse duur(der) in vergelijking met de hardst schreeuwende of meest reclame makende maar ze passen gewoon beter bij mij. Als ik een rekening indien bij mijn zorgverzekeraar dan wordt deze binnen een uur afgehandeld. En bij vragen kan ik ze gewoon bellen en krijg ik ook de juiste persoon die mijn vraag kan beantwoorden en beslissingen kan nemen aan de lijn en geen call center.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ook in Cuba moet je zelf voor een sigaar betalen. Ze hebben 3 soorten:
Het handgemaakte topsegment zoals de Cohiba en de Montecristo e.d., de topsigaren vooral bestemd voor de export,
De goede fabriekssigaren zoals Guantanamera.
De totale rotzooi met veel papier voor de gewone arme cubaan.
Maar niets is gratis.

Nijogeth

Dirkie schreef:
25 nov 2024 12:58
Nijogeth schreef:
Ik kijk bij het afsluiten van verzekeringen of bijvoorbeeld de voorwaarden, de dekking en dat soort zaken bij mij passen.
Nog niet. Maar het is mooi om er gratis bij te hebben. En wat jij doet doe ik dus ook, alleen zolang ik via Independer afsluit, blijf ik die gratis tandongevallenverzekering houden. Ongeacht welke verzekeraar en verzekering ik neem.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nijogeth schreef:
25 nov 2024 13:34
Dirkie schreef:
25 nov 2024 12:58
Nijogeth schreef:
Ik kijk bij het afsluiten van verzekeringen of bijvoorbeeld de voorwaarden, de dekking en dat soort zaken bij mij passen.
Nog niet. Maar het is mooi om er gratis bij te hebben. En wat jij doet doe ik dus ook, alleen zolang ik via Independer afsluit, blijf ik die gratis tandongevallenverzekering houden. Ongeacht welke verzekeraar en verzekering ik neem.
Mijn zorgverzekering doet niet mee aan vergelijking sites (want daar moet je gewoon voor betalen) en kan daar dus ook niet afgesloten worden.

Nijogeth

Maar dan kan ik al direct concluderen dat ik waarschijnlijk sowieso nooit bij jouw zorgverzekeraar uit was gekomen, omdat ik deze dus nooit had gekend.

Plaats reactie