ABNAMRO bankapp

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JanTinusPlukvet

ABNAMRO bankapp

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Ik krijg al een week of 2-3 pop-ups in mijn telefoon bij gebruik van de bankapp van ABNAMRO. Ze melden dan dat de app na 3 maart 2025 niet meer te gebruiken is tenzij je minimaal android 11 of hoger hebt.
Ik heb Android 10
Heel vervelend, want ik moet een perfect werkende telefoon vervangen om de app te kunnen blijven gebruiken.
(Ik heb zo'n vernoeden dat contactloos betalen dan ook niet meer gaat, maar dat wordt niet aangegeven)
Met geen enkele ander app die ik gebruik heb ik problemen, ook niet met de bankapp.

Ze geven het advies om je telefoon te updaten (iets wat normaliter automatisch gaat). Even gechecked en natuurlijk kan er niet ge-update worden naar een hogere versie.
Het gaat in mijn geval niet alleen om mijn eigen toestel, maar ook die van vrouw en dochter.
Kortom: Er kunnen 3 telefoons vervangen worden, met alle kosten van dien.
Huidige toestellen zijn allemaal slechts maximaal 4 jaar oud en werken allen nog steeds prima.

Op de site staat nog steeds het volgende:
Op deze toestellen werkt de app
iPhones met iOS 15, 16, 17 of 18 | Download de app
iPads met iPadOS 15, 16, 17 of 18 | Download de app
Telefoons of tablets met Android 10, 11, 12, 13 of 14 |
...Nog wel
Overigens heb ik geen Apple, dus ik weet niet hoeveel mensen hiermee benadeeld worden.

Ze geven nog wel het advies dat je op je computer kan blijven bankieren, dat dan nog wel.

Ik vind het toch schandalig, want de kosten zullen om en nabij de € 1000.- voor het vervangen van de 3 toestellen en we kiezen dan niet eens topmodel toestellen.

rwolters

Re: ABNAMRO bankapp

Ongelezen bericht door rwolters »

Als je Android 10.hebt, heb je geen perfect werkende telefoon meer. Dat ding zit vol met security vulnerabilities die niet meer worden gerepareerd. Vergelijk het met een voordeurslot waarvan iedereen de sleutel kan namaken omdat de tekeningen gepubliceerd zijn.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het is niet anders. Welke handy heb je, merk type? Toch wel een ouder model dan 4 jaar geleden. Ik heb een Xiaomi Redmi note 11 pro van 3 jaar oud, toch nog Android 13 en zou nog geupdated worden naar Android 14. Als je op zoek gaat naar nieuwe Handy's, kijk ook ook naar de datum dat het model op de markt is gekomen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De laatste update voor Android 10 is al in februari 2023 uitgekomen. Sinds bijna 2 jaar wordt je telefoon dus niet meer geupdate. Al merk jij er niets van, dat ding is super onveilig. Je kunt neit van banken verwachten dat ze hun app daarvoor beschikbaar blijven stellen, want zij worden er door de consument ook op aangekeken als er ellende is.

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

@Thijs Ik heb een Oppo Reno Z, gekocht in febr 2021. (dus op het moment dat de app niet meer werkt, precies 4 jaar oud)
Mijn vrouw een Samsung van december 2021 (dus op het moment dat de app niet meer werkt minder dan 3,5 jaar oud)

@Moneyman:
Kan zijn, maar zojuist nog de ABNMRO app kunnen (en moeten) updaten
Dus updaten kan prima kennelijk.
.... Klimaatconferenties, geïndoctrineerd worden met begrippen als 'spaar he millieu', dat kan op deze manier niet.
Fabrikanten van telefoons zouden simpelweg langer ondersteuning moeten gevan en als die dat niet doen, moet de bank ervoor zorgen dat middels de app alles waterdicht is.
Laatst gewijzigd door JanTinusPlukvet op 27 nov 2024 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een telefoon die 4 jaar geleden gekocht is hoeft niet ook 4 jaar oud te zijn. Veel fabrikanten geven zekerheden af hoe lang er updates beschikbaar zijn. En die tijd begint te lopen vanaf de lanceerdatum van het toestel, dus niet vanaf de aanschafdatum van de klant.
Hoe zuur het ook is, als een telefoon niet meer geupdate kan worden, kunnen hackers makkelijker binnen komen. En op zich kunnen bedrijven veiligheidssystemen blijven inbouwen, maar dat kost enorm veel geld. De consumentenbond geeft aan dat een mobiele telefoon gemiddeld 2,5 jaar mee gaat. Het aantal gebruikers van oudere toestellen word dus steeds minder. Dan kan je niet verwachten van een bank dat ze voor een steeds kleiner wordende groep een duur systeem in de lucht gaan houden.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JanTinusPlukvet schreef:
27 nov 2024 17:18
@Thijs Ik heb een Oppo Reno Z, gekocht in febr 2021. (dus op het moment dat de app niet meer werkt, precies 4 jaar oud)
Mijn vrouw een Samsung van december 2021 (dus op het moment dat de app niet meer werkt minder dan 3,5 jaar oud)
Oppo Reno Z heeft een lanceerdatum van 19 juli 2019. Die telefoon is dus al 5,5 jaar oud.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

JanTinusPlukvet schreef:
@Moneyman:
Dat heeft natuurlijk niets te maken met wat ik schreef.
JanTinusPlukvet schreef:

.... Klimaatconferenties, geïndoctrineerd worden met begrippen als 'spaar he millieu', dat kan op deze manier niet.
Fabrikanten van telefoons zouden simpelweg langer ondersteuning moeten gevan en als die dat niet doen, moet de bank ervoor zorgen dat middels de app alles waterdicht is.
Tuurlijk, alle oude software moet maar eindeloos ondersteund worden. En het moet ook nog waterdicht zijn. Wat denk je wat het kost, als de bank apps in de lucht en veilig moet houden voor dat handjevol mensen wat per se bovengemiddeld oude telefoons wil gebruiken?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vermoed dat TS moord en brand schreeuwd als zijn bankrekening vakkundig door hackers is leeggetrokken.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dat dus, als de bank dit niet doet, en je verouderde telefoon zonder de laatste veiligheidsupdates wordt gehackt en je account geplunderd, is de wereld te klein.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
27 nov 2024 17:25
JanTinusPlukvet schreef:
Oppo Reno Z heeft een lanceerdatum van 19 juli 2019. Die telefoon is dus al 5,5 jaar oud.
Klopt. Maar mensen gaan altijd - onterecht - uit van de aanschafdatum dat zie je ook hier weer.

De Samsung van zijn vrouw zal ook wel ouder zijn dan geschreven wordt.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Arizonakid schreef:
27 nov 2024 18:22
Dat dus, als de bank dit niet doet, en je verouderde telefoon zonder de laatste veiligheidsupdates wordt gehackt en je account geplunderd, is de wereld te klein.
Maar je hebt toch de laatste veiligheidsupdates op de gsm staan? Diegene die niet geinstaleerd kunnen worden horen niet bij jouw gsm en zijn dus niet de laatste.
Heb hetzelfde bij ING gehad. Kreeg de melding dat meer updates op mijn toestel niet mogelijk waren en dat ik de app kon blijven gebruiken maar geen nieuwe toevoegingen kon gebruiken, De app bleef volgens hun net zo veilig als op dat moment was maar nieuwe dingen kon ik er niet mee doen. (Dit is al jaren geleden dat dit speelde bij mij en ondertussen al lang een nieuwe telefoon)

ZeerPrivé

Je kan ook overstappen naar de ING die accepteert zelfs Android 8 nog.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

JanTinusPlukvet schreef:

@Moneyman:
Er zit een verschil in het updaten van een app, dat zal inderdaad nog prima gaan, maar maakt het onderliggende besturingssysteem niet veiliger. En het updaten van het besturingssysteem. Dit laatste is hier nodig omdat Andriod 10 niet meer ondersteund wordt door Google. Al moet ik wel zeggen dat de bank in deze eigenlijk niet genoeg door pakt, Andriod 11 is immers ook al bijna een jaar niet meer ondersteund en Andriod 12 zal waarschijnlijk begin 2025 uit support raken. Eigenlijk zouden ze dus eigenlijk direct moeten doorpakken naar Andriod 13 of hoger.

De bank kan niet door middel van hun app zorgen dat 'alles' waterdicht is, daarom onderneemt de bank juist dit soort stappen. Alleen de toestelfabrikant kan dat. Je klacht moet dus eigenlijk niet gericht zijn aan de bank, die probeert enkel aan de zorgplicht te voldoen hiermee, maar aan de toestelfabrikant. Die moet gewoon de zaakjes op orde hebben.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ing nu minimaal Android 10, advies voor nieuwe telefoon minimaal Android 12.

ZeerPrivé

Thijs124 schreef:
27 nov 2024 19:00
Ing nu minimaal Android 10, advies voor nieuwe telefoon minimaal Android 12.
Nee, geen 10. Geen idee waar je dat vandaan haalt.

Voor onze app heb je een smartphone of tablet nodig. Van Apple of van een merk met het besturingssysteem Android zoals bijvoorbeeld Samsung Je vindt onze app in de App Store (voor Apple) of Google Play Store (voor Android) op je smartphone of tablet. Op dit moment is minimaal iOS 15 of Android 8 nodig om onze app te kunnen gebruiken. Hiermee ontvang je namelijk de nieuwste versies van de app.
https://www.ing.nl/particulier/digitaal ... n-antwoord

16again

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
27 nov 2024 17:23
De consumentenbond geeft aan dat een mobiele telefoon gemiddeld 2,5 jaar mee gaat. Het aantal gebruikers van oudere toestellen word dus steeds minder. Dan kan je niet verwachten van een bank dat ze voor een steeds kleiner wordende groep een duur systeem in de lucht gaan houden.
Je kunt straks wel verwachten, dat je 5 jaar updates krijgt. En koop je een verouderd model, dan dient einddatum support voor de koop vermeld te worden.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... _202402847

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
27 nov 2024 18:47
Klopt. Maar mensen gaan altijd - onterecht - uit van de aanschafdatum dat zie je ook hier weer.
Maar zo wordt het ook gecommuniceerd: je krijgt zoveel jaar updates. En ook achter de toonbank weten ze niet altijd dat het niet om de aanschafdatum gaat, maar de lanceerdatum...

Oftewel: ik krijg mijn updates tot komend voorjaar, dan komt de nieuwste Samsung, weet ik zeker dat ik nog een jaar of 7 updates heb.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

ASN werkt met Android 8 en hoger, zie https://www.asnbank.nl/online-en-mobiel ... n-app.html. Bijkomende voordeel is dat hun goedkoper zijn.

Bunq werkt op 7.0 en hoger. Spaarrekening is gratis met hogere rente (ook indien betaalrekening bij een andere bank), de betaalrekening is iets duurder.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 27 nov 2024 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is alleen nog maar de vraag hoe lang ASN nog bestaat. Moederbedrijf Volksbank wil haar 4 merken samenbrengen tot één merk. Best kans dat het ASN wordt omdat SNS ook al producten van ASN aanbiedt. Daarentegen heeft SNS een paar honderd kantoren, die naam is weer wat bekender.

Aankomende zomer weten 'we' meer.

Maar goed, dat is allemaal maar een zijstapje. Dit topic gaat over de ABNAmro bankapp.

Plaats reactie