Huiskamer
Re: Huiskamer
https://www.nu.nl/binnenland/6337631/ac ... mgaat.html
Eindelijk eens acties. Nederland is al op de vingers getikt. Goede actie wat mij betreft.
Eindelijk eens acties. Nederland is al op de vingers getikt. Goede actie wat mij betreft.
-
- Contacteer:
Het is al vaker gezegd, zodra de consument / particulier ietwat van een voordeel heeft waar de grote bedrijven / (r)overheid niet van mee kunnen profiteren dan passen ze de regels aan en wordt het voordeel weer ongedaan gemaakt.
Nu met overgebleven beltegoed. Ik heb maandelijks best wat over en verkocht mijn beltegoed aan een bedrijf ( Thoorn.nl) paar jaar geleden mocht dit niet ineens meer van de AFM opdat als een kredit werd gezien ?????
WTF krediet.Het is betaald beltegoed welke niet wordt opgemaakt en ipv dat komt te vervallen krijg je er nog een gedeelte van terug.
Maar ok, Thoorn paste aan dat werd uitbetaald in crypto. Beetje omslachtig maar ok als je paar keer gedaan hebt dan weet je het proces.
Maar rarara ook dat is weer de nek omgedraaid door herzienen wetgeving, dus weer terug naar uitbetalingen via bank.
En ja hoor, ook dat wordt weer aan banden gelegd ivm:
Om te kotsen van die Kl*********s !
Bron: thoorn.nl
Nu met overgebleven beltegoed. Ik heb maandelijks best wat over en verkocht mijn beltegoed aan een bedrijf ( Thoorn.nl) paar jaar geleden mocht dit niet ineens meer van de AFM opdat als een kredit werd gezien ?????
WTF krediet.Het is betaald beltegoed welke niet wordt opgemaakt en ipv dat komt te vervallen krijg je er nog een gedeelte van terug.
Maar ok, Thoorn paste aan dat werd uitbetaald in crypto. Beetje omslachtig maar ok als je paar keer gedaan hebt dan weet je het proces.
Maar rarara ook dat is weer de nek omgedraaid door herzienen wetgeving, dus weer terug naar uitbetalingen via bank.
Per 1 december 2024 zijn wij helaas gestopt met onze dienstverlening.
Wegens veranderende wetgeving en het daardoor ontbreken van de benodigde vergunningen (omtrent het uitbetalen in cryptocurrenies of per bank) is het ons, op instructie van onze bank (Rabobank), vanaf deze datum niet langer toegestaan om uitbetalingen aan klanten te verrichten.
Klanten met openstaande tegoeden zijn op 25 november 2024 geïnformeerd, waarbij de tegoeden op 29 november 2024 zijn overgemaakt naar het bij ons geregistreerde bankrekeningnummer. Wij blijven nog bereikbaar voor vragen/hulp.
Kortom, een leuke dienstverlening welke de nek wordt omgedraaid want je zou maar eens voordeel hebben.Wegens veranderende wetgeving in de (herziene) richtlijn betaaldiensten – de Payment Services Directive (2015/2366/EU) (PSD2) en de nieuwe Markets in Crypto-Assets Regulation (MiCAR) wetgeving die per 30 december 2024 in werking treed.
Is het niet een stuk minder omslachtig om je beltegoed aan te passen op je belgedrag?
-
Waar is dat al vaker gezegd?Teunbosseman schreef: ↑03 dec 2024 16:23Het is al vaker gezegd, zodra de consument / particulier ietwat van een voordeel heeft waar de grote bedrijven / (r)overheid niet van mee kunnen profiteren dan passen ze de regels aan en wordt het voordeel weer ongedaan gemaakt.
Wie zijn ze?
Waarom maak je niet een apart topic over Thoorn, want ik had nog nooit van zo'n service gehoord en misschien zijn er wel meer mensen die hun ervaring/mening willen delen?
Of wil je gewoon even mopperen over de boze buitenwereld vol schavuiten die jouw leven lastig maken?
-
Don't feed the consumenneke...
kuklos
vindt dit leuk
CalimeroTeunbosseman schreef: ↑03 dec 2024 16:23Het is al vaker gezegd, zodra de consument / particulier ietwat van een voordeel heeft waar de grote bedrijven / (r)overheid niet van mee kunnen profiteren dan passen ze de regels aan en wordt het voordeel weer ongedaan gemaakt.
Per 1 december 2024 zijn wij helaas gestopt met onze dienstverlening.
Wegens veranderende wetgeving en het daardoor ontbreken van de benodigde vergunningen (omtrent het uitbetalen in cryptocurrenies of per bank) is het ons, op instructie van onze bank (Rabobank), vanaf deze datum niet langer toegestaan om uitbetalingen aan klanten te verrichten.
Klanten met openstaande tegoeden zijn op 25 november 2024 geïnformeerd, waarbij de tegoeden op 29 november 2024 zijn overgemaakt naar het bij ons geregistreerde bankrekeningnummer. Wij blijven nog bereikbaar voor vragen/hulp.Kortom, een leuke dienstverlening welke de nek wordt omgedraaid want je zou maar eens voordeel hebben.Wegens veranderende wetgeving in de (herziene) richtlijn betaaldiensten – de Payment Services Directive (2015/2366/EU) (PSD2) en de nieuwe Markets in Crypto-Assets Regulation (MiCAR) wetgeving die per 30 december 2024 in werking treed.
