Stichting Garantiefonds Zon & Energie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Matteorosso

Stichting Garantiefonds Zon & Energie

Ongelezen bericht door Matteorosso »

Mijn installateur zonnepanelen ( E-partners ) is failliet verklaard en ik heb voor de garantie op de installatie een beroep op de Stichting Garantiefonds Zon en Energie ( SGZE ) gedaan.
Het betreft een gebrek in de installatie van de rails van de panelen. De SGZE wijst dit af aangezien de garantie enkel ‘ fabrieksgarantie’ zou betreffen. Dus enkel de hardware.
Ik vind dat de voorwaarden en de website aangeven dat ook de installatiewerken onder garantie vallen. Wie heeft daar ervaring mee en is het terecht dat zij dit afwijzen ?
Gezien het grote aantal failliete installateurs van zonnepanelen zal ik niet de enige zijn …..

Thijs124

Re: Stichting Garantiefonds Zon & Energie

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als je vindt dat dat in de voorwaarden staat en denkt de rechter te kunnen overtuigen dan begin je natuurlijk een rechtszaak.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Als ik bij de stichting kijk zie ik meteen het volgende:
Voor zekerheid en garantie kiest u voor een leverancier die is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Zon & Energie. Zo bent u zeker van financiële kwaliteit en garantie. Niet alleen uw aanbetaling voor energiebesparende (duurzame) energieproducten, zoals zonnepanelen, warmtepomp of laadpalen, is veiliggesteld, maar ook de opvolging van aanspraken op fabrieksgarantie worden door de stichting begeleid, als uw leverancier onverhoopt niet meer bestaat.
In de documentatie vind ik:
Artikel 6.1 Garanties
Ingeval van een aanspraak van consument op de overeengekomen fabrieksgaranties en de
(gewezen) deelnemer is door faillissement niet in staat deze fabrieksgaranties op te volgen zal
door SGZE deze worden nagekomen
onder de navolgende voorwaarden en voor zover:

a) De overeengekomen garanties enkel betrekking hebben op de fabrieksgaranties en
installatiewerken;
b) De fabrieksgaranties gelden conform de door de fabrikant afgegeven garanties en
gespecificeerde garantievoorwaarden;
c) SGZE bij een aanspraak op de fabrieksgarantie en/of installatiewerken opdracht zal
geven aan een (actieve) deelnemer voor de uitvoering hiervan;
d) Er na vervanging geen nieuwe garantietermijn van toepassing zal zijn;
e) SGZE een beroep op de fabrikant kan doen voor vervanging van het product.

Artikel 6.2 Uitsluitingen
Voor de door SGZE in artikel 7.1 genoemde garanties gelden de volgende uitsluitingen:
a) Iedere garantie of afgegeven zekerheid anders dan de fabrieksgaranties en of
garantie op de installatiewerken;
b) Opbrengstgaranties en of verlengde garanties afgegeven door (gewezen) deelnemer;
c) Iedere gevolgschade naar aanleiding van een garantieaanspraak zoals o.a.
productieverlies door het tijdelijk niet produceren van de PV--‐installatie;
d) Arbeidskosten van de deelnemer ter vervanging van producten, die na een beroep op
de garantie door fabrikant, worden vergoed;
e) Iedere aanspraak op een fabrieksgarantie indien de fabrikant niet in staat is tot
nakoming van de fabrieksgarantie;
Ik ben geen jurist maar het lijkt er wel op dat het alleen om fabrieksgarantie opvolging gaat.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Matteorosso schreef:
26 nov 2024 13:35
Ik vind dat de voorwaarden en de website aangeven dat ook de installatiewerken onder garantie vallen.
Als je dat vindt, ligt het voor de hand dat je dat ook onderbouwt. Waaruit maak je op dat dat zo zou zijn? De al geciteerde delen van de voorwaarden wekken namelijk een heel ander indruk.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

6.1.a benoemt wel installatiewerken, maar dat zal beperkt zijn tot bijvoorbeeld de benodigde werkzaamheden om een defect paneel onder fabrieksgarantie te vervangen.
Stichting wassen neus??

Plaats reactie