On that ass abonnementen
On that ass abonnementen
Beste allen,
Wij hebben 4 kinderen in de leeftijd van 14 tot bijna 18.
3 van de 4 zijn op straat benaderd door colporteurs van on that ass. Die van de ondergoedabonnementen.
Dit is iedere keer op een andere plaats, ander moment gebeurd, er zit minimaal een jaar tussen de verschillende gebeurtenissen.
De kinderen worden verleid met een gratis boxer waarna een abonnement van 13,99 per maand in gaat.
Kinderen onder de 18 mogen m.i. niet zonder toestemming een abonnement afsluiten en het lijkt er mij op dat de kinderen gericht worden aangesproken en er wordt erg luchtig gedaan over het abonnement.
Ik heb gezocht in het forum maar de zoekfunctie staat alleen woorden met 4 of meer karakters toe.. dus kan alleen op “that” zoeken.
Ik was benieuwd of er meer van dit soort ervaringen zijn.
Ik heb geprobeerd contact te leggen met het bedrijf om over de praktijken te praten, de chatbot stuurt je echter rond in cirkels.
Opzeggen kan overigens wel eenvoudig.
Wij hebben 4 kinderen in de leeftijd van 14 tot bijna 18.
3 van de 4 zijn op straat benaderd door colporteurs van on that ass. Die van de ondergoedabonnementen.
Dit is iedere keer op een andere plaats, ander moment gebeurd, er zit minimaal een jaar tussen de verschillende gebeurtenissen.
De kinderen worden verleid met een gratis boxer waarna een abonnement van 13,99 per maand in gaat.
Kinderen onder de 18 mogen m.i. niet zonder toestemming een abonnement afsluiten en het lijkt er mij op dat de kinderen gericht worden aangesproken en er wordt erg luchtig gedaan over het abonnement.
Ik heb gezocht in het forum maar de zoekfunctie staat alleen woorden met 4 of meer karakters toe.. dus kan alleen op “that” zoeken.
Ik was benieuwd of er meer van dit soort ervaringen zijn.
Ik heb geprobeerd contact te leggen met het bedrijf om over de praktijken te praten, de chatbot stuurt je echter rond in cirkels.
Opzeggen kan overigens wel eenvoudig.
Re: On that ass abonnementen
Onder de 18 mag een kind een overeenkomst aan gaan mits het niet onlogisch is. Formeel zijn ouders wel aansprakelijk, maar de verkoper hoeft niet altijd toestemming van de ouders te vragen (zie diverse bronnen op andere websites).
Kinderen van 14….18 hebben in veel gevallen kleedgeld, dus dat ze zelf onderbroeken kopen is niet onlogisch. Het bedrag is ook niet extreem hoog.
Kinderen van 14….18 hebben in veel gevallen kleedgeld, dus dat ze zelf onderbroeken kopen is niet onlogisch. Het bedrag is ook niet extreem hoog.
-
In onderstaande link kun je lezen wat de ACM er over zegt, en dat is eigenlijk heel veel. Inclusief stappen die je kan zetten als je de overeenkomst terug wil draaien.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... 20diensten.
-
En wat het aanspreken betreft, hun leeftijd staat niet op hun voorhoofd. Hoe ouder je bent hoe moeilijker het inschatten van een leeftijd is en sommige kinderen zien er ouder of jonger uit dan ze zijn.
-
Maar je wil toch ook niet dat jongeren onder de 25 bij iedere aankoop verplicht hun ID laten zien, net als bij het kopen van alcohol, is het wel?
Kwalijke praktijken natuurlijk, dan maar één keer per jaar een abbo opzeggen. Maar eerst wel een gesprekje me de Kids of ze het zelf afgesloten abbo echt niet willen.
Overigens nog nooit van de merk gehoord, gelijk eens gaan kijken op de site....
Wat de ACM hier zegt, is hetzelfde als wat rwolters al schreef: dat je hier niet echt iets tegen kunt doen. Althans, niet op basis van die minderjarigheid. Het is immers een gewone rechtshandeling voort die leeftijd. Hele volksstammen jonge tieners lopen met die onderkleding.witte angora schreef: ↑30 nov 2024 09:51In onderstaande link kun je lezen wat de ACM er over zegt, en dat is eigenlijk heel veel. Inclusief stappen die je kan zetten als je de overeenkomst terug wil draaien.
De vraag is meer of er sprake is van misleiding, en of de herroepingsregels netjes zijn toegepast.
Dat klopt op zich wel, maar die toestemming mag verondersteld worden.
Artikel 1:234 BW
1. Een minderjarige is, mits hij met toestemming van zijn wettelijke vertegenwoordiger handelt, bekwaam rechtshandelingen te verrichten, voor zover de wet niet anders bepaalt.
2. De toestemming kan slechts worden verleend voor een bepaalde rechtshandeling of voor een bepaald doel.
3. De toestemming wordt aan de minderjarige verondersteld te zijn verleend, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten.
-
Ze hebben bedenktijd, maar als ze het abonnement meteen kunnen opzeggen is het effect vergelijkbaar.
Op de website van On-That-Ass wordt die bedenktijd overigens gewoon genoemd.De consument heeft een wettelijke bedenktijd (zichttermijn) van 14 dagen als hij iets bij u koopt:
- via internet (webshop of onlineverkoopplatform)
via de telefoon
aan de deur voor € 50 of meer
op straat voor € 50 of meer
op een verkoopparty voor € 50 of meer
Je bent als merk trouwens wel desperaat als je het van straatverkoop moet hebben. Hoewel het ook inventief genoemd kan worden.
Straks wordt je rond Amsterdam CS toegefluisterd: "Ondergoed? Ik heb de beste onderbroeken..."
Hier valt te lezen waar verkoper aan dient te voldoen:
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... atieplicht
"Luchtig doen" suggereert dat verplichte informatie over bedenktijd en een formulier om van het contract af te komen tijdens de bedenktijd mogelijk niet worden verstrekt.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Een beetje verstopt, maar het wordt wel aangegeven op de website van On That Ass.
Ik ben geen fan van bedrijven die face-to-face agencies (straatwervingsbureaus) inhuren om abonnementen te verkopen, zeker niet wanneer ze doelgericht op tieners mikken.Hebben jullie een opzegtermijn?
Na ontvangst van je gratis boxershort kun je deze 14 dagen uitproberen, dit is je bedenktijd. Zeg je binnen de bedenktijd op, dan betaal je niets en wordt je abonnement beëindigd. Na je eerste 14 dagen hanteren we een maand opzegtermijn. Zeg je op vóór de 20e van de maand? Dan vindt er nog één betaling en één levering plaats.
Alleen is deze melding op de website helemaal niet van belang voor dit topic.Consumenneke schreef: ↑02 dec 2024 13:37Een beetje verstopt, maar het wordt wel aangegeven op de website van On That Ass.
-
Van belang voor dit topic is inderdaad de vraag of er sprake is van misleiding en of de herroepingsregels netjes zijn toegepast.
Dat is echter een lange omweg, want deze nieuwe abonnees kunnen via de website hun abonnement binnen veertien dagen opzeggen. In die twee weken mogen ze hun gratis kennismakinggoed uitproberen. En nadenken over belangrijke levensvragen zoals: ben ik misleid toen ik toehapte op een gratis boxershort?
Maar de oorspronkelijke vraag was of minderjarigen een abonnement mogen afsluiten en eigenlijk ook of deze vorm van straatverkoop aan minderjarigen wel mag. Die was toch al beantwoord voordat er een betere vraag werd voorgesteld?
Precies. En een melding op een website geldt uiteraard niet als "correct toegepast". Het abonnement is immers helemaal niet via de website afgesloten, dus wat daar staat doet er niet toe.Consumenneke schreef: ↑02 dec 2024 15:59Van belang voor dit topic is inderdaad de vraag of er sprake is van misleiding en of de herroepingsregels netjes zijn toegepast.
-
Precies. Maar die straatverkopers werken doorgaans met tablets waarop een overeenkomst bevestigd wordt met een krabbeltje. Eerst de babbel, dan de krabbel. Wat is daarbij correct? Een leaflet met de toepasselijke voorwaarden?
Geldt dat ook voor de straatverkoop van kranten en doneerschappen?
Erthanax
vindt dit leuk
-
Niet afschuiven.
Daar staat niks over 'correcte toepassing', dus dat zou uit jurisprudentie moeten blijken. Bij incorrecte toepassing kan de bedenktijd immers flink oplopen. Maar wat is niet correct en wat is dat wel? En hoe kan deze informatie later alsnog gegeven worden?
Moneyman weet dat Abraham de mosterd haalt, maar verzuimt te vertellen waar.Voldoet de verkoper niet aan zijn informatieverplichtingen over de bedenktijd, dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd met maximaal 12 maanden. Als de verkoper deze informatie later alsnog geeft, dan duurt de bedenktijd vanaf dat moment nog 14 dagen.
Geef deze bezorgde vader @Bebo het volledige verhaal.
Je hebt alles wat je nodig hebt: do the math. En google anders even, doe je normaal ook. Ik spring niet door een hoepel alleen omdat ene Consumenneke zelf niet kan of wil lezen of zoeken.
Als TS concrete vragen heeft, zie ik het vanzelf wel.
Als TS concrete vragen heeft, zie ik het vanzelf wel.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Waarom speel je op de man? Vind je dat niet heel hypocriet van je zelf? Ik wel namelijk.Consumenneke schreef: ↑02 dec 2024 19:09
Moneyman weet dat Abraham de mosterd haalt, maar verzuimt te vertellen waar.
Geef deze bezorgde vader @Bebo het volledige verhaal.
kuklos
vindt dit leuk
-
U mag een mening hebben, maar deze Man reageerde met een doorverwijzing waar het antwoord niet te vinden was. Dus heb ik hem gevraagd om zijn reactie te verduidelijken. U mag dat ook doen als u er verstand van hebt.Methusalah schreef: ↑03 dec 2024 06:35Waarom speel je op de man? Vind je dat niet heel hypocriet van je zelf? Ik wel namelijk.
Wat is de correcte toepassing van de regels over bedenktijd bij straatverkoop?
Ik heb daar verstand van (F2F) en weet het niet. Dus uw reactie kan heel leerzaam zijn.