Een conclusie van een veelposter alhier, is het einde van het Radarforum aanstaande.witte angora schreef: ↑03 dec 2024 18:06......dus eigenlijk kunnen mensen hier je geen goede adviezen geven.......
Vele waren hier immers al wat langer achter...
Onkruid71
vindt dit leuk
-
Grappig dat je een opmerking in een specifieke situatie veralgemeniseerd en vervolgens aankondigt dat het einde van het Radarforum aanstaande is.
Maar wat doe je hier zelf nog eigenlijk?
Maar wat doe je hier zelf nog eigenlijk?
Even rondkijken en snel weer door, wat anders, WA?
Die tracker mocht ik openbaar maken, omdat dit apparaat nog ontbrak op de lijst apparaten, waarmee je op moet letten en omdat de methode iets afwijkt van de normale manier. De tracker zelf is hulpmiddel voor het doel.
In dit kader past wel een bericht een bericht van een paar maanden geleden: Telefoons niet meer welkom bij ministerraad.
Toen ik het las, was ik verbaasd, dat dit al niet jaren geleden is ingevoerd. Net als Nijogeth ben ik allang gewend aan dit soort regels.
Verkeerd begrepen. Maakt verder niet uit, het is vrij basic: bij sommige klanten geldt een bepaald veiligheidsregime en daar zijn (gelukkig) geen uitzonderingen op mogelijk.
Die tracker mocht ik openbaar maken, omdat dit apparaat nog ontbrak op de lijst apparaten, waarmee je op moet letten en omdat de methode iets afwijkt van de normale manier. De tracker zelf is hulpmiddel voor het doel.
In dit kader past wel een bericht een bericht van een paar maanden geleden: Telefoons niet meer welkom bij ministerraad.
Toen ik het las, was ik verbaasd, dat dit al niet jaren geleden is ingevoerd. Net als Nijogeth ben ik allang gewend aan dit soort regels.
Excuus.
Het verbaast me wel dat een partij die beschikt over een dergelijk geavanceerde tracker (die ook nog eens niet eerder is opgedoken) dat ding op zo’n amateuristische manier probeert in te zetten, om software te laten installeren op een telefoon.
Het lijkt me geen prettig idee dat die partij ook nog eens over uw huisadres beschikt. Ik hoop dat ik dat ook verkeerd heb begrepen, anders kunt u maar beter maatregelen treffen tegen inbraak, afluisteren, aftappen, enz.
Moneyman
vindt dit leuk
Hoe komt het toch dat ik dit soort berichten, nu dus over een toegezonden Tracker om je mobiel af te luisteren, vaak maar niet wil geloven.
En dat uitgerekend naar iemand welke regelmatig hiet op de forum in de picture staat, onlangs nog over met een reeks beweringen over ProRail en spoorbeveiliging, welke later toch ook niet geheel juist waren.
Het komt op mij over als interessant doenerij, compleet met zwaar beveiligde bedrijven en mannetjes welke op zoek gaan naar spionagesoftware op een huislaptop.
En dat uitgerekend naar iemand welke regelmatig hiet op de forum in de picture staat, onlangs nog over met een reeks beweringen over ProRail en spoorbeveiliging, welke later toch ook niet geheel juist waren.
Het komt op mij over als interessant doenerij, compleet met zwaar beveiligde bedrijven en mannetjes welke op zoek gaan naar spionagesoftware op een huislaptop.
kuklos
vindt dit leuk
-
Ik geloof er ook geen ruk van. Helemaal omdat dat soort 'trackers' nog steeds science fiction zijn. Leuk in films maar de realiteit werkt niet zo.
Natuurlijk bestaan trackers wel, net als inde film. Je route (met auto, hardlopen, fietsen) op een GSM bijhouden kan toch ook.
-
Helaas mogen sommige mensen geen details geven over hun identiteit en locatie.
ID staat voor interessant doenerij.
-
- Contacteer:
Snap je opmerking maar ik heb een hele goede deal met HollandsNieuwe ( 20 GB voor 12,50 met onbeperkt bellen )
En heb 2 abonnement lopen.
20GB heeft een waarde van 28,-
Maandelijks verkoop ik gemiddeld voor 20-22 euro waardoor deze 2 abonnementen slechts +- 5,- kosten.
Als ik de bestaande abonnementen verlaag dan zijn de kosten wel iets minder maar verhoudingsgewijskan ik maandelijks minder verkopen wat het uiteindelijke "voordeel" minimaal is.
Moneyman
vindt dit leuk
-
- Contacteer:
Consumenneke schreef: ↑03 dec 2024 17:40Waar is dat al vaker gezegd?Teunbosseman schreef: ↑03 dec 2024 16:23Het is al vaker gezegd, zodra de consument / particulier ietwat van een voordeel heeft waar de grote bedrijven / (r)overheid niet van mee kunnen profiteren dan passen ze de regels aan en wordt het voordeel weer ongedaan gemaakt.
Wie zijn ze?
Waarom maak je niet een apart topic over Thoorn, want ik had nog nooit van zo'n service gehoord en misschien zijn er wel meer mensen die hun ervaring/mening willen delen?
Of wil je gewoon even mopperen over de boze buitenwereld vol schavuiten die jouw leven lastig maken?
Gebruik de zoekfunctie dan kom je vanzelf topics tegen.
Ze slaat terug op de (r)overheid.
Waarom zou ik een apart topic maken over Thoorn. Kan naar mijn mening prima in de huiskamer. Nu weet oa jij er dus wel van dat je betltegoed kan verkopen alleen niet meer op de manier welke Thoorn deed.
Ondertussen heb ik al een andere manier gevonden
Ja ik wilde even mopperen, vandaar ook in de huiskamer, net zoals tig andere leden hun beklag soms doen. Nogal kansloze opmerking
Consumenneke
vindt dit leuk
Sommige dingen hier moet je met flink wat korreltjes zout nemen, dat is in het verleden wel gebleken. Zoals ik het lees heeft Jablan dit ‘van horen zeggen’. Het apparaat en de verpakking is voor verder onderzoek opgehaald en dan gelijk maar zelf de conclusie trekken dat dit stinkt naar bedrijfsspionage of erger.BL2 schreef: ↑04 dec 2024 00:46Hoe komt het toch dat ik dit soort berichten, nu dus over een toegezonden Tracker om je mobiel af te luisteren, vaak maar niet wil geloven.
En gij geleuft da…..
BL2
vindt dit leuk
@Lowieze: ik ben geen ict'er, dat is waar.
In alle eerlijkheid: in bedrijven is de beveiliging vaak verder en beter op orde dan bij de overheid.
Ondertussen ... is duidelijk, dat het pakje voor mij gewoon vlot bezorgd is. Tussen vorige week woensdag en gisteren zijn er nog een paar bezorgd, waardoor we weten om welk bedrijf het gaat en de laatste jaren zijn daar meer pogingen geweest om het bedrijfssysteem plat te leggen.
We wonen al goed beveiligd, maar dank je voor de waarschuwing.
Dit zijn dingen, die je pas gelooft, als je het meemaakt. Huis-tuin-keuken-laptop is alleen voor de hobby en privé contacten daar. Het ding van mijn werk is veel beter ingericht. Maar waarom vind je het nodig om altijd zo te reageren? Of ben je sowieso iemand, die graag twijfel zaait en storm oogst?BL2 schreef: ↑04 dec 2024 00:46Hoe komt het toch dat ik dit soort berichten, nu dus over een toegezonden Tracker om je mobiel af te luisteren, vaak maar niet wil geloven. [...] Het komt op mij over als interessant doenerij, compleet met zwaar beveiligde bedrijven en mannetjes welke op zoek gaan naar spionagesoftware op een huislaptop.
In alle eerlijkheid: in bedrijven is de beveiliging vaak verder en beter op orde dan bij de overheid.
De meeste nieuwe auto's en alle nieuwe vrachtwagens worden standaard met één geleverd. Diefstalpreventie.
Voor zover ze nog niet bestonden, zijn gadgets uit Bond-films vrij snel na de film realiteit geworden.Methusalah schreef: ↑04 dec 2024 06:46Helemaal omdat dat soort 'trackers' nog steeds science fiction zijn. Leuk in films maar de realiteit werkt niet zo.
Ondertussen ... is duidelijk, dat het pakje voor mij gewoon vlot bezorgd is. Tussen vorige week woensdag en gisteren zijn er nog een paar bezorgd, waardoor we weten om welk bedrijf het gaat en de laatste jaren zijn daar meer pogingen geweest om het bedrijfssysteem plat te leggen.
Niemand ontkent dat er trackers bestaan. Je kunt ze gewoon kopen voor je kat, of er een onder de auto van de burgemeester plakken. Het gaat hier om een tracker die software op je telefoon wil installeren.
Als goed beveiligd bedrijf zou ik met zeer ernstig zorgen maken als een externe, kwaadwillende partij kennelijk beschikt over privéadressen van medewerkers (en/of van inhuurkrachten).
Als ik het nu goed begrijp, is het bedrijf dat doelwit is, niet hetzelfde bedrijf dat de tracker van Jablan gecontroleerd heeft. Dat begrijp ik dan weer niet.
Als goed beveiligd bedrijf zou ik met zeer ernstig zorgen maken als een externe, kwaadwillende partij kennelijk beschikt over privéadressen van medewerkers (en/of van inhuurkrachten).
Als ik het nu goed begrijp, is het bedrijf dat doelwit is, niet hetzelfde bedrijf dat de tracker van Jablan gecontroleerd heeft. Dat begrijp ik dan weer niet.
Wilde net schrijven dat de 007 films weer in de herhaling zijn...Voor zover ze nog niet bestonden, zijn gadgets uit Bond-films vrij snel na de film realiteit geworden.
Pas je wel op dat je niet uit het raam valt